Al 10 dagen bloed plassen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sh4e

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:19

Daphne__ schreef:
Mijn huisarts heb ik voor het laatst gesproken voor ik bij Vogellanden begon.. Zeker 5 maand geleden dus.

Ik bedoelde trouwens wel dat artsen het over B12 niet eens zijn, de ene zegt bloed is goed, dus prima. Andere zegt bloed goed zegt weinig. De ene zegt zuigtabletten zijn prima, andere zegt het moeten injecties zijn.

En ik wil gewoon op een arts kunnen vertrouwen, maar zit ondertussen wel al bijna een jaar met klachten en aan de ene kant gaat het veel beter, maar er zijn ook klachten erger geworden en zelfs nieuwe bij gekomen, waar ik me wel echt zorgen over maak..
Dan maakt dat B12 gedoe toch onzeker.

Kun je het niet gewoon proberen en kijken of het verbeterd?
Niets te verliezen toch?
Lees al een tijdje mee, maar niet eerder gereageerd.
Wel diep respect hoe je alles doet en aanpakt!

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:54

Wat vervelend dat het nog steeds niet goed met je gaat! Volgens mij heb ik laatst ook al een keer gereageerd. Maar ik heb jaren geleden een film gezien, dit was een waargebeurd verhaal over B12 tekort. Het ging over een verpleegkundige die in een ziekenhuis werkte en mensen binnen zag komen die in een rolstoel zaten, de artsen geloofde niet dat het B12 te kort was en dachten aan neurologische aandoeningen. De verpleegkundige bleef vechten voor de patiënten en toen ze door haar met B12 injecties begonnen werden ze allemaal beter.
Ik ga achterhalen of ik de titel nog kan vinden. Ik hoop echt dat je hier iets aan hebt!

Edit: dit is de film https://youtu.be/OvMxJ6GRBNQ

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:57

Precies wat sh4e hierboven oppert. Baadt het niet dan schaadt het ook niet.
En andersom; wat waren je klachten waardoor je vroeger achter je B12 tekort kwam? Heb je die klachten nog, zijn ze weg of zijn ze verergerd? Pas je qua klachten in de bekende B12 lijstjes van bijvoorbeeld de stichting B12 tekort of de B12 kliniek? Als je jezelf die vragen stelt kom je wellicht dichterbij je antwoord.

Het grote probleem is dat artsen maar heel weinig leren over B12 tekort tijdens hun opleiding. En dat ze daarna (huisartsen) een protocol voorgeschoven krijgen van de NHG. Ze voelen echter niet de klachten die jij ervaart. Ze doen het vaak af als niet wetenschappelijk bewezen. Of het zit tussen je oren. Prima, maar als je injecties krijgt en je voelt je steeds ietsje beter worden dan vinden ze dat maar. Zolang jij maar zelf merkt dat je opknapt.

Misschien kun je, als de neuroloog ook denkt dat je klachten door B12 tekort veroorzaakt zijn voorstellen om een proeftermijn B12 injecties voor een bepaalde periode voor te schrijven? Of de neuroloog contact vragen op te nemen met de jou bekende internist A.? Of hem zelf contacten en nagaan of jouw klachten met je eerder vastgesteld tekort te maken kunnen hebben?

Sterkte TS, je bent een enorme vechter!

Celebi

Re: Al 10 dagen bloed plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:40

Ik had wat vragen op een Facebook groep gesteld over B12 tekort in combinatie met iets anders en toen werd ik verwezen naar een B12 injectie groep die zich hard maakt voor misstanden rondom B12 smelttabletten en andere supplementen en de injecties en frequentie daarvan. Was echt heel overweldigend en weet nog niet wat ik daarmee doe, maar misschien heb jij er wel wat aan als extra info? Maar goed het is een enorme vergaarbak en inderdaad heel tegenstrijdig met wat een (huis)arts je kan vertellen dus heel ingewikkeld..

Sterkte weer! En die chocola was een heel goed idee! :j