4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lis_Ol

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 00:06

Mara; hahaha zo herkenbaar dat ze dan je eten op eten wat je in gedachten had :))
Wel mooi opgelost zo. En die studie! Ik sluit me aan bij Joanne, ik denk inderdaad ook dat het wel echt iets is wat bij je past als ik zo je kennis en adviezen lees hier!
Goed rondkijken wat bij je past qua studie, je zal dingen moeten laten voor een periode (spreek uit ervaring naast een fulltime job) maar als het echt is wat je wil; moet het lukken!

Joanne; haha ja had nog toastjes gegeten! Had ruimte over en gewoon lekkere trek.
Hoe ging je boks les? Pittige dag voor je geweest!

Kim; heb je een idee waardoor je in de avond de buien krijg om te snaaien? Verder een lekker lijstje hoor!

Sneeuwvlok: balen dat het niet zo lekker ging t weekend! Hopen dat je je heb kunnen herpakken vandaag.

Nou hier was de extra 0.5 van korte duur, vanmorgen was die er alweer af :Y)
Ik ga na m’n vakantie toch maar is bloed laten prikken.
Vandaag wel veel gegeten, dus kom weer ruim boven de 2000 uit, kijken wat het doet als ik dit langere tijd volhou.
O: eierkoek met milka chocolade pasta.
L: 2 witten bollen, met een kroket en frikandel uit de airfry.
T; plak ontbijtkoek
A: bij m’n ouders, spinazietaart van bladerdeeg, kip, spinazie en kaas. Als toetje een witte magnum.
T; schaaltje chips

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 09:59

Bedankt voor jullie reacties op mijn overweging om een studie te gaan volgen! :D Ik begin steeds meer te neigen naar gewoon doen!!

@Joanne, Ik denk zelfs dat af en toe een cheatday juist ook heel belangrijk is. Wilskracht is namelijk niet oneindig en met af en toe bewust een dagje loslaten voorkom je dat je op een ander moment misschien in een veel exteremere eetbui beland! Hoe ging het boksen gisteren? Het was zo inderdaad een lange dag voor je!

@Kim, Ik ben ook wel benieuwd of je weet waarom het 's avonds vaak misgaat. Is het de gewoonte, of wellicht vermoeidheid? Mocht je het voor jezelf vervelend vinden en het aan willen pakken, is het goed om de oorzaak voor ogen te hebben :)

@Sneeuwvlok, Snap ik hoor, ik sta nu ook veel vaker op de weegschaal omdat ik dan gewoon benieuwd ben en het me nu niet zoveel meer doet. Dus dan 'mag' het van mezelf. Voor jouw geruststelling/beeldvorming: mijn gewicht schommelt door de week heen ook echt flink. Tussen 2 dagen kan gerust 0,5kg verschil zitten terwijl er niets geks is gebeurd. De weegschaal is dus zeker niet altijd een betrouwbaar meetmiddel.
Ongesteld moeten worden zorgt voor mij ook altijd bij drang naar eten, dit kan dus best meegespeeld hebben :) Je lijstje van gisteren ziet er in ieder geval weerheel netjes uit!

@Lisanne, Inderdaad toch slim om voor de zekerheid bloed te prikken, als je die 0,5 nu alweer kwijt bent. Weet je al waar je jezelf specifiek op wil laten checken? Of vraag je hierin nog het advies van de huisarts?

Mijn lijstje van gisteren, het lukt me steeds beter keuzes te maken waardoor ik wel aan mijn kcal kom, maar niet mega vol zit heel de dag:
O: 300gr magere kwark met 100gr blauwe bessen, 15gr noten, 20gr muesli minder suiker
T: Smart bar crunchy, 1/2 appel, mandarijn
L: 1 bruine boterham met 1/2 avocado, 2 volkoren crackers met cottage cheese
T: 30gr havermout met cacao, 10gr pindakaas en 5 gr notenmix (probeersel, maar geen succes)
D: Rijst met sticky kip en broccoli
T: 200gr magere kwark met 12gr pure chocolade, 1 verkruimelde bastognekoek, 10gr noten
Totaal 2222 kcal (rustdag, alleen paardgereden)

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 10:27

Sneeuwvlok23 schreef:
@IMAY, super interessant filmpje! Als ik het goed begrijp kan je dus in de week vóór dat je ongesteld wordt 300 calorieën extra eten per dag? Dat zou ideaal zijn :+ Ik ga hem binnenkort nog een keertje kijken en aantekeningen kijken, want was nu een beetje moe. Wel frustrerend dat het afvallen bij mannen zoveel makkelijker gaat… Als ik kijk naar wat mijn broertjes naar binnen kunnen stouwen word ik ook echt jaloers! Eten als een bouwvakker en geen grammetje aankomen.

Kort samengevat zegt deze man het volgende:

Het kost vrouwen zo'n 33% meer tijd om evenveel calorieën te verbranden ten opzichte van een man.

Je kan je cyclus in twee delen opdelen, de Follicular phase en de Luteal phase. De eerste is vanaf dat je ongesteld wordt tot aan ovulatie, met een piek in prestaties vlak voor ovulatie omdat je dan een spike in testosteron hebt in je lichaam. De tweede is de twee weken naar je menstruatie toe. In die tweede fase gaat je metabolic rate omhoog en heeft je lichaam gemiddeld tussen de 100 en 300 calorieën per dag meer nodig. Ook gaan je sportprestaties achteruit, soms zelfs terug naar 60% van je beste prestaties.

Gemiddeld enetrieverbruik op een dag is zo'n 70% BMR, 15% NEAT, 10% TEF en 5% EAT. Als je PCOS hebt dan kan dat je BMR verlagen met 14 tot 40%. Stel dat je 30 jaar, 70kg bent en gemiddelde lengte hebt (167 cm volgens google) dan is je BMR iets onder de 1500. Als je daar die 14 tot 40% van berekent dan is dat 210 tot wel 600 calorieën die je BMR minder is. Dat is een behoorlijke hoeveelheid en dat maakt afvallen voor vrouwen met PCOS soms dus heel zwaar, omdat er heel weinig over blijft als je van 1650 calorieen op een dag nog eens 600 af moet gaan halen om te compenseren voor een lager BMR

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 11:41

Kimmie: Wat vervelend dat het telkens in de avond mis gaat bij je. Ik ben ook wel benieuwd of je weet waar dit vandaan komt. Ik weet namelijk niet of je zo echt gewicht gaat verliezen als je meerdere keren per week ’s avonds aan het snoepen gaat (al is witte knetterchocolade wel heel erg verleidelijk haha).
Ik bedoel dit echt niet vervelend maar ik zou het zo naar voor je vinden als je je motivatie verliest omdat je overdag al zo veel verbeterd bent de laatste tijd!

