Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yonker

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 11:22

Niet hardlopen... eerst gaan wandelen, je lichaam is er duidelijk nog niet klaar voor. Als je ook teveel gewicht mee sleept is hardlopen sowieso een hele aanslag op je lichaam. Ik zou het dus nog even laten :)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 11:28

Misschien ook nog in kortere stukjes opbouwen? Daar zijn vast schemas voor te vinden qua afwisselend wandelen en hardlopen. Ik ga vanmiddag maar weer eens de fiets pakken richting mijn pony's. Vandaag trouwens 68.3 dus hopelijk is de piek nu voorbij en ga ik komende week weer onder de 68 qua gewicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 12:00

@ Aight, ik had 2x per week duo PT met m'n vriend samen, en betaalde voor 20 weken €800. Dat was 10 weken PT, daarna 10 weken in de small group mee trainen waar de PT-er bij is. Na die 20 weken gingen we gewoon zelf tegen een vast bedrag per maand verder in de small group of groeplessen.
Ik vind zelf persoonlijk 1x per week net te weinig om succes te boeken. Dat is meer onderhoud dan echt iets bereiken. Maar goed, als je nu helemaal niets doet is het natuurlijk een grote vooruitgang. En de vragen die je stelt, heb je daar echt een PT-er voor nodig? Daar kan een algemene sportinstructeur je toch ook goed bij begeleiden?
Het fijnst aan PT vond ik dat er echt concreet naar jouw situatie werd gekeken, dus ik als individu. Wat heeft mijn lijf nodig om mijn doelen te behalen? En daarna, bij de uitvoering, ook weer concreet bezig zijn met waar de winst te behalen valt. Dus welke gewichten pakken, welke oefeningen, hoe verbeteren, etc. En tot slot ga je veel beter voorbereid zelf sporten, omdat je de oefeningen juist uitvoert. Dat vind ik vaak wel een grote tekortkoming in algemene sportscholen. Dat mensen soms dingen staan te doen dat ik echt denk... Mijn god, wat slecht.
Tot slot bouw je ook een band op met je PT-er, althans wij wel, en dat vormt een mega goede stok achter de deur om goed je best te doen en je doelen te willen bereiken. Ook als ik wat slechter in mijn vel zat, kon ik dat delen en kreeg ik wat extra motivatie terug.

Welkom Suus! Ik ben geen hardloper dus daar kan ik je niet in helpen, maar het klinkt voor mij ook alsof je nu nog teveel van je lichaam wilt :j Misschien eerst een andere sport tot je wat minder zwaar bent?

Ik ben weer terug naar -1,8 kg, dus het geschommel is weer weg tot waar ik was gebleven. Nu hopelijk ein-de-lijk onder het getal waar ik al heel lang hang. Zou een goede stimulans zijn!

Gisteravond een uur crossfit meegedaan, ik was helemaal dooooooood... Maar wel heel lekker.
En vandaag hebben we een logeerhond, naast mijn eigen hond, die ik niet tegelijk uit kan laten. Dus m'n stappendoel haal ik vandaag ook ruimschoots :=

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 18:25

Over de discussie elke dag wegen: ik ga er mee stoppen. Ik weeg nu 1 kg minder dan maandagavond, zelfde tijdstip. Mijn coach adviseert me ook om gewoon op woensdagochtend of avond, in ieder geval een vast tijdstip, te wegen.

Want nu zegt de weegschaal dat ik al 3 kg ben afgevallen in een maand tijd! :D

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 18:30

Das mooie progressie!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 19:15

Ik blijf erbij 1x per maand wegen en meten. Hoop minder stress.

Ik zou ook niet gelijk hardlopen met dat overgewicht, ontzettend belastend voor je lichaam, je wil meer bewegen, niet de boel afbreken. Elke avond halfuurtje wandelen en dat langzaam uitbreiden. En geleidelijk opbouwen is zo belangrijk pm blessures te voorkomen. Zou zonde zijn als je nu letsel oploopt. Ik heb het ritme weer wat te pakken +:)+

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 19:33

Had vandaag een redelijke dag kwa pijn in mijn heup/bekken
Denk probeer eens een stukje loopband, heb 13 minuten pijn/klachtenvrij kunnen wandelen :')

Gisyeren te horen gekregen dat de wachtlijst voor de operatie op kan lopen tot 6 maanden... Ondertussen proberen we bij de fysio de ontsteking de kop in te drukken en ga ik door met afvallen.
Nog steeds omdat 2 juni mijn zusje trouwt, maar nu ook omdat ik zo fit mogelijk de operatie in wil, gaat pittig worden...

