[Info] Tattoo's 13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jasz

Re: [Centraal] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 07:25

Ik smeer altijd maar twee weken, dan is alles genezen en verveld en voelt het goed aan. Ik zie dan geen reden om nog te blijven smeren. Dat heeft al drie keer goed uitgepakt, dus ik blijf dat zo doen.
Als ik een schaafwond heb zou ik het ook niet blijven insmeren, als het er al genezen uitziet.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 08:11

Over het hoelang smeren kan ik nog niet mee praten.
Maar hoor inderdaad overal over smeren totdat het echt goed genezen is.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 08:53

ik smeer tussen een week en tweeëneenhalve week met bepanthen, tot het genezen is.
Daarna normale body lotion.

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 09:12

Sar schreef:
CharlievdH schreef:
Hoi hoi, ik heb een vraagje.

Ik heb vandaag mijn eerste tattoo laten zetten, en ze hebben me gezegd na 4-5 dagen compleet te stoppen met smeren. Ook met gewone lotion, toen ik daarom vroeg. Maar online staat overal dat je moet blijven smeren, wat zouden jullie doen?

Heb je ook gevraagd waarom dat het advies was? Smeren doe ik zelf tot het vervellen helemaal klaar is en daarna soms nog als het droog oogt. Dit was ook bij beide artiesten waar ik geweest ben het advies.

Hij vertelde mij dat het was omdat de tattoo dan korstjes vormt en gaat vervellen, en dat je dan juist de tattoo met rust wil laten.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 10:01

Nou ik heb juist Dior het smeren alleen vervelling gehad en nog nooit ook maar 1 korstje.
Ik kreeg een paar adviezen :
Luister nooit naar goed bedoelde adviezen van anderen , hoe goed bedoeld dan ook wij hebben 30 jaar ervaring en deze methode is als beste uit de bus gekomen:
Als tattoo net is gezet folie min 4 max 24 uur laten zitten. Des te langer des te beter. Bij eerste keer uit folie zo heet als je kan hebben afspoelen. Zo heet als je kunt hebben.
Eerste drie dagen bepathene twee keer , wassen 2 x pd en dan half uur laten luchten en dan smeren dus maar zo dun mogelijk. Inpakken.
Na drie dagen 2x pd insmeren met witte vaseline tot 6 weken
Jeuk? Erop slaan
Vragen is bellen.
Ben nu kleine 6 weken verder en kan niet wachten tot de vervolg sessie.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 10:05

Zo gek dat al die adviezen zo verschillen. :+ Ik kijk altijd gewoon.. Meestal thuis even afspoelen, dan insmeren met bepanthen en dan als het droog is weer. Soms 5x per dag, soms maar 2x per dag. Wel minstens 2 weken.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 10:07

Captain schreef:
Zo gek dat al die adviezen zo verschillen. :+ Ik kijk altijd gewoon.. Meestal thuis even afspoelen, dan insmeren met bepanthen en dan als het droog is weer. Soms 5x per dag, soms maar 2x per dag. Wel minstens 2 weken.

En dan niet inpakken?

Ik laat m dus 24 december zetten en dan heb ik tot 1 januari vrij. 2 januari werk ik weer , in de paarden. Uitmesten enzo.

Kan ik direct na het zetten uitmesten enz? Ik heb namelijk ook nog een eigen paard :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 10:08

Mijn eerste twee zijn niet ingepakt, mijn derde moest wel, 3 dagen lang maar niet gedaan want voelde niet goed.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 10:30

Ligt of en hoe en wanneer je vervelt ook niet heel erg aan je eigen lichaam? Ik vervel bijvoorbeeld altijd heel erg snel (na een dag of 2) terwijl mijn vriend altijd pas na 4 of 5 dagen vervelt. En dat terwijl onze nabehandelingen altijd hetzelfde zijn. Volgens mij ligt het ook aan hoe je lichaam reageert op zo'n dingen.

Kabayo schreef:
En dan niet inpakken?

