GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 09:33

Sanne1977 schreef:
Dank je zonnetje. Ik vind het zelf ook haha. Inderdaad je hebt verwachtingen en dan dus toch lichte teleurstelling. En idd een hoop geld. Ik geef het wel de kans tot ik op de 1.0 zit maar als ik dan nog niks merk, ga ik wel stoppen. Daar is het te duur voor.

En 6 kilo na 5 weken onderweg is ook een prachtig resultaat Zonnetje!

Misschien kan je dan overstappen naar mounjaro?

nine1987

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 10:10

@Sanne1977,je hebt de 27e geprikt.. Geef het echt ff de kans.. Bij mij duurde het ook een aantal weken, maar nu werkt het prima.. :j

Maar je moet 't echt ff de tijd geven..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 10:44

Wat een mooie resultaten zeg, geweldig!!

Ik merk dat ik dunnere benen krijg! Echt opvallend, en ook grappig waar vet dus als eerste verdwijnt. Beetje jammer wel van mn toch al niet overdadige bh-maat maar goed. Dat moet dan maar :))

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 11:10

wow Sanne, wat een mooi resultaat! Je zal je zelf al stukken beter voelen.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 11:59

Wow wat een gave resultaten, mooi op weg allemaal!

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 14:00

Hallo allemaal, nieuw in dit topic. Wil nu toch ECHT wat aan mijn lijf gaan doen. Altijd te zwaar geweest. Twee maanden terug bij huisarts geweest en die kwam met GLI.Dit moet eerst 2 jaar voordat er wat anders mogelijk is volgens hem. Heb mee aangemeld, intakegesprekken gehad. En toen waren ze me vergeten. Heel verhaal maar was dus niet goed gegaan. En ik kon niet meer in deze groep mee doen. En moest dan maar in oktober beginnen.Mijn vraag aan jullie hebben jullie ook eerst dit moeten doen of op andere manier begonnen. Bmi is boven de 36. Ga wel naar de sportschool maar dat is meer voor mijn conditie. Tuurlijk zal ik op mijn eetpatroon moeten letten, maar zou fijn zijn als het met "iets" erbij wat sneller gaat. Zie op internet veel pillen, spuiten en middeltjes maar zoek wel iets wat mijn lijf minder maakt en niet alleen mijn portemonnee.Hoor graag jullie bevindingen. En top dat jullie, in iedergeval, goed bezig zijn!!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 14:23

Ik betaal het zelf. Wel via een arts. In dit geval de internist. Dan is het wel goedkoper dan via een bedrijf.

Ik weet niet of je huisarts bereid het is het voor te schrijven en of zelf betalen een optie is.
Als ik had geweten dat het bij mijn medische problemen (prednisongebruik) een optie was had ik het al veel eerder gedaan.
Ik ben nu vooral blij dat ik het nu doe.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 14:35

raket schreef:
Ik betaal het zelf. Wel via een arts. In dit geval de internist. Dan is het wel goedkoper dan via een bedrijf.

Ik weet niet of je huisarts bereid het is het voor te schrijven en of zelf betalen een optie is.
Als ik had geweten dat het bij mijn medische problemen (prednisongebruik) een optie was had ik het al veel eerder gedaan.

Mag ik vragen wat je betaald. Huisarts zegt dat je eerst gli 2 jaar moet doen en dan pas in aanmerking komt

Sanne1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 14:38

Welkom bonnelover, ik doe het via wellis en betaal 250 per maand. Huisarts gaf geen gehoor. Weet mijn bmi niet maar weeg 100 kilo bij 1.75 en wil naar de 80.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 14:46

Sanne1977 schreef:
Welkom bonnelover, ik doe het via wellis en betaal 250 per maand. Huisarts gaf geen gehoor. Weet mijn bmi niet maar weeg 100 kilo bij 1.75 en wil naar de 80.

Mag ik vragen hoelang je al bezig bent. En wat je ernaast doet, dieet, sporten?

