Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Travellust

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:19

Precies gewoon leven hoor, als je echt al dat soort dingen niet wilt eten wees dan ook streng voor je zelf en zeg nee.

Je zorgen maken of de weegschaal aangeeft dat je zwaarder bent geworden zo zou ik niet willen/kunnen leven..

Ik kan heel makkelijk met verjaardagen en feesten taart etc laten staan als ik echt niet wil of geen trek heb :j

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:26

Zorgen is een groot woord en ik leef ook echt wel. Verjaardag van moeders hoort gewoon stukje taart bij :D
Maar dan gewoon dagje erna wat strenger denk ik dan :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:17

Als ik even naar mezelf kijk... Van een bord pasta kom ik idd niet 10 kilo aan, maar als ik een periode helemaal geen koolhydraten gegeten heb en daarna weer een week wel dan zie ik wel degelijk een drastisch verschil in mijn gewicht. Ik doe het vaak in mijn cheatday om mijn lichaam weer even wakker te maken als het ware (en omdat ik niet in ketose wil komen), maar ik voel me dan vooral een stuk zwaarder.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:27

Haha wow, bedankt meiden :D Ik ben nu dus iets zwaarder dan een tijdje geleden dus dat wilde ik er eigenlijk weer af hebben, maar ben zo best tevreden.

Ik ben echt een koolhydraatjunkie :') Merk inderdaad wel echt dat ik me daarna een stuk zwaarder voel (zal grotendeels ook tussen m'n oren zitten) maar zolang ik veel beweeg heb ik het ook gewoon nodig.
Ik ben trouwens alweer goed verkouden en dat is voor mij toch wel echt een teken dat ik wat gezonder mag gaan eten, ben continu ziek of onderweg. Straks lunchen hij m'n schoonmoeder, daar krijg ik meestal wel een bord vol groenten haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:30

Ik ben ook echt een koolhydraatjunkie hoor. Niet alleen gek op pasta/pizza en gerechten met rijst, maar ook bijvoorbeeld chips en cake. Zou het liefst de hele dag alleen maar koolhydraten eten :=

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:51

Hier ook hoor, ben echt dol op brood, beschuit, crackers, pasta, rijst enz

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:57

Ik heb tot nu toe trouwens iedereen op mij heen die een koolhydraat-arm dieet deed gigantisch zien afvallen, maar die hadden het er bijna allemaal binnen een jaar ook weer op.

Ik blijf zelf toch maar bij gezond en gevarieerd eten, net iets minder binnen krijgen dan ik verbrand (ieder pondje gaat door het mondje!), want ik val er tot nu toe netjes mee af :) En ik zou naast dat ik het niet wil, de koolhydraten niet eens kunnen missen :P

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:03

Ja, ik denk ook niet dat je dat volhoudt. Ik zou dat in elk geval echt voor geen meter de rest van m'n leven volhouden en ik wil het ook eigenlijk gewoon niet opgeven. Minderen vind ik nog een ander verhaal :j

... Nu heb ik zin in pasta. Misschien vanavond :')

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:08

Ik zou ook echt niet zonder koolhydraten kunnen hoor :=
Vind brood en pasta veel te lekker en het andere met veel koolhydraten _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:09

Ik volg zo'n Facebook groep en daar zie je inderdaad fantastische resultaten bij mensen die maar 20g koolhydraten op een dag eten. Kan me inderdaad goed voorstellen dat als je weer normaal koolhydraten gaat eten je dan snel weer aankomt.

