Verstandig afvallen voor Jo-jo'ers deel5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dianta

Re: Verstandig afvallen voor Jo-jo'ers deel5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:23

He bedankt Marije! Ik wist niks van die filmpjes :) Ga ik zeker eens een keer uitproberen.

marinkaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:24

Hoi ik heb een vraagje;
Waar kan je die hardloop muziekjes downloaden? en kan dat gratis?
Beetje onduidelijk maar ik bedoel dus die soort hardloop lessen van
eerst 2 minuten rennen dan lopen enzovoorts :)..

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:25

Anna-Jelly schreef:
Hmm ik zit aan de aardbeien die ik vandaag uit mijn tuintje geplukt heb :9

oh heeerlijk!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:30

Rijst bij spinazie en bietjes? Nog nooit gehad :D

Ik heb 7 aardbeien plantjes in mijn tuin staan, ook nog chinese kool, komkommer plant en rode kool.
De rode bieten, worteltjes en broccoli zijn niet opgekomen :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:30

marinkaa_ schreef:
Hoi ik heb een vraagje;
Waar kan je die hardloop muziekjes downloaden? en kan dat gratis?
Beetje onduidelijk maar ik bedoel dus die soort hardloop lessen van
eerst 2 minuten rennen dan lopen enzovoorts :)..

Ik heb ze geloof ik wel op mijn pc ergens, kan er een paar mailen..

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:32

Hoi allemaal,

Ik wil graag mijn eetpatroon onder controle krijgen, en ze zeggen dat ik dan bij jullie aan het juiste adres ben :)
Ik eet (veel) te veel, voor het hele verhaal graag het topic lezen. ([MW] Ik eet te veel: vreetbuien, help! gesloten omdat ik nog geen 18 ben)

Mijn lijstje van vandaag: ( :o )

O 5 bruine belegde boterhammen, 5 witte 'kaal'
T niks
L soepje, bakje salade, erwtjes en worteltjes, 1/2 veg. burger 1/2 portie aardappelpuree en 2 bakjes yoghurt
T 10 suikerklontjes
A 2 tosti's, 5 belegde boterhammen
T nectarine

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:46

Vreetbuien schijnt bij veel mensen een direct gevolg te zijn van veel koolhydraten eten. Dat heeft invloed op je bloedsuikers en geeft schommelingen hierin. Aan je schema te zien eet je nogal wat brood en dat zit bomvol koolhydraten. Vooral witbrood heeft veel koolhydraten en het lichaam hoeft hier weinig voor te werken om het te verteren.. Daarom is volkoren brood beter, je lichaam moet er harder op werken en je bloedsuiker blijft ook vlakker..

En hoe kom je erbij om 10 suikerklontjes te eten? Ik denk dat je zelf ook wel weet dat je dat beter niet kan doen ;)

Op http://www.voedingscentrum.nl kun je wel schema's vinden voor wat iemand van jouw leeftijd nodig heeft. Maar 15 plakken brood is wel een beetje teveel :+

Wat drink je erbij eigenlijk?

Edit: 15 plakken brood en 2 tosti's zelfs.. :o
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-06-10 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:50

Welkom safiera. Je hebt inderdaad een behoorlijk schema. Hoe groot ben je en hoeveel weeg je als ik dat vragen mag? Ik zie dat je 17 bent, weet je of je nog moet groeien? Sport je veel? Wat drink je? Slaap je genoeg?

Inderdaad zoals relaxed zei, is het misschien handig dat je een schema invult. http://www.caloriechecker.nl en http://www.valtaf.nl kan je ook schema's invullen. Suikerklontjes kan je misschien vervangen door een appel of ander stuk fruit of een eierkoek.

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:57

Anna Jelly het was gewoon van alles door elkaar, de avond maaltijd :P niet echt dingen die 'bij elkaar passen' oid. maar ik vind rijst met spinazie en vis vaak erg lekker!

Safiera je hebt idnerdaad vast zelf al door dat 10 suikerklontjes als tussendoortje niet goed zijn.. eet dan beter een appel of wortels. of iets tegen de honger.
en die sneetjes brood kunnen vast ook wel minder, sowiezo zou ik wit brood vermijden.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 20:08

Wow dus jij eet 19 stukken brood per dag? Daar kunnen er wel 13 af! En die suikerklontjes :n hoe kom je erop?
Die vreetbuien is echt iets wat, in mijn ogen, tussen je oren zit.
Schrijf elke ochtend op wat je wilt eten, bijv.
O: 2 volkoren boterhammen
T: Stuk fruit en een volkoren boterham
M: 2 volkoren boterhammen, glas zuivel
T: Stuk fruit en een volkoren boterham
A: Gewoon normale portie avondeten
T: Schaaltje magere yoghurt

En verder gewoon over de hele dag water of thee drinken. Met zo'n soort schema blijf je wat in balans met alles en is je eten goed verdeeld over de dag. Houdt je hier dan ook aan, ga een stuk wandelen als je bang bent dat je iets te snaaien gaat pakken of doe iets anders wat je flink afleid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 20:23

