[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tientjeh

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:06

Maat 31 lukt hier ook niet. Zit nog in een 33. hihi.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:13

Ik zit in de 32 van esprit.... Andere broeken heb ik niet :')

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:22

Hihi 31 lukt me wel! Alleen geen broeken nodig :+

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 04:33

Zo voor het eerst op stap sinds dieet. Heb een paar snackjes op had gewoon buikpijn van de honger. Verder alleen rivella en geen alcohol! :)

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 10:26

Naar maten moet je niet zo kijken vindt ik. Elk merk is weer anders. Maar moet eerlijk toegeven dat het wel veel lekkerder gevoel geeft als je een maat kleiner aan kan trekken. Ik heb ook nog broeken maat 27 in mijn kast liggen. Maar die ga ik nooit meer passen waarschijnlijk.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 11:17

Zo ik kom ook even binnenvallen. Ben beetje grieperig, dus qua eten gaat het niet zo goed. Daarbij ben ik de hele week bij mijn ouders en vriend thuis, dus qua eten heb ik minder te zeggen over wat ik eet (wat de pot schaft).

Afgelopen week voelde als een slechte week. Maandag en dinsdag erg goed begonnen, woensdag ook redelijk, maar donderdag en vrijdag waren slechte dagen (verjaardag, even nog wat lekkers hier en daar). Toch 1 kg afgevallen afgelopen week. Weeg nu 66,5, voor het eerst in de 66 sinds een jaar of zo :) Dus ben toch heel trots.

Ik pas ook niet in broeken maat 31, die zijn mij iets te groot (zit nu op 29/30).

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 11:45

@ SSDesign netjes toch 1 kg ondanks alle tegenslagen? En beterschap!

En over die broekmaten, ik geloof dat ik al jaren niks anders dan 36 (jeansmaat) heb gedragen, dus snap jullie probleem niet zo :o

Ik ben deze week 1,2 kg afgevallen. Dat is nu voor de 1e fase van het 17 dagen dieet. Dus nu na dag 17 totaal. 4,2 kg er af. Ik ben er erg blij mee. Nog 15,8 zeker te gaan. Nog meer eigenlijk, maar laten we hier mee beginnen :)
Nu ga ik naar fase 2 en mag nu om de dag weer wat zetmeel. Jippie!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 16:36

Ik heb echt een paar dagen alles gegeten wat slecht is voor een mens. :') Nu weer netjes gaan eten! Ik heb trouwens laatst havermout gekocht; is dit gezond als een ontbijtje? eet nu vaak magere yoghurt met muesli met daar van alles doorheen gegooid. En ik wil dit wel eens proberen. En ik wil m'n zuivel gaan vervangen voor soja melk.. is dat goed eigenlijk? Gewone zuivel wil ik eigenlijk niet/minder binnen krijgen.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 16:58

Ik heb wel eens gelezen dat soja wel goed is maar meer kcal bevat dan gewone melk. Verder zou niet weten waarom het minder goed zou zijn. Heb je ook een bepaalde reden waarom je geen gewone zuivel wil?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 17:09

Ja, ik reageer heel heftig op zuivel en krijg er acne van.. Echt lelijk en ontzettend vies vind ik het gewoon. Maar aangezien ik heel erg gek ben op zuivel is het nogal lastig haha.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 17:11

Rebeccaa schreef:
Ik heb echt een paar dagen alles gegeten wat slecht is voor een mens. :') Nu weer netjes gaan eten! Ik heb trouwens laatst havermout gekocht; is dit gezond als een ontbijtje? eet nu vaak magere yoghurt met muesli met daar van alles doorheen gegooid. En ik wil dit wel eens proberen. En ik wil m'n zuivel gaan vervangen voor soja melk.. is dat goed eigenlijk? Gewone zuivel wil ik eigenlijk niet/minder binnen krijgen.

Havermout is zeker een goed ontbijt. Zeker om de dag goed mee te beginnen. Waarom wil je geen zuivel. Soja melk heeft voor en nadelen.

edit: Ben je allergisch zoja hoe precies?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 17:33

Wat zijn de nadelen van soja melk? Wat ik dus al gezegd heb, ik reageer op ontzettend veel dingen slecht. Zowel m'n darmen als m'n huid.. als ik een paar dagen per week een mok optimel en magere yoghurt bij het ontbijt eet heb ik echt een huid als een gebergte.. Niet fijn. En met soja melk zou dit anders zijn omdat daar niet .. iets in zit of zo? Echt allergisch ben ik er verder niet voor, trouwens.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 17:50

Sojamelk wordt gemaakt van Sojabonen. Melk is gewoon van een koe. In sojamelk zitten veel meer suikers dan in koemelk maar in koemelk zitten hormonen die talg produceren waardoor je meer puistjes kan krijgen, als je er vatbaar voor bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 18:23

Hmmm nou die suikers neem ik dan maar voor lief. Dan ga ik wel een extra uurtje hardlopen in de week :))

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 19:50

Hey allemaal
Wil me ook graag melden :D Wil een paar kilo'tjes kwijt voor de zomer! Vorig jaar had ik voor me gevoel een goed gewicht maar ik ben ondertussen toch wel wat aangekomen! Dus bij deze doe ik graag mee :)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:05

Welkom! hoe wil jij je kilo's kwijtraken?

