Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 11:03

Naast body support heb je ook Ben Fit :)
Daar kun je ook naar kijken, of er centra zijn in je omgeving die het aanbieden :)

Komt op hetzelfde neer.

Wij hebben beide programma's gehad hier maar de ervaring is dat BS iets gebruiksvriendelijker is :)

Het prettige van die programma's is dat je iedere week een contact- en weeg moment hebt met je coach.

Mijn tip is wel om echt eerlijk te zijn!
Tegen je zelf en naar je coach toe.
Als je namelijk niks bent afgevallen of zelfs bent aangekomen, moet je coach er wel achter zien te komen waardoor dat komt.
Als jij dan bijv. niet verteld dat je toch een keer bent gezwicht voor die lekkere pizza of patatjes...

Ik hou me dus echt keurig aan mijn lijstjes en zoals je ziet, werkt het echt!

We hebben ook mensen die er mee bezig zijn, die zich dus niet zo nauw aan de lijstjes houden en dan zie je het dus ook mis gaan.

denbine

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 11:22

Super Nibbit!!!

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 11:44

Super nibbit hoelang heb je er over gedaan :) ?
Jij ook Raia! Best snel hoor.

Wel toevallig we komen van ongeveer hetzelfde gewicht en zitten nu ook beetje rond hetzelfde dus lopen nu beetje gelijk :P

Ik zit nu al sinds halverwege sept thuis met een burnout.
Maandag ga ik weer beginnen want heb een nieuwe baan.
Super leuk natuurlijk (ook spannend), maar ben ook benieuwd wat dit betekend voor mijn ''dieet''.
Nu ontbijt ik namelijk vaak pas rond 11 uur, lunch ik rond half drie en doe ik avond eten rond 6. Hierdoor houd ik dat goed vol zonder veel tussendoor te nemen. Als ik weer ga werken zal ik dit moeten aanpassen maar weet niet zo goed wat ik tussendoor moet pakken.. het is ook nog eens zittend werk :=

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 11:45

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 12:02

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 12:04

Oh, die ziet er echt super lekker aan Maanlicht!

Trouwens,
Hoe doen jullie eventuele partners hier aan mee?
Ik hoor hier dus best wel eens van mensen dat de partners dan rustig zich vol zitten te eten en dan dus ook aan hun vragen Wil je wat? Lekker joh! Chips, kippenpootjes e.d...

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 12:10

Mijn vriend doet zijn best gezond te koken, dat lukt wel, maar hij heeft vanochtend wel liefdevol een appelcakeje van 250kcal in mijn tas gestoken dat ik nu dus een hele dag moet negeren :P

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 12:12

_O-

Ik leg een lijstje neer en haal de boodschappen en mijn vriend kookt keurig wat er op t briefje staat <3

En als hij wel een keer pizza ofzo wil, dan doet hij dat als ik savonds werk :)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 12:16

Sja lastig. Die van mij heeft ondergewicht en ben allang blij als hij wat eet.

Soms is het avond eten wat ik kook het eerste wat hij eet op een dag.
En savonds gaat hij vaak uitgebreid aan de chips, snoepjes, chocolade, kaas noem het maar op.

Vind ik dat moeilijk? Ja en nee. Ongeacht of hij wat pakt heb ik toch altijd wel zin in iets lekkers.

Ik wil afvallen hij niet, en of ik nu hem een zak chips naar binnen zie duwen of dat ik over straat loop en daar mensen met van allerlei lekkers zie maakt voor mij geen verschil.

Ik ben van mening dat je je gewicht (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk) zelf in de hand hebt, en het toch echt alleen zult moeten doen.

Bedankt trouwens voor de antwoorden. Dan pak ik de dagen dat ik kantoor werk doe 100 kcal minder :)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 12:22

Mijn vriend eet wel met me mee.
Soms maak ik voor hem wat extra pasta oid, of stop ik hem nog een bak yoghurt toe.
Overdag zit hij gewoon op zijn werk, dus dan eet hij vaak niet super gezond.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 12:28

Oh, ik verbied mijn vriend ook zeker niet om chips snoep koekjes ed te eten.

Maar ik zou het niet heel tof vinden als hij dan iedere keer zou vragen of ik ook wil en de bak onder mn neus duwt...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 12:29

_Caitlinnn schreef:
Jij ook Raia! Best snel hoor.

Wel toevallig we komen van ongeveer hetzelfde gewicht en zitten nu ook beetje rond hetzelfde dus lopen nu beetje gelijk :P

Ik zit nu al sinds halverwege sept thuis met een burnout.
Maandag ga ik weer beginnen want heb een nieuwe baan.
Super leuk natuurlijk (ook spannend), maar ben ook benieuwd wat dit betekend voor mijn ''dieet''.
Nu ontbijt ik namelijk vaak pas rond 11 uur, lunch ik rond half drie en doe ik avond eten rond 6. Hierdoor houd ik dat goed vol zonder veel tussendoor te nemen. Als ik weer ga werken zal ik dit moeten aanpassen maar weet niet zo goed wat ik tussendoor moet pakken.. het is ook nog eens zittend werk :=

Aii, dat is niet zo handig...

