Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Herfstblad

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 10:36

Ik ben nu overgestapt van Yari naar Shea moisture. Ik las alleen -achteraf- dat dat ook een zware shampoo is. Maar ik ben na 1 wasbeurt redelijk tevreden. Maar het pluist wel merk ik. Meer dan anders. Hoelang gebruiken jullie een shampoo om te proberen?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 11:25

Het hangt niet alleen van de shampoo af routine erna maakt ook verschil. In mijn beleving komt pluis vooral door oa te hard afdrogen, en je leave in kan ook een groot verschil maken. Plus gel om het vocht erin te houden.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 07:46

Het weer kan van doen hebben of hoe je het hebt gedroogd/ermee geslapen.
En soms gewoon pluis omdat het kan :')

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 10:54

Mondy schreef:
Het weer kan van doen hebben of hoe je het hebt gedroogd/ermee geslapen.
En soms gewoon pluis omdat het kan :')

Hoe slapen jullie met jullie krullen? Ik merk dat vast doen iets minder plat effect geeft. Wat doen jullie er in na het wassen? Wat voor product heeft bij jullie de voorkeur? Denk aan schuim, gel, creme. Hoe laten jullie het drogen? Ik was het vaak na het zwemmen. Shampoo en conditionor. Onder de douche kammen. Daarna wat af deppen en scrunchen met wat crème. En dan is het afwachten hoe het zit. Ik föhn niet, dit ivm tijd en geen zin haha. Ik laat het aan de lucht drogen. Bedoeling is na de vakantie elke woensdag en zaterdag want dan zijn zwemdagen

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 16:39

Ik slaap met een bonnet of satijnen kussensloop. Als je heel lang haar hebt kan je ook een vlecht in doen.
Qua producten is het echt afhankelijk van je krullen.
Ik doe na t wassen (als ik was) een leave in of masker in, crullen creme, gel en mousse. Ene keer doe ik föhnen andere keer aan de lucht drogen en pas als t helemaal droog is en een harde cast is crunch ik m uit

Edit: producten juist erin als je haar nog helemaal nat is ipv eerst afdeppen

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 08:41

@herfstblad ik zie niks in jouw routine wat de krullen in de krul houdt (als je de crème als krullen activator ziet). Ik bedoel een gel die voor die cast zorgt en zorgt dat je krullen blijven zitten.

Ik doe na het wassen een leave in conditioner, mousse (die bevalt me goed) en een gel met stevige hold (snot). Borstel de eerste twee goed door met bounce curl brush en daarna scrunchen. Ook na de gel. Dan slapen met hydrofiele doek en volgende ochtend 10 minuten met de Dyson.

Dag 2 en soms 3 natmaken, beetje mousse of lichte gel en scrunchen. Blijft wel echt goed zitten zo lang ik geen cap draag haha

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 11:14

Mondy schreef:
Ik slaap met een bonnet of satijnen kussensloop. Als je heel lang haar hebt kan je ook een vlecht in doen.
Ik doe na t wassen (als ik was) een leave in of masker in, crullen creme, gel en mousse. Ene keer doe ik föhnen andere keer aan de lucht drogen en pas als t helemaal droog is en een harde cast is crunch ik m uit

Maar wat doe je dan veel product in je haar? Ik wil wel dat ik nog met mijn vingers door mijn krullen kan en niet dat als ik er door heen ga helemaal vast zit en dat het super hard is.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 11:14

Olympia96 schreef:
@herfstblad ik zie niks in jouw routine wat de krullen in de krul houdt (als je de crème als krullen activator ziet). Ik bedoel een gel die voor die cast zorgt en zorgt dat je krullen blijven zitten.

Ik doe na het wassen een leave in conditioner, mousse (die bevalt me goed) en een gel met stevige hold (snot). Borstel de eerste twee goed door met bounce curl brush en daarna scrunchen. Ook na de gel. Dan slapen met hydrofiele doek en volgende ochtend 10 minuten met de Dyson.

Dag 2 en soms 3 natmaken, beetje mousse of lichte gel en scrunchen. Blijft wel echt goed zitten zo lang ik geen cap draag haha

Ik ben normaliter niet z'n fan van gel, maar ik ga het toch eens proberen

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 11:56

Herfstblad schreef:
Mondy schreef:

Maar wat doe je dan veel product in je haar? Ik wil wel dat ik nog met mijn vingers door mijn krullen kan en niet dat als ik er door heen ga helemaal vast zit en dat het super hard is.

