[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 14:01

hannahaapje schreef:
lol, de h&m verkoopt opeens allerlei sportkleding en zo. Voor de mensen met goede voornemens.

Doen ze toch al heel lang? Ik zie er altijd wel leuke sportkleding hangen.. :D

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 15:38

Mars schreef:
Oei, jouw gebruikersnaam is wel verleidelijk :=
Wat is precies de glyhe... glyce.. glymi... nouja, die index? :D

Ja wat een rotnaam he := haha. Gelukkig is een Negerzoen niet iets waar ik snel trek in heb!

En wat Glycemische Index betreft (ook een rotnaam :') ), dit zegt ABC Gezondheid:

De betekenis van glycemische index.

"De glycemische index (GI) is een waarde die weergeeft hoe snel koolhydraten de bloedsuikerspiegel beïnvloeden.
Glucose en kristalsuiker hebben een zeer hoge GI omdat ze vrijwel onmiddellijk worden opgenomen en een glucosepiek in het bloed veroorzaken.
Vezelrijke voeding, zoals groenten, fruit, bonen, noten hebben een lage GI.
De vertering van deze koolhydraten verloopt zo langzaam dat de suikerspiegel in het bloed nagenoeg constant blijft.
Aardappelen, wit brood, witte rijst, cornflakes hebben een hoge GI.
Bruin brood en basmatirijst hebben een middelmatige GI.

De glycemische lading houdt ook rekening met de hoeveelheid koolhydraten, de glycemische lading van een maaltijd zal laag zijn wanneer er weinig (of geen) hoge GI-producten op je bord liggen . "

Dus je eet wel koolhydraten, alleen eet je koolhydraten die dus langzamer in je bloed terecht komen. Je lichaam doet langer over het verteren van het eten waardoor je langer verzadigd bent en je geen pieken en dalen in je bloedsuikerspiegel krijgt :) Uiteindelijk zal je dus ook minder eten omdat je langer vol zit.

Daarbinnen heb je een groene zone (producten met een lage GI), Oranje zone (producten met een gemiddelde GI) en een rode zone (producten met een hoog GI, zoals suiker). Als je echt volgens het GI-dieet zou werken mag je tijdens het afvallen alleen producten uit de groene zone, en zodra je op gewicht wil blijven zo nu en dan ook uit de oranje zone. Maar ik ben nog even aan het uitvogelen hoe en in welke mate het voor mij werkt :)

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:59

MightyJoe schreef:
hannahaapje schreef:
lol, de h&m verkoopt opeens allerlei sportkleding en zo. Voor de mensen met goede voornemens.

Doen ze toch al heel lang? Ik zie er altijd wel leuke sportkleding hangen.. :D

Ohw, ik bedoelde dat ze allerlei nieuwe artikelen hebben haha.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:14

Ik krijg vandaag m'n 2 nieuwe sportleggings ( wat zijn die duur! ) van adidas, 2 adidas shirts en nieuwe Nike fitness schoenen!
Bij Zalando besteld overigens.

denice

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:16

Ik ben net terug van een potje squashen, morgen weer bijna twee uur fietsen. Ik ben best tevreden!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:05

Hallo, mag ik er bij :wave: .

Goed voornemen voor 2013 hé :D .
Zo'n anderhalfjaar geleden heb ik ook gedieet en ben toen een kleine vijf kilo afgevallen. Helaas heb ik me nogal laten gaan de laatste tijd, met de feestdagen als toppunt...ik heb de kaap van 70 kg ruim overschreden en ik ben 1.66. Dus dringend tijd om er iets aan te doen.
Mijn streefgewicht is zeker 65 kilo, en als het me lukt nog een paar kilo extra tot misschien 63 of 62.

Ik pak het weer gewoon zoals ik de vorige keer heb gedaan. Geen ongezonde tussendoortjes meer, wel veel gezond eten en overal wat op letten (geen drie keer per week gebakken aardappelen, geen mayonaise, frietjes uit de oven ipv frituurvet, veel meer olijfolie ipv bakboter en van die dingen). En eens af en toe zondigen mag(een stuk Leochocolade smaakt echt tien keer beter als je het maar een keer in de week eet dan elke dag chocolade :+ ) .