Ik probeer heel erg een ritme aan te houden. Dus sowieso gaat elke dag om 8 uur de wekker. Meestal lig ik dan nog wel een half uurtje hoor. Maar zo hou ik toch een wat beter ritme. Misschien alvast mee beginnen de laatste resterende dagen? Kan je makkelijker bekijken wat je maandag nodig hebt...

Ik heb geen partner, maar woon wel thuis. Maar niemand heeft er echt last van. En ik heb van niemand last. Alleen in het weekend hoort er natuurlijk wel wat lekkers bij en dan doe ik wel gewoon mee. De rest van de week ben ik 's avonds veel weg.

Zo rustig als het maandag was in de sportschool (ik dacht de eerste goede voornemens zijn alweer gestaakt) zo druk was het vandaag... Tsjonge... De krachttraining was niet zo'n punt, daar wisselt men snel. Maar op de cardio apparaten was het spitsuur... Vet irritant... Vooral als mensen gewoon een half uur op de crosstrainer staan etc. En ik mijn programma niet op de door mij gewenste volgorde kan afwerken _-:(
Maar ik heb vandaag wel weer goed gezweet... :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 12:32

Ik ben samen met mijn vriend aan afvallen en sporten. Dus hier totaal geen probleem. Mijn vriend is inmiddels al 27 kilo afgevallen. Dus alleen maar super trots :D
En ik woon nog thuis, eet ongeveer 3/4 dagen per week mee met mijn ouders. Dan eet ik gewoon veel groente en stuk vlees.

Bij ons met sporten zijn denk ik 4 nieuwe mensen gekomen. Verder gewoon alle vaste mensen. Maar nu is het zo klein dat je het al snel makkelijk bij kunt houden. En dus ook makkelijk kunt overleggen wie wanneer op de loopband gaat (daar is er maar één van bijvoorbeeld).

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 12:34

linoleum schreef:
Ik ben samen met mijn vriend aan afvallen en sporten. Dus hier totaal geen probleem. Mijn vriend is inmiddels al 27 kilo afgevallen. Dus alleen maar super trots :D
En ik woon nog thuis, eet ongeveer 3/4 dagen per week mee met mijn ouders. Dan eet ik gewoon veel groente en stuk vlees.

Bij ons met sporten zijn denk ik 4 nieuwe mensen gekomen. Verder gewoon alle vaste mensen. Maar nu is het zo klein dat je het al snel makkelijk bij kunt houden. En dus ook makkelijk kunt overleggen wie wanneer op de loopband gaat (daar is er maar één van bijvoorbeeld).

Oh jeetje, dat is wel een hele kleine sportschool... Hier zijn overal drie van geloof ik (cardio apparaten dan) oké, één loopband is defect (helling werkt niet meer).

Overleggen is wel handig dan inderdaad, hier helaas niet echt. Iedereen is enorm op zichzelf.

Vanochtend zag ik een oud collegaatje die ik al jaren niet meer in het dorp heb gezien. Prachtig lichaam, maar wat die op de sportschool doet? Ik zou het niet weten... Leek me niet bepaald zo'n fitgirl. Terwijl ik ook een meisje ken die super fanatiek naar de sportschool gaat, echt zo'n fitgirl type.

Wat doen jullie als jullie je streefgewicht hebben bereikt? Ga je dan door op de sportschool? Of??

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 12:38

Ik sport omdat ik sporten leuk vind. Ik sport niet om het afvallen. Dus echt niet dat ik ga stoppen met sporten als ik mijn "doel" behaald heb. Nou heb ik ook niet echt meer een doel, gewoon lekker blijven sporten en gezond eten en dan zie ik wel waar het eindigt.

Ik ga drie keer per week naar de sportschool en nooit met tegenzin. Kijk er nu alweer naar uit dat ik vanavond mag.

Moet alleen echt gaan trainen voor hardlopen. Ze gaan (als het lukt) met een team van onze sportschool mee doen met een obstacle run en ik heb gezegd dat ik mee doe. Maar dan moet ik eerst wel wat kunnen hardlopen. Dus daar binnenkort toch echt eens mee beginnen.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 12:40

Ik denk dat je eigenlijk wel moet blijven bewegen als je je streefgewicht hebt bereikt.
Of je moet minder Kcal gaan eten.
Anders zit het er zo weer aan.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 12:40

grijzemuis schreef:
Nibbit wat ontzettend goed zeg! Volg je een bepaald dieet of ben je gewoon gezond aan het eten en sporten?