Als het droogt is het hard, maar zodra je t eruit kneed zijn het gewoon zachte krullen.
Even kijken hoeveel je gebruikt en wat werkt voor je haar natuurlijk.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 07:17

Ik heb het idee dat een gel en de karat eruit knijpen wel een goede is! (Tenminste zo lang het duurt he)

Wat doen jullie trouwens op reis? Neem je echt alles mee aan stylingproducten? Ik ga volgende week met een backpack op reis en dacht neem gewoon simpele mini's mee want dat geknooi met overgieten. Maar twijfel nu toch, ik heb reisflesjes opzich.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 07:19

Ik neem alleen mn basis shampoo mee. Mijn haar krult altijd als een malle in andere landen, ik weet niet wat dar is :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 07:24

Ik ga met de caravan of in een huisje. Dus ja dan neem ik alles mee :j . Ook de diffuser. Als ik zou gaan backpacken ( vroeger ook veel gedaan) zou ik shampoo en conditioner in kleine flesjes doen, en alleen mijn mousse meenemen. Die weegt niet veel en kan ook niet lekken. De leave in en de gel zou ik dan thuis laten. De krullen crème gaat wel mee. Die is handig voor de refresh op vochtig/nat haar maar werkt ook op droog haar.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 08:55

Ik heb op vakantie alleen 1 krullen activator meegenomen en wat gel (in die reisflesjes) maar meer ook niet. Wat hierboven al werd gezegd, zon zee strand en mn haar vind t geweldig _O-

Emperor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 08:02

Vraagje, heeft iemand hier ervaring met de producten van Eve Curls?

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 08:19

Emperor schreef:

Voor mijn haar werkt het niet echt. Het blijft pluizen en heeft te weinig "gold".

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 09:18

als je nog zoekende bent zou ik eerst een aantal cg proefjes bestellen online

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 12:06

Emperor schreef:

Ik krijg er enorme jeuk van op mijn hoofd

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 23:19

Emperor schreef:

Hier nu 4 weken en tot nu toe tevreden, vooral eindelijk pluisvrij

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 23:21

IwanLuver schreef:
Emperor schreef:

Ik krijg er enorme jeuk van op mijn hoofd

Ohh echt? Ik ben mega gevoelig, en heb dat gelukkig niet . Gebruik wel echt heel weinig product , en alleen op de lengtes en punten..

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 14:33

Ik kreeg de kans op naar een hele goede krullenkapper in Almelo te gaan voor een gratis behandeling. Er werd een nieuwe collega getraind dus daar mocht ik model voor zitten.
Ik heb er 3,5 uur gezeten, heerlijk haha. Maar ik ben wel heel blij met het resultaat! Dit krult toch wel heel anders dan wat het normaal doet.
Zij werken vooral met REF producten.

Afbeelding

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 14:46

Ik ga ook altijd bij haar :D

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 14:57

Heel mooi! Ik ben laatst voor de 2e keer naar een krullen kapper geweest. Vraag me niet hoe, maar mijn krul is er gewoon bijna uitgeknipt. :=

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 20:15

Oh wauw Earth!

@Lavitabella: hóe dan? Bij een krullenkapper? En nu dan?

Iemand ervaring met Flora & Curls en Eve Curls?

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 20:52

Ja ik weet ook niet hoe het komt.. Wel echt een krullenkapper en het is op dezelfde manier geknipt zoals de vorige keer. Er zit nog iets slag in maar duidelijk een stuk minder krul. Ik had soms pijpenkrullen en die zijn ver te zoeken momenteel. Nu heb ik misschien wel wat ander haar, sinds de chemo heb ik krul en daarvoor gewoon stijl. Mijn bovenkant van mijn haar was dan ook al wel stijl geworden en de onderkant alleen krul.

Geen ervaring met die producten. Ik gebruik nu Keune en dan de krullen lijn.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 22:10

Zijn bij jou de krullen gebleven dus na chemo? Ik had ook stijl haar en nu dus krullen na de chemo