Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HappyBuddha

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 20:19

Wat een gedoe met alle kraamzorg joh… wij hebben als t goed is alles geregeld alleen ben ik toch ergens ook wel een beetje bang dat we gekort worden ivm de zomerperiode… maar dat zien we dan wel weer :)

Ik heb vandaag een rotdag achter de rug. Eind van de ochtend moest ik plassen, eenmaal op de wc kreeg ik het gevoel dat ik heel erg ongesteld werd en was er overal bloed met stolsels. Na deze “plas” was t ergste voorbij maar met afvegen etc was er ook nog wel bloed. Kon gelukkig meteen bij de verloskundige terecht, die heeft meteen een echo gemaakt en met het kindje en het vruchtwater was gelukkig alles goed. Ben wel meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis, daar ook weer echo’s gehad, ook daarop was niks geks te zien.
Daarna een eendenbek onderzoek gehad wat ik echt super naar vond. Er zijn allerlei onderzoeken/uitstrijkjes gedaan, hiervan krijg ik pas over 1 a 2 weken uitslag. Dus tot die tijd nog in onzekerheid zitten….

Aan de andere kant ben ik natuurlijk wel heel blij dat t met de kleine goed gaat :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-23 20:24

Jeetje kan me goed voorstellen dat je daar erg van schrikt zeg. Fijn dat het in ieder geval direct zo opgepakt is bij de verloskundige en ziekenhuis! Je had geen placenta die laag ligt die dit kan veroorzaken? Fijn in ieder geval dat er voor nu niet direct iets ergs gevonden is en dat de kleine het goed doet.

Ik heb net zo'n kraampakket besteld. Komt maandag als het goed is. Nu al zin in het krukje onder de douche. Ging altijd al op de grond zitten en even ontspannen maar kom inmiddels niet bepaald makkelijk meer omhoog haha.

Hoe is het verder met iedereen?

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 20:39

HappyBuddha schreef:
Wat een gedoe met alle kraamzorg joh… wij hebben als t goed is alles geregeld alleen ben ik toch ergens ook wel een beetje bang dat we gekort worden ivm de zomerperiode… maar dat zien we dan wel weer :)

Ik heb vandaag een rotdag achter de rug. Eind van de ochtend moest ik plassen, eenmaal op de wc kreeg ik het gevoel dat ik heel erg ongesteld werd en was er overal bloed met stolsels. Na deze “plas” was t ergste voorbij maar met afvegen etc was er ook nog wel bloed. Kon gelukkig meteen bij de verloskundige terecht, die heeft meteen een echo gemaakt en met het kindje en het vruchtwater was gelukkig alles goed. Ben wel meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis, daar ook weer echo’s gehad, ook daarop was niks geks te zien.
Daarna een eendenbek onderzoek gehad wat ik echt super naar vond. Er zijn allerlei onderzoeken/uitstrijkjes gedaan, hiervan krijg ik pas over 1 a 2 weken uitslag. Dus tot die tijd nog in onzekerheid zitten….

Aan de andere kant ben ik natuurlijk wel heel blij dat t met de kleine goed gaat :)

A oliebol, dan schrik je wel zeg. Gelukkig was de echo wel goed.

Hulpmiddelen krijg ik half april geleverd. Over 2 weken hebben wij de intake bij de kraamzorg.
Gister de proefdrukken binnen gehad van de geboortekaartjes. Ik had afgelopen weekend toen ik ze bestelde nog gevraagd of mijn man ok was met de namen. Dat was hij, nu zijn de kaartjes binnen en begint hij toch weer te twijfelen :+ Verder waren de kaartjes goed. Voor een meisje nog even iets de kleur aanpassen dan zijn ze klaar.

Gister ook echo gehad. Baby loopt een ruime week voor op de groei en heeft ruim voldoende vruchtwater. Dus dat is erg fijn.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-23 20:42

Fijne berichten. Houden zo!