Ik wandel 3-4x per week 8-10 km in een stevig tempo
En paardrijden uiteraard ;)

Ik heb 'mijn eigen' dieet gevolgd, bmr + 200 kcal, met de eetmeter app van het voedingscentrum

Als tussendoortje vaak tomaatjes, paprika of galiameloen, fruit, maar ook bijna elke dag wel een eierkoek, handje chips en een blokje chocola.
(Als je niet alle lekkers schrapt, maar met mate neemt is het beter vol te houden)

Ontbijt/lunch vaak knäckebröd met filet american of
optimel yoghurt evt met fruit of een beetje volvezel cruesli.

Avond 80gr aardappelen, 200 groente en 80-100 gram kip of mager varken /rundvlees
Bijna geen rijst en pasta, dan mis ik voor mijn gevoel de groente

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 12:41

linoleum schreef:
Ik sport omdat ik sporten leuk vind. Ik sport niet om het afvallen. Dus echt niet dat ik ga stoppen met sporten als ik mijn "doel" behaald heb. Nou heb ik ook niet echt meer een doel, gewoon lekker blijven sporten en gezond eten en dan zie ik wel waar het eindigt.

Ik ga drie keer per week naar de sportschool en nooit met tegenzin. Kijk er nu alweer naar uit dat ik vanavond mag.

Moet alleen echt gaan trainen voor hardlopen. Ze gaan (als het lukt) met een team van onze sportschool mee doen met een obstacle run en ik heb gezegd dat ik mee doe. Maar dan moet ik eerst wel wat kunnen hardlopen. Dus daar binnenkort toch echt eens mee beginnen.

Wat knap zeg!

Het is niet zo dat ik echt met tegenzin ga, maar echt genieten doe ik niet. Het is ook niet dat ik het niet leuk vind, maar ik vind het op dit moment wel noodzakelijk. Ben dan ook wel een klein beetje bang dat het straks een probleempje gaat worden. Als ik weer aan het werk ga, hou ik dan nog verder wat tijd over voor dingen als vrienden? Zeker met het mooie weer op komst, ben ik veel meer op stal.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 12:44

Raja schreef:
Ik denk dat je eigenlijk wel moet blijven bewegen als je je streefgewicht hebt bereikt.
Of je moet minder Kcal gaan eten.
Anders zit het er zo weer aan.

Nouja, niet bewegen...
Ik ben ooit met niet bewegen sneller afgevallen dan nu met veel bewegen :P

Het aantal kcal dat ik moet eten om op gewicht te blijven haal ik hooguit in het weekend.

En het hangt er vanaf of je paardrijden ziet als bewegen.

Voor mij persoonlijk dan, bovenstaande...

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 12:48

_Caitlinnn schreef:

Ongeveer een jaar, iets korter ;)

Komt vast goed met eten en werken als je weer in het ritme zit :j

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 12:51

Wat zijn jullie hard gegaan in korte tijd :P

Ik wil blijven sporten, om strakker te worden en te blijven :j

Sportschool was leuk :) gelukkig uitleg van de PT over de apparatuur. Ga nu een beginners schema aanhouden van 6 weken en dan ongeveer 3x per week trainen volgens schema.

Daarna wil ik weer de PT erbij en dan met personal training verder gaan op mn eigen tempo :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 12:53

Dilan93 schreef:
Wat zijn jullie hard gegaan in korte tijd :P

Ik wil blijven sporten, om strakker te worden en te blijven :j

Sportschool was leuk :) gelukkig uitleg van de PT over de apparatuur. Ga nu een beginners schema aanhouden van 6 weken en dan ongeveer 3x per week trainen volgens schema.

Daarna wil ik weer de PT erbij en dan met personal training verder gaan op mn eigen tempo :)

Toppie!! Viel dus toch mee! :D

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 13:00

Ah gelukkig viel het mee Dilan!

Ik vind de sportschool echt niet leuk :n.
PT als ik er eenmaal ben wel, maar nog altijd geen hobby.

Thuis fietsen daarentegen vind ik helemaal niet erg. Lekker serietje op en fietsen maar :).

Dat laatste zal ik ook zeker blijven doen, naast het paard (eh pony :+ ) rijden, wandelen en alles wat er bij hoort.

De sportschool, betwijfel ik nog ...
Mag momenteel ook nog geen kt nog altijd ivm mn oren helaas.

Overigens vraagt mijn vriend nooit of ik ook wil. Die weet dat ik het zelf wel pak als ik wil :).

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 13:05

Ik vind de sportschool ook echt vreselijk, ga er niet meer aan beginnen :+
Alleen de cardio is wel wat, maar de apparaten en klasjes, echt helemaal niet mijn ding :Y)

Maar iedereen moet kiezen voor wat voor jou werkt en voor veel mensen is het toch een stok achter de deur +:)+

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 13:12

Goed bezig allemaal!

Hier ook weer bijna een kilo af.
Wat betreft eten, ik bereid het eten dus gewoon eten wat de pot schaft in dit geval :+

Sportschool heb ik gedaan maar koste enorm veel tijd en thuis vinden ze het dikke onzin :')

En wat lekkers pakken doe ik ook gewoon zelf, geen mensen die gaan stangen of het voor je neus gaan houden. Lijkt mij ook niet tof :Y)