Verder ga ik ook nog eens terug bewegen, want sinds ik geen paard meer heb en verhuisd ben is het triest geworden. Ik heb wat start to run lessen die ik terug ga oppikken. En dit weekend ga ik eens zwemmen met mijn vriend in het plaatselijk zwembad. Als het mij bevalt ga ik daar misschien ook een beurtenkaart kopen zodat ik mijn lopen kan afwisselen met een paar keer week zwemmen.

Dus, we gaan ervoor :D .

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:08

Okee, ik heb mijn best gedaan om wat meer calorien binnen te nemen vandaag:

O: Volkoren boterham met filet americain, cracker magere pathe
T: banaan
L: 2 volkoren boterhammen ham/vruchtenhagel, schaaltje kwark
T: bakje lychees, plak ontbijtkoek
A: Drumsticks uit de oven (2 stuks) 200gr peen/doperwten, 150 gr aardappel
T: 2 mandarijntjes

Vocht: 1,5l water, 3 koffie, 1 thee

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:33

Zooo, opeens 3 pagina's verder...

Mars: ik vind het er uit zien als een netjes lijstje!!

Het minder eten gaat hier wel redelijk, meer sporten gaat zeker goed :). Net weer 2 uur gefietst.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:35

Die kilos moeten er wel afvliegen toch!

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:37

Hier vliegen ze nog niet zo snel :P. Maar dat komt vooral, als ik meer sport, dat ik dan denk: ooh dan kan ik ook wel een handje m&m's eten, oooh dat koekje kan ook wel, heb toch 2 uur gefietst. Zulke dingen :P.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:15

Ja dat snap ik. Ik pikte net een ministroopwafel en ben door het hele huis achtervolgd. Hij zei ik moet sterk zijn, hij heef toch wel gelijk geloof ik..

Donatello86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:26

denice schreef:
Ja dat snap ik. Ik pikte net een ministroopwafel en ben door het hele huis achtervolgd. Hij zei ik moet sterk zijn, hij heef toch wel gelijk geloof ik..

Hahahha ik net ook een LU koekje , hij keek te verleidelijk ;)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:28

Zijn hier mensen die ervaring hebben met 30 days shred? Ik krijg in het andere topic geen antwoord op m'n vraag dus dan maar hier... Kan iemand mij vertellen hoe zwaar dit is? En dan met name voor je rug?

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:32

Sundral schreef:
Zijn hier mensen die ervaring hebben met 30 days shred? Ik krijg in het andere topic geen antwoord op m'n vraag dus dan maar hier... Kan iemand mij vertellen hoe zwaar dit is? En dan met name voor je rug?

Ik vind het wel te doen! In het begin wel pittig maar na een keer of 3 merk je al dat het veel beter gaat. Als je de oefeningen goed uitvoerd krijg je geen last van je rug. Alleen ik vond het na een tijd enorm saai worden omdat je 10 dagen lang hetzelfde workout doet. Dat werkt voor mij niet zo motiverend..

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 21:31

Misschien een domme vraag maar wat houdt shred in?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 21:56

Ik ben net wezen wegen, ben ondanks de feestdagen toch 1 kilo kwijt. Ben er heel erg blij mee.
Heb aan de consulente aangegeven dat mijn motivatie een beetje spoorloos is.. of nouja, motivatie.. voornamelijk het feit om me er toe te zetten om elke keer weer een shake, reep of soep te nemen. Het wordt eentonig. Ze begreep me volkomen en samen hebben we een andere manier bedacht, hoop dat dat ook werkt. ('sochtends en 'savonds een CBmaaltijd, in de avond koolhydraatarm.)

