Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
996981 schreef:Ik wil me hier ook graag meldenBen begonnen met hardlopen met Evy. Dat heb ik al eerder gedaan tijdens mijn studie, maar toen gestopt. Wil het nu weer graag oppakken. Het doel is vooral om lekker (samen met de hond) te bewegen en om nog 2 á 3 zwangerschapskilo's te verliezen. Ben nu vier maanden postpartum dus wil vooral langzaam opbouwen. Uiteindelijk is het doel vooral om tijdens de pauzes op thuiswerkdagen even een halfuurtje te kunnen lopen. Denk dat ik met alles tussen de 5-10km kunnen lopen tevreden ben
Heb vooralsnog weinig te delen, dus zal vooral meelezen om tips te lezen
Heb echt onwijs respect voor wat jullie doen en kunnen!
Myka schreef:Ik ga na de halve marathon niet gelijk doortrainen voor een marathon, ik ga daarna 8 weken trainen voor een snellere 15k en daarna verder zien. Ik denk dat het op lange termijn efficienter en gezonder is om aan de basis te blijven werken dan dat ik nu gelijk door ga voor een marathon om dat "af te vinken", maar dat is mijn mening.
Goof schreef:Myka schreef:Ik ga na de halve marathon niet gelijk doortrainen voor een marathon, ik ga daarna 8 weken trainen voor een snellere 15k en daarna verder zien. Ik denk dat het op lange termijn efficienter en gezonder is om aan de basis te blijven werken dan dat ik nu gelijk door ga voor een marathon om dat "af te vinken", maar dat is mijn mening.
![]()
Lisitano schreef:996981 schreef:Ik wil me hier ook graag meldenBen begonnen met hardlopen met Evy. Dat heb ik al eerder gedaan tijdens mijn studie, maar toen gestopt. Wil het nu weer graag oppakken. Het doel is vooral om lekker (samen met de hond) te bewegen en om nog 2 á 3 zwangerschapskilo's te verliezen. Ben nu vier maanden postpartum dus wil vooral langzaam opbouwen. Uiteindelijk is het doel vooral om tijdens de pauzes op thuiswerkdagen even een halfuurtje te kunnen lopen. Denk dat ik met alles tussen de 5-10km kunnen lopen tevreden ben
Goed zeg! Lekker bezig!
Ben je naar een bekkenfysio geweest? Na een bevalling is hardlopen heel belastend voor je bekkenbodem en kan klachten geven. Er zijn verschillende oefeningen die je kunt doen om het sterker te maken.
Ik ben in een heel traject gestapt na mijn bevalling en heel goed begeleid tijdens het opbouwen van het hardlopen. Als je wat wil weten geef een gil. En leuk met de hond! Ik loop ook met mijn hond(en).
Myka schreef:Ik ga na de halve marathon niet gelijk doortrainen voor een marathon, ik ga daarna 8 weken trainen voor een snellere 15k en daarna verder zien. Ik denk dat het op lange termijn efficienter en gezonder is om aan de basis te blijven werken dan dat ik nu gelijk door ga voor een marathon om dat "af te vinken", maar dat is mijn mening.
996981 schreef:Lisitano schreef:
Ik wil me hier ook graag meldenBen begonnen met hardlopen met Evy. Dat heb ik al eerder gedaan tijdens mijn studie, maar toen gestopt. Wil het nu weer graag oppakken. Het doel is vooral om lekker (samen met de hond) te bewegen en om nog 2 á 3 zwangerschapskilo's te verliezen. Ben nu vier maanden postpartum dus wil vooral langzaam opbouwen. Uiteindelijk is het doel vooral om tijdens de pauzes op thuiswerkdagen even een halfuurtje te kunnen lopen. Denk dat ik met alles tussen de 5-10km kunnen lopen tevreden ben
Goed zeg! Lekker bezig!
Ben je naar een bekkenfysio geweest? Na een bevalling is hardlopen heel belastend voor je bekkenbodem en kan klachten geven. Er zijn verschillende oefeningen die je kunt doen om het sterker te maken.
Ik ben in een heel traject gestapt na mijn bevalling en heel goed begeleid tijdens het opbouwen van het hardlopen. Als je wat wil weten geef een gil. En leuk met de hond! Ik loop ook met mijn hond(en).
Jet_33 schreef:Myka schreef:Ik ga na de halve marathon niet gelijk doortrainen voor een marathon, ik ga daarna 8 weken trainen voor een snellere 15k en daarna verder zien. Ik denk dat het op lange termijn efficienter en gezonder is om aan de basis te blijven werken dan dat ik nu gelijk door ga voor een marathon om dat "af te vinken", maar dat is mijn mening.
Hier hetzelfde! Wij lopen zondag de halve en gaan daarna trainen voor snellere 15km. Ons doel is de 10 in Rotterdam harder lopen dan we dit jaar deden. Daarna trainen we weer door naar de halve harder lopen dan we zondag zullen doen!
Koekie73 schreef:Maar @germie kan het niet zijn dat je je lijf toch wat teveel belast en je wat meer rust (kortere loopjes ipv halve marathons) moet nemen? Ik zou toch wel gaan luisteren naar je lichaam. Lopen met diclofenac lijkt me ook vrij funest trouwens.
Myka schreef:Toevallig ook de bruggenloop de 15k?
Dat van die kwart nog sneller is ook wel een goed plan, je brengt me nog op ideeen!
Lekker bezig Fenn, klinkt als een goed plan!
Fijn dat je zo vooruit gaat Sal!
996981 schreef:Nee, dat heb ik niet gedaan… goed dat je het zegt! Eerder heb ik wel bij de bekkenfysio gelopen ivm andere, niet zwangerschap/bevalling gerelateerde klachten. Dat was voor de eerste geboren was en daarna nooit meer klachten gehad. De klachten die ik had kwamen juist voort uit een verstrakt bekkenbodem en psoas. Raad je het alsnog aan om te checken? (Ik denk dat de vraag stellen hem beantwoorden is in deze)
Samantha_ schreef:Die bruggen loop lijkt me ook leuk, is dat een aanrader?
Zag ook binnenkort halve marathon Gouda, iemand die al gelopen?