Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 21:23

Wij deden ons dagelijkse rondje van minstens 10.000 stappen... kletsnat geregend :roll:
Bij de eerste bui hebben we nog onder een viaduct staan schuilen. Toen het droog werd zijn we toch maar verder gelopen. Een paar minuten later begon het alsnog stevig te regenen. Maar ik ben blij dat we alsnog zijn doorgelopen, want nu onweert het.

BeFunny

Berichten: 10999
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 21:24

Wij ook regen gehad laatste stuk. Maar vond het eigenlijk wel lekker haha.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 21:28

De eerste druppels had ik ook niet zo’n moeite mee, maar tijdens het laatste stuk kabbelde het water zo m’n bh in :))

BeFunny

Berichten: 10999
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 21:42

Hilary schreef:
De eerste druppels had ik ook niet zo’n moeite mee, maar tijdens het laatste stuk kabbelde het water zo m’n bh in :))


Haha dat had ik van de week. Toen hoefde ik alleen van de karwei naar huis. Nou ik kwam thuis alsof ik met kleding en al onder de douche had gestaan. Mijn onderbroek leek wel een uitgerekte zwembroek. Hahaha hoop dat jullie geen beeld hebben :')

josewoos

Berichten: 4824
Geregistreerd: 30-01-08

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 22:02

Het zijn ook ineens flinke buien ja!
Beetje regen vind ik niet erg, maar tot op je onderbroek zeiknat worden hoeft voor mij ook niet :+

noordje

Berichten: 2256
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 22:54

Hahaha,nee dat is een beetje teveel van het goede :')
Ik ben net terug van een heerlijke avondrit en wat zagen we onderweg.... een das :D Paarden vonden m wel een beetje eng :')

josewoos

Berichten: 4824
Geregistreerd: 30-01-08

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 23:00

Nou wat toevallig!

pien_2010

Berichten: 43938
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 10:00

Wouw Noordje, dat is echt wel heel bijzonder want dassen zijn zo schuw en echte nachtdieren (althans wat ik er van weet). Leuk hoor.

josewoos schreef:
Beetje regen vind ik niet erg, maar tot op je onderbroek zeiknat worden hoeft voor mij ook niet
Inderdaad afschuwelijk is dat. Als het buiten echt warm is, dan is het ook minder erg maar anders is het gelijk zo koud.
BeFunny, hele leuke foto's en die felle hondjes staan als schatjes op de foto's. Maar volgens mij is dat ras "veel hond in een klein formaat". }> Prtachtige foto's.

Mkango schreef:
ik merk dat ik daar veel meer tot rust kom juist doordat alles niet zo gehaast is, 7 dagen per week open moet zijn etc. hoewel het in het begin ook wel een beetje omschakelen was. :o
Dat is de leuke kant van Frankrijk en daar houden wij ook zo van. De andere kant van die "laissez faire " houding is dat dit land economisch ten onder gaat daar de systemen zo inefficiënt zijn, de servicegerichtheid vaak zo totaal niet aanwezig is waardoor eenvoudige dingen echt enorm lang duren. Of zoals ik altijd tot grote hilariteit zeg tegen mijn Franse vrienden→ hier in Frankrijk zitten we allemaal voor de meest eenvoudige dingen weken en weken in de wachtkamer. Afschuwelijk is dat. En dat is iets wat echt zou moeten veranderen want het land gaat daar echt van naar de klote (me permittez le mot).

Mkango schreef:
Hier de afgelopen maanden vanwege gezondheidsredenen vooral binnen gezeten...
Heel veel beterschap want dat is echt niet fijn.

Lizard hoe gaat het inmiddels met jou?