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 22:37

Thanks kiwipitje. Baat het niet schaadt het niet toch? Proberen kan altijd. :)
Haha je hebt een kleine schopper in je buik dus? Hopelijk doet het geen zeer!

Azmay ik hoop dat Nemo gewoon lekker zelf in de goede positie gaat liggen.
Fijn dat je gesprek met de kraamzorg goed was. Wel bijzonder dat ze niet eens het huis/kamertje wilde zien!
30 weken alweer, je schiet ook lekker op! :D

Gnome, klopt is wel vervelend. Ze draaien niet eerder geloof ik omdat de meeste baby's al vanuit zichzelf goed gaan liggen. Maar vanaf 36 weken is de ruimte beperkt om nog te draaien. Terwijl ná een geslaagde draaipoging er ook altijd nog een kans is dat ze toch wéér in stuit gaat liggen. Ik laat het allemaal maar op mij afkomen. :) Heb gelukkig hier in het topic, via PB en in mijn vriendenkring een paar goede tips gekregen dus dat is erg fijn.
Kan mij voorstellen dat die 8K foto het even heel echt maakt. :) Blijft wel tof dat de techniek al zo ver is dat ze dit gewoon kunnen.
Hoop dat je je werk nu langzaam aan kan gaan afbouwen in de laatste 5 weken. :) Jij schiet ook al lekker op met je zwangerschap! :D

Charlotte heel veel sterkte met je opa. Echt verdrietig. Fijn dat je nog even bij hem langs kon gaan. ♡ Hoe gaat het nu?
Gelukkig dat met je kleine alles goed is.
Hoop voor je dat jou keizersnede goedgekeurd wordt. Wanneer hoor je dat?

Linda hé bah wat vervelend dat het nog niet voor elkaar is! Ga voor je duimen dat het gewoon goed komt.

UK_eef ook onzekerheid dus over de kraamzorg. Hoop ook voor jou dat het gewoon goed komt!

Freekieee die steken heb ik ook gehad. Schijnt toch wel normaal te zijn, maar als je het niet vertrouwd gewoon bellen.
Wel fijn aan de klus geweest vandaag dus! Leuk. :) Ben benieuwd naar het jurkje. €7,50 is een prima prijs inderdaad.

Cabelona, fijne uitleg, dank je wel. Vond ik ook prettig om te lezen. :)
Leuk de proefdrukken binnen! Wel jammer dat je man nu weer gaat twijfelen. Waarom eigenlijk? Wel echt leuk om nu al te zien hoe de kaartjes gaan zijn.

Melanie, gelukkig dat jij een positief verhaal hebt over de draaiing. :) Hoop voor jou dat de oefeningen gaan helpen. Phoej die nachten lijken mij ook killing, zeker als je ook nog zwanger bent. Hopelijk slaap je morgennacht wat beter.

HappyBuddah, verdorie wat een schrik zeg! :( Kan mij voorstellen dat dat je niet koud laat.
Gelukkig dat je snel terecht kon en er met de kleine niks aan de hand is. Hoop dat de uitslag niet lang op zich laat wachten.

Hier wel weer een goede dag gehad. Vanochtend op kraambezoek geweest bij een collega. Zij is eind december bevallen. Haar zoontje heeft een uur bij mij op de arm liggen slapen. <3 Kan mij nog nauwelijks voorstellen dat wij zelf over 4 weekjes zo'n klein ding van onszelf hebben!
Daarna naar de drukker geweest voor de geboortekaartjes. Mijn vader heeft de tekeningen gemaakt en gelukkig kunnen we ze zo laten drukken zoals we voor ogen hadden. Helemaal leuk!
Daarna nog uiteten geweest bij de sushi met z'n tweetjes, dus ben nu wel flink gesloopt. Morgen gaan we een dagje naar Utrecht. Eerst om mijn vriend zijn diploma op te halen die er al ligt sinds november. Plakken we er meteen een dagje stad aan vast. Zal dus ook wel weer een leuke, maar vermoeiende dag worden.
Helaas nog niks gehoord van het ziekenhuis.
Fijne avond/nacht allemaal! ♡

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-23 00:17

Fijn bericht Mriek!! Erg benieuwd ook naar alle geboortekaartjes straks. Hebben wij ons nog totaal niet mee bezig gehouden. Wel heel bijzonder dat je vader het ontwerp gemaakt heeft. Vrees dat wij op een standaard concept uit komen haha.

