Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 11:12

Nienke, moeilijke voorgeschiedenis heb jij ook. Hier wel meerdere miskramen gehad, maar geen vroeggeboorte. Wel nu zwanger en eindelijk die 12 weken voorbij. Gaat nu al beter dan ooit, maar heb wel elke 2 weken een echo om alles in de gaten te houden. Volgende keer zal wel extra spannend voor je zijn.

Mel,ook net wat gestart dus. Hopelijk snel met succes voor je.

Wiebe, leuk dansen! Heerlijk. Ik mag vanavond ook weer, maar doe dan wel aan stijldansen. Vind het zo'n heerlijke ontspanning in de week. En daarmee gaat de tijd voor jou dus ook sneller. Ik ben benieuwd.

Jojoju

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:31

:) ik zei gisteren tegen mijn man: vanaf maandag geld de regel 'geen bloed = goed' met termen als nod dagen heeft ie niet zoveel :P

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:41

Wat leuk dat jullie dansen! Lekker genieten en gedachten op nul! Dan gaat de tijd ook sneller. Ik kan echt niet dansen helaas.. en mijn vriend is ook niet echt een danswonder haha.

Ik duim voor jullie Wiebke. En herkenbaar wat je schrijft. Ik moet ook alles in kindertaal uitleggen in het Engels. Hij begrijpt er anders niks van, waar alles voor is etc. :(:)

Heeft er iemand ervaring met de progesteron crème/gel? Ik heb het vandaag voor het eerst gebruikt.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 13:37

Ik heb een gel gebruikt, Crinone heette het, de werkzame stof was inderdaad progesteron. Omdat ik ooit een abces in de klier van bartholin heb gehad was die gel geen succes. Het verstopte de klier weer met pijn en pus tot gevolg :(. Heb de arts gevraagd voor iets anders wat niet in de vagina hoeft en nu spuit ik pregnyl ,stukken beter!

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 18:46

Dat is precies de gel die ik ook heb idd :j
Ben benieuwd of ik er iets van merk de komende dagen. Vervelend dat jij last kreeg van de gel. Dan zijn injecties fijner inderdaad. Vind dit ook maar een beetje vies spul haha

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:43

Naast de verstopping had ik er niet veel last van, wel even een inlegkruisje in je ondergoed doen :)

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 10:08

Wie van jullie heeft er pregnyl gebruikt? Ik heben drie keer 1500 IE moeten spuiten waarvan eergisteren de laatste injectie. Hadden jullie last van bijwerkingen? Ik ben misselijk en heb zere borsten, nu staan de zere (.)(.) in de bijsluiter maar de misselijkheid niet.

Het is zo dat pregnyl HCG bevat, maar is dat voldoende om misselijk te worden? Ik slaap trouwens ook echt belachelijk veel, 10-11 uur daar draai ik mijn hand niet voor om :O

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 10:50

Ik heb het zelf niet gebruikt. Maar ik weet dat sommige mensen al heel heftig kunnen reageren op een klein beetje HCG in je lijf. Ik was ook heel snel misselijk toen ik net zwanger was.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 18:21

Heb inderdaad op fb groepen gelezen dat sommige mensen dezelfde bijwerkingen hebben als de zwangerschaps symptomen.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 13:56

waarom duurt wachten zo lang?!

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 09:40

:(:) I know what you feel.

Kan jij morgen testen Wiebke?
Ik moet nog 9 dagen wachten ongeveer...

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 11:40

Fingers crossed!!

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 15:50

Morgen is dag 14 na inseminatie, mag op dag 18 testen volgens het ziekenhuis

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 09:49

pfoe! spannend wiebke

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 17:30

Ik duim voor jullie Wiebke! Zenuwslopende dagen altijd :(:)

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 17:52

Spannende dagen Wiebke, ik duim hard voor je mee!