Zelf eet ik nog wel koolhydraten, alleen ik probeer erop te letten dat ik geen nutteloze koolhydraten eet. Als ik groente met kip en rijst eet, kan ik de rijst net zo goed weglaten. Ik zit dan net zo vol. Zelfde geldt voor chips. Ik kan ook een appel pakken in plaats van een zak chips leegeten. Wil het ook een beetje als levensstijl invoeren, en niet per se als tijdelijk dieet.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:13

Ik zit zonder iets van koolhydraten meestal niet vol en dan ga ik snaaien. Over het algemeen eet ik dus wel gewoon pasta of rijst oid bij m'n avondeten. Dan moet ik wel zorgen dat ik niet teveel maak want anders kan ik niet stoppen en eet ik ook echt alles op :+ Gewoon brood (dus boterhammen) ben ik niet heel erg gek op maar ciabatta of stokbrood of zo kan ik ook niet van afblijven.
Zonder koolhydraten voel ik me ook heel snel slap, vooral omdat ik (normaal, word nu helemaal gek nu het niet kan :+ ) behoorlijk actief ben.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 13:18

Mijn lijstje
O/L: 1 kaiserbolletje met kaas en 1 kaiserbolletje met bieslook light en sla
T: peer met wat yoghurt en vanille yoghurt
A: sla met yoghurtdressing, gekookte aardappels en kipfilet

Ik ga nog kijken voor toevoegingen :j

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:48

Zo hier een wandelende post! Les 2 van Evy volbracht. Nu nog 2km terug wandelen naar huis!

Ik ben zelf een broodeter, vind het verschrikkelijk om een dag zonder te moeten. Probeer om de compenseren minder aardappelen (bah) pasta en rijst te eten!

Ik wandel nog even Door *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:50

Ik ben nooit echt een brood eter geweest, toevallig vanmorgen twee meergranen afbakbroodjes gehad maar normaal ontbijt ik liever met iets warms. Als ik tijd heb is mijn favoriete ontbijt banaan-ei pannenkoekjes of een gebakken ei met een avocado en een smoothie ofzo :)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:51

Dames ben een aantal pagina's aardig stil geweest maar mag ik jullie vragen eens mee te kijken naar dit lijstje en er even mee op los te analyseren en veranderingen en variatie aan te dragen :j

O: Volkoren cracker met pure chocolade pasta - volkoren cracker met filet american
T: 1 Liga evergreen Crunch met chocolade
L: Twee grof volkoren boterhammen met blueband boter, rosbief en advocado, een volkoren boterham met kaas, komkommer ei en jonge bladsla
T: Appel en een volkoren boterham met kaas, komkommer ei en jonge bladsla
A: Mediterrane krieltjes, gebakken rosbief en jonge bladsla
T: paar snack augurkjes

Drinken:
Tot 12:00, 3 glazen dun aangemaakt cassis ranja
Tot 16:00, 2 glazen dun aangemaakte cassis ranja
Tot 21:00 glas water en glas crystal clear

Beweging:
12:00 half uurtje op een flink tempo wandelen met collega
16:30 half uurtje wandelen met de hond
19:30 3 kwartier opbouwend een de slag met paard

Vandaag de eerste dag dat ik iets meer variatie in mijn voeding heb aangebracht en hem wat gezonder maar toch gevuld heb gemaakt zodat ik vooral s'avonds de avond door kom.
Ik moet nog iets gaan bedenken op de hoeveelheid brood die ik binnen krijg, en dus ook iets gaan bedenken voor mijn lunch om hem wel voedend genoeg te houden dat ik tot een uur of 4 geen honger heb.

Heb zelf al gedacht aan wat qousqous met flink wat groente, salade is natuurlijk toepasbaar, heb hier op kantoor een koelkast. En wil s'avonds best wel 10 minuten bezig zijn met mijn voeding voor de volgende dag maar het moet geen halve dag taak worden :D

Ik ben overigens lactose intolerant... wat zuivel erg ingewikkeld maakt. De soya vervangingen vind ik namelijk niet erg smakelijk :o

Mijn doelstelling was eerst te beginnen met hardlopen en langzaam aan mijn eten wat te gaan verbeteren maar moet de boel toch even omdraaien omdat ik wat verrekt heb in mijn heup en nog minimaal een weken even niet kan hardlopen.

