Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 19:09

5 km in 20 minuten is inderdaad redelijk ambitieus als je het mij vraagt :Y) Het kan wel hoor :j maar volgens mij is dat wel op aardig niveau. Zondag was de snelste vrouw ook in 20 minuten binnen bij de wedstrijd waar ik aan meedeed.

Kwam nog een foto tegen van de wedstrijd zondag :)) In mn nieuwe hardloopoutfit :D Degene achter me is mn zus waar ik samen mee liep :)
Afbeelding

Anoniem

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 19:15

Sjiek Eline! :D

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 19:23

5km in 20 minuten is wel héél erg ambitieus als het aan mij ligt := Beter op je eigen tempo lopen, i.p.v. jezelf kapot lopen!

@Eline: Gaaf zo'n actiefoto!

BusyMissy heeft schoenen aan laten meten. Leuk! Geeft denkt ik toch wel weer een motivatieboost om lekker door te gaan!

Ik heb vandaag voor het eerst weer gelopen, vorige week woensdag was de laatste keer. Maar dat ging niet echt soepel (eerder gewoon slecht, de warmte was mij echt ineens teveel). Woensdagavond lichtjes ziek geworden, welke zich de dagen daarna flink doorzette. Fikse buikgriep, kon niets binnenhouden #)
Ik was het weekend dus ook al buiten adem als ik van de woonkamer naar de keuken liep :wow:

Dus ik vreesde voor terugval qua conditie (en dus qua lessen). Aangezien ik veel moeite heb om mijn tempo constant te houden, heb ik er vandaag extra op gelet & ben ik bewust op mijn allerlangzaamst gaan lopen _O-
Wat er wel voor gezorgd heeft dat ik les 18 dus gewoon vol heb gehouden =:) =:) (vorige keer les 17, dus gewoon een stapje verder... ook al was de opbouw hetzelfde) & op een redelijk constant tempo!

En ook voor het eerst met compressiesokken, ben benieuwd of dat nog verschil heeft uitgemaakt eigenlijk :')

Ik ben trots en blij *\o/*

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 20:41

Hier net heerlijk gelopen.
Drukke dag gehad op werk en de eerste meters waren killing en verwachtte er niets van, maar eenmaal op gang ging het lekker.
In totaal 4.42 km in 27. nog wat gelopen. Heerlijk!

Had gehoopt de 5km al een keer aan te raken, maar had nog iets verder moeten lopen.
Maar was het 2e rondje bij mijn auto en daar lag mijn drinken. Maar goed, weet ik het voor de volgende keer.

Jullie ook allemaal lekker bezig.

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 20:47

Jeetje jullie gaan echt goed allemaal!!

Ik ben vandaag toch gaan lopen, geen pijn in m'n arm of iets dergelijks, maar daar in tegen baal ik écht heel erg van hoe erg m'n conditie achteruit is gegaan.. Kon nog maar net 3/4 minuutjes lopen en daarna 3 minuten uitpuffen.. Jeetje wát baal ik zeg! |o

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 20:57

*komt even binnenvallen ( was aanwezig in een van de vorige delen :+ )

Ik ben alweer paar maandjes bezig met hardlopen en heb zondag mijn eerste hardloopwedstrijd, gewoon voor de lol 5 kilometer met wat vriendinnen :) Ik ben opzoek naar een running tight, hebben jullie goede suggesties?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 21:48

Leuke foto Eline! Jammer dat je d'r altijd voor moet betalen om ze zonder copyright te krijgen..
Goed bezig droomster! Fijn dat je weer beter bent.
Lekker toch nektosha, na een drukke dag even lekker buiten rennen :-) mooie tijd ook!
Renate voorzichtig hoor met je arm, je 'gebruikt' m wel niet met lopen, maar je bent er wel aan geopereerd!
Wat wil je uitgeven romy? Je kan naar de action, decatlon oid gaan, maar ook naar de run2day of runnerworld. Hangt van je budget af!

Net een rondje van 5 gedaan en daarna 4 x 20 sec interval met 2 min tussendoor. Was eigenlijk pas na die 5 echt lekker los gelopen, maar toch niet ontevreden. Donderdag hebben we voor t eerst een complete interval training: 1,5 km rustig tempo dan 8 x 2 minuten interval snel afgewisseld met rustig en afsluiten met weer 1,5 km rustig, ben benieuwd!

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 21:56

BusyMissy schreef:
Haha, dat had ik gister ook Horse_xx er kwamen zulke intens lelijke schoenen voorbij met het passen, dat ik echt hoopte dat die niet het beste zouden corrigeren :)) .
Maar gelukkig viel het paar wat het beste zat wel mee. Zijn wel blits: fluoriscerend geel met donkergrijze, zilveren en paarse accenten.

Ik heb Brooks schoenen gekocht Gooya. ik had er nog nooit van gehoord, maar het schijnt een merk te zijn dat alleen maar hardloopschoenen maakt. Ze hebben een hele speciale dempende zool (het voelt op de stenen nu net alsof ik op gras loop) en dan daarbij nog stabilisatoren die ik voor mijn voet nodig heb in de zool. ik ga ze vanavond uitproberen, ben benieuwd!

