[Centraal] Tattoo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Poess91

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 16:52

Wie is al een keer naar het tattoo museum geweest?

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 19:14

Mensen, kunnen jullie ook eens op mij reageren?
Ik weet totaal niet wat ik kan verwachten en krijg dus in april mijn eerste tattoo.
Tips en alles is heel bruikbaar!

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 19:21

Voor een ontwerp kun je gewoon terecht bij de shop waar jij je tattoo wilt laten zetten. En wat voor tips wil je verder?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 19:23

Poess91 schreef:
Wie is al een keer naar het tattoo museum geweest?

Nog niet, maar was toch op tv dat er wat problemen zijn?? Of is dat een andere dan die waar Schifmacher zijn spul ligt....?

Hier nog steeds zoekende naar iemand die echt super strakke lijnen zet, goed met schaduw werkt en kan bijwerken/cover maken.

Na 2 teleurstellingen, ondanks goede adviezen ben ik echt heel voorzichtig. Zie in elke tattoo wel bijna een bibberlijntje of iets.

Als 2 tattoos zijn bijgewerkt, heb ik nog wel wat wensen liggen. Vind de juiste plek kiezen veel moeilijker dan de tattoo's, die heb ik allang in mijn hoofd. Manlief heeft ook nog wensen. Ook in zijn hoofd, maar ook zoekende naar goede artist.

Heb nu gekeken van Zwolle tot Amersfoort, Utrecht etc. We wonen zelf in Ermelo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:29

Superpony ik kan Kynst in Deventer van harte aanbevelen! :j

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:30

xDaantjxx schreef:
Mensen, kunnen jullie ook eens op mij reageren?
Ik weet totaal niet wat ik kan verwachten en krijg dus in april mijn eerste tattoo.
Tips en alles is heel bruikbaar!

Op welke plek laat je 'm zetten?

Pinkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 21:15

Ben al een hele tijd hier aan het meelezen, heb vorig jaar begin zomer eindelijk mijn 1ste tattoo laten zetten (bij piercingworks in amsterdam) en over 3 weken ga ik alweer de volgende laten zetten :P
Het deed veel meer zeer dan ik had verwacht, maargoed, wie mooi wilt zijn...

Er komen hier echt prachtige dingen voorbij zeg! Ik vind kleuren in tattoos een beetje eng, bang dat ze vaag worden of niet mooi worden.

Dit is mijn tattoo, op de buitenkant van mijn linkeronderbeen
klik

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 22:08

skippy1 schreef:
Superpony ik kan Kynst in Deventer van harte aanbevelen! :j

Oke, thanx, zal eens googlen of ze een site hebben. Die kant denk ik nooit op, maar is nu misschien niet zo ver meer. Hoe ben jij daar terecht gekomen en niet ergens anders? Toeval of iets speciaals, niks dichterbij?

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 22:13

Kipzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 22:16

@ Superpony: Joy van Low Voltage Ink in Joure is erg goed wat betreft lijnenwerk :j

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 22:17

xDaantjxx, Wat voor tattoo laat je zetten?

Kun je eigenlijk van een tattooartiest wel verwachten dat er helemaal geen bibberlijntjes in de tattoo zitten? Door de tegendruk die je zet, beweeg je vaak wel wat, of tijdens het praten. Zo werd mij gevraagd of ik niet ja- en nee wilde knikken. Dit bepaald wel het resultaat is mij verteld.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 22:44

Dieuwke_ schreef:
Voor een ontwerp kun je gewoon terecht bij de shop waar jij je tattoo wilt laten zetten. En wat voor tips wil je verder?

Ik wil graag meerdere ideeën van 1 onderwerp.
Echt een eigen idee dus.

Tips: wat te doen tijdens het zetten, voor het zetten na het zetten etc.
Wat beter niet te doen etc

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 22:46

Dieuwke_ schreef:

Ik wil graag meerdere ideeën van 1 onderwerp.
Echt een eigen idee dus.