Sneeuwvlok: wat naar voor je dat het van het weekend verkeerd ging. Ontzettend knap dat je jezelf weer hebt weten te herpakken en de handdoek niet in de ring hebt gegooid! Ook heel erg fijn dat het hardlopen goed ging. Hoop dat deze kleine dingetjes je helpen om de draad weer op te pakken.
Je lijstje ziet er fijn uit!

Lisanne: Slim idee om na je vakantie bloed te gaan prikken. Zo te zien ben je weer heerlijk aan het genieten, super bezig!

Mara: leuk dat je neigt naar doen!! Houd ons op de hoogte :D
Weer een mooi lijstje! Je gaat zo te zien een steeds betere balans vinden in het hogere kcal aantal.

__

Gisteren super lekker getraind! Het was heel rustig in de boksschool wat ik echt heel fijn vind.
Moest in de middag onverwachts wat langer werken en had geen tussendoortje meer bij maar doordat ik geen eten meer had en dus ook niets kon eten, had ik ook helemaal geen honger terwijl ik wel altijd honger heb als ik weet dat ik nog iets te eten heb :=

Lijstje van gisteren:

O: 200 gram magere kwark, 20 gram havermout, 10 gram whey
T: paprika, perfection bar deluxe
L: 2 vkboterhammen, 1 met runderrookvlees, 1 met cottage cheese
A: gebakken aardappeltjes, sperziebonen, kip cordon bleu, salade
T: 200 ml magere yoghurt
T: beschuitje met kaas

B: 45 minuten bokszak, kwartiertje fietsen

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 12:32

@Lisanne, je proeft echt van alles! Van mosselen (bah), tot ijs, koffie, een nieuwe burger etc. Fijn dat je nog een week vrij hebt! Lijkt me wel een goed idee om even bloed te laten prikken, misschien ook de schildklier even meepakken? Maar je hebt zelf ook verstand van bloedwaarden gelukkig :)

@Mara, ik had een recept gevonden op internet waarin je beslag maakt van 1 geprakte banaan, 60 gram havermout, een snufje kaneel en dan een klein beetje (pure) chocolade. Het is natuurlijk niet te vergelijken met een normaal chocolate chip cookie, maar ze waren wel lekker! Maar deze basis kan je ook gebruiken en er dan bv. noten of frambozen oid doorheen doen, ik denk dat dat ook wel lekker is.
Mooie lijstjes heb je weer! En wat leuk dat je een studie/cursus tot gewichtsconsulente wil gaan doen! Studeren naast een fulltime baan lijkt mij wel pittig, maar het ligt eraan hoe druk die studie is. Als het geen fulltime studie is en je wat flexibel kan zijn qua studeren, dan moet dat vast lukken. Gewoon proberen! *\o/*

@Joanne, mijn heup is een beetje wisselend. Waarschijnlijk heb ik toch iets teveel gedaan de afgelopen tijd. Daarnaast maak ik te grote stappen tijdens het lopen waardoor er rek op komt en dat voelt niet zo lekker. Maar ik heb een stapje terug gedaan en ben aan het oefenen met de juiste paslengte.
Lange dag had je zeg! Fijn dat je zo lekker hebt getraind gisteren. Is het een individuele training? Of hoe moet ik dat nu voor me zien aangezien er even geen groepslessen gegeven mogen worden :P

@Kim, recept staat hierboven! Binnenkort ga ik een gezonde variant van bananenbrood maken, zal dat recept ook delen als dat een aanrader is.
Hoelaat gaat het ongeveer in de avond mis? Mijn fysio zei eens tegen mij dat mensen gaan snaaien als je eigenlijk moe zijn. En dat dan dus eigenlijk beter naar bed kan gaan. Dus stel het is om 22:00, dan zou ik eens proberen je tanden te poetsen en naar bed te gaan. Misschien heb je er wat aan :) Ik merk dat ik dat soms ook heb, dan ga ik maar gewoon mijn tanden poetsen. Heb dan geen zin om ze nogmaals te poetsen, dus dan ga ik ook niet meer snaaien :')

@Sneeuwvlok, jammer dat het niet zo lekker ging dit weekend. Hopelijk gaat het nu weer wat beter.

--------------
Gisteren was een beetje een gekke dag qua eten. Ik was met mijn vriend op pad, lekker in de cabrio cruisen {:} . Het was mooi weer! Tussen de middag hebben wij een pannenkoek afgehaald, maar ik heb daar de hele dag zo vol van gezeten. Hij vulde zo erg :+ . Daardoor ook niet zoveel avond gegeten. Na het eten gesport (gezellig samen in zijn sportschool) en na het sporten nog meer wat gezonde dingen gegeten. Het is nu gelukt om 1x 50 kg te doen met de bench press, dus ik ben trots! :)
Mijn lijstje van gisteren:
O: 200 gram magere kwark, cappuccino
L: spek-kaas pannenkoek met stroop, cappuccino
A: 1 tacoschelp met vulling en rauwkost
T: 250 gram magere kwark met honing en een banaan, kiwi, 25 gram ongezouten noten mix
B: 60 min sportschool, 15 min fietsen, 7000 stappen

Ik ben wel tevreden zo! De afgelopen week ging goed qua eten. Gisteren dan geen tussendoortjes gehad overdag, maar uiteindelijk wel netjes uitgekomen (denk ik).

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 20:09

Imay, bedankt voor de extra uitleg!

Sneeuwvlok, ook helemaal prima en begrijpelijk! Balen dat het niet zo lekker ging dit weekend!

Mara, heel herkenbaar trouwens, huisgenoten in mijn geval die je geplande eten opeten :') Leuk dat je ernaar neigt om de studie te doen!