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 14:46

Bonnelover schreef:
raket schreef:

Mag ik vragen wat je betaald. Huisarts zegt dat je eerst gli 2 jaar moet doen en dan pas in aanmerking komt

Ik gebruik Saxenda op de maximale dosering. Volgens de internist is dat de duurste, maar had de meeste kans van slagen. En dat kost 250 E per maand. Volgens mij staat in de beginpost een kostenoverzicht.
Ze mogen het wel voorschrijven, maar dan krijg je het niet vergoed.
Verschillende middelen hebben Verschillende prijzen. En niet iedereen gebruikt de maximale dosis.
Ik heb dat vanwege de prednison wel nodig.

Sanne1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 14:56

Bonnelover schreef:
Sanne1977 schreef:

Mag ik vragen hoelang je al bezig bent. En wat je ernaast doet, dieet, sporten?

Haha ik ben niet de juiste denk ik. Ik ben namelijk vrijdag pas begonnen. Ik ga vrijdag wegen. Ik doe nu een dieet van 1500 calorieën en komt neer op gezond eten, sporten momenteel even niet vanwege een hardnekkige blessure.

Annemiek73

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 15:11

Bonnelover schreef:
raket schreef:

Dat is slordig dat ze je vergeten zijn. Je hoeft overigens het GLI traject maar voor 1 jaar gevolgd te hebben, voordat je in aanmerking komt voor Saxenda. Het tweede jaar moet je dan natuurlijk ook volgen, maar je mag het middel dan al wel gebruiken. Op deze manier krijg je de pennen volledig vergoed. Op de naaldjes na, die moet moet je er zelf bij kopen. Maar dat zijn de kosten niet.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 15:56

Mijn huisarts zegt dat mounjaro een betere optie is dan saxenda en de apotheker had hem daarop geattendeerd. Saxenda spuit je dagelijks en mounjaro heeft een dubbele werking (zijn woorden).

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 16:12

Het wordt steeds duurder. Mijn bh’s passen niet meer. En net mijn vrijetijds-heet-weer-soepjurk aangetrokken. Zelfs voor een soepjurk is hij te groot. De V hals opening is zo groot dat m’n tieten er uit floepen. Nou ja, tietjes inmiddels.
Zo mijn man ophalen van de trein. Is vier dagen weg geweest. Toch handig, zo’n soepjurk. :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 16:26

Vandaag voor het eerst terug op de startdosering. Dit kijk ik even paar weken aan. Dan besluit ik of ik er een week tussenlaat bijvoorbeeld.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 17:07

rien10 schreef:
Het wordt steeds duurder. Mijn bh’s passen niet meer. En net mijn vrijetijds-heet-weer-soepjurk aangetrokken. Zelfs voor een soepjurk is hij te groot. De V hals opening is zo groot dat m’n tieten er uit floepen. Nou ja, tietjes inmiddels.
Zo mijn man ophalen van de trein. Is vier dagen weg geweest. Toch handig, zo’n soepjurk. :D

_O- _O-

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 17:08

Bonnelover schreef:
Hallo allemaal, nieuw in dit topic. Wil nu toch ECHT wat aan mijn lijf gaan doen. Altijd te zwaar geweest. Twee maanden terug bij huisarts geweest en die kwam met GLI.Dit moet eerst 2 jaar voordat er wat anders mogelijk is volgens hem. Heb mee aangemeld, intakegesprekken gehad. En toen waren ze me vergeten. Heel verhaal maar was dus niet goed gegaan. En ik kon niet meer in deze groep mee doen. En moest dan maar in oktober beginnen.Mijn vraag aan jullie hebben jullie ook eerst dit moeten doen of op andere manier begonnen. Bmi is boven de 36. Ga wel naar de sportschool maar dat is meer voor mijn conditie. Tuurlijk zal ik op mijn eetpatroon moeten letten, maar zou fijn zijn als het met "iets" erbij wat sneller gaat. Zie op internet veel pillen, spuiten en middeltjes maar zoek wel iets wat mijn lijf minder maakt en niet alleen mijn portemonnee.Hoor graag jullie bevindingen. En top dat jullie, in iedergeval, goed bezig zijn!!