Tips: wat te doen tijdens het zetten, voor het zetten na het zetten etc.
Wat beter niet te doen etc

Ik laat mijn tattoo vanaf m'n heupbot tot onder mijn bh rand zetten

Mijn idee staat 2 pagina's terug, zo'n kersenbloesem en dan wil ik er mog 2 vlinders naast.
Dat vlinder idee staat iets van 3/4/5 pagina's terug. In zo'n stijl wil ik hem laten zetten en de kersenbloesem ook zoals hij dus op dat plaatje staat

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 22:48

Zo ontspannen als mogelijk maar doodstil liggen/zitten.
Goed eten van te voren!
Heb niet echt bijzondere tips denk ik

Maar hij komt dus eigenlijk ook over je rib heen?

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 22:53

Jups en dus ook over mijn heup.

Okee dus ontspannen maar stil.
Zou je dan eventueel een mp3 op mogen maar wel dat je tatoeëerder nog hoort?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 22:56

Kipzel schreef:
@ Superpony: Joy van Low Voltage Ink in Joure is erg goed wat betreft lijnenwerk :j

Die zag ik al voorbij komen. En begrijp me niet verkeerd, voor een goede tattoo die je hele leven zit willen we best rijden. Maar meestal blijft het niet bij 1x. Je gaat eens overleggen en afspraak maken, dan kom je voor het werk zelf en soms nog een keer terug. Dat zijn toch wat ritten die kant op.

Vind het wel erg jammer dat er nog steeds tattooshops zijn die minder netjes werken. En waar dat nou aan ligt? Ik kreeg voor mijn eerste van vrienden te horen waar ik moest gaan, want die was zo goed. Die tattoo is echt minder mooi.
Na verhuizing hier tips gevraagd en naar een shop gestuurd. Op de site stonden betere en mindere plaatjes, maar mensen doen het ook vaak zelf met slechte tekeningen komen etc.
Nu dus beiden teleurgesteld en zoekende.

Vroeger zat in Hilversum dacht ik een goeie shop??

Maar niks in Amersfoort, Utrecht, Zwolle etc? Zijn toch grote plaatsen ook..........

Overigens vind ik een bibberlijntje door reactie van de klant begrijpelijk. Mijn broer is bijv zwaar gehandicapt en heeft 2 tattoos. De eerste is redelijk goed. De laatste is gelijk met die van mij gedaan en ook niet geheel netjes. Niet alles is dan de schuld van de artist, maar het had echt iets beter gekund.
Maar rechte lijnen, moeten wel recht. Inkleuren moet ook netjes en schaduw bijv is een kunst op zich.
Bij de laatste zijn het vooral de genoemde zaken die niet goed zijn EN hij kan geen details verwerken waar we toch tattoos hebben gezien met mooie en fijne details.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 22:59

Hilversum zit Tattoosolution, schijnt erg goed te wezen, maar ga vooral niet in die in Harderwijk. Hoor ik slechte verhalen over.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 22:59

Ik ga naar tattoo factory in Stadskanaal.
Site: tattoofactory.nl

Ik vind het er allemaal super uitzien

Oh en als je ineens een bleke buik + 2lappen test ziet en op de linkerarm (aanzicht) een prikkeldraad ziet... Dat is mijn vriend :)

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:10

xDaantjxx, meteen al een grote zo te horen! Ik heb eigenlijk ook geen tips voor je, behalve makkelijke kleren aantrekken. Dus geen strakke shirtjes of een jurkje. Als je met jouw idee naar de tattooshop gaat, tekenen ze hem daar wel voor je uit. Dan kun je hem ook nog aan laten passen totdat de tekening naar wens is. Zij kunnen jou hier het beste adviseren.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:13

Okee :)
Ja best en grote. Ben wel heel benieuwd. Wil eigenlijk niet veel kleur behalve de bloemen dan

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:29

ik denk dat het altijd wel eens kan gebeuren dat handen bibberen,
Maar je heb ook gewoon tattooeerders met een onwijze vaste hand,
En die goed van hun zelf weten wanneer overpakken,
Maar ook die kunnen een inschattingsfout maken, heel begrijpenlijk!