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:08

Sonja bakker en weer lekker veel gaan sporten en bewegen (mits mijn knie het toelaat ivm blessure)

Ik zal even wat toelichten, ik ben 1.70m lang en weeg nu ongeveer 64 kilo.(Ben overigens 22jaar) Vorig jaar zomer woog ik er altijd rond de 59. Daar voel ik me zoveel beter bij. Ik weet dat ik qua BMI wel goed zit, maar ik voel me er gewoon totaal niet lekker bij!! Ik moet weer ff knallen en gezond doen, dan zit ik ook een stuk lekkerder in mn vel!

Ik was al in het Huiskamer topic maar daar wordt ook veel offtopic gekletst, vandaar dat ik het nu hier probeer..

Extra toelichting: Ben redelijk nieuw op Bokt. Dus ben nog niet zo heel bekend met jullie gebruiken ;)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:38

Zo, ik ben weer terug van een weekend weg. Niet echt gezond geweest :n
Zaterdagochtend een halve bruine baquette met filet americain (en wat water) aangezien dat al bijna id middag was, in de middag kon ik een warme choco met slagroom niet laten en was dat dus mijn twee tussendoortjes en lunch bij elkaar zowat :P, en savonds id bios een paar handjes Nachos en als avondeten (helaas pas rond 8 uur) een paar hapjes pasta. Verder alleen maar water gedronken.

Vanochtend ontbeten met een cracker smeerkaas, een beschuitje jam, roerei en een klein kommetje yoghurt met vruchten. Als tussendoortje eierkoek (2 x) en als late lunch twee sneetjes met tonijn en als avondeten gebakken kipstukjes op brood. Verder weer alleen water. Oh ja, en ook vanmiddag nog 1 warme chocomel met slagroom :o

Verder alleen wat door de stad gewandeld, en ik ben nogsteeds flink verkouden dus niet echt veel gedaan. :+

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:50

Hallo allemaal

Vandaag ben ik de dag begonnen met plakken rosbief.
In de auto heb ik een paar suiker vrije dropjes gehad vandaag 4 uren in de auto gezeten voor kraamvisite.
Eenmaal bij visite een beschuit met muisjes gehad :( jammer daar gaat me dukan en twee knackerjacks.
Veel thee en zoetjes. Toen ik thuis was dat was nogal laat heb ik nog een kipfilet met 2 stoofpeertjes gehad.

Ik heb niet veel gegeten vandaag dat voelt niet goed en wat ik heb gegeten ook niet.
Het valt allemaal wel mee maar was/ben zo gefocust of die dukan en ben erg bang dat ik weer aan kom.

Dan pas ik me broeken wel weer :') elk nadeel heeft zijn voordeel

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 09:58

Ik heb gister lekker zelfgemaakte patat gegeten :9
Paste geheel in mijn plan :) heb de dag afgesloten met 1400 kcal :D

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 10:26

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 10:33

welkom Duuk!

Ik had gisteren een schijt-aan-bijna-alles dag :) Taartje bij oma´s verjaardag was erg lekker en heb ervan genoten! Ook de blokjes kaas lonkte naar mij... er zijn 6 blokjes naar binnen gegaan en een plakje worst. Vanaf vandaag weer goed mijn best doen!

en..ik moet ook echt meer gaan bewegen.. voor deze week staat er 3 keer sportschool op het menu! Ik heb alleen geen kaas gegeten van sportschoolschema´s enzo.. wat kan ik het beste doen? Meestal doe ik 20 minuten fietsen, dan spiergroepen apart trainen met gewichten en dan 10 minuten crosstraineren (toen ik nog iets fanatieker ging sporten kon ik 40 minuten crosstraineren..nu is mijn conditie weer achteruit gegaan)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 10:39

Bij mij staat er deze week 4x schaatsen en 2x paardrijden op het programma :D
Hardlopen durf ik even niet aan, want het is spekglad... Ik kan woensdag wel een half uurtje traplopen inlassen :')

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 10:44

Hallo iedereen!

Ik kom mij hier ook even melden!
Aangezien ik net als de rest hier, een doel voor ogen heb.........

Ik ben sinds vorige week begonnen met modifast, nadat ik van alles heb geprobeerd.
Sonja bakker werd ik te flauw van, van dokter frank kwam ik alleen maar meer aan, en gewoon netjes eten en geen tussendoortjes of lekkers lukt mij niet.
Nee er moest ik radicaler komen! dus ben ik maar begonnen met een shake!
Er was ruim 2 kilo af in bijna een week tijd, maar zaterdag mij aardig laten gaan met gourmetten met als gevolg weer een kilo eraan...

Zodra ik klaar ben met de modifast, ga ik mezelf toch echt een schop onder mijn kont geven en aan een gezond eetpatroon werken!

Owja, het liefst moet er 15 kilo af, maar met 10 kilo ben ik ook al tevreden :)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 10:57

Ivy, waarom niet gewoon 3 maaltijden en 3 tussendoortjes per dag? Maar dan minder calorierijk :)

In elk geval heel veel succes, zal niet makkelijk zijn met die shakes.