Om even te reageren op de berichten hiervoor, ik zelf zie liever dat mensen gewoon hun eetpatroon aan gaan passen naar gezonde en vooral genoeg voeding. Heb zelf ook ervaren dat crashen en diëten met uitsluitingen niet werken. Uiteindelijk zal je toch in een voedingspatroon moeten komen wat je lijf onderhoud maar vooral niet overspoeld met voedingsstoffen anders kom je net zoveel ( misschien wel meer) aan...
Laatst bijgewerkt door A_nouk op 07-05-15 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 14:09

Volgens mij vergeten mensen dat er ook khd zitten in fruit, groenten, noten etc. Het is niet alleen brood/pasta/rijst/aardappels waar het in zit (hoewel daar wel relatief veel khd in zitten natuurlijk). :) Dus als je geen brood/pasta/rijst/aardappels etc. meer eet, betekend het niet dat je helemaal geen khd meer eet.

Ik eet bovenstaanden dingen (bijna) niet meer en ik voel me daar echt heel goed bij. Val er ook goed mee af en kan dit perfect volhouden. Dit betekend dus niet dat ik geen khd meer binnenkrijg, want ik eet wel gewoon fruit, groente, noten en andere dingen waar het inzit. :)

Ik was vroeger ook echt een khd junkie, at heel erg veel brood... Maar blijkbaar kan je er prima van afkicken. (in mijn geval, mee minderen) Ik had eerst erg veel darm/maagklachten, die zijn nu weg. Ik denk dat er zeker een link is met het eten van veel khd, aangezien dat het enige is dat ik echt rigoreus heb aangepast in mijn voedingspatroon. Maar natuurlijk werkt elk lichaam anders, maar kan het wel aanraden om proberen ermee te minderen.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 14:26

Helemaal geen koolhydraten eten is ook haast onmogelijk, bijna in alles zit wel wat aan koolhydraten, maar dat wat wij noemden zijn wel de voedselgroepen die voornamelijk gemeden worden bij eten van koolhydraat-arm, vandaar.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 14:28

_Yasmine_ schreef:
Zo hier een wandelende post! Les 2 van Evy volbracht. Nu nog 2km terug wandelen naar huis!

Ik ben zelf een broodeter, vind het verschrikkelijk om een dag zonder te moeten. Probeer om de compenseren minder aardappelen (bah) pasta en rijst te eten!

Ik wandel nog even Door *D

Topper!
Ik ben ook weer begonnen met Evy, ben nu bij les 4, wou vandaag eigenlijk die les doen, maar vanochtend was ik te moe (korte nacht gehad) dus geen energie en dan weet ik dat het gedoemd is te mislukken, en moet nog werken tot 19.15, dan nog naar huis, eten, naar stal, paard verzorgen/trainen, en dan is het ook al weer gauw na 22.00 uur. Vandaag dus maar shredden met Jillian, en dan morgen les 4 rennen :) Doe jij het programma uit 2006 of 2011?

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 14:31

@ A_nouk, ik zou proberen je broodconsumptie dan al meer naar de ochtend te verplaatsen, ik vind dat je nu heel licht ontbijt, ik zou juist lekker stevig ontbijten daar heb je de rest van je dag voordeel aan. Vind het verder een beetje lastig, want ik merk dat voor mij bijvoorbeeld een bakje kwark (veel eiwitten) bij de lunch goed vult, maar dat zal in jouw geval dus al niet gaan.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 14:40

Wat eet jij dan nu overdag Samiyah? Ik kan al geen vervangende dingen bedenken namelijk.

A_nou, ik zie vooral veel brood(achtigen), misschien kan je daarvan iets vervangen door fruit, komkommer, wortels, gekookt ei, noten. Of de hier bekende banaan-ei-pannekoek.