Ik laat m dus 24 december zetten en dan heb ik tot 1 januari vrij. 2 januari werk ik weer , in de paarden. Uitmesten enzo.

Kan ik direct na het zetten uitmesten enz? Ik heb namelijk ook nog een eigen paard :')

Ik zou hem wel inpakken of beschermen als je naar de paarden gaat. Mest is niet het meest hygiënische om op een open wond te krijgen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 10:46

Ik spoel hem af zodra ik thuis kom en smeer daarna heel erg op gevoel. De eerste paar dagen smeer ik meestal niet omdat de plek dan nog zo gevoelig is dat ik er liever even niet met m'n tengels aan wil zitten, daarna zo'n twee keer per dag een superdun laagje en soms tussendoor een beetje als hij echt trekt. Ik ga daarmee door tot het niet meer trekkerig/jeukerig aanvoelt als ik stop met smeren, meestal een week of twee.

Afplakken zou ik alleen doen als je naar vieze omstandigheden gaat, zoals bij de paarden. Ik ben persoonlijk geen fan van 's nachts afplakken de eerste paar nachten, je bed hoort imo toch vrij schoon te zijn en ik vind het afplakken van 'schaafwonden' altijd een beetje tricky. Ik zorg gewoon dat ik nergens inkt op kan lekken en dan vind ik het wel weer mooi.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 11:01

Smeren is zo persoonlijk... ik volgde altijd het advies op maar we merkte dat met 2 weken smeren Mn tattoo niet wilde genezen, we zijn toen gegaan naar 2 dagen bepanthen en daarna olie. Sindsdien wilde mijn arm veel beter genezen.

Mijn sleeve heeft rond de 3000 gekost geloof ik wel, maar is extreem gedetailleerd dus er ging gewoon loeiveel tijd in zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 11:12

Willl65 schreef:
Nou ik heb juist Dior het smeren alleen vervelling gehad en nog nooit ook maar 1 korstje.
Luister nooit naar goed bedoelde adviezen van anderen , hoe goed bedoeld dan ook wij hebben 30 jaar ervaring en deze methode is als beste uit de bus gekomen:
Als tattoo net is gezet folie min 4 max 24 uur laten zitten. Des te langer des te beter. Bij eerste keer uit folie zo heet als je kan hebben afspoelen. Zo heet als je kunt hebben.
Eerste drie dagen bepathene twee keer , wassen 2 x pd en dan half uur laten luchten en dan smeren dus maar zo dun mogelijk. Inpakken.
Jeuk? Erop slaan
Vragen is bellen.

Ik heb ook weer echt ander advies gehad als jij, en al helema niet met heet water wassen, echt lauw water is heeel duidelijk gezegd...
Ook de eerste dagen je tattoo echt niet te lang laten luchten, maar gewoon afspoelen 3x per dag, insmeren en folie er weer op. En mij is nooit iets over vaseline gezegd, dan smeer je toch juist de wond dicht?

Dus ik ben het niet eens met jou eerste regel, dat dit het beste is ;)

Ik heb 'm 3 dagen ingepakt een een week lang 's nacht ivm katten en hondenharen. Ook heb ik een vrij droge huid en was ik bang die al kapotte huid verder kapot te schuren 's nachts, ik ben een bewegelijke slaper :') Op stal ook een weer lang afgeplakt aangezien hij op m'n pols zat.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 11:25

Als t allemaal klopt dan laat ik volgende week mijn eerste zetten! Er kwam een gast artiest bij een shop hier om de hoek. Die gastartiest vond ik altijd al super tof en hij heeft een aantal designs gemaakt voor het werken in de shop om de hoek. Ik heb gekozen voor een klein bloemetje. Zo kan ik even kennis maken met de naald en het wordt door een artiest gezet die ik enorm waardeer.