Ik heb het foldertje van voedingscentrum op de koelkast, zal hem ff overtypen:
14-18 jaar:
200 gram groente (= 4 opscheplepels)
2 stuks fruit
6-7 plakken brood
4-5 aardappelen (=210-245 gram)
600 ml melk(producten)
1 plak kaas
100-125 gram vlees(waren), vis, kip, eieren, vleesvervangers
5 gram boter per plak brood
1 eetlepel bak- en braadproducten (om vlees ed in te bakken)
1-1,5 liter drinken (incl melk)

Het schema van AJ is dus een hele goed leidraad, komt aardig overeen :)

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 20:26

alleen drink ik meer dan 1,5 liter per dag. soms wel 3 :D maar meestal 2 - 2,5. vooral water en groene thee! niks mis mee toch?

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 20:28

Nee hoor, ik zou alleen niet boven de 3 gaan hoor! Dat lijkt me niet goed.
Ik drink ook veel! 5-7 kopjes groene thee, 2-3 kopjes koffie, 1 mok optimel en 1 liter water.

x_Melis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:40

Hee Safiera , van suiker en vet eten krijg je JUIST trek dus dat is al een ding dat je kan veranderen ;) wit brood vult echt niet , neem bruin brood. ( het liefst volkoren )
Kijk is of je dan nog zoveel boterhammen eet , ik denk het niet.. :)

x_Melis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:46

Ook ik ben 17 en zoveel dat volgens het voedingscentrum ''gezond'' is , kan ik niet op hoor! :=

Ik kan trouwens geen goede ''voor'' foto vinden , alleen waar je me gezicht wel ziet ( je ziet het zowiezo aan me gezicht dat ik ben afgevallen hoor )

Ik ga zaterdag winkelen dus koop ik een leuk jurkje en dan maak ik een foto voor jullie :D

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:05

Bedankt allemaal!

@ Relaxed: Zou best kunnen, van die koolhydraten, maar ik ben bang dat die vreetbuien ook iets van 'stress wegeten' is.
Die suikerklontjes zijn ook echt zo'n tic: als er niets anders is en ik 'moet eten'... ik weet dat het niet goed is |o

Drinken doe ik normaal, bij de broodmaaltijden melk en tussendoor thee (of af en toe koffie) met zoetjes. Verder ook nog water tussendoor en bij de hoofdmaaltijd.

@ Dianta: Dankjewel :) Ik ben 1,70 en weeg 78,9 kg (ben zo'n 12 kg aangekomen in een paar weken). Ik groei al een tijd niet meer, en kan ivm recent ongeluk ook niet sporten: loop met krukken en lig nog best veel op bed voor mijn rug. Slaap heb ik ook genoeg denk ik.
Ik probeer van de suiker af te blijven...!

@ Marije__: Dat is nou juist het probleem, om op die 'eetmometen' iets gezonds, of nog beter helemaal niks te pakken! Gelukkig heb ik bokt, dat is altijd een goede afleiding (jammer dat je niet de hele dag kunt bokken, zou vast goed zijn om af te vallen)

@ Anna-Jely: Ik weet het en ik schaam me er voor, maar helaas is het echt waar... ;( Ik zal eens proberen om 's ochtends op te schrijven wat ik ga eten ipv achteraf, kijken of het helpt. Gelukkig krijg ik het warme eten geserveerd, dus dat is altijd een normale portie. En water drinken, afleiding zoeken, je hebt helemaal gelijk!

Weer @ Relaxed: mooi schema, maar de uitvoer gaat een beetje mis... Ik wist niet dat je idd 6-7 sneen brood moest eten per dag! En hoeveel zit er eigenlijk in een mok melk? 200ml? De rest komt al aardig overeen met wat ik eet, alleen die boterhammen en suikerklontjes moeten weg.

@ x-Melis: Van suiker juist trek? Nog een argument waar ik aan kan denken, correctie: aan moet denken als ik alweer bijna de fout in ga. En bruine boterhammen kan ik helaas net zoveel van eten, echt waar. Wit is alleen lekkerder :o
Ik at eerst ook minder dan het voedingscentrum aanraad :j

Nogmaals bedankt allemaal! Heb echt altijd een moeilijk moment voordat ik naar bed ga, dadelijk ook weer. Hoop eigenlijk dat de keuken op slot is dat maakt het een stuk makkelijker. Wat zou ik nog kunnen eten? Een appel?

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:10

Ik moet echt trouwer in dit topic zijn hoor. O:)
Ik eet al hele tijd slecht en wat ik eet is ongezond. Dus ik moet weer.
M'n vader liep vandaag al te zeiken dat ik moddervet werd.. terwijl ik eigenlijk vrijwel niets ben aangekomen en in mijn ogen ook niet dikker ben geworden maar goed... laat ik nu zo verstandig zijn er weer goed op te letten voor ik te laat ben :=
begin morgen :j

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:23

Welkom nieuwe mensen. :D

Ik heb vandaag patatjes op en een frikandel speciaal op mn werk. := echt slecht.. moet het echt weer ff goed oppakken..