Lisanne en de rest die ernaar vroeg, ik heb wel een vermoeden. Ik mag van mezelf altijd 1 lekker dingetje per dag, maar als ik dan 's avonds de kast opentrek zie ik zoveel lekkers dat ik veel meer wil. Bij seizoensdingen denk ik dan ook 'Ah joh, het is er maar kort', maar eigenlijk moet ik gewoon veel strenger zijn :')
Inderdaad slim om bloed te gaan prikken als je die halve kilo nu alweer kwijt bent.

Joanne, ik denk zelf ook dat een cheatday (of treatday, hoe ik het liever noem :D ) af en toe gewoon belangrijk is.

Tanja, dat wisselt een beetje per dag. Meestal rond een uur of 20. Iets te vroeg dus om al te gaan slapen haha!

Gisteren was hopelijk mijn laatste snackattack 's avonds nu ik mij er weer wat meer bewust van ben geworden :) Verder wel netjes gegeten.
O: twee boterhammen met hummus en krabsalade, blauwe bessen. (345)
L: twee en een halve boterham met hummus met cherrytomaatjes, jonge kaas en halvarine met hagelslag. (522)
T: mini krentenbol. (115)
T: chocolade kruidnoten. (48)
A: witlofstamp met karbonade en jus. (278)
T: chocolade kruidnoten, toffifee en melkchocolade. (288)
B: 3000 stappen en 10 minuten fietsen.
Totaal kcal: 1595.

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 21:26

@Kim, om 20 uur is inderdaad een beetje te vroeg om te gaan slapen haha. Misschien een idee om dat lekkers wat eerder op de dag te eten? Of gelijk na het avondeten als je nog vol zit. Goed dat je je er bewust van bent! Dat is de eerste stap :)

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 250 gram magere kwark, cappuccino
T: 1 cracotte met oude kaas
L: 2 bruine pistoletjes, 1 met smeerkaas + gekookt ei en 1 met kip samba, kop goulash soep, glas versgeperste sinaasappelsap, stukje chocolade
A: verse pasta (gevuld met kaas en gerookte ham), met groente en rode saus
T: kleine chocolade milkshake
B: 8000 stappen

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 00:08

Mara: ik wil sws algemeen bloedbeeld ff doen en denk ook mn schildklier. Verwacht er niet direct iets van, maar dan zou ik dat wel uit kunnen sluiten.
Super dat je overweegt het te gaan doen! Hou ons op de hoogte! En top dat je steeds beter aan je calorieën komt!

Joanne; haha hoe bedoel je iets met eten tussen je oren. Heb ik ook vaak hoor. Als ik druk bezig ben of niks voor de hand heb, heb ik ook helemaal geen honger. Terwijl als alles voor mn neus ligt ik sneller geneigd ben iets te pakken :Y)
Fijn dat het boksen zo beviel! Lekker lijstje hoor :)

Tanja; ja dat wil ik ook mee laten nemen. Vd week even bellen voor overleg.
Maar grappig zeg met dat uit proberen! En wat als je iets echt niet lust?
Klinkt als een heerlijke dag gister! En nog een net eetlijst erbij ook :)
En jouw avond eten van vanavond <3

Kim; oei dat is inderdaad wel lastig je dan te weerhouden. En wat Tanja zegt, in de middag dat momentje? En dan in de avond na het eten nog iets van kwark oid? Dat je toch nog iets eet en minder in de verleiding komt als je trek krijgt?

Hier ook weer een dag waarin ik gewoon lekkere trek had :') dus ik zit ook flink over mijn calorieën heen. Kijken wat het doet. Maar ben ook weer de hele dag actief geweest...
O; 150 gr Griekse yoghurt met 1/2 appel, 15 gr müsli, kaneel en 200 ml optimel.
T; mergpijp.
L: 2 witte bollen met 5 runder knakworstjes
T; leev oerkoek
A; 75 gr fusilli, 50 gr hamblokjes, groente mix en basilicum saus. Beetje geraspte kaas.
T; 4 blokjes Tony Chocolonely, 2 pakjes toastjes met oude kaas salade.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 09:08

@IMAY, Echt super interessant! Als ik bijv. naar mezelf kijk zou ik dan nu in de fase zitten waarin mijn lichaam meer kcal nodig heeft. Omdat ik nu natuurlijk nauwgezet in de gaten houd hoe mijn lichaam op kcal reageert ben ik benieuwd of ik verschil ga merken volgende week!

@Joanne, Super herkenbaar, dat je hongergevoel afhankelijk is van wat je nog mag of kan eten :') Bij mij is het ook zo dat als ik weet dat ik een dagje wat lager in kcal wil gaan zitten, ik vanaf 's ochtends vroeg al enorm honger heb, terwijl ik dat op andere dagen niet heb :+ Is echt een mentaal dingetje.

@Tanja, Oh dat recept klinkt als koekjes die ik een tijd terug regelmatig maakte! Chocolade erdoor is een goed idee :D Ga ik zeker proberen!
Heerlijke dag had je gisteren zeg! Lekker gegeten en lekker gesport :)

@Kim, Lastig lijkt het me ook hoor, dat er zoveel lekkere dingen in huis zijn. De tip om je snoepmoment te verschuiven lijkt me wel een goede om mee te experimenteren! Verder is bewustwording inderdaad het allerbelangrijkste en lukt het je zo al om het bij 1 dingetje snoepen te blijven :)

@Lisanne, Ik ben benieuwd of er wat uit komt! Houd ons op de hoogte! :) Lekker dagje had je gisteren :~ moet ook kunnen, zeker als je vakantie hebt. Ik ben benieuwd of het wel wat doet met de weegschaal of dat je er niets van merkt.