Morgen ga ik met vriendinnen een grote wandeling maken en de helft 3/4 ken ik van ontdekken het afgelopen weekend. Dus wie weet kom ik "la vieille dame" → de oude dame, weer tegen :+ . Alleen weet ik niet precies hoe lang het daadwerkelijk lopen is. Dus hopelijk niet te ver. Ik heb de dames wel verteld dat het een grotere wandeling is. Ik vind het spannend en doe dus vandaag vanwege mijn rug, wat rustig aan zodat ik morgen een eind kan wandelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 19:02

pien_2010 schreef:
Morgen ga ik met vriendinnen een grote wandeling maken en de helft 3/4 ken ik van ontdekken het afgelopen weekend. Dus wie weet kom ik "la vieille dame" → de oude dame, weer tegen :+ . Alleen weet ik niet precies hoe lang het daadwerkelijk lopen is. Dus hopelijk niet te ver. Ik heb de dames wel verteld dat het een grotere wandeling is. Ik vind het spannend en doe dus vandaag vanwege mijn rug, wat rustig aan zodat ik morgen een eind kan wandelen.

Dat klinkt als een heel avontuur :) , veel plezier alvast . Gebruik je geen app of kaarten pien_2010?

Ik ben zelf juist zo blij met mijn app met zelfs de kleinste paadjes erop!

Je maakt jezelf wel heel verdacht als je nu te voet weer de boel komt verkennen bij die oude dame, dit keer met nieuwe handlangers :')

pien_2010

Berichten: 43938
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 19:16

Een vrij gedetailleerde kaart heb ik.
Citaat:
Je maakt jezelf wel heel verdacht als je nu te voet weer de boel komt verkennen bij die oude dame, dit keer met nieuwe handlangers

:+ dat risico neem ik ....maar......
Ik heb wel een geheim wapen bij me en dat is mijn buuf en vriendin Christiane dierbaren als we samen wandelen bijna iedereen kent :=

pien_2010

Berichten: 43938
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 13:02

Donc→ wij hebben gewandeld en gewandeld en gewandeld :oo . Eerst moet ik even wat uitleggen. Ik heb dyslexie en daar hoort bij dat ik geen route kan onthouden, altijd overal de weg kwijt ben niet weet wat oost-west is etc.
Dus ik had deze route heel erg goed voorbereid, ook al had ik hem niet totaal gewandeld. Twee leuke sportieve Franse vrouwen liepen mee en het ging fantastisch. Zelfs Christiane die hier al lang woont, kende een groot deel niet van de route en die was helemaal blij en gelukkig→" quelle aventure".
De prachtige koeien met de bellen weer gepasseerd en zo kwamen we vlak bij het dorpje van het oude vrouwtje. 5!! honden kwamen ons tegemoet gerend, gelukkig lieve border collies dus dat ging goed. Tja en toen begon het. Het dorp kent 5 weggetjes en met de auto was ik daar om de goede route uit te zoeken en ik wist het niet meer. Dus wij kijken op de kaart, wij kijken op google map , de postbode gevraagd, het vrouwtje die op haar post stond gevraag en dus de kant op gegaan die zij zeiden. Ik had er niet zo'n heel goed gevoel bij.
We moesten onder omgevallen bomen door kruipen, het regende heel veel maar daar waren we op gekleed, dus ik iedere keer "je suis si desolée", heel erg sorry, waar op ik blij en vrolijk terug kreeg: "quelle aventure" _O- , zo lief en schattig want ik schaamde me kapot.
Enfin, met een bocht kwamen we uit eindelijk totaal anders uit waar ik uit wilde komen, maar toen herkende ik de route dus zijn we een stukje de zelfde route terug gelopen, een hond die niet meer van mij wilde scheiden toch maar streng gesommeerd om terug naar huis te gaan hetgeen lukte :(:) en toen heb ik een andere route gepakt als vooraf gepland die ook erg leuk was. Dus in totaal 3 uur stevig doorgelopen en het was erg leuk.
Wat wel een verrassing was, dat toen we onder die gevallen bomen doorkropen door het hele hoge gras, zagen we vlakbij een prachtige ree rustig van ons weglopen <3 . Les dames étaient si contentes (de vrouwen waren zo blij).
Enfin er is me verzekerd dat ze vaker willen dat ik de route uitzoek, ondanks mijn vrijwel altijd verkeerd lopen. Zo schattig. Dus het was alleen sneu voor mij, want ik had zo mijn best gedaan om alles goed uit te zoeken, met de auto en al, en ging het ondanks de kaart en google map toch nog verkeerd. Ik verdenk de postbode ervan dat hij ons geplaagd heeft en express de verkeerde kant op heeft gestuurd. Enfin, het was erg leuk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Grit

Berichten: 6151
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 13:21

Het heeft in elk geval niet aan je motivatie gelegen, je hebt er werk van gemaakt! En al met al alsnog een mooie avontuurlijke wandeling, je hebt de lat nu hoog gelegd :D
Leuk dat je een clubje hebt met dezelfde (wandel)mindset :j

BeFunny

Berichten: 10999
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 14:54

Nou ondanks dyslexie idd toch een prachtige route.

