Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sar schreef:CharlievdH schreef:Hoi hoi, ik heb een vraagje.
Ik heb vandaag mijn eerste tattoo laten zetten, en ze hebben me gezegd na 4-5 dagen compleet te stoppen met smeren. Ook met gewone lotion, toen ik daarom vroeg. Maar online staat overal dat je moet blijven smeren, wat zouden jullie doen?
Heb je ook gevraagd waarom dat het advies was? Smeren doe ik zelf tot het vervellen helemaal klaar is en daarna soms nog als het droog oogt. Dit was ook bij beide artiesten waar ik geweest ben het advies.
Captain schreef:Zo gek dat al die adviezen zo verschillen.Ik kijk altijd gewoon.. Meestal thuis even afspoelen, dan insmeren met bepanthen en dan als het droog is weer. Soms 5x per dag, soms maar 2x per dag. Wel minstens 2 weken.
Kabayo schreef:En dan niet inpakken?
Ik laat m dus 24 december zetten en dan heb ik tot 1 januari vrij. 2 januari werk ik weer , in de paarden. Uitmesten enzo.
Kan ik direct na het zetten uitmesten enz? Ik heb namelijk ook nog een eigen paard
Willl65 schreef:Nou ik heb juist Dior het smeren alleen vervelling gehad en nog nooit ook maar 1 korstje.
Ik kreeg een paar adviezen :
Luister nooit naar goed bedoelde adviezen van anderen , hoe goed bedoeld dan ook wij hebben 30 jaar ervaring en deze methode is als beste uit de bus gekomen:
Als tattoo net is gezet folie min 4 max 24 uur laten zitten. Des te langer des te beter. Bij eerste keer uit folie zo heet als je kan hebben afspoelen. Zo heet als je kunt hebben.
Eerste drie dagen bepathene twee keer , wassen 2 x pd en dan half uur laten luchten en dan smeren dus maar zo dun mogelijk. Inpakken.
Na drie dagen 2x pd insmeren met witte vaseline tot 6 weken
Jeuk? Erop slaan
Vragen is bellen.
Ben nu kleine 6 weken verder en kan niet wachten tot de vervolg sessie.
Anoniem schreef:Willl65 schreef:Nou ik heb juist Dior het smeren alleen vervelling gehad en nog nooit ook maar 1 korstje.
Ik kreeg een paar adviezen :
Luister nooit naar goed bedoelde adviezen van anderen , hoe goed bedoeld dan ook wij hebben 30 jaar ervaring en deze methode is als beste uit de bus gekomen:
Als tattoo net is gezet folie min 4 max 24 uur laten zitten. Des te langer des te beter. Bij eerste keer uit folie zo heet als je kan hebben afspoelen. Zo heet als je kunt hebben.
Eerste drie dagen bepathene twee keer , wassen 2 x pd en dan half uur laten luchten en dan smeren dus maar zo dun mogelijk. Inpakken.
Na drie dagen 2x pd insmeren met witte vaseline tot 6 weken
Jeuk? Erop slaan
Vragen is bellen.
Ben nu kleine 6 weken verder en kan niet wachten tot de vervolg sessie.
Ik heb ook weer echt ander advies gehad als jij, en al helema niet met heet water wassen, echt lauw water is heeel duidelijk gezegd...
Ook de eerste dagen je tattoo echt niet te lang laten luchten, maar gewoon afspoelen 3x per dag, insmeren en folie er weer op. En mij is nooit iets over vaseline gezegd, dan smeer je toch juist de wond dicht?
Dus ik ben het niet eens met jou eerste regel, dat dit het beste is
Ik heb 'm 3 dagen ingepakt een een week lang 's nacht ivm katten en hondenharen. Ook heb ik een vrij droge huid en was ik bang die al kapotte huid verder kapot te schuren 's nachts, ik ben een bewegelijke slaperOp stal ook een weer lang afgeplakt aangezien hij op m'n pols zat.