Ik ben vanmiddag bij Runnersworld geweest en heb Brooks Addicted 10 gekocht. Zakte ook enorm door met mijn linker enkel. Met deze is dat vrijwel opgelost :) Ben benieuwd morgen, les 9 van Evy.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 22:27

Heeij Eline, leuke actiefoto ;-). Cool! Is dat de finish? Vast niet want dan zie je er nog wel érg fris uit haha.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 22:51

Net mijn eerste looptraining gehad (met m'n nieuwe schoenen :D ). Het was ontzettend leuk, wel pittig (weer veel intervaltraining) maar goed te doen. Het bleek een grote groep te zijn die voor begin september gaan trainen voor de 10 miles. We waren met 30 (vooral) man en vrouw. 2 Leuke trainers, veel advies over houding, warming-up en cooling-down en nog wat oefeningen om je gewrichten soepel te houden en de gebieden eromheen te versterken. Heb van hen nu een trainingsschema gekregen, als ik dat ga volgen heb ik iedere week 1 duurloop en 2 intervaltrainingen. Met mijn duurloop zit ik nu al wat verder. Zij beginnen bij 30 minuten en bouwen in 4 weken tijd op naar 60 minuten. Ik zit nu op 50 minuten en zit dan over 4 weken ook op 60 minuten (met Evy). Van dat punt ga ik dan verder met hun schema, want ze zeiden dat de duurlopen het belangrijkste waren in je trainingsweek, die mag je niet overslaan. De interval was aanvullend om je sterker en sneller te maken.
Weer veel geleerd vandaag, het was heerlijk weer en de training was in een soort park/klein bos. Moest wel even aan mijn schoenen wennen, maar na een uurtje liepen ze heerlijk. Ze zijn meteen ingewijd met al dat boszand! Ook leuk om te ervaren dat ik nu toch al een redelijke conditie heb opgebouwd en vrij makkelijk mee kon met de groep. Op naar de 10 miles, ik heb er zin in! Amsterdam here I come!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 22:59

Wauw BM klinkt super leuk! Misschien kan je hier wat oefeningen plaatsen?
Merk dat m'n lichaam echt nog moet wennen aan serieus 4 x per week rennen, af en toe een beetje krakkemikkig :P

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 23:14

HannahFrouk schreef:
Heeij Eline, leuke actiefoto ;-). Cool! Is dat de finish? Vast niet want dan zie je er nog wel érg fris uit haha.

Haha nou het was toch echt bij de finish :))

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 07:50

Haha Eline, ik zal na 26 mei ook eens een finishfoto plaatsen. Ik denk dat ik dan zo'n leuke ontplofte, knalrooie kop heb ...
Jij finisht in elk geval heel elegant :9

Ik heb even een fotootje opgezocht. Dit is van een tijdje terug, op vakantie. Gelopen in Braamt, Gelderland. De route die ik gekozen had, bleek 5 x een steile heuvel op-en-af te gaan. Wel héél mooi, maar hier en daar heel steil. Ik hoop dat je 't op de foto kunt zien. Het was een heel mooie tocht, maar zwáár !
Afbeelding

En hier heb ik afgelopen zondag gelopen, in het Asselsebos in Apeldoorn. Het terrein is daar wat heuvelachtig, veel vals plat. Maar wel heel mooi. En je kunt er bijna niet verdwalen, dat is voor mij ook wel een groot voordeel ;-).
Afbeelding

Wel een beetje saaie bosfoto's misschien , maar heb nooit iemand bij de hand om een actiefoto te maken.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 08:07

Mooie foto's Hannah,

Wauw gave actie foto eline! en lekker fris nog aan het einde! Knap!

Maandag nog een rondje van 5 km gedaan, tijd met 50 sec verbeterd, dus heel tevreden maar wel diep moeten graven haha!
Donderdag interval en zaterdag een kort rondje en dan dinsdag de cityrun! Ik denk dat ik van te voren dan ook een banaantje eet, lijkt me een goeie tip!

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 08:27

CHANELLE Leuk streven. Ben heel benieuwd of het je gaat lukken. Ik moet er niet aan denken om de 5 in 20 min te lopen. Pffff kan ik direct door naar het ziekenhuis voor zuurstof en de rest.

SANNEE Balen van je scheenbeen. Ik heb er ook last van gehad. Ik heb een 1 1/2 week rust gehad en ik moet echt beginnen met lopen op een zachte ondergrond.

ELIINE Wat een leuke foto en je ziet er nog fris en fruitig uit! Leuk outfit ook!

DROOMSTER Fijn dat je lekker gelopen hebt. En hebben de sokken nog verschil gemaakt?

NEKTOSHA Nette tijd! En de volgende keer dus gewoon het rondje ietsje groter maken.

RENATEEEE Fijn dat je pijnloos kon lopen. Ik denk dat de conditie wel snel weer terug is. Gewoon even je lijf weer laten wennen.

ROMYTJUUH Wat inderdaad al gezegd is en anders even zoeken op het internet. Zijn er zat te vinden in verschillende prijsklasses.