Heel veel plezier morgen in Utrecht! Hier waren we tijdens Feyenoord lekker aan het dansen. Hij is echt belachelijk druk zodra voetbal op tv is :')

Hebben jullie ook zulke druktemakers?
https://files.fm/u/sfxdsbbh3

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 08:37

Ik wilde eigenlijk gisteren een goede bijleespost maken, maar ik heb ‘s middags een ongeluk gehad…

Ik was de voeten van mijn paard aan het wassen en hij ging opeens in zijn touw staan. Compleet in paniek begon hij te steigeren. Hij raakte me op mijn been en in mijn gezicht en ben even buiten bewustzijn geweest. Toen naar de dokter, vanuit daar naar ziekenhuis en toen bleek mijn jukbeen gebroken. Ben gelijk geopereerd en heb een nachtje ziekenhuis gehad. Gelukkig is met baby alles goed en hebben ze voor de zekerheid nog even een echo gemaakt. Verder voel ik niet zo veel in mijn gezicht, wat chill is want dan voel ik ook geen pijn :)

Maar best even schrikken!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-23 09:02

Och Ballard_L wat een schrik!! Gelukkig met de kleine alles goed. Een ongeluk zit in een heel klein hoekje met paarden helaas. Mag je snel naar huis?

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 09:19

Ballard_L schreef:
Ik wilde eigenlijk gisteren een goede bijleespost maken, maar ik heb ‘s middags een ongeluk gehad…

Ik was de voeten van mijn paard aan het wassen en hij ging opeens in zijn touw staan. Compleet in paniek begon hij te steigeren. Hij raakte me op mijn been en in mijn gezicht en ben even buiten bewustzijn geweest. Toen naar de dokter, vanuit daar naar ziekenhuis en toen bleek mijn jukbeen gebroken. Ben gelijk geopereerd en heb een nachtje ziekenhuis gehad. Gelukkig is met baby alles goed en hebben ze voor de zekerheid nog even een echo gemaakt. Verder voel ik niet zo veel in mijn gezicht, wat chill is want dan voel ik ook geen pijn :)

Jeetje wat een schrik! Gelukkig dat je nu geen pijn voelt, hopelijk blijft dat ook zo. En fijn dat de kleine niks mankeerd.

Veel beterschap in elk geval! :(:)

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 09:23

Gnome schreef:
Fijn bericht Mriek!! Erg benieuwd ook naar alle geboortekaartjes straks. Hebben wij ons nog totaal niet mee bezig gehouden. Wel heel bijzonder dat je vader het ontwerp gemaakt heeft. Vrees dat wij op een standaard concept uit komen haha.

Heel veel plezier morgen in Utrecht! Hier waren we tijdens Feyenoord lekker aan het dansen. Hij is echt belachelijk druk zodra voetbal op tv is :')

Mijn paps heeft vroeger een klein illustratiebureau gehad. Dus tja, dan moet hij ook wel het geboortekaartje maken voor zijn kleinzoon haha. ;) Als Ted er is zal ik het resultaat hier delen.

Haha de kleine knul van jullie is nu al een Feyenoorder dus. :D
Mooi filmpje ook! Bijzonder hé die bewegingen? Ik geniet er nog maar extra van, straks is m'n buik ineens leeg!

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 09:23

Gnome schreef:

Mijn paps heeft vroeger een klein illustratiebureau gehad. Dus tja, dan moet hij ook wel het geboortekaartje maken voor zijn kleinzoon haha. ;) Als Ted er is zal ik het resultaat hier delen.