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 20:57

Pff zes maanden... :(

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 21:17

Ja het is nog ff door bikkelen helaas...

Bijkomend ook dat mijn contract half juli afloopt en ik niet voor me zie dat dit verlengd gaat worden.
Heb 14 april weer contact met de bedrijfsarts, die laatste keer absoluut niet moeilijk deed. Inmiddels dus op de wachtlijst voor operatie en dan toch benieuwd wat hij gaat zeggen wat ik moet doen...
En dan vervolgens het uwv, vinden die dan hetzelfde en mag ik thuis afwachten op de oproep. Ken verhalen van mensen die gewoon moesten gaan werken in afwachting van operatie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 21:36

Jeetje wat duurt dat lang Joanne :oo Frustrerend. En heel erg balen dat je mogelijk je baan ook nog kwijtraakt |o

Ik heb zo'n spierpijn, kan wel janken :') In spieren in m'n lijf waarvan ik niet wist dat ik ze had, haha.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 21:49

Renee1991 schreef:
Jeetje wat duurt dat lang Joanne :oo Frustrerend. En heel erg balen dat je mogelijk je baan ook nog kwijtraakt |o

Ik heb zo'n spierpijn, kan wel janken :') In spieren in m'n lijf waarvan ik niet wist dat ik ze had, haha.

Die spierpijn is het allerergste!
Sterkte...
Dat is het enige voordeel van niet super zwaar sporten momenteel, geen spierpijn :=

Ik heb inmiddels geleerd me erbij neer te leggen. Ik heb eind 2019 een burnout gekregen omdat ik ondanks de pijn maar doorging in mijn baan (toen nog fulltime leidinggevende) en de druk van het bedrijf er bovenop. Toen half 2020 de keus gemaakt 25 uur te gaan werken en kijken hoe lang dat goed zou gaan. Pijn ben/was ik inmiddels wel gewend, maar het voelt nu toch een beetje als opgeven (al loop ik al sinds de basisschool met klachten, in groep 8 eerste enkelband operatie en al 20 jaar bekkenklachten)
En het financiële is natuurlijk nooit leuk. En hoe na de 2 jaar ziektewet, ga ik dan toch kijken of ik (deels) afgekeurd kan worden? Dat heeft ook zoveel haken en ogen, maar ik weet ook dat volop werken waarschijnlijk nooit meer gaat lukken, in ieder geval niet zonder dagelijks pijn en aanpassingen

Maaaaaaar goed, ik stop nu met topic vervuilen, we zijn lekker aan het afvallen met zn allen 8-)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 21:57

Wat mij betreft helemaal prima hoor Joanne dat je ook dat onderdeel deelt! :)

Oh spierpijn.. ik heb gister sinds een maand weer paard gereden en pff, ik voel het nu ook overal. Vanmorgen bodypump gevolgd en dat was best pittig want ik was dus meteen al verzuurd :')

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 06:52

De weegschaal was lief, momenteel -9,6kg *\o/*
Nu ongeveer 2 maanden onderweg!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 07:48

Jeetje 10kg in twee maanden!? Let je op dat het geen jojo wordt? :o

Maar wel echt super knap!

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 07:56

ik moet er ook echt weer aan maar heb totaal geen motivatie, hoe houden jullie het vol? Gebruiken jullie supplementen of shakes of iets?

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 08:23

Zertab schreef:
Jeetje 10kg in twee maanden!? Let je op dat het geen jojo wordt? :o

Maar wel echt super knap!

Ik weet goed wat ik doe, ik heb nog steeds heeeeel veeeel overgewicht dus in het begin is het niet gek dat het zo hard ga :)
Dankjewel in ieder geval :D

BarbaraNova schreef:
ik moet er ook echt weer aan maar heb totaal geen motivatie, hoe houden jullie het vol? Gebruiken jullie supplementen of shakes of iets?