Hallo Bonnelover :D
Mijn ervaring kun je hier lezen.
Neem bij vragen gerust contact op!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 18:06

Ja ik heb ook bijna niks meer in de kast wat bij mijn oude ik hoort. Op een rok na die me snoei strak zat omdat er geen grotere maat meer was en ik hem heel graag wilde hebben. Die zit nu perfect. Verder echt alles vervangen. Tot de bikini aan toe. Letterlijk een nieuwe start gemaakt.

@ bonnelover Ook ik betaal alles zelf. Alles bij elkaar ongeveer 7 maanden bezich geweest om totaal 18 kilo kwijt te zijn. Echt heel blij mee.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 19:10

Bonnelover schreef:

Ik kreeg van mijn huisarts de keuze. Hij zei dat ik GLI voor een jaar kon doen, en dan zou de medicatie vergoed zijn. Maar dat de slagingskans van GLI heel laag is. Of ik mocht meteen beginnen maar dan moest ik wel alles zelf betalen.
Ik heb uiteraard gekozen om GLI over te slaan.
Mijn eerste spuit mounjaro was 190eu, van 2.5mg. Hoeveel de volgende (5mg) kost weet ik nog niet. Die haal ik over 2 weken op.

Ligt volgensmij echt aan je HA persoonlijk hoe meewerkend ze zijn hierin. Ik heb nml ook geen extra problemen of diabetes, alleen veel te dik.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 22:23

Ik = dom -O-
Had even een storing blijkbaar want ik heb vanavond gespoten terwijl ik dat altijd op donderdagavond doe :7
Dat wordt een dagje afzien volgende week :')

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 23:05

opisop_shop schreef:
Ik = dom -O-
Had even een storing blijkbaar want ik heb vanavond gespoten terwijl ik dat altijd op donderdagavond doe :7
Dat wordt een dagje afzien volgende week :')

Ik laat het je morgen weten hoe het mij vergaat :+ heb vorige week bewust op donderdag ipv vrijdag gespoten ivm paar daagjes weg.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 06:09

Haha ja ik 2 weken geleden ook ivm vakantie, was toen wel goed te doen. Hoewel ik toen wel een paar dagen last van mijn buik had vanaf de extra dag en de 2 dagen daarna. Heel raar.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 07:03

https://nos.nl/artikel/2573427-toename- ... medicijnen

Waarom brengen ze dit nou weer zo negatief in het nieuws? Ze blazen het zo enorm op dat het lijkt alsof ze gewoon willen dat mensen het niet gebruiken. Te hoge dosering? Dat wordt voorgeschreven toch in overleg? En als je teveel bijwerkingen krijgt dan ga je terug in dosis. Vergiftigingsverschijnselen….. hoe kan ik van een mug een olifant maken. En om hoeveel mensen gaat het? Echt sensatiezoekerij dit.
Schrijf er gewoon eens positief over. Interview mensen. En dan krijg je ook de realistische verhalen. Van bijwerkingen of mensen bij wie het niet het gewenste resultaat heeft. Maar er zijn zoveel positieve dingen te melden. En niet alleen op het cijfer van de weegschaal. Heel jammer dit.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 07:20

Dat ze er over schrijven snap ik.
Ik zou het echter bijwerkingen noemen, sinds wanneer zijn dat vergiftingsverschijnselen?
Als je van een ander medicijn bijwerkingen krijgt noem je dat ook gewoon bijwerkingen.

"Andere gevolgen van een te hoge dosis waardoor mensen afvallen is dat ze veel braken, een vitaminetekort krijgen of te veel spierweefsel verliezen."
Dit is ook heel raar geformuleerd