[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 16:36

galley schreef:
Jolliegirl schreef:
Neem aan dat je je onderkant schoon houd, ook al ben je ongesteld?

Gewoon bij de gyn je tampon uitdoen, en dan is er niets vies ;)
Als je maandverband gebruikt kan je even een vochtig doekje meenemen en erover halen bij de gyn.
Ze zijn wel wat gewent hoor :P

Mijn huisarts doet het, en tampons gebruik ik pas uberhaupt sinds vorige maand(ben bijna 20 :+ )Vind het toch een apart idee zeg maar, mijn HA was ook zo heerlijk vaag over de timing "aan het eind van je menstruatie"...

Heb jij effe mazzel!

Ayasha
Blogger

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 16:37

Misschien heeft ze voor die tijd maandverband gebruikt?

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 16:45

Ik mag ook gewoon naar de HA voor het zetten :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 17:13

Ayasha schreef:

Dat dus, ben al sinds mijn 11e ongesteld hoor -O-
Tampons vond ik altijd een naar idee, en toen ik eerst besloot ze te gebruiken was er een vriendin die het touwtje eruit trok, niet echt een aanmoediging..
Ik zal eens kijken, 28 dagen na mijn vorige menstruatie valt op een zondag, dus eens zien hoe ik het plan.

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 22:16

Ayasha schreef:
Peer_hvj schreef:
Vandaag naar de ha geweest en heb toch de nuvaring gekozen ipv de mirena.
Heb gisteren verhalen gelezen die me toch nogal bang maakte en daarbij doet de nuvaring het prima bij jonge meiden (zonder kind)

Daarbij heeft ze me ook verteld dat de mirena meer gebruikt wordt bij vrouwen met een vaste bedpartner omdat als je een geslachtsziekte oploopt, deze dan helemaal je baarmoeder ingaat zegmaar, gewoonlijk blijft het lager zitten. (niet dat ik ervan uit ga dat ik een geslachtsziekte krijg, maar toch geen fijn idee)
;(
Dat vind ik een erg vreemd verhaal, waarom zou dat met mirena wel zijn en zonder niet?

Zo'm vreemd verhaal is dat niet. Spiraaltjes zorgem voor een chronische ontsteking in je baarmoeder, hierdoor is je baarmoeder vatbaarder voor ziektes, normaal gesproken weer ie alles van buiten maar hij is eigenlijk aldoor al druk met die ontsteking bezig

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 23:03

galley schreef:
Ayasha schreef:

Dat dus, ben al sinds mijn 11e ongesteld hoor -O-
Tampons vond ik altijd een naar idee, en toen ik eerst besloot ze te gebruiken was er een vriendin die het touwtje eruit trok, niet echt een aanmoediging..
Ik zal eens kijken, 28 dagen na mijn vorige menstruatie valt op een zondag, dus eens zien hoe ik het plan.

Dat is balen, ik dacht al dan heb je wel erg geluk gehad.
Ik vind maandverband drie keer niets trouwens, voelt zo vies vind ik. :o

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 16:33

Even een rare vraag tussendoor hoor.
Vandaag ben ik begonnen met de nuvaring maar ik heb dus echt geen idee of ie ver genoeg zit, kan t ook nergens echt vinden. Ik vind m zelf behoorlijk vooraan zitten, maar ik krijg m gewoon niet verder, hij springt aldoor terug zegmaar, maar ik heb kleine handjes en vingertjes dus ik kan m niet lang dicht geknepen houden.
Weet iemand van jullie de richtlijnen wat diepte betreft?

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 16:47

Zolang die er in zit is hij veilig. Voor je comfort is het wel fijner als ie op z'n plek zit, soms zakt hij bij mij steeds naar beneden, en soms kruipt ie zelf op z'n plek en blijft daar netjes, heb geen idee hoe het komt.. En idd, zelf gaan duwen etc helpt bij mij ook niks. :')

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 17:02

Inderdaad, gewoon erin stoppen en dan trekt je lichaam hem wel op zijn plek normaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 17:25

Ik heb ook een vraagje..

Sinds 2 a 3 weken ben ik opnieuw de pil gaan slikken, eerst een tijdje mee gestopt maar nu weer begonnen dus.
Nu heb ik z'n verschrikkelijke last van buikpijn. Ik lig nu al de hele dag op de bank maar de steken blijven..
Ethinylestradiol / Levonorgestrel is de pil die ik nu heb en altijd heb gehad.
Het zal vast normaal zijn hoor, maar pff ben er toch niet blij mee :P

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 21:12

en wat is je vraag? :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 22:00

Of het normaal is, aangezien dit de eerste keer weer is. Ik heb heel de dag op de bank gelegen met echt steken in mijn onderbuik.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 22:24

Ben je ongesteld?

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:03

lijkt me eigenlijk niet echt normaal. tenzij je ongesteld bent.... dan zou dat best weer kunnen in het begin...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:53

Nee ik ben niet ongesteld, nog steeds er veel last van krampen..
Met 3 paracetamols kom ik de dag wel door.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 06:46

Ik had met het beginnen van de pil eigenlijk helemaal nergens last van.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 09:13

Ik had ook nergens last van, alleen een iets heftigere menstruatie. Maar buiten dat had ik nergens laat van. Kun je niet even de huisarts bellen? Of staat er niets over in de bijsluiter?

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 22:24

Ik wil weer verandere van pil..