WILLEMYNTJEE Leuke trainingen heb je! Complete interval pfff lijkt mij pittig!

WWILLEMIJN en BUSYMISSY Gefeliciteerd met jullie nieuwe schoenen. Brooks hoor ik ook goede verhalen over. Dat jullie er vele fijne km mee mogen lopen!

HANNAHFROUK Leuke omgeving waar je loopt. Enne die bult is wel te zien hoor. Ik vind het altijd wel leuk als we een beetje op en af gaan, maakt het allemaal net iets pittiger.

WOLLIE 2004 Gefeliciteerd met je nieuwe record! En inderdaad voor iedereen is het verschillend wat ze kunnen eten voor het lopen en hoeveel tijd er tussen moet zitten. Even uitproberen dus.

Ik zou vandaag weer gaan lopen, maar door omstandigheden gaat het niet door. Had me erop verheugd. Lekker buiten een 45 min lopen zal nu wel de loopband worden...

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 10:14

wat een heerlijk motiverende verhalen weer dames!!! :D
ik mag vanavond weer met nike trainen :D

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 10:46

Bedankt iedereen voor de leuke reacties :) Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik bij de finish ook echt nog bomvol energie zat! Adrenalinekick misschien? Maar heb niet speciaal mn best gedaan om sjiek te finishen hoor :)) hahaha

Leuke foto's HannaFrouk! Lekkere omgeving zo te zien!

Ik eet ook meestal een banaantje voor het lopen, al dan niet verwerkt in een groene smoothie of door mn havermout. Alleen een banaan werkt voor mij wat minder maar dat komt omdat ik nogal snel op suikers reageer.

Ik ga strakjes lekker lopen, het is echt heerlijk weer zo te zien! Heb er helemaal zin in, ga een nieuwe route doen die ook door bos en duin gaat. Heb de laatste weken steeds op vlak (asfalt) terrein getraind voor de wedstrijd, nu even lekker door de natuur heen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 12:52

Vanmorgen op de band 4,5 in 35 minuten. Snelheid steeds tussen de 8-8,5 km/u. Tussendoor minuutje gewandeld op 6,5 ivm zeurend middenrif. Laatste 1,5 minuut opgevoerd naar 9,5-10-11.

Ben erg tevreden. Verder nog krachttraining gedaan, net een flink eind gefietst en nu nog een wandeling met de hond.

Ik ga zó lekker slapen vannacht :))

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 12:55

Eline veel renplezier. Het is echt heerlijk weer!

HF wat knap die heuveltjes! Ik begin al te puffen als ik het fietstunneltje uit ren (oeps). Wat me op het idee brengt dat ik maar eens een rondje door de duinen moet gaan lopen.

Vandaag fijn gelopen, voor het eerst (dit seizoen) 15min achter elkaar gerend. 5,2km in 35min. Geloof er niks van! Gps zal wel in de war zijn maar het ging iig fijn.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 15:31

Het was echt super hardloopweer zeg! 8-) 8-) 8-) Heerlijk rondje gerend o.a. over dit pad:
Afbeelding
http://www.natuurontbijt.nl/user/assets/middenduin.jpg
Aan het einde zat er nog wel even een stevige heuvel in := die was wel pittiger dan ik dacht, maar verder was het heerlijk!

Gelopen met les 2 van Evy van Keep Running:
Tijd: 35 min
Afstand: 5,51 km
gem snelheid: 9,46 km/h
max snelheid: 10,40 km/h
gem hr:161
max hr: 173
calories:316

Wilde tussen de 9 en 9,5 km/h lopen (beetje rustiger aan lopen na mn uitspatting van zondag :)) ) en dat is mooi gelukt! Merk dat zo rond de 9,5/10 km/h een mooi basistempo begint te worden. Vrijdag op naar mn eerste intervaltraining! (al was die heuvel vanmiddag ook best wel even interval :Y) )

Zo Lente is lekker in de sportschool in de weer geweest :D hoe is het met je keel?

En lekker gelopen dus DarkShines! Haha de duinen zijn hartstikke leuk joh! Al is vlak lopen wel duidelijk minder vermoeiend :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 15:36

Keel gaat wel weer gelukkig! Mooie tijden zet jij neer! :)

Ik heb voor volgende week een afspraak bij de fysio gemaakt om even rechtgezet te worden zodat ik blessurevrij kan blijven sporten :')

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 17:17

Leuke foto Eline! Geen eindsprint je getrokken?

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 17:37

elinebakker schreef:
Leuke foto Eline! Geen eindsprint je getrokken?

Nee na die berg was de tank een beetje leeg :') heb m rustig mn 35 minuten uitgelopen :j

of bedoel je de bovenste foto :o?

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 18:25

Oja sorry bedoel bovenste foto :=

Ik sta helaas niet op de foto's die bij mijn westrijd zijn gemaakt, wie weet komt er nog wat! Wilde wel een mooie eindsprint foto haha

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 19:35

Haha ja daar hadden we een aardig eindsprintje, alleen dicht bij de finish was het wel een beetje 'douwen' dus toen ben ik maar wat afgeremd :+