Wij hebben ongeveer 8 km gewandeld. Geen foto's. Had alleen een filmpje gemaakt van de hondjes want ik liep samen met nog iemand met ook een chi.maar dat filmpje daar zie je alleen het hondenstrandjes en chihuahuas op dus niet echt om hier te delen. Maar was wel een hele mooie wandeling en gezellig.

Anoniem

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 18:46

Toch een avontuur dus pien_2010, klinkt als een fijne dag ondanks de regen en het dwalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 23:59

noordje schreef:
Hahaha,nee dat is een beetje teveel van het goede :')
Ik ben net terug van een heerlijke avondrit en wat zagen we onderweg.... een das :D Paarden vonden m wel een beetje eng :')
Wat tof! :D

pien_2010 schreef:
Mkango schreef:
ik merk dat ik daar veel meer tot rust kom juist doordat alles niet zo gehaast is, 7 dagen per week open moet zijn etc. hoewel het in het begin ook wel een beetje omschakelen was. :o
Dat is de leuke kant van Frankrijk en daar houden wij ook zo van. De andere kant van die "laissez faire " houding is dat dit land economisch ten onder gaat daar de systemen zo inefficiënt zijn, de servicegerichtheid vaak zo totaal niet aanwezig is waardoor eenvoudige dingen echt enorm lang duren. Of zoals ik altijd tot grote hilariteit zeg tegen mijn Franse vrienden→ hier in Frankrijk zitten we allemaal voor de meest eenvoudige dingen weken en weken in de wachtkamer. Afschuwelijk is dat. En dat is iets wat echt zou moeten veranderen want het land gaat daar echt van naar de klote (me permittez le mot).
Is ook zo hoor. :j Iets vergelijkbaars merk je ook wel in het VK: de bureaucratie is inefficiënt, en in plaats van nadenken over hoe dingen beter gestroomlijnd kunnen worden, wordt alles nog strakker gereguleerd, en nog strakker, en nog strakker, tot op een gegeven moment "computer says no" en dan sta je voor een betonnen muur tegen iemand te praten die écht niet voornemens is om buiten de formulieren om initiatief te nemen. Ook nu met corona merk je best wel veel verschillen tussen ondernemers in Nederland en hier; Nederlanders zijn dan toch geneigd om op creatieve manieren binnen de regels te manoeuvreren, zoals bijvoorbeeld met het uitbreiden van hun terrassen, of "doe het zelf" pakketten van gerechten op hun menu, terwijl veel Britten thuis gaan zitten wachten tot de overheid alle restricties weer opheft, en klagen dat hun bedrijf eraan onderdoor gaat - even heel gechargeerd gezegd. Nu probéér ik m'n leven zo in te richten dat ik niet per se aan de economie van één land gebonden voor mijn inkomen, dus fingers crossed. :P

pien_2010 schreef:
Mkango schreef:
Hier de afgelopen maanden vanwege gezondheidsredenen vooral binnen gezeten...
Heel veel beterschap want dat is echt niet fijn.

Dank je! <3

Wat een avontuur, jullie wandeling! Je schrijft ook echt ontzettend leuk, ik zie het helemaal voor me. :')

Ik ben vanavond "samen" met een vriendin wezen wandelen: zij in Nederland, ik in Bristol, en ondertussen videobellen via WhatsApp. Overigens niet de hele wandeling, want na twee uur AllTrails en WhatsApp draaien was m'n telefoon er wel klaar mee, maar ik heb er in ieder geval weer 11km op zitten. :D Toevallig liep er al een AllTrails route van vlakbij mijn appartement naar Clifton Down, een stuk van de stad waar ik nog niet geweest ben, dus ik besloot deze route te lopen. Ik vind het uitzicht vanaf de Suspension Bridge al mooi, maar dit was ook erg indrukwekkend.
Huisje op de Downs