Hier gisteren ook een fijne dag gehad! Ik was eigenlijk van plan nog een rustdag te houden en vandaag voor mijn werk te sporten, maar het kwam vandaag niet zo uit, dus heb ik het naar gisteravond verplaatst. Ik heb 's avonds altijd wat moeite om mezelf er goed toe te zetten, dus ik begon niet zo gemotiveerd, maar gaandeweg ging het toch weer lekker *\o/*
Eigenlijk had ik gisteren ook een dagje lager in kcal gepland, maar ik vind het juist belangrijk voldoende te eten als ik gesport heb. Ik heb het nu dus overdag wat minder gehouden en 's avonds wel veel gegeten om voldoende te kunnen herstellen. Het blijft altijd puzzelen :D

Lijstje van gisteren:
O: 3 volkoren crackers met 1/2 Beemster oude kaas en 1 plak lightlife kaas
T: Plakje bananen-chocoladecake, appel
L: 2 bruine boterhammen met lightlife kaas en tomaat, 20gr havermout met 30gr kersen, 30gr magere kwark, cacao
T: 2 plakjes ontbijtkoek zero
D: Bloemkoolrisotto met geroosterde pompoen en parmezaan
T: Body & fit pro bar, 350gr magere kwark met 1/2 bastognekoek verkruimeld, 10gr notenmix, 18gr muesli minder suiker, 12gr pure chocolade
Totaal 2127 kcal

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 09:24

m9ara schreef:
@IMAY, Echt super interessant! Als ik bijv. naar mezelf kijk zou ik dan nu in de fase zitten waarin mijn lichaam meer kcal nodig heeft. Omdat ik nu natuurlijk nauwgezet in de gaten houd hoe mijn lichaam op kcal reageert ben ik benieuwd of ik verschil ga merken volgende week!

Ja, maar dus ook dat het zou kunnen dat je met je krachttraining merkt dat je dieper moet gaan om te presteren zoals je vorige week of twee weken terug deed.

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 10:08

Tanja: Echt balen van je heup maar verstandig om wat stappen terug te doen.
De groepslessen mogen nu inderdaad niet meer. In de zaal binnen worden op een groot scherm de rondes intervallen afgespeeld die je kunt volgen. Er klinkt telkens een bel als de ronde voorbij is. Ook is er een groepsapp waarin je je kunt aanmelden zodat er niet te veel mensen tegelijk komen trainen. Erg fijn geregeld!
Lekker dagje zeg! En heerlijk die pannenkoek als lunch :D En wat knap van die bench press, ga zo door!

Kimmie: treatday is een goede benaming om naar toe te werken voor mij haha hoop dat ik het snel weer zo ga zien!
Wat knap dat je je er nu meer bewust van bent geworden! Ik ga mee met de tips om in de middag dan al wat lekkers te pakken en ’s avonds nog wat gezonds, dat lijkt een erg goed idee.
Verder weer een super lijstje!

Lisanne: haha ja echt he!! Ik snap ook nooit mensen die standaard tussendoortjes in hun tas hebben zitten voor het geval dat ze honger krijgen := bij mij gaat dat gegarandeerd meteen op haha.
Ik vind je lijstje nog wel meevallen! Zeker als je weer veel gedaan hebt. Wanneer ga je bloedprikken of heb je nog geen afspraak gemaakt?

Mara: haha leuk dat jij het ook herkent en goed om je er bewust van te zijn of het echte honger is of gewoon zin in eten. Interessant ook hoe je brein werkt bij dit soort dingen.
Sport jij eigenlijk altijd thuis? En zo ja, hoe heb je je thuis gym ingericht? :D
Fijn dat je uiteindelijk toch goed hebt kunnen sporten en slim om nog wat bij te eten om goed te kunnen herstellen. Klinkt ook echt ontzettend lekker die kwark die je in de avond nog gegeten hebt!

__

Gisteren weer een prima dag gehad. In de ochtend lekker kunnen fietsen. Daardoor ook al een tussendoortje genomen voor het ontbijt omdat ik op werk pas wilde ontbijten maar na het fietsen een beetje flauw was.

T: beschuitje, kipfilet
O: 200 gram magere kwark, 20 gram havermout, 10 gram proteïnepoeder
L: 2 volkorenboterhammen, kipfilet
T: Clif bar
A: bladerdeegtaartje met spinazie, kaas, paprika, champignons en ui uit de oven, schepje rijst
T: speculaasje en een zandkoekje

B: 60 minuten racefiets, kwartiertje gewone fiets

Sneeuwvlok23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 11:59

Joanne: Ik heb dat ook altijd, als je dan een hele middag bezig bent en dan geen tijd hebt om te eten, of niks bij je hebt, dan heb ik ook nooit honger. Heel apart altijd! Maar wss dat het ermee te maken heeft dat je hoofd met hele andere dingen bezig is, dan met het uitkijken naar een tussendoortje.
Je bladerdeegtaartje klinkt echt heel lekker! Zou je misschien het recept willen delen? :)

@Taifoen: dat wat je fysio zei over moe zijn en snacken klopt wel; soms gaat het de hele dag gewoon goed en als ik dan 's avonds echt doodmoe ben, heb ik gewoon zin om de hele voorraadkast leeg te trekken. Weet nu wel dat het daaraan ligt, dus dat helpt met het te onderdrukken. Lekker lijstje overigens! Jij hebt altijd zulke lekkere dingen er tussen staan terwijl je dan gewoon aan je calorieën blijft, echt knap :D

Mara: Goed bezig in de sportschool! Knap ook dat je gewoon gaat ondanks dat je aanvankelijk weinig motivatie hebt - ik zelf zou op de bank zijn blijven liggen :') Ben overigens benieuwd naar je bananencake, hoeveel kcal is één plakje? Ben al een poosje op zoek naar een lekker recept, maar tot nu toe nu toe vallen ze allemaal een beetje tegen qua smaak :(

Lisanne: af en toe wat uitschieters in je calorieën is niet heel erg lijkt mij. Je lijstjes zien er altijd super uit, dus van die Tony Chocolonely mag je dan ook heus wel genieten hoor :) Ik vroeg me trouwens af, wat is een oerkoek? Heb daar echt nog nooit van gehoord, haha

O: sandwhich met pikante hummus, kipfilet, tomaat/komkommer/rucola + 2 cracottes met abrikozen jam
T: 150gr druiven
L: rijstwafels en cracottes met kipfilet/kaas en hummus
T: 3 drop/winegum duo's
A: bieten, aardappels en als toetje Griekse yoghurt met een handje muesli
T: 2 snack a jacks caramel
T: klein handje kruidnoten
Dan kom ik op de 1600 kcal uit

Wil vandaag nog gaan hardlopen, maar hier regent het echt enorm hard dus hopelijk trekt dat vanmiddag nog een beetje bij... Had dit niet verwacht, dus baal wel een beetje |o

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 16:46

Tanja, dat is misschien wel een goede. Zeker in deze tijd. Normaal had ik het tussendoor echt te druk om te kunnen genieten van iets te eten. Misschien kan ik dat idd nu op een andere manier beter inplannen. Oh dat recept klinkt idd wel als iets wat ik wel eens gemaakt heb! Echt balen van je heup, maar verstandig om een paar stappen terug te doen.