Ik vond mijn zij wel pijnlijk, maar vind het wel een van de gaafste plekken,
Probeer voorral stil te liggen, en aan iets anders te denken,
Ik had mijn muziek in, en ging me daar zo op concentreren, zodat ik de pijn niet voelde
Bij mij hielp diep zuchten altijd, volgens mijn vader leek het wel een bevalling :+
Maar het hielp wel haha,
En ook kan ook eens niet stil liggen hoor, als adhder heb ik toch echt elk half uur peukie tijd nodig,
En als me pa wat te zeggen had deed ie gewoon me oordopje uit :)

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:31

Kun je trouwens de voorbeelden die je hier neerzet meenemen naar de shop?
Dan heeft hij ook een goed beeld!
ik teken ook veel voor mensen, maar ben altijd blij als ze een voorbeeld hebben hoor!
Heb het momenteel nu zo druk dat ik er even niemand bij neem, behalve klanten dan,
Maar anders had ik je wel kunnen helpen!

Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:31

superpony schreef:
Kipzel schreef:

Die zag ik al voorbij komen. En begrijp me niet verkeerd, voor een goede tattoo die je hele leven zit willen we best rijden. Maar meestal blijft het niet bij 1x. Je gaat eens overleggen en afspraak maken, dan kom je voor het werk zelf en soms nog een keer terug. Dat zijn toch wat ritten die kant op.

Ik kom uit Rotterdam en ben dus ook bij Joy geweest. We hebben eigenlijk al het 'voorwerk' per mail gedaan, dus afspraak maken, uitleg over wat ik wilde en waar en de rest hebben we maandag afgehandeld. Toen ik daar kwam had ze al een ontwerp klaar, dat hebben we dan samen besproken. Nu was ik in één keer tevreden, dus dat was makkelijk, maar er was genoeg tijd om nog dingen aan te passen als dat nodig was geweest. En daarna is ie gelijk gezet. Eén ritje was dus genoeg :) Bijwerken wordt wel eventueel een extra rit.
Het was mijn eerste dus ik weet niet hoe anderen werken, maar ik denk dat er vaak wel een mouw aan te passen valt als je met grote afstanden zit.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:49

@ Superpony, ik heb 2 tattoo's. 1 laten zetten bij Tattoo Jennie in Soest en 1 bij Dick de Wit in Utrecht.
Ik zou mijn volgende tattoo zeker weer bij Tattoo Jennie laten zetten, echt een topvrouw! Goed in der werk, strakke lijnen, en paardjes aan huis dus je hebt wat over te kletsen :D Ook qua prijzen is ze niet duur, je hebt echt waar voor je geld :j

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:57

@Daantje, We woonden tot een jaar dara dichtbij en ook wel binnen geweest een keer. Maar met het plan an verhuizen, toen niet meer verder mee bezig geweest.

@Angelique, ja, logisch dat iemand een ''foutje'' kan maken of dat de klant niet goed stil ligt/zit etc etc. Maar hele foute lijnen, dus meer dan 1 hoort niet te kunnen. Ik denk dat de laatste tattooeerder ook niet vaak genoeg schoonmaakte tussendoor. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar als ik bijv naar Miami Ink kijk, zie ik ze behoorlijk vaak hun plek waar ze tekenen schoonmaken om goed overzicht op hun werk te houden zoals ik dan redeneer. Dat miste ik bij de laatste en denk dat hij daardoor zelf niet goed ziet waar hij fout gaat. Door de vele verf, zelfs na het schoonmaken zag ik ook niet direct dat de lijnen niet straks waren, er niet mooi ingekleurd is, schaduw niet goed is etc.

Bij mijn man is het nog erger. De naam, dus letters zijn ronduit slordig. Op zich niet heel groot die letters, maar moet echt goed te doen zijn.

We willen dus beide die tattoos laten bijwerken. Daarnaast wil ik over mijn oude een cover en heb nog een paar nieuwe op de wensenlijst.

Hoe bepalen jullie de plek? Ik vind de plek echt lastig......Vond het tot nu toe ook pijnlijk.

@Fleur, Ik moest nu een afspraak komen maken en aanbetalen. Ik lees bij meer shops dat ze geen telfonische afspraak maken en ze altijd een anabetaling willen, vandaar......Per mail een tekening sturen zal niet mijn sterkste kant zijn, maar kan weleens kijken natuurlijk.

Op zich zou ik het prettig vinden als we tevreden zijn om elke keer daar terug te keren.