Haha de kleine knul van jullie is nu al een echte Feyenoorder dus. :D
Mooi filmpje ook! Bijzonder hé die bewegingen? Ik geniet er nog maar extra van, straks is m'n buik ineens leeg!
Laatst bijgewerkt door mriek1990 op 02-03-23 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 09:31

HappyBuddha schreef:

Dat is schrikken zeg! Gelukkig lijkt alles goed te zijn

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 09:33

Ballard_L schreef:

Oh jeetje dat is zeker schrikken! Hopelijk valt het mee met de pijn en ben je snel hersteld

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 10:06

Kiwipitje schreef:
Heeeeeeel herkenbaar. Van nature heb ik al niet zo’n heel goede filter :')

Oh zo herkenbaar, mijn filter werkt ook maar half :+

UK_eef schreef:
Over de kraamzorg. Hier hebben we ook al een brief gehad. Wij zitten bij een vrij groot kraamzorgbureau wat een aantal woonplaatsen onder zijn hoede heeft hier. Als het in de zomer druk is met bevallingen/kraamzorg, schakelen ze over op max. 3 uur per dag. Gewoon omdat ze het anders personeelstechnisch niet rond kunnen krijgen. Y;(
Wij duimen dat alle andere zwangeren pas weken eerder of later bevallen dan ik, haha. :')

Vind het eerlijk gezegd best wel een egoïstische opmerking :o Het zou juist prettig zijn als ze dat overal doen en iedereen max 3 uur per dag kraamzorg krijgt, maar dan wel iedereen geholpen kan worden. Nu krijgen sommige 8u per dag en andere niks....

Gnome schreef:
Brr dan durf je ook nergens vanuit te gaan zeg. Ellende!

Jawel hoor, ze krijgt sowieso 3u per dag..... ik zou er blij mee zijn.

Charlotte446 schreef:
Ook even bij opa geweest, ze houden hem nu in slaap en comfortabel met morfine. Zijn ademhaling zat nadat ik langs ben geweest een stuk hoger. Dat zijn tekenen van… jullie snappen het wel. Er is allemaal familie bij hem wat erg prettig is, hij lijkt nog heel licht te reageren op stemmen en aanrakingen.

Heftig Charlotte, sterkte :(:)

Cabelona, duidelijke uitleg, dankje :)

HappyBuddha, jeetje dat is schrikken zeg! :oo gelukkig lijkt alles goed, hopelijk de latere uitslagen ook.

Gnome, haha grappig! Ik dacht echt dat ik de enige was die dat graag deed... ik zit ook graag onder de douche, maar ik kan mijn benen niet meer optrekken (buik zit in de weg) dus zo prettig zit het niet meer :+

Mriek, druk met de geboortkaartjes, dat lijkt me leuke voorbereiding :D

Ballard, jeetje wat heftig joh :oo schrikken! Gelukkig alles goed met de baby, hopelijk heb je verder ook een voorspoedig herstel :(:)

Gnome, stiekem ben ik jaloers. Ik voel de kleine nog steeds niet (morgen 23 weken). In het begin probeerde ik het positieve ervan in te zien (nog even rust) maar inmiddels wil ik ook wat voelen ;(

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 11:12

Mooi dat de fysio het een en ander los heeft kunnen werken, wel jammer dat het niet zo prettig was.
Hopelijk kan je een beetje bijkomen dit weekend :)

Mooi Freekie, ik hou van zwarte meubelen :D Ondanks dat neem ik alles wit _O-

Dat is schrikken Buddha := Gelukkig waren de echo's goed. Ik hoop dat je snel de uitslagen krijgt!

