Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 10:55

Idd :+ tuurlijk begin je niet meteen als pro.
Deze geeft miss beter beeld

Afbeelding

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 12:16

Als perfectionist zijnde heb ik vaak wel 1 nagel waar ik na het lakken niet tevreden mee ben of dat ik bij een nieuwe kleur denk mwuahhhh.
Na meestal subtielere nudes op te hebben eindelijk eens iets anders geprobeerd en ben toch wel echt heel blij er mee :D

Hier Army Green van PG met de gewone Shine top en 1 laagje rubber base van Urban Nails <3

Afbeelding
Afbeelding

En inderdaad, lifaya, oefening baart kunst. :D mits met beleid en goede producten gebruiken.

Ik gebruik nu bijna 1.5 jaar gellak (nog steeds alles Pink Gellac behalve de base) Net als velen had ik allerlei opstart struggles in het begin van niet blijven zitten, niet eraf komen etc, maar inmiddels de balans gevonden.

Conclusie.... alles valt en staat met de voorbereiding van de nagels, dunne laagjes lakken en de juiste producten gebruiken (vijl korrel, remover etc, verder heb ik niks van PG dus hoeft niet hun eigen spul te zijn) en dan denk je ja duhhh maar viel in praktijk nog niet mee :')

En het aller belangrijkst: met beleid en zuinig op m’n nagels :o want het blijft wel pittig chemisch spul

Het moeilijkste/frustrerendste vind ik nog wel het vijlen vd nagelvorm omdat mijn nagelbed vrij kort is en breed uitloopt. Vreselijk :')

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 12:26

MariekeS_ schreef:
Het moeilijkste/frustrerendste vind ik nog wel het vijlen vd nagelvorm omdat mijn nagelbed vrij kort is en breed uitloopt. Vreselijk :')

Zo herkenbaar! Army green heb ik ook, heel leuke kleur en strak gelakt :j

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 12:44

Die van mij zagen er in het begin ook zo uit hoor! Gewoon lekker door oefenen. Nu heb ik geloof ik Lipstick Red op van PG. Tijd om mn nagelriemen weer eens te oliën;). Afbeelding

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 13:33

lifaya schreef:

[ [url=m/3210LL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het spijt me, maar ook op deze foto vind ik ze niet mooi. En dat anderen zeggen blijven oefenen klopt, maar nagels zet je niet zo maar, daar komt veel meer bij kijken.
De vorm klopt gewoon niet ;) Maarja wie ben ik he, met een opleiding ;)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 13:35

Marieke S, die van jou vind ik heel netjes :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 14:10

Cinnepin schreef:
lifaya schreef:

[ [url=m/3210LL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het spijt me, maar ook op deze foto vind ik ze niet mooi. En dat anderen zeggen blijven oefenen klopt, maar nagels zet je niet zo maar, daar komt veel meer bij kijken.
De vorm klopt gewoon niet ;) Maarja wie ben ik he, met een opleiding ;)

Meningen verschillen dan want ik vind de vorm dus wel mooi. Je kan wel zo leuk het accent erop leggen dat je een opleiding hebt gedaan, en heel mooi natuurlijk, maar dat betekend niet per definitie dat je dan meteen andere die voor de eerste keer iets doen de grond in kunnen boren en alles in twijfel trekken. Als ik zeg dat ik het mooi vind dan kan jij niet zeggen “de vorm klopt gewoon niet”. Dat JIJ die vorm niet mooi vind, of dat jij die vorm niet zo zou doen omdat je een opleiding hebt gedaan is prima, maar iets als feit bestempelen vind ik zeer jammer. Ik heb een hoop verschillende (ook met diploma) nagelstylisten gehad en was gewoon niet tevreden dus ik wil mijn eigen nagels gaan doen omdat ik het dan gewoon zelf kan bijhouden. Ga geen bedrijfje beginnen ook niet in de toekomst, het gaat er om dat IK er tevreden mee ben en dat ik mijzelf ontwikkel om mijn eigen nagels goed te doen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-19 16:21

Niet helemaal mee eens lifaya. Een kunstnagel wordt op een bepaalde manier opgebouwd om de juiste stevigheid te creëren.
Bijv op je pink ligt je bolling compleet verkeerd (wat opzich logisch is met de manier waarop je het gedaan hebt).
Je ziet ook dat je nagels “zwanger” zijn. Dat vind ik overigens voor een “doe het zelver” niet eens zo’n groot probleem, maar dat de nagel compleet uit balans is, dat wel.
Bij verkeerd stoten kan een uit balans geplaatste kunstnagel erg veel schade geven.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 16:32