Avon Gorge richting zee

Avon Gorge met de Suspension Bridge op de achtergrond.
Afbeelding

Bovenop de Downs

Geen wandeling is compleet zonder Shiraz. <3
Afbeelding

Eergisteren heb ik ook 11km gedaan door Mendip Hills rond zonsondergang. Was wel echt één van de meest teleurstellende zonsondergangen/blue hours die ik ooit heb meegemaakt, maar ik moest er echt even uit en ik vind door de stad wandelen niet fijn, want ik raak dan onwijs overprikkeld als ik geen koptelefoon op heb, dus dan schiet het z'n doel van m'n hoofd leegmaken een beetje voorbij. := Goede keuze geweest, want er was echt geen hond. Gelukkig had ik voor vertrek de tegenwoordigheid van geest om m'n hoofdlamp mee te nemen, want het werd eh... donker. :))
Afbeelding

Afbeelding

https://i.postimg.cc/dtSDNptP/IMGP5758.jpg

https://i.postimg.cc/mgzkvjtc/IMGP5765-Edit.jpg

Afbeelding
Instagram leerde mij dat deze zonsondergang er een stuk beter uit zag vanaf de andere kant van het Bristol Channel. :)) Helaas stond die foto in de Stories van de fotografe, dus ik kan hem niet met jullie delen, maar ik was erg jaloers.

pien_2010

Berichten: 43938
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 08:42

Mkango wat ontzettend mooie foto's, echt prachtig. Leuk om bij wakker te worden. Het is een heel mooi gebied om in te wandelen vind ik .
Herkenbaar je verhaal over hoe er met de corona crisis omgegaan wordt.

Minder leuk is dat ik spierpijn heb in mijn kuiten. Dat is echt lang geleden.

lizard
Berichten: 5387
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 12:04

Erg leuke verhalen,en foto,s weer. :)

lizard
Berichten: 5387
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 12:11

Ik ben dinsdag weer thuis gebracht.
Ik denk dat ik me hier aardig red.
Winkel,en fisio op loop afstand.
Al een paar uur naar mijn werk geweest.
Beetje zittend werk gedaan.
Ik word gehaald,en gebracht.:)

En nu heb ik net een rondje door het dorp gelopen.
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Femke_Tweety

Berichten: 12053
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 12:26

Haha, goed nieuws Lizard.

Maar ik moest wel een klein beetje lachen om de term "loopafstand" in deze specifieke situatie... :D

Dat je maar mooi vlot verder mag herstellen!

pien_2010

Berichten: 43938
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 14:28

Tof Lizard en een heel mooi dorp. Ziet er op de foto's landelijk uit.

lizard
Berichten: 5387
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 14:47

Haha.
Ja,aan de rand lijkt het nog wat.
Verder is hier niet veel te zien.

Goof

Berichten: 29052
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 15:58

Pien, wat een avontuur haha. En onthoud; je verdwaalt nooit, je doet er alleen iets langer over om weer terug te komen :D

Mkango, mooie omgeving, ik houd echt van Engeland!

Lizard, wat fijn zeg. Goed bezig.

Ik heb vanmiddag met een vriendin 7 km gewandeld door de Nederlandse polder. Ik ken haar omgeving niet heel goed dus ik vond het een leuk rondje. Voor haar was het een thuiswedstrijd, dus minder bijzonder. We hebben een rondje gedaan door polder, een haventje en het dorp. Onderweg even aan de rivier gezeten en geëindigd op een terrasje. Helemaal top.


Afbeelding

Anoniem

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 18:08

Fijn dat je weer thuis bent lizard, dat gaat de goede kant op zo te horen.

Wat een mooie lucht goof. Klinkt als een lekker dagje zo.

pien_2010

Berichten: 43938
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 18:35

lizard schreef:
Haha.
Ja,aan de rand lijkt het nog wat.
Verder is hier niet veel te zien.


Sjjjjjt niet verklappen _O-

Goof klinkt heel leuk en gezellig.

lizard
Berichten: 5387
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 11:23

Net nog een rondje gelopen.
2 km.
Nu pijnlijke knie.Afbeelding