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 08:49

ik spam dit topic op het moment :P

Er zijn nog geen tekenen van menstruatie, heb wel een soort kramp-achtig gevoel onderin mijn buik maar niet hetzelfde als de buikpijn die hoort bij mijn menstruatie. Ook ben ik kotsmisselijk.. normaal drink ik in de ochtend áltijd koffie maar nu? Ik heb een theetje voor me staan maar die lijkt ook maar weinig aantrekkelijk *D. Gisteren had mijn kat te snel gegeten en zijn brokjes kwamen er weer uit, op mijn kleed natuurlijk -O- . Dus ik ruim het op, ik ruik die warme brokjes en kots zo mijn ontbijt uit :oo . Ik ben nog nooit van een geur over mijn nek gegaan! :r . En ohja, mijn ( . ) ( . ) lijken ook wel van staal :wow:

Morgenochtend ga ik testen, dat zou dan dag 16 zijn. De reden dat ik niet wacht tot dat 18 is 1: mijn nieuwsgierigheid en 2: donderdag ga ik naar de sauna met een vriendinnetje. Op internet vind ik verschillende meningen over het wel of niet naar de sauna gaan. De eerste 3 maanden wordt het afgeraden.. als nu blijkt dat ik zwanger ben (wat echt geweldig zou zijn) weet ik niet of ik het mijn vriendin zou vertellen. Ze weet wel dat we bezig zijn en leeft mee, maar ik spreek haar niet vaak en ze heeft geen contact met mijn familie o.i.d. Het zou ook vreemd zijn als ik naar de sauna ga maar niet IN de sauna ga zonder uitleg..

Over het wel of niet vertellen aan familie zijn we ook al uit. Mocht de test nu positief zijn wachten we toch met vertellen aan familie tot aan de 3 maanden. Wel zullen we zeggen dat we dan even een pauze inlassen van alle behandelingen omdat het toch best zwaar is :) .

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 08:57

ooh ik hoop het zo Wiebke!
spannend!

en dan het drie maanden voor je houden is wel pittig, want je bent er elke dag mee bezig, maar ik snap die keuze wel heel goed.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-17 10:05

Spannend Wiebke! Ik duim voor je.

Wij hadden in eerste instantie ook besloten om niks te vertellen, maar toen het bij de eerste echo niet goed bleek te zijn, moesten we het wel vertellen en dat kwam natuurlijk voor iedereen als donderslag bij heldere hemel. Daarom 2e keer wel besloten het te vertellen, je heb er zoveel steun aan. Zeker na het traject dat jullie gehad hebben, ik zou je willen adviseren het aan je naaste familie en vrienden wel te vertellen.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 10:23

Super spannend Wiebke.

Voor het gelijk vertellen of later vertellen is beide wat te zeggen.
Wij hebben het ook gelijk verteld, vonden wij gemakkelijker dan nu liegen en straks de verrassing vertellen en mocht het fout gaan konden wij dat ook direct vertellen.

Mijn schoonzusje heeft van het weekend verteld dat ze ook zwanger is en 2 weken na ons uitgerekend is. Ook zij heeft het voor de 12 weken verteld.
Nu was een groot deel van de familie toevallig bijeen en ook als het fout zou gaan wil ze dat ook gewoon kunnen delen.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 10:27

Zo super spannend Wiebke! Ik ben gewoon zenuwachtig voor jullie. Open elke keer dit topic en duim dat je ongesteldheid lekker heel ver weg blijft!

Als ik positief nieuws heb vertel ik het wel direct aan mijn ouders en zusje. Ook mijn schoonzus krijgt het direct te horen. Dat zijn de enige die nu ook alles weten wat betreft de onderzoeken en medicatie etc. Als het allemaal op de natuurlijke manier was gegaan had ik het wel pas later verteld, maar dat gaat nu niet op.

Voor mij nog precies een week wachten :j

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 10:59

ik kreeg net zowat een hartverzakking! Ik heb een abces ter grootte van een golfbal gehad in de klier van Bartholin, dat zijn de klieren die de vochtbalans van de vagina op pijl houden. Deze is (zonder verdoving) opengesneden en er is een andere uitgang gemaakt voor het vocht uit de klier.

Het nadeel is alleen dat deze uitgang blijft vervelen! Raakt soms weer verstopt, gaat bloeden en pussen. Nu heb ik er weer last van, en net bij het afvegen had ik wat oud bloed aan het papiertje, na inspectie blijkt het van de klier af te komen.. wat een shock :P

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 12:35

Oh wiebke ik hoop het zo voor je.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 18:06

Heel spannend zeg! :j

Zeg je dat je ziek bent donderdag als de test positief is.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 22:31

Dit is wel de teleurstelling van de week. Ongesteld geworden