Joanne, haha erg herkenbaar idd.

Lisanne, Vaak heb ik 's avonds niet zo'n zin meer in kwark, maar misschien is dat juist goed. Dan neem ik dat ook niet meer, alles beter dan zulke snoepbuien haha! Wat bedoel je precies met de optimel bij je ontbijt? Want ik zie dat je ook al Griekse yoghurt hebt. Ik ben benieuwd of er wat uit je bloedonderzoek komt! Af en toe wat uitschieters is je kcal is echt niet erg.

Mara, goed bezig in de sportschool!

Sneeuwvlok, toevallig geen mogelijkheid om binnen een workout te doen? Via een filmpje of op een andere manier? Dan beweeg je toch!

Gisteren me echt goed aan mijn planning kunnen houden. Misschien hoog in kcal, maar wel goede producten, dus dan vind ik dat niet erg. Verder heb ik nu een nieuw schema in de sportschool. Meteen gaan testen, erg leuk. Ook met losse gewichten, dus ik ben er erg blij mee. Degene die het schema heeft gemaakt zei al meteen dat ze voor mij altijd schema's wil blijven maken. Echt superlief!
O: 30 g muesli, 20 g branflakes en 160 g yoghurt Griekse stijl 10% vet. (387)
L: drie boterhammen + boter + kalkoenfilet, hummus. Gekookt eitje. (573)
T: banaan. (124)
T: kwarkbol van de bakker. (160)
A: penne met erwtjes en romige citroensaus. Yoghurt + bosbessen fruitspread. (720)
T: toffifee. (43)
B: 60 minuten fietsen, 18.000 stappen, 120 minuten paarden verzorgen, 30 minuten paardrijden en 40 minuten fitness. Wel het aan school werken geskipt, maar dat is niet verrassend met zo'n volle dag.
Totaal kcal: 2006.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 19:13

Mara: super dat je je zo ver heb kunnen zetten om nog lekker te gaan sporten in de avond! En lekker lijstje ook zo!
Ik zal laten weten als ik een uitslag heb :)

Joanne; heb nog geen afspraak; ga maandag even bellen! Hoop dat hij gewoon een lab formulier voor me klaarlegt dat ik niet perse eerst een consult hoef. Maar weet niet wat de huisarts wil.
Oeh jouw avond eten! Lijkt een beetje op spinazietaart zoals ik dat wel eens eet haha.

Sneeuwvlok; haha ja dat heb ik hier al is eerder gedeeld. Zijn gewoon koekjes (die overigens heel goed vullen) en die heten oerkoeken van leev (zo geeft mfp het aan) :') https://leev.nu. Ik heb dan die brownie!
Net lijstje gister! Lukt het je een beetje te herpakken?

Kim; met optimel bedoel ik die drinkyoghurt. Ik krijg s’ochtends weinig anders naar binnen en anders drink ik vaak te weinig tot aan de middag. Dus neem ik dat er extra bij.
Fijn dat je tevreden bent over gister! Ziet er netjes uit je lijstje! Je kan in de avond ook nog iets van een cracker of rijstenwafel nemen. Gewoon iets lichts voor het slapen gaan :)

Hier merk ik dat het wel tijd wordt weer aan het werk te gaan _O- ik begin het gesnaai van mijn vriend moeilijker te weer staan haha. Maar opzich mag ik nog niet klagen, net nog een wandeling gemaakt met de paarden en hond van 5 km :) en daarnaast veel in de tuin bezig geweest.
O: 150 gr Griekse yoghurt met 1/2 appel, kaneel, müsli en 200 ml optimel.
T; mergpijp.
L: afbak stokbroden met 1/2 deel magere filet americain en 1/2 met een plak oude kaas
T: schaaltje chips.
A: 2 pita broodjes met shoarma, sla en knoflooksaus.
T; 150 gr straciatella kwark, gezonde blauwe bessen muffin

Ik bedenk me trouwens dat ik helemaal nog niet had gemeld dat we vd week weer een winstpunt hadden gekregen voor ons online event! Ben zo blij en stiekem best trots. Ons harde trainen wordt steeds vaker beloond :) (even off topic, excuus)

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 22:19

@Lisanne, als je iets echt niet lust dan kan je dat wel aangeven en dan hoef je het niet te proeven. Maar als je een moeilijke eter bent, dan kan je beter niet gaan. Ik ga al kokhalzen bij de geur van mosselen, dus die hoef ik dan ook niet te eten. Anders vul ik over een 1 in als cijfer aangezien ik geen mosselen lust en daar hebben ze ook niet zoveel aan.
Prima zo een dag toch! Zeker als je onbedoeld afvalt, dan kan een dag wat extra calorieën geen kwaad ;)

@Mara, fijn dat je zo lekker gesport hebt gisteren! En mooi dat je ’s avonds nog wat extra hebt gegeten om te herstellen.

@Joanne, wel fijn dat je gewoon kan blijven boksen!

@Sneeuwvlok, fijn dat je weet dat het dan aan de vermoeidheid ligt en je het dan kan onderdrukken. Dankjewel! Ik hou nou eenmaal erg van lekker eten, dus ik probeer dat netjes in mijn lijstje te verwerken. Maar leuk dat dat opvalt :j
Hardlopen in de regen is niet fijn nee. Is het uiteindelijk nog droog geworden?

@Kim, fijn dat je je goed aan je planning hebt kunnen houden gisteren! Mooi lijstje zo! Dat je wat hoger qua kcal zat is ook helemaal niet erg als je kijkt naar je beweging van die dag. Fijn dat je een nieuw schema hebt en hij bevalt :)
------------
Overdag geen tussendoortjes gegeten, dus dat maar goed gemaakt met wat noten bij het avondeten en wat gegeten na het sporten net.