_Jaime, loop jij ook 3x in de week, om die 10 weken te halen? Ik zat namelijk op 2x in de week te denken en een keer paardrijden in de week. Ik weet niet welk programma ik heb. Gewoon de app gedownload (zelfs betaald voor het programma.. :7 )

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 15:11

Ja ik loop ook 3x per week! combineer dat nu met wat programma's voor thuis en het paardrijden, waardoor ik 5 tot 6 keer per week sport. Waarvan vaak een workout van een halfuurtje, dus niet intensief. Had laatst na het het hardlopen een workout van Jillian (30 day shred) erachter aangeplakt, waardoor ik totaal op een workout van een uur kwam, dat gaf me wel een voldaan gevoel! :)

Ik merk dat het sporten mij ook heel erg helpt met gezond eten, het sporten gaat echt beter als ik goede voeding neem, en daarnaast vind ik het vaak zonde als ik me zo hard heb lopen uitsloven tijdens een workout om dat dan weer ongedaan te maken door onnodige of ongezonde troep te eten.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 16:07

_Yasmine_ schreef:
Wat eet jij dan nu overdag Samiyah? Ik kan al geen vervangende dingen bedenken namelijk.

Ik ontbijt vaak met magere kwark met eiwitpoeder (waar je normaal zo'n shake van maakt), een omelet met groente of banaan pannenkoekjes.

Als lunch bijna altijd een salade. Daar wissel ik heel veel in af maar meestal sla, tomaat, kaas (feta, geitenkaas) pitten/noten of zaden (walnoten, pijnboompitjes etc.) soms ook met kip of tonijn (dan laat ik de kaas weg)

Tussendoor eet ik vaak een gekookt ei, noten of fruit.

Omdat ik meer eiwit eet, heb ik bijna nooit een hongergevoel en mis ik de khd niet.

Maar soms eet ik nog wel gewoon brood hoor, vanmorgen bv. gewoon een tarwe pistoletje gehad omdat dat zo uitkwam. (vergeten kwark te kopen :P )Ik ben dus niet super streng. :) maar het is bij mij niet meer standaard om brood te eten.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 16:08

Ik had het al eerder geschreven geloof ik , maar ik beschouw koolhydraten als een essentieel en belangrijk onderdeel van het voedingspatroon. En ik denk dat bijna iedere omslag in voedingspatroon (met het doel om af te vallen) aanvankelijk veel resultaat heeft. Nog niet eens zo zeer door het voedingspatroon dan wel door de motivatie waarmee je begint.
Maar als marathon/ultraloper vul ik vaak nog bewust (naast mijn boterhammen/aardappelen of pasta-en natuurlijk inderdaad alle andere producten als fruit ed die ook veel koolhydraten bevatten) koolhydraten in de vorm van sportdrank aan. Want leuk dat je sneller wordt als je minder zwaar bent, maar als mijn spieren na een intensieve training niet voldoende koolhydraten aangeleverd krijgen om weer voldoende glycogeen op te slaan voor de training van de volgende dag zal ik uiteindelijk eerder langzamer worden dan sneller.
En wat betreft voorbeelden uit mijn omgeving kijk ik liever naar mensen die netjes op een mooi gewicht zijn dan mensen die veel zijn afgevallen. Schijnbaar heeft die eerste groep een beter controle over het gewicht. Want afvallen op zich is natuurlijk feitelijk niet gezond alleen wel gewenst als je minder wil wegen.
4 dagen achter de rug van veel wandelen, hardlopen en fietsen in de eifel. Vele hoogte meters moeten verwerken. Vanavond een interval training op de baan. Wat betreft eten lijkt het hier goed te gaan.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 16:14

@Greetje63 wat is jouw mening over het minderen van koolhydraten als je niet zoveel sport? :)

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 16:34

Mag ik me hier ook melden? Ik heb wel een doel: weer paardrijden! *D
Ben gestart met een coach die mij in elk geval de komende 3 maanden wekelijks gaat begeleiden. Ik krijg van haar ook een voedingsschema en een trainingsschema :)

Voor ik weer op een paard zit moet er alleen wel 20 kilo af := en dan zit ik direct op een gewicht waarvan ik me niet kan herinneren dat ik daar op zat :D