Ik zat eerst gewoon aan "de pil". Slikte 1doosje achter elkaar en dan een stop week.
Deze pakte me lichaan na een tijdje niet meer en kreeg aldoor tussendoor bloedingen.
Toen kreeg ik de "prik pil" pil die je aldoor elke dag moest slikken, 
en dan kreeg je af en toe kleine bloedingen.
Maar ik werd om de 2weken heel hefig ongesteld.
Toen de 3fase pil gekregen. Deze bevalt me eigenlijk niet wamt ik kan niet doorslikken.
Nu heb ik nog 2.5 pakjes (8strippen) van de eerste pil die ik slikte. (die had ik namelijk voor een jaar mee gekregen)
nu moet ik nog1pilletje van de 3facepil en vraag me af of ik daarna zelf weer kan beginnen met die eerste pil die ik slikte. 
Wie weet of dat zomaar kan? 
Ik wil dan over een paar weken zelf naar de huisarts gaan om over te stappen naar de pil, want die beviel heel goed!Meld dit bericht

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 11:22

Zo, ik betaal blijkbaar 20 euro per half jaar voor Microgynon 30. Valt me alles mee!
Ik dacht na het halen van het eerste doosje dat het 18 euro per 3 maanden was :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 11:22

korbakimmy8 schreef:
Ik wil weer verandere van pil..

Ik zat eerst gewoon aan "de pil". Slikte 1doosje achter elkaar en dan een stop week.
Deze pakte me lichaan na een tijdje niet meer en kreeg aldoor tussendoor bloedingen.
Toen kreeg ik de "prik pil" pil die je aldoor elke dag moest slikken, 
en dan kreeg je af en toe kleine bloedingen.
Maar ik werd om de 2weken heel hefig ongesteld.
Toen de 3fase pil gekregen. Deze bevalt me eigenlijk niet wamt ik kan niet doorslikken.
Nu heb ik nog 2.5 pakjes (8strippen) van de eerste pil die ik slikte. (die had ik namelijk voor een jaar mee gekregen)
nu moet ik nog1pilletje van de 3facepil en vraag me af of ik daarna zelf weer kan beginnen met die eerste pil die ik slikte. 
Wie weet of dat zomaar kan? 
Ik wil dan over een paar weken zelf naar de huisarts gaan om over te stappen naar de pil, want die beviel heel goed!Meld dit bericht

3 fasen mag je gewoon doorslikken hoor, staat ook in de bijsluiter.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 11:39

Peer_hvj schreef:
Even een rare vraag tussendoor hoor.
Vandaag ben ik begonnen met de nuvaring maar ik heb dus echt geen idee of ie ver genoeg zit, kan t ook nergens echt vinden. Ik vind m zelf behoorlijk vooraan zitten, maar ik krijg m gewoon niet verder, hij springt aldoor terug zegmaar, maar ik heb kleine handjes en vingertjes dus ik kan m niet lang dicht geknepen houden.
Weet iemand van jullie de richtlijnen wat diepte betreft?

Als je 'm niet voelt zitten, dan zit ie goed. :) Als je 'm wel voelt zitten dan zit ie niet ver genoeg.

Inderdaad, hij 'zakt' bij mij ook snel op de juiste plek als ie net niet helemaal goed zit. Eruit vallen heb ik nog nooit meegemaakt.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:26

Nou mijn spiraaltje zit sinds gisteren!
De hele dag onwijs last van mijn buik gehad, maar nu helemaal nergens meer last van :D *Klopt af*
Wel weer 6 weken veilig seksen, maar goed _O-

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:00

6 weken?

Is ie tijdens je menstruatie gezet?
Want dan (mits ie erna gecontroleerd is dmv een echo) is ie gewoon direct veilig.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:08

Barbabientje schreef:
Nou mijn spiraaltje zit sinds gisteren!
De hele dag onwijs last van mijn buik gehad, maar nu helemaal nergens meer last van :D *Klopt af*
Wel weer 6 weken veilig seksen, maar goed _O-

Fijn dat je je zo goed voelt!
Hopelijk gaat ie jou ook zo goed bevallen, ik vind t iig een uitkomst.

JG: ik weet niet wanneer zij haar nacontrole heeft, maar daar zitten vaak een aantal weken tussen. Zeker als de HA hem gezet heeft en geen echo apparatuur voorhanden heeft. Ik moest ook een paar weken wachten en mocht er na controle pas vanuit gaan dat ie veilig was en goed geplaatst.

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:17

Ik kom ook even binnenvallen met een vraag, ben benieuwd hoe jullie ervaring hier mee is.

Heb eerste paar jaren microgynon 30 geslikt (jaar of 4), maar aangezien ik hier toch wel heel emotioneel van werd, ben ik overgestapt. Normaal houd ik netjes de stopweek aan, maar eenmalig een keer doorgeslikt, ben er een half jaar emotioneel van van slag geweest :\

Overgestapt op de microgynon 20, maar merkte aan mezelf dat deze na een tijde (jaar of 2) toch ook 'teveel' werd. In de stopweek kan ik gewoon intens verdrietig zijn en janken om niks. Ik zit dan ook totaal niet lekker in m'n vel.

Twee maanden geleden overgestapt op de Yaz 24+4.. De dokter raadde mij deze aan, want vrouwen die last hebben van PMS zouden het hier beter op doen. Nou, nog niet veel van gemerkt :') Ik merk dat ik niet meer zo verdrietig ben, maar wel heel erg boos en geïrriteerd word van de pil.

Ik reageer blijkbaar erg hefig op de hormonen. Ik heb alles al een beetje bekeken, maar zou bijvoorbeeld geen implantaat of spiraaltje willen, omdat het dan voor mij voelt dat ik er geen controle meer over heb. Ik meen ook dat deze 5 jaar werkzaam zijn? Zo ja, dan is dat ook een reden waarom ik er niet voor zou kiezen.

Dus nu mijn vraag.. Hebben jullie deze ervaringen ook? Zo ja, op welke pil zijn jullie overgestapt?