O: 40 gram cruesli met 150 gram magere yoghurt, cappuccino
L: kleine friet met mayonaise
A: Thaise kip curry met wokgroenten, 25 gram ongezouten cashewnoten en noodles
T: 2 mandarijnen, 200 gram magere kwark met 150 gram aardbeien yoghurt en een stukje gevuld speculaas
B: 60 min sportschool, 20 min elektrische fiets, 16.500 stappen

Tot zover mijn rustiger aan doen. Veel te veel bewogen dus haha. Morgen ook nog een drukke dag op de planning staan en het weekend weer even wat rustiger. Ik vind het zooo lastig om stil te zitten en beweeg het liefste de hele dag door :Y)

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 09:51

@IMAY, Super interessant en leuk om te kijken of ik het inderdaad ga herkennen. Ik ging de afgelopen periode erg lekker qua kracht, dus ik ben benieuwd hoe het nu de komende weken zal zijn!

@Joanne, Ik sport inderdaad altijd thuis! Ik heb een heel basic squatrek, die ik makkelijk ook weer op kan bergen aangezien ik in een appartement woon en daarnaast een halterstang, dumbbells en halterschijven die op beide kunnen. Uiteraard ook wel wat basic dingen zoals resistance bands etc. Het werkt voor mij heel fijn om thuis te kunnen sporten, omdat ik ook al bijna dagelijks naar de paarden ga en ik ook nog naar een sportschool toe gaan dus teveel gedoe vind.
Ik vind het al knap dat je zonder ontbijt kan fietsen! Ik ga op te weinig eten vooraf al helemaal bad :+

@Sneeuwvlok, Deze cake is 91kcal per plakje! Ik heb het recept zelf bedacht, maar als je interesse hebt wil ik het wel even uittypen! Ik vind hem in ieder geval erg lekker:D
Lekker lijstje had je! Is het nog gelukt om hard te lopen?

@Kim, Complimenten voor je lijstje! Je hebt inderdaad veel van je ongezonde keuzes weten te schrappen en je dus goed aan je eigen doelen gehouden! Overigens vind ik hoog in kcal ook wel meevallen, voor een drukke dag. Goed bezig :D

@Lisanne, Ik merk ook altijd dat ik aan het einde van een vakantie meer meega in het eet/drink patroon dat mijn vriend dan heeft :') Zo te horen beweeg je er inderdaad genoeg bij, in de tuin werken is ook altijd lekker intensief. Gefeliciteerd weer met je winstpunt *\o/* Jullie zijn echt goed bezig! Het begint bij mij zo ook te kriebelen om weer eens een online event in te schrijven.

@Tanja, Ondanks dat je doel is om regelmatiger over de dag te eten, is het denk ik juist goed om hier ook flexibel in te zijn als dit nodig is. Ik denk dus dat je de juiste keuze hebt gemaakt om lekker te genieten van een pannenkoek en frietjes, maar dan wel een tussendoortje minder te nemen :j Ik kan me goed voorstellen dat het moeilijk is om stil te zitten, ik zou me er ook mega moeilijk toe kunnen zetten! Succes met je drukke dag :D

Gisteren bedacht ik me tijdens het maken van mijn post dat het me echt goed af ging. Geen cravings etc. Nou, dat had ik dus beter niet kunnen denken :+ Gisteren echt heel de dag door ontzettend veel zin gehad om (vooral zoet) te eten. Uiteindelijk mezelf best in kunnen houden gelukkig en 100 kcal boven de planning uitgekomen. De weegschaal was vanochtend weer gelijk met vorige week, dus het heeft geen grote invloed gehad.

Lijstje van gisteren:
O: 50gr havermout, 1/2 appel, 10gr whey, 75gr magere kwark
T: Barebells reep, 1 volkoren cracker met 1/2 plak lightlife kaas, 1/2 appel, 1/2 peer
L: 2 bruine boterhammen met 2 roereieren met een kleingesneden salamiworstje, een tomaat en 1 plak oude kaas
T: b'tween pindakaasreep
D: Pizza met zoete aardappelbodem met als topping tomaat, parmezaan, mozzarella light, parmaham en rucola
T: Melkunie pudding
Totaal 2296 kcal

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 12:14

Sneeuwvlok: Het recept is eigenlijk heel erg simpel, je begint met een onderlaag bladerdeeg in een ovenschaal, waar je vervolgens het mengsel van spinazie, paprika, champignons en ui in ‘giet’. Daar bovenop wat kaas en afdekken met nog wat bladerdeeg. Halfuurtje in de oven en klaar is kees :D Je zou het natuurlijk ook kunnen vullen met wat anders!
Wat een mooi lijstje had je gisteren! Heb je nog kunnen hardlopen? Hier is het op de ochtend na wel droog gebleven de rest van de dag.

Kimmie: Leuk een nieuw schema in de sportschool! Oeh, branflakes die heb ik echt al heel lang niet meer op maar dat is zo lekker! Super lekker lijstje en wow jij hebt gisteren echt veel gedaan haha. Snap dat je geen tijd/zin meer had om aan school te werken.

Lisanne: Dat zou inderdaad vervelend zijn als je op consult moet. Hier kun je ook niet ‘zomaar’ bloedprikken.
Lekkere lijst weer! Krijg er bijna honger van :9
En gefeliciteerd met je winstpunt!! Dat is een hele mooie beloning na hard werken. *\o/*

Tanja: Lekker lijstje en je bent inderdaad weer actief geweest! Stilzitten is ook echt niks aan haha. Maar je heup gaat vast blij zijn met het rustigere weekend.

Mara: Lekker inderdaad dat je thuis kunt sporten! Lijkt me makkelijker indelen en nu met corona ook nog eens een stuk veiliger!
Lastig die zoete cravings, maar zo te zien heb je je er goed uit kunnen redden! Als je iets kleine zoets neemt, bijvoorbeeld een blokje chocolade, wordt je zoete trek dan alleen maar erger? Want dan kun je er wellicht beter niet aan toe geven zoals je zo te zien gedaan hebt haha.
Fijn dat je gewicht wederom stabiel gebleven is!! :D
Pizza met zoete aardappelbodem klinkt echt mega lekker!

__

Ik ben afgelopen dagen een beetje aan het experimenteren met tussendoortjes om een juiste balans te vinden zodat ik overdag geen honger heb en zo af en toe wat lekkers kan eten.
Vond het ergens wel even eng :+ maar kom nog steeds goed uit qua calorieën.