Klinkt als een leuke dag Mriek, en lekker aan het baby knuffelen geweest :D
Ik heb aan de arts assistent gevraagd hoe het traject verder loopt omdat ik ervaringen op internet had gelezen dat je soms een heel traject in kan gaan met psychologen. Daar werd ze een beetje nijdig over (ze houdt overduidelijk niet van internet verhalen :+ ) en zei dat ze ieder 'verzoek/situatie' in het team bespreken en een eigen traject krijgt. Eind maart heb ik weer een controle en dan bespreken we het verder.

Haha jij krijgt een voetballertje Gnome :D

Jeetje wat heftig Ballard! Gelukkig ben je gelijk geholpen en heb je geen pijn.

Mijn opa is gisteravond overleden. Het is heel rustig gegaan, zijn ademhaling werd steeds oppervlakkiger en is op een gegeven moment gestopt. Er was familie bij, dus dat is een hele fijne gedachte. Zo bizar op dit te typen maar oma (zijn vrouw) heeft gisteren goed nieuws gekregen, de chemo lijkt aan te slaan. Ik heb gisteren de rouwkaart gemaakt, die had ik vorig jaar ook voor mijn vader gemaakt. Ik vind het fijn om zo een steentje bij te dragen :)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 11:32

Gecondoleerd Y;(

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 11:59

Gecondoleerd Charlotte Y;(
Gelukkig dat de chemo bij je oma aanslaat.
Sterkte de komende tijd.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 12:04

Ballard_L schreef:

Jeetje wat schrikken zegg! Gelukkig alles verder goed ook met de baby. Sterkte nog !

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 12:07

Freekieee schreef:
Via mp een jurkje gekocht voor bruiloft. Kostte 7.50,- voor dat geld wil ik nog wel kijken of ik het iets vind. Had eigenlijk een jurkje gezien bij Seraphine. Maar 125 euro voor een jurkje die ik 1 x draag vind ik erg zonde.
Wanneer is die bruiloft en welke maat heb je? Ik heb van het weekend nog heel veel bruiloft gerei in een doos gestopt voor de kringloop maar nog niet weg gebracht :P
Seraphine vind ik wel een fijn merk, maar best wel aan de prijs, zeker voor iets wat je misschien maar één keer gaat dragen.

Freekieee schreef:
Ik heb soms hele erge steken krampen van onder. Komt dit jullie ook bekend voor?
Alsof er een mes in je poenie zit :j Volgens mij zijn dit geen oefen weeën / harde buiken maar die heb ik ook nauwelijks moet ik zeggen. Ik dacht eerst dat die steken door mijn cerclage kwamen maar die is er nu dus uit en ik heb het nog af en toe.

Charlotte446 schreef:
Vanmorgen weer een controle gehad en alles was weer goed. De baby was weer lekker aan het draaien tijdens de echo, zoals elke keer nog het geval was. De verloskundige zij dat hij rustiger kan worden als hij straks minder ruimte heeft maar ik hou mijn hart vast :')
Die van ons is al gemeten op bijna 2 kilo en die trappelt er echt nog lustig op los := Ik hoor overigens wel vaker dat ze rustiger worden naarmate je meer naar het einde gaat.

Melanie_D schreef:
Hier een goede dag gehad. Naar de fysio geweest voor de bekkenpijn die ik met name 's nachts had. Ze heeft wat losgewerkt (auw!) en ik kon het verschil meteen voelen. Ook wat oefeningen voor thuis meegekregen en dan zou het beter moeten gaan. Ben benieuwd hoe het vannacht gaat, maar ik heb goede hoop!
Hopelijk blijft het nu beter! Ik heb vanmiddag een afspraak bij de fysio voor hetzelfde. De bekkenbodem fysio waar ik eerder geweest ben heeft een wachtlijst van 3 maanden dus ik denk dat ik ook maar meteen een afspraak maak voor na de bevalling. Ik heb nu een andere, maar vind ik ook wel prima. Hoop gewoon op wat tips & tricks.

HappyBuddha schreef:

Jeetje wat ontzettend schrikken zelf. Hopelijk hoor je toch snel iets (ik vind 1-2 weken overigens wel heel erg lang) en blijft het vanaf nu gewoon rustig.