Misschien dat ik daarna aan het grote werk durf te beginnen. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 11:26

Vaseline zou ik sowieso niet op een tattoo smeren want het blijft als een laagje op de huid liggen zonder erin te trekken en dus te verzorgen. Je huid is droog en stroef, je wilt juist iets dat het verzorgt en niet iets wat het afsluit, dat kan het genezingsproces ontzettend vertragen.

Maar goed, ik denk dat ieder z'n eigen methode heeft en dat ieder ook vooral moet doen waar ze zich prettig bij voelen. Voor mij is gebleken dat zo min mogelijk nonsense het beste werkt, gewoon smeren met bepanthen zalf en verder met rust laten zorgt voor het minste ongemak en de snelste genezing. Ga ik met unicura oid aan de slag weet ik zeker dat ik een week langer bezig ben. Ik 'rol' ook gerust de losse korstjes eraf onder de douche, is ook nog nooit fout gegaan.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 11:31

Witte vaseline is niet die gele plakzooi ;)
Witte vaseline lijkt veel meer op bepanthen/zalf..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 11:32

Blacky94 schreef:

Ah oeps, dan heb ik niks gezegd over de vaseline!

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 11:53

Anoniem schreef:
Willl65 schreef:
Jeuk? Erop slaan
Vragen is bellen.

Ik heb ook weer echt ander advies gehad als jij, en al helema niet met heet water wassen, echt lauw water is heeel duidelijk gezegd...
Ook de eerste dagen je tattoo echt niet te lang laten luchten, maar gewoon afspoelen 3x per dag, insmeren en folie er weer op. En mij is nooit iets over vaseline gezegd, dan smeer je toch juist de wond dicht?

Dus ik ben het niet eens met jou eerste regel, dat dit het beste is ;)

Ik heb 'm 3 dagen ingepakt een een week lang 's nacht ivm katten en hondenharen. Ook heb ik een vrij droge huid en was ik bang die al kapotte huid verder kapot te schuren 's nachts, ik ben een bewegelijke slaper :') Op stal ook een weer lang afgeplakt aangezien hij op m'n pols zat.

Ik zeg niet dat dat het beste is ik zeg dat ik een papier mee kreeg die aangaf luister niet naar goedbedoelde adviezen van anderen wij hebben meer dan 30 jaar ervaring en dit is als beste uit de bus gekomen.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 11:54

Blacky94 schreef:

Dat dus

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 11:56

3 weken folie lijkt mij dan weer niet bevordelijk :+
Ik moest mijn folie er gelijk thuis af en 2 keer per dag wassen en smeren, heb dat ongeveer 2 weken gedaan en hijs goed genezen!! :D

Sar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 11:57

Maakt het trouwens uit welk soort bepanthen je pakt? Ik heb normaal altijd de baby zalf maar ik heb ook nog de beschermde zalf liggen. Zit daar echt zo veel verschil in?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 12:07

je hebt ook de exceem variant... die moet je niet hebben.
En je hebt ook de creme, die is in principe wel goed, maar heel dun dus is zo weggetrokken waardoor je eerder uit gaat drogen zeg maar.
De plakkerige babyzalf is meestal het prettigste.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 12:27

Ik vond die dikke zalf juist niet fijn.. die creme wel!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 12:47

ja het smeert wel lekker makkelijk, alleen trekt het zo snel in waardoor de tattoo zo snel droog wordt, zeker met veel schaduwwerk.

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 13:07

Ik vond de creme voor mijn gevoel zo lang plakkerig.
Ik kreeg het advies (zeker op een been) om 3 dagen folie te gebruiken als je een broek aan deed. En ik smeer tussen een week en twee weken. 6-8 is echt lang :o

Vorige week was ik weer aan de beurt :D
Sorry voor de opsekop, kreeg m niet gedraaid vanaf telefoon
Afbeelding

Nog twee te kleuren en dan zijn we klaar.. ben 1 december vorig jaar begonnen :')

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 13:13

Jeetje dat wordt straks nog wat mijn tattoo verzorgen :=
Lees steeds meer verschillende dingen :')

Omg Lapras <3
En Bulbasaur? Gaaf hoor!