Gisteravond super fijn kunnen lessen en vanmorgen ook alweer gereden zodat ik vanavond kan gaan boksen! *\o/*

Lijstje van gisteren:
O: 200 gram magere kwark, 20 gram havermout, 10 gram whey
T: paprika, pakje melba toastjes
L: 2 volkorenboterhammen, kalkoenfilet
T: smart bar crunchy
A: gekookte aardappelen, bloemkool, vega schnitzel, salade
T: zandkoekje

B: uur les met paard

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 17:18

Lisanne, ah zo! Ik snapte al niet waarom je twee keer iets van yoghurt had. Ga ik idd voortaan doen, dankjewel voor de tip! Dat zou inderdaad vervelend zijn als je op consult moet. Bij ons plannen ze vaak wel iets in via een telefonisch gesprek.

Joanne, wat fijn dat je gewoon kan blijven boksen!

Sneeuwvlok, fijn dat je weet dat het aan de vermoeidheid ligt en dat je het ook kunt onderdrukken.

Tanja, ondanks dat het je doel is om wat regelmatiger te eten overdag, denk ik dat het echt niet erg is als dat niet altijd lukt. Lekker lijstje en je bent inderdaad weer actief geweest!

Mara, lekker inderdaad dat je thuis kunt sporten!

Gisteren ging alles mis wat er mis kon gaan :') Ik werd om half negen wakker en kwam erachter dat ik geen wifi had. Om 8.45 opgestaan en mijn moeder gevraagd wat er aan de hand was. Blijkbaar lag Ziggo eruit, alleen had ik een vergadering van mijn werk online staan om half tien. Dus gauw bij mijn moeder in de auto gesprongen, zij had twee boterhammen voor me gesmeerd en die had ik opgegeten, op weg naar mijn opa en oma. Daar gelukkig kunnen vergaderen en daar ook een tussendoortje gehad. Tijdens lunchtijd niet echt honger en moest ik ook weer weg naar de hoefsmid. Gelukkig daarna wat meer rust en weer beter gegeten.
O: twee boterhammen met kalkoenfilet en pindakaas. (281)
T: café noir en chocomel halfvol. (181)
L: een boterham met grilworst voor de hoefsmid en een boterham met speculaas na de hoefsmid. (342)
A: penne met erwtjes en romige citroensaus. Als toetje magere kwark met viervruchten confiture. (672)
T: pepernoten. (44)
Moest 's avonds een workshop geven ook voor mijn werk online, dus de cracker die ik had gepland helaas niet kunnen eten.
B: 3000 stappen en 15 minuten paard verzorgen.
Totaal kcal: 1644.

Sneeuwvlok23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 20:50

Lisanne: Bedankt voor de link! Denk dat ik de eerdere uitleg idd gemist heb. Het herpakken lukt goed, daar ben ik erg blij mee :) Ben nu bijna twee weken bezig en het gaat goed, dus ik heb er vertrouwen in dat ik dit weekend niet weer de fout in ga. Gefeliciteerd met je winstpunten trouwens!

Tanja: Uiteindelijk werd het idd nog droog, dus ben maar snel gegaan. Wil het toch zo goed mogelijk vol proberen te houden :) Ik vraag me overigens af, wat doe jij de hele dag dat je op 16.500 stappen uitkomt? Ik haalde dat nog geeneens tijdens mijn stedentrip op vakantie, haha.

Mara: Ahh, zou super zijn! Ben erg benieuwd. Ik wil nog wat gaan bakken dit weekend, dus kom maar op :9

Joanne: Bedankt voor de uitleg! Eigenlijk is het dus een soort quiche? Maak je echt een grote taart dan of is het voor één persoon? Hardlopen is idd nog gelukt gelukkig. Je tussendoortjes zien er goed uit overigens. Heb je met deze tussendoortjes nog een hongergevoel of is dat nu weg?

Kim: Klinkt als een hectische dag... Gelukkig is alles nog een beetje goed gekomen en heeft dit niet je lijstje aangetast. Je lijstje ziet er echt goed uit namelijk, gezonde keuzes en lekkere snacks combineren doe je goed :9 Ga zo door!

Vandaag heb ik een heerlijke buitenrit gemaakt samen met een stalgenoot en onze verzorgpaarden. Anderhalfuur door het bos gebanjerd en net voor het donker weer terug op stal. Heerlijk! :D Nu wel erg moe, dus ik ga er nu extra op letten dat ik vanavond niet ga snaaien. :')

O: sandwich met kipfilet, hummus en rauwkost + cracottes met jam + appel
T: snack a jack paprika
L: crackers en rijstwafels met hummus, kipfilet en komkommer/tomaat
T: 150gr druiven
A: bloemkool + 150gr Griekse yoghurt met handje muesli
T: 2 snack a jacks karamel
T: klein handje kruidnoten
B: 20 minuten hardlopen
Ongeveer 1600 kcal

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 21:50

Tanja: lijkt me wel een leuk concept zeg! Probeer je misschien ook dingen die je anders nooit eet.
Is ook lastig om stil te zitten hoor :') wel een lekker lijstje! Netjes hoor ondanks geen tussendoortjes overdag.

Mara; haha ben ik ff blij dat ik dus niet de enige ben _O- hij kan zo bizar snoepen en daar krijg ik ook altijd trek van.
Wat houdt je tegen om mee te doen met een online event? Ik ben best blij dat het op deze manier een beetje doorgaat!
Hihi, net lijstje ondanks je craving! En jouw avond eten lijkt me heerlijk! Zag hem in het show je maaltijd topic al voorbij komen <3

Joanne; fijn dat je een beetje een middenweg begint te vinden met je tussendoortjes :)
Veel plezier met boksen vanavond!

Kim; oh wat een ellende en stress; precies als je t internet echt nodig heb ook. Wel een net lijstje hoor!

Sneeuwvlok; fijn dat je je al enige tijd herpakt heb en er vertrouwen in heb! Goed bezig!
Net lijstje hoor! At je met avond eten echt alleen maar bloemkool? Hihi.

Ik had gisteravond als laatste tussendoortje een muffin erop staan, maar dat waren 6 blokjes milka daim chocolade geworden maar paste netjes in mn calorieën.

Lijstje van vandaag;
O; 150 gr Griekse yoghurt, 30 gr granola, 200 ml optimel.
L: ham kaas croissant, kaasbroodje.
T; eat natural reep, noten en chocolade.
A: 200 gr mini krieltjes, 200 gr broccoli, groente saus en een vega schnitzel.
T; 150 gr stracciatella kwark, wat nacho’s met kaas uit de oven.