Ballard_L schreef:
Dan zit een ongeluk echt in een klein hoekje. Gelukkig 'valt het mee' en gaat met de kleine alles goed. Hopelijk ben je zelf ook snel weer de oude.

Gnome schreef:
Haha ja! Maar ik weet niet hoe ik hier een filmpje op krijg :P

linda2008 schreef:
UK_eef schreef:
Over de kraamzorg. Hier hebben we ook al een brief gehad. Wij zitten bij een vrij groot kraamzorgbureau wat een aantal woonplaatsen onder zijn hoede heeft hier. Als het in de zomer druk is met bevallingen/kraamzorg, schakelen ze over op max. 3 uur per dag. Gewoon omdat ze het anders personeelstechnisch niet rond kunnen krijgen. Y;(
Wij duimen dat alle andere zwangeren pas weken eerder of later bevallen dan ik, haha. :')

Vind het eerlijk gezegd best wel een egoïstische opmerking :o Het zou juist prettig zijn als ze dat overal doen en iedereen max 3 uur per dag kraamzorg krijgt, maar dan wel iedereen geholpen kan worden. Nu krijgen sommige 8u per dag en andere niks....
Nou ja ik zou me eerlijk gezegd best wel genaaid voelen als ik 3 uur zorg krijg terwijl ik me heb aangemeld met een amper droge zwangerschapstest terwijl anderen veel later waren. Ik zou het wel prima vinden om een paar uur gekort te worden, maar om dan maar alles over één kam te scheren daar zou ik wel moeite mee hebben := Er zijn natuurlijk gevallen dat mensen bijvoorbeeld verhuizen en daar mag best een uitzondering voor gemaakt worden, maar er zijn ook gewoon mensen die laks zijn. Ik heb weinig zin om daar voor op te draaien :x

Charlotte446 schreef:
Mijn opa is gisteravond overleden. Het is heel rustig gegaan, zijn ademhaling werd steeds oppervlakkiger en is op een gegeven moment gestopt. Er was familie bij, dus dat is een hele fijne gedachte. Zo bizar op dit te typen maar oma (zijn vrouw) heeft gisteren goed nieuws gekregen, de chemo lijkt aan te slaan. Ik heb gisteren de rouwkaart gemaakt, die had ik vorig jaar ook voor mijn vader gemaakt. Ik vind het fijn om zo een steentje bij te dragen :)
Heel veel sterkte met het verlies van je opa Y;(

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 12:30

Heel veel sterkte Charlotte!!

21 april is de bruiloft Kiwitje. Pff ik denk maat 38/m kleine L? Vind beetje lastig nu.

En indd net alsof er een mes in je poenie steekt haha.

Ik hoop dat ze rustiger worden in je buik als je steeds meer bij de uitgerekende datum komt. Want pffff. Maar ik hoor ook zoveel verhalen om mij heen waarvan ik denk oooohhh. Laat dat hier niet zo zijn haha. Voetje hier voetje daar. Vast tussen je ribben :+

Vandaag 2de laag verf op t bedje doen.
Nu heerlijk in de tuin bij m’n schoonouders ff van het zonnetje genieten. Onze hond kan daar niet meer alleen los ivm kippen die ze vermoord. Maar vind nu niet erg om op te letten en in t zonnetje te zitten

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 17:39

Gecondoleerd Charlotte. Dubbel dat je oma juist positief nieuws heeft gekregen, ook al is dat natuurlijk wel fantastisch nieuws.

@Ballard: poe, daar kom je goed weg. Sterkte met je herstel. Hoelang duurt het voor een jukbeen weer "goed" hersteld is?

@Linda2008: je begrijpt me verkeerd. In die drukke tijden krijgt élk stel slechts 3 uur kraamzorg. Dat snap ik heel goed en is fair als er gewoon geen personeel is. Daarom hoop ik dan men gespreid bevalt (no pun intended) 8-) zodat elk stel gewoon 8 uur kan krijgen.