Nope er moet een knop om, ik doe niet aan supplementen of shakes maar aan project gezond.
Al moet ik zeggen dat ik het de laatste 2 a 3 weken niet zo streng heb gedaan. Maar ga denk ik vanavond wel weer even een week menu maken voor volgende week.
Gezond eten, jezelf wel hier en daar wat gunnen en sporten is key.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 08:28

Moet ook zeggen dat het als het mooier weer is, ik makkelijker salades enz eet, ik ben nu wel echt van de prakkies...verder eet ik niet vreemd of ongezond, maar gaat gewoon niets af. Dus moet echt weer aan de crackers en zooi, t is inderdaad een knop...dus ik lees maar weer mee, hopelijk beetje op gang te komen. Respect voor jullie!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 08:32

BarbaraNova schreef:
Moet ook zeggen dat het als het mooier weer is, ik makkelijker salades enz eet, ik ben nu wel echt van de prakkies...verder eet ik niet vreemd of ongezond, maar gaat gewoon niets af. Dus moet echt weer aan de crackers en zooi, t is inderdaad een knop...dus ik lees maar weer mee, hopelijk beetje op gang te komen. Respect voor jullie!

Heb je al je verbrandingskcal uitgerekend? Bijv hier https://www.projectgezond.nl/hoeveel-calorieen-per-dag/
Ga daar dan 500kcal onder zitten en ga kcal tellen. Ik geloof niet zo dat je persee crackers of salades moet eten dat is echt niet nodig. Gewoon een kcal tekort creëren dat is echt het beste.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 08:37

Nee ik ben erg slecht met calorieen tellen eerlijk gezegd, maar ga het toch maar eens proberen...dank je wel

Is uitmesten enz sporten? is toch meer een gewoonte ipv extra beweging denk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 09:44

Wow Yonker dat gaat hard :oo

Barbara, bij mij schommelt de motivatie gezellig mee met m'n gewicht. Probeer nu al twee weken onder een bepaald getal te komen, maar ik schommel er steeds net een beetje boven. Irritant. Maar ik probeer niet in een eetbui te verzanden en dat lukt tot op heden goed. Dus ik val niet af, maar ik kom ook niet aan en dat vind ik al een hele winst :+
Uitmesten is fysiek best intensief, dus mag je best rekenen bij beweging hoor :j

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 09:52

Ik moet zeggen dat ik kcal een klein beetje probeer los te laten, ik sloeg een beetje door :=
En omdat ik 6x per week sport geven de berekeningen aan dat ik 2700 kcal zou mogen, dus 2200 met -500
Maar dat 'durf' ik dan ook weer niet, heb wel iets verhoogd naar 1700 momenteel

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 10:02

Heb vier paarden en doe alles in mijn up dus heb best wel mijn beweging maar is niet echt cardio als in afstanden lopen of fietsen ofzo, dat wil ik wel weer meer gaan doen met wat mooier weer. Maar ben toch altijd in de winter wat minder, zou graag winterslaap uitvoeren zeg maar pfff...

Joanne1987, 6 x per week, wauw, echt sportschool?

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 10:31

BarbaraNova schreef:
Heb vier paarden en doe alles in mijn up dus heb best wel mijn beweging maar is niet echt cardio als in afstanden lopen of fietsen ofzo, dat wil ik wel weer meer gaan doen met wat mooier weer. Maar ben toch altijd in de winter wat minder, zou graag winterslaap uitvoeren zeg maar pfff...

Joanne1987, 6 x per week, wauw, echt sportschool?

Ja, maandag tot vrijdag ochtend meteen als de kinderen op school zijn, zaterdag rust en zondag is beetje wisselend hoe het uitkomt. Als de kinderen zijn logeren omdat wij iets te doen hebben gehad, dan meteen in de ochtend als mijn man gaat voetballen, anders wil ik vaak onder de formule 1 gaan :=
Maar scheelt dat ik niet werk momenteel

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 10:39

Ik had gisteren zo'n zin in chips. En dan pak ik eerst wat ik mag hebben en dat vond ik bedroevend weinig dus ik ben een keer over mijn aantal calorieën gegaan. Wel gelijk in gewicht gebleven vanochtend ten opzichte van gisteren. Het gekke is wel, ik schommelde heel erg en at dus veel minder dan mijn limiet. Nu eet ik al 2 dagen weer wat meer tegen mijn limiet aan en ik zit warempel weer 67.9. Niet afgevallen ten opzichte van vorige week (was op mijn lichtst 67.8kg).

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 10:54

Maar met de calorieen tellen, maken jullie vooraf dag menuutjes ofzo of hou je echt per ding