Ik ga vanaf morgen met de loopband werken, kijken hoe dat mijn gewicht beinvloedt. (in principe in verband met rugklachten, niet als doel om af te vallen. Al is dat een mooie bijkomstigheid. :') )

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:52

Hier de afgelopen 2 dagen buikgriep gehad. Toen ik vandaag op de weegschaal ging staan vond ik het al een stuk minder erg want was in die twee dagen ruim 2 kilo kwijt haha. Nu proberen dit weer lekker vol te houden. Eetlust was er nog niet echt vandaag. Maar toch maar smiddags en savonds een broodje met wat boter gegeten en voor de rest alleen water. Nog 12.kilo te gaan!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:54

Alleen maar repen en shakes lijkt me ook niks... werkt dat eigenlijk wel? Want ooit moet je toch weer normaal gaan eten, maar dan weet je toch totaal niet wat je dan moet nemen, omdat je dat tijdens je dieet niet hebt geleerd?

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:57

Roosch ik doe ook loopband bij het revalidatiecentrum en je kan daar echt lekker mee trainen, zelfs op wandel stand. En met name mijn onderrug is er echt beter door geworden. Ik doe 10 minuten lopen en dan om de minuut veranderen van helling. Uiteindelijk eindig ik met 6,5 en mijn snelheid is standaard 5,5 km/u.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:58

Ik heb mensen uit mijn omgeving heeel spectaculair zien afvallen met CB, maar na max een half jaar na het stoppen met het programma (dus 6 mnd na de hele afbouw fase) weer even spectaculair aan zien komen. Het is aan ieder voor zich om aan CB/repen/shakes te gaan, maar ik geloof zelf toch echt het meest in gezond en gevarieerd eten+voldoende beweging. Zeker ook voor de lange termijn.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:59

Donatello86 schreef:
denice schreef:

Hahahha ik net ook een LU koekje , hij keek te verleidelijk ;)

Ik moest hem terugleggen :o

Simone, buikgriep is niet fijn, maar ik denk ook dat die 2 kilo heel veel vocht is en die zal je gedeeltelijk wel weer aankomen...

Vandaag is weer een goede dag voor mij geweest, morgen weer fietsen naar de paarden, ik ga er vanuit dat ik over een week toch wel 10 kilo ben afgevallen met dit gedrag :D :D :Y)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:01

Mars schreef:
Ik heb mensen uit mijn omgeving heeel spectaculair zien afvallen met CB, maar na max een half jaar na het stoppen met het programma (dus 6 mnd na de hele afbouw fase) weer even spectaculair aan zien komen. Het is aan ieder voor zich om aan CB/repen/shakes te gaan, maar ik geloof zelf toch echt het meest in gezond en gevarieerd eten+voldoende beweging. Zeker ook voor de lange termijn.

Ik geloof er ook niet zo in, voor mij werkt regelmatig en genoeg eten en bewegen heel erg goed, en dan kan je ook best eens uit de band springen. Je kunt echt een hele hoop lekkere en gezonde dingen eten zonder aan te komen. Soms hoop ik dat ik op een dag wakker wordt en alle snoep koek en chocolade gewoon echt megasmerig vind!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:05

Het helpt dan wel om een tijd suikervrij te eten. De eerste weken had ik heel veel behoefte aan suiker, maar later werd dat een stuk minder en leken koekjes me veel te zoet.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:11

denice schreef:
Soms hoop ik dat ik op een dag wakker wordt en alle snoep koek en chocolade gewoon echt megasmerig vind!

Dat ja :D
Of dat ik gewoon van een hap chocolade vreselijke paarse bulten op mn voorhoofd krijg ofzo, zodat ik het wel laat om er ooit nog een hap van te nemen :P Dat zou echt zoveel schelen!

Maargoed, weer lekker gezond eten bevalt ook alweer goed, ik mis de snoeperij van de afgelopen maand nog helemaal niet. En zondag is het weer patatjesdag, dat houd ik in gedachten :D

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:13

Haha, wij zijn het eens. Ik had een vriendin die dat allemaal niet lustte, kon ik echt nooit begrijpen.

Ik mis ook nog niets, maar ik eet wel brood met dingen die ik lekker vind en een savonds ook waar ik op dat moment zin in heb, als het maar gezond is. Denk dat dat ook behoorlijk scheelt. De soepen zijn in de aanbieden bij AH van unox, gelijk groenten en kippensoep ingeslagen. Zag het op jou lijstje staan en had er gelijk zin in!