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:50

@Safiera: waar bevind je je nu? (eten geserveerd, keuken dicht?). Tip: je houdt van lezen, lees ik, pak een boek 's avonds! Als je lekker aan het lezen bent, vergeet je vaak je honger (tenminste, ik wel). Drink veel water. Water neemt het honger gevoel weg. En wat al gezegd is, ik zeg het nog maar een keer: door al die zoetigheid, krijg je alleen maar meer trek! Neem naast je boterhammen ook wat snackgroenten, als het kan: komkommer, tomaatjes, radijsjes, paprika. Dat vult ook en is dan wat beter dan al die boterhammen. ;)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:51

Vanavond lekker op de fiets naar stal, flink in de weer geweest met balken sjouwen (voor het trailparcour oefenen), een uur flink gereden, en weer terugfietsen (2 x 4 km fietsen). En niet wezen hardlopen. :P

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 08:05

Ook lekker actief Duke!

Safiera, ga lekker een stuk of wat kopjes thee drinken en vroeg op bed met een boek. Dit heeft mij heel erg goed geholpen om die vreetbuien 's avonds af te wennen. Ben tijden rond 20.30 op bed gegaan met een boek zodat ik niet ging eten. :)

Spikkel, af en toe een patatje kan wel hoor, juist lekker, ik geniet er nu altijd extra van haha! Aangezien ik het eerder wekelijks at.

Nicole, fijn dat je vader zo aardig doet :?

Vandaag onverwachts een vrije dag, clienten zijn beide ziek.
Mijn dag vandaag:
O: Kopje groene thee, 3 vk bh; appelstroop + light jam
T: 3 Kopjes koffie, plakje vk ontbijtkoek
* Flink stuk te lopen met de hond
M: 3 Vk bh; kipfilet + jam light, kop Optimel
T: Appel, veel water
* Joggen
A: Lasagne :9 met wat sla erbij
T: Kommetje magere yoghurt met aardbeien
T: 4-5 Kopjes groene thee

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 08:17

nou wel lekker dat je vrij bent AJ :).
mijn ontbijtje: tosti kaas
klein bakje brinta

en ik neem mee naar school, 3vk sneetjes. 2 met kaas en 1 met tahin
een fruitreep
en wss koop ik nog een bak druiven bij de super!

brennie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 09:46

Weer een beetje bijgelezen.
Nog steeds aan de studie, ga straks wel lekker buiten zitten! Vanavond even hardlopen, dan kunnen mn hersens even rusten. :P
Ik weet nog niet wat ik ga eten vandaag dus vanavond of morgen komt er een lijstje.

@marije: weet je al of je de piercing gaat nemen? Ik heb er ooit ook 1 laten zetten(toen had ik nog een hele mooie platte buik), en er 5 jaar later weer uitgehaald, maar ik vond het helemaal niet eng, het deed helemaal niet zeer. Ze zetten er iets op zodat het een beetje verdoofd en gaan dan met de naald er door heen, ik voelde daar niks van!

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 09:50

ziet er lekker én gezond uit. :))
Marije__ schreef:
nou wel lekker dat je vrij bent AJ :).
mijn ontbijtje: tosti kaas
klein bakje brinta

en ik neem mee naar school, 3vk sneetjes. 2 met kaas en 1 met tahin
een fruitreep
en wss koop ik nog een bak druiven bij de super!

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 10:04

Ja ik ga door met herbalife in elk geval tot ik mijn streefgewicht heb bereikt en daarna hou ik de shake erin als ontbijt ik vind het een heerlijk drinkontbijtje. Ik heb ook veel recepten die het net een cocktail maken zalig!

Op het moment weeg ik 86,2 kilo en ik begon met ruim 91 geloof ik ik wil in elk geval naar de 74 toe en het liefste wil ik 69 wegen net onder de magische 70 grens :) dat heb ik gewogen in 2004 en ik voelde me er heel goed bij. Voor mijn eerste zwangerschap was dat echter al opgelopen naar 74 :(

Ik las een sportschema van duke dus ik plaats de mijne ook even.

Maandag: hardlopen
Dinsdag: fietsen naar het werk (houten-utrecht)
Woensdag rustdag
Donderdag: fietsen naar het werk en jazzballet (bijna zomerstop dan ga ik hardlopen)
Vrijdag: naar stal bij mooi weer op de fiets soms paardrijden
Zaterdag: hardlopen
Zondag: naar stal op de fiets en soms paardrijden

Ik heb ook wat infor over de drang naar zoetig heid het is een chemisch proses in je lichaam voor de liefhebber kan ik het mailen.