Hebben jullie al zoogcompressen, tepelcreme, e.d. in huis? Ik las dat er ook wasbare (herbruikbare) zoogcompressen zijn, maar geen idee of dat aan te raden is? Niet dat ze na 2x wassen keihard zijn. :')

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 17:47

Ik heb hem nog niet gevoeld Kiwi :) Ik dacht eerst ook wees blij dat iedereen dan 3 uur kraamzorg krijgt maar zoals jij het schetst zou ik het ook niet helemaal eerlijk vinden. Lastig hoor.

Jullie met een mes in je poenie :') Hopelijk ga ik die ervaring niet delen, maar als het wel zo is ben ik iig voorbereid dat anderen daar ook last van hebben.

Geen ervaring mee Eef, ben benieuwd naar anderen.
Ik wil enkel gaan kolven, geen borstvoeding. Daar zit neem ik aan toch wel verschil tussen? Lijkt me een stuk minder 'intensief' voor je huid en tepels dan wanneer er iemand aan ligt te zuigen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 17:50

Kolven is intensiever dan direct voeden omdat je minder toeschietreflex hebt volgens mij :o

Hier ook messteken, mevrouw ligt veel in stuit en gebruikt mijn hele bekkengebied als persoonlijke boxmat. Vannacht drukte ze zich ook lekker tegen mijn buik aan dus weer noet best geslapen. Met zeggen dat ik er mentaal toch echt wel even doorheen zit. Ik wil zoveel doen maar ik voel me belabberd en kan niet eens een boekje lezen laat staan iets aan klusjes oppakken..

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 17:54

Azmay schreef:
Kolven is intensiever dan direct voeden omdat je minder toeschietreflex hebt volgens mij :o

Hier ook messteken, mevrouw ligt veel in stuit en gebruikt mijn hele bekkengebied als persoonlijke boxmat. Vannacht drukte ze zich ook lekker tegen mijn buik aan dus weer noet best geslapen. Met zeggen dat ik er mentaal toch echt wel even doorheen zit. Ik wil zoveel doen maar ik voel me belabberd en kan niet eens een boekje lezen laat staan iets aan klusjes oppakken..

Dat zou jammer zijn :+

Jullie zijn zo met een aardig clubje met de messteken. Vanaf welke week is dat te verwachten, als ik die bingo ook af kan strepen? :P

Hopelijk voel je je snel wat minder belabberd Azmay!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-23 17:54

@linda wat jammer dat je de kleine nog niet voelt. Ligt de placenta bij jou aan de voorkant?

@charlotte gecondoleerd met je opa Y;(

@kiwi denk dat we dan niet hetzelfde voelen. Hier geen mes in de poenani gevoel haha maar echt krampen onderin de buik.

En eens met jou wat betreft de kraamzorg. Als ze de uren hebben toegezegd na je aanvraag, vind ik dat je ze ook hoort te krijgen. Ze kunnen je wel vragen of het minder kan zodat een ander die later komt ook hulp krijgt maar dat zou naar mijn idee met wederzijds goedkeuren moeten.

@freekie heerlijk genoten van het zonnetje dus. Is hier best fris geweest vandaag maar doet een mens goed om de zon überhaupt te zien.

@uk hier ook nog ontzettend zoekende daarin. De 11e ga ik met een vriendin de stad in dus dan komt dat ook aan bod denk ik. Laat het wel weten tegen die tijd.

@happy hoe is het vandaag gegaan met je?

Hier verder niet echt wat spannends te melden. Gaat z'n gangetje en vandaag ook wat meer rust op het werk gelukkig. Zondag heerlijk 4 uur naar de welness met een lunch. Zal vanavond wel even kijken of het nog een beetje oké is om in bikini te gaan anders moet ik morgen of zaterdag nog maar even winkelen :Y)