Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kesha1 schreef:Ik heb dus een testje online over depressie gedaan en ze zeggen dat ik een depressi heb, een vriendin van me zegt ook dat ik naar psycholoog moet - oke oke die vriendin 26
purny schreef:Voel me de laatste dagen weer bleeehhhhh... veel negatieve gedachtes over mijn IQ enzo.. 2 jaar voor niks gestudeerd en geploeterd in mijn leven.
SwitchShadow schreef:Purny is er niet een opleiding die beter bij jou aansluit? En voor niets is het nooit geweest. je zal er vast ook een hoop geleerd hebben en dat kan je altijd meenemen in je verdere leven. Helaas geen papiertje, maar wel de ervaring en de leermomenten.
ginger18 schreef:Nog een vraagje aan jullie, ik heb ook het probleem dat ik geen binding heb met mensen. Misschien met mijn moeder, maar voor de rest heb ik niemand die ik echt niet zou kunnen missen. Ik voel me daar wel eens schuldig om tegen over vrienden of familie. Nog iemand die hier last van heeft? En wat heb je er aan gedaan?
ikkkke schreef:kesha1 schreef:Ik heb dus een testje online over depressie gedaan en ze zeggen dat ik een depressi heb, een vriendin van me zegt ook dat ik naar psycholoog moet - oke oke die vriendin 26
Ga niet af op wat zo'n testjes op internet zeggen. Ten eerste, die testjes zijn over het algemeen bedoeld voor volwassenen. Je wordt dan oa vergeleken met mensen die veel ouder zijn dan jij. Bovendien kan een depressie zich bij jongeren van jou leeftijd anders uiten dan bij volwassenen. Ten tweede, zo betrouwbaar zijn die online tests niet. Enkel een (kinder)psychiater kan vaststellen of jij een depressie hebt of niet; een psycholoog kan ook zijn/haar vermoeden hierover uitspreken. Daarnaast ben ik van mening dat het er niet zozeer over gaat of je al dan niet depressief bent; het gaat er wél om dat je leert om op een andere manier om te gaan met je gevoelens en gedachten en je je op termijn beter gaat voelen.
Verder ga ik mee in wat Ginger zegt en ik eerder ook al heb aangehaald, praat hierover met een volwassene die je vertrouwt. Je ouders zou je eigenlijk zoiezo moeten inlichten, op jou leeftijd kan je nog niet de stap zetten naar een psycholoog zonder dat zij ervan op de hoogte zijn. Dit is de enige goede raad die we jou kunnen geven.purny schreef:Voel me de laatste dagen weer bleeehhhhh... veel negatieve gedachtes over mijn IQ enzo.. 2 jaar voor niks gestudeerd en geploeterd in mijn leven.SwitchShadow schreef:Purny is er niet een opleiding die beter bij jou aansluit? En voor niets is het nooit geweest. je zal er vast ook een hoop geleerd hebben en dat kan je altijd meenemen in je verdere leven. Helaas geen papiertje, maar wel de ervaring en de leermomenten.
. Helemaal mee eens. Maak je niet te druk over je IQ, Purny. Zoals ik je eerder nog al heb gezegd, blijf je inderdaad nog steeds dezelfde Purny als voorheen. Daar verandert dat IQ niets aan. Bekijk het ook eens van de andere kant. Ja je hebt twee jaar gestudeerd en nu geen diploma in handen, maar je hebt toch ook wel heel wat vakken afgelegd waarop je geslaagd bent, vermoed ik. Daar mag je best trots op zijn, want dat zal voor jou ook niet gemakkelijk geweest zijn doordat je je vaak niet zo goed in je vel voelde en je waarschijnlijk met sommige dingen ook gewoon wat meer moeite had om het te blokken dan de doorsnee student.
ginger18 schreef:Nog een vraagje aan jullie, ik heb ook het probleem dat ik geen binding heb met mensen. Misschien met mijn moeder, maar voor de rest heb ik niemand die ik echt niet zou kunnen missen. Ik voel me daar wel eens schuldig om tegen over vrienden of familie. Nog iemand die hier last van heeft? En wat heb je er aan gedaan?
Ik heb er niet echt last van en kan je ook niet zeggen wat je eraan moet doen. Ja, met een groot deel van mijn familie heb ik dat eigenlijk wel. Maar dat heeft denk ik gewoon te maken met het feit dat er gewoon veel gebeurd is en ik het met sommige dingen gewoon echt niet eens ben. Wat ik eraan doe? Niks eigenlijk. Ik ga niet vaak naar familiefeestjes (soms kan het niet echt anders) en daarbuiten heb ik eigenlijk ook niet veel contact met hen. Voor mij is dat oké, maar ik krijg er wel regelmatig opmerkingen over als ik dan toch eens naar een of ander familiefeest ga. Maar goed, dat komt dan het ene oor in en gaat het andere weer uit.
Je hoeft je er niet schuldig om te voelen, het is een gevoel wat je hebt. Dat keer je niet zomaar om. Je kan wel leren om - als dat echt nodig is - er op een andere manier mee om te gaan.
SwitchShadow schreef:Ginger: Wil je binding of hou je het af om een bepaalde reden?
Zelf heb ik ook een soort bindingsangst, wil niet dat mensen te dichtbij komen. Maar aan de andere kant wil ik het heel erg graag. Ik heb ook wel het gevoel dat ik mensen niet zal missen, kan heel goed alleen zijn. Maar het is niet dat ik dat wil. Ik ben zeker wel gehecht aan mijn vriend en eenmaal gebonden dus dan ook bang om het weer kwijt te raken.
Wesco schreef:Het is een tijdje geleden dat ik in dit topic gereageerd had, maar ik heb wel alles meegelezen.
Ik ben ook weer wat verder met de behandeling, inmiddels zit ik in deeltijd therapie en werk momenteel even niet. Ik zit in de ziektenwet, het lijkt mij niet handig om zelf als begeleiding in de psychiatrie te werken terwijl ik in behandeling ben.
Ik zit nu zo n 5 weken in deeltijdtherapie en ben gewisseld van medicatie omdat ik last bleef houden van bijwerkingen. Ik ben nu aan het opbouwen met de medicatie.
Ik merk maar kleine vooruitgang en soms heb ik het idee dat ik helemaal niet vooruit kom.
Buiten mijn deeltijd therapie heb ik ook gesprekken met de psychiater voor de medicatie en om uit te zoeken of ik nog meer mankeer dan alleen een depressie.
Ik vind het maar lastig allemaal en er zijn dagen dat ik uit therapie kom en echt op ben.
Ik zou zo graag eens willen dat ik me beter voel.
Ik herken veel in de verhalen die ik hier lees.
Magnesium heb ik nooit geprobeerd maar misschien kan het helpen bij sommige mensen.