Oh absoluut, ik wacht ook echt tot de acryl binnen komt want ik vind dat er ook niet helemaal top uit zien, maar voor nu is het even niet anders. Ga het morgen weer over doen met enkel gel, en hopelijk komende week alles compleet en dan kan ik de vorm op de nagel zelf ook makkelijker aanpassen met mijn nagelvijl. Ik weet dat ze niet perfect zijn maar ik moet roeien met de riemen die ik heb (zeg ik het goed? XD ) en vooralsnog vind ik ze echt niet slecht voor een eerste keer.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 17:08

Maar je hebt toch de set opgevuld die gezet was door een ander? Of begrijp ik je verkeerd?

Marieke, klinkt als mijn nagels haha! Heel mooi!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 17:12

MyWishMax schreef:
Maar je hebt toch de set opgevuld die gezet was door een ander? Of begrijp ik je verkeerd?

Marieke, klinkt als mijn nagels haha! Heel mooi!

Ik had een acrylset bij iemand anders laten zetten en heb deze zelf gefatsoeneerd met enkel gellak (had uitgroei). Wel eerst goed de laklaag eraf geveild doe er op zat. Had sowieso de vorm zelf al eerder aangepast. Dit waren de nagels toen ze door die andere gezet waren

Deze toen net een week geloof ik, was er 1 afgegaan

Afbeelding

En al met wat uitgroei

Afbeelding

Heb ze dus enkel geveild, vond ze sowieso eigenlijk iets te dik, en daarna met de base, lak en topcoat gedaan.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 16:10

En ineens was ik mn shorties zat en zat ik gister zomaar ineens bij een nagelstylist!

PG Tangerine Red met 2 wkn uitgroei
Afbeelding

En nu
Afbeelding

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 12:13

Leuk topic! Mag ik meekletsen?

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 10:48

Dames, tot mijn grote frustratie heeft mijn derde lamp in een jaar tijd het opgegeven tijdens het lakken. Ze hardt gewoon niet meer goed uit, pas na minutenlang per laagje kon ik verder... Ik had telkens led lampen.
Wie heeft tips voor een goede lamp die wel leuk betaalbaar is voor een hobbyist?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-19 10:56

Heb je uv of led/ccfl?

Laat maar, ik lees niet goed...

Op zich zou led heel lang mee moeten gaan. Waar komt je lamp vandaan? Kan je ermee terug?

Wat vind je betaalbaar?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 11:05

Ik gebruik uv, nog geen problemen mee gehad...

Ik kan niet wachten tot ik eindelijk mijn acryl binnen heb, want steeds met gel nagel lak opvullen is ook niet echt mooi xD maar ze zien er voor nu wel oke uit. Gisteren weer opnieuw gedaan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-19 11:11

Gelnagellak is ook niet bedoelt om mee op te vullen, muv rubberbase, daarmee kan het wel.

Je zit inmiddels al even op je acryl te wachten, ik hoop dat je dit niet via wish/eBay/Ali etc besteld hebt?

Donkey366

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 11:15

Oryani schreef:
Dames, tot mijn grote frustratie heeft mijn derde lamp in een jaar tijd het opgegeven tijdens het lakken. Ze hardt gewoon niet meer goed uit, pas na minutenlang per laagje kon ik verder... Ik had telkens led lampen.
Wie heeft tips voor een goede lamp die wel leuk betaalbaar is voor een hobbyist?

Ik heb een uv lamp van bol.com. Fijn ding. En niet duur. Menail of zo iets dacht ik.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 12:48

De eerste zat bij mijn sensationails set, de tweede bij mijn PG set en de derde kwam uit mijn zus’ PG set...

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 12:52

Die van PG zijn absoluut waardeloos, sterkte van de lamp is veeeel te laag.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 12:57

Ik heb eentje van de nagelfabriek. Paar jaar terug gekocht en nu sinds een jaar in gebruik en doet het prima. :)
En ook niet absurd duur.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 15:08

En hebben jullie dan specifieke modellen of links voor mij? Mag ook via pb. :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-19 15:23

Ik zou eens bij nagelinkoop, nagelgroothandel, safety4you etc kijken.
De keuze is reuze :j

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 16:22

Ja, net omdat de keuze reuze is, is het zo moeilijk om te weten welke ik moet hebben, haha. :=

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-19 18:07

Tja, ik werk met professionele lampen van €100 ps... denk niet dat je dat zoekt. Met de rest heb ik geen ervaring.
Neem iig een dichte en niet zo’n bruggetje (ivm lichtverlies)