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 21:58

Kimmie: ohhh je dag klonk erg stressvol haha. Wat lief dat je moeder boterhammen voor je had gesmeerd en zo te zien ook prima belegde boterhammen :D.
Halfvolle chocomelk is zo te zien echt een oma dingetje, mij wordt het morgen ook weer gevoerd waarschijnlijk :')
Wel een hele nette dag ondanks alle dingen die er mis gingen.

Sneeuwvlok: Daar zou je het wel een beetje mee kunnen vergelijken ja! Je kunt het natuurlijk zo groot maken als je zelf wilt en het aanpassen op het aantal personen :)
Afgelopen dagen heb ik eigenlijk geen honger gehad en dat is echt zo fijn!
Wat heerlijk een buitenritje met dit weer, fijn dat je er zo van genoten hebt. Hoop dat je nu ook nog een goede avond hebt!
Super mooi lijstje had je gisteren! Had je alleen geen honger na een avondeten met alleen bloemkool?

Lisanne: lekker lijstje!! Vooral nacho's :9
Hoe bevallen die eat natural repen? Heb ze wel eens in de supermarkt zien liggen.
__

Net thuis van boksen en het geeft me echt zo veel energie! Vanmorgen moest ik weer vroeg op en was eigenlijk heel moe toen ik thuis kwam maar de trainingen geven zo veel energie!
Morgenochtend wil ik gaan fietsen en ga dit keer proberen om voor (of tijdens) het fietsen al wat te eten omdat ik de vorige keer wat flauw werd onderweg. Als ik dan meer uit mijn trainingen kan halen, vind ik het de extra calorieën wel waard :j

Lijstje van vandaag:

O: 200 gram magere kwark, 20 gram havermout, 10 gram proteïnepoeder
T: barbells core reep (kleinere variant)
L: 2 volkorenboterhammen, kalkoenfilet
T: evergreen krenten
A: 2 spinazie-kaas rondo's, 400 gram roerbakgroente
T: bakje pop protein crisps. (zo heerlijk om een halve zak chips weg te eten voor maar 150 kcal :+)

B: één paard rijden, kwartiertje fietsen, 45 minuten bokszaktraining

Morgenavond ga ik eten met vrienden en daarna spelletjes doen. Ga proberen me er niet al te druk om te maken en er van te genieten.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 21:07

Lisanne, oeh ik ga die link als ik tijd heb even exploreren! Lekker lijstje!

Mara, ik ben ook wel benieuwd naar je recept!

Joanne, bedankt voor het recept! Fijn dat je een beetje een middenweg begint te vinden met je tussendoortjes :)

Tanja, lijkt me wel een leuk concept zeg! Hoe kun je je daarvoor opgeven?

Sneeuwvlok, fijn dat je je al hebt herpakt en dat je er nu weer goed tegenaan gaat!

Gisteren per ongeluk iets te veel chips gegeten en cola gedronken :+
O: carrotcake overnight oats. (400)
T: speculaasbrok. (139)
L: drie boterhammen waarvan twee met halvarine met kalkoenfilet, hummus en gekookt ei en een met filet americain, mandarijntje. (606)
T: lichte cracker spelt met hummus en komkommer. (128)
A: erwtjes en worteltjes, schnitzel en aardappel. (482)
T: cola en nacho cheese. (409)
B: 12.000 stappen, 50 minuten fitness, 60 minuten fietsen, 90 minuten paard verzorgen en 30 minuten paardrijden (les).
Totaal kcal: 2288.

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 09:47

Ik wil ook graag wat kilo's kwijt en wat gezonder gaan leven. Ik denk dat het iedere dag opschrijven van een lijstje hierbij wel helpt, dus vandaag ga ik bijhouden wat ik eet. Ik ben 168cm en weeg momenteel 63kg. Ik ben wel slank (vooral mijn benen), maar mijn buik en armen mogen iets strakker. Ik ben niet van plan te gaan fitnessen, maar vooral veel op stal bezig te zijn en te gaan wandelen.
Neemt iemand in dit topic vitaminen extra? Ik was een vlog aan het kijken op Youtube, en desbetreffende vlogster neemt iedere ochtend vitaminen. Iemand een aanrader, eventueel voor sterker haar en sterkere nagels? (Buiten genoeg fruit en groenten eten, natuurlijk)

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 09:50

@Joanne: mooi lijstje! Boksen lijkt mij ook echt een leuke sport, misschien zou ik eens kunnen kijken of ze het aanbieden in de sportschool (op minder dan 2 minuten autorijden van thuis uit).
@Kimmie: weet je hoeveel kcal je ongeveer verbrand hebt met je beweging? Lijkt aardig wat. Goed bezig!

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 10:33

Joanne; ja vind die repen opzich wel lekker, maar niet heel bijzonder. Weet niet of ze me de calorieën waard zijn _O- (224 voor 1 reep)
Gezellige avond gehad gister?

Kim; lekker lijstje hoor! En vooral die nacho's :9

Welkom Nanoukkie! Hoeveel zou je af willen vallen dan? Want ik denk dat vooral buik en armen een kwestie van trainen is.. ik heb geen idee hoe je er uit ziet, maar op papier is het een net gewicht bij je lengte.
Ik gebruik toevallig elke ochtend multi vitamine en vitamine C, die laatste voornamelijk sinds de Corona omdat ik toch werk in een ‘risicosector’.

Gister had ik me voorgenomen niet teveel te snoepen, 3x raden waar mijn vriend tussen de middag stopte en ik nog zo hard riep gewoon thuis te willen lunchen. Mac Donalds _O- dus ook maar wat gegeten.
Ik zit trouwens nu al 2 dagen op 64.5... dus dan zou er toch een kilo aangekomen zijn de afgelopen week met elke dag boven de 2000/2100 calorieën eten..

Mijn lijstje nog van gister:
O: 150 gr Griekse yoghurt, 1/2 grote appel, 15 gr müsli, kaneel en 200 ml optimel.
L; Mac kroket en 6 kipnuggets
T: gezonde blauwe bessen muffin.
A; bami met één stokje kipsate en een loempia.
T; 6 blokjes milka caramel.

Vandaag eten we pannenkoeken, echt onwijs trek in. Verder nog geen planning en vanaf morgen is de vakantie voorbij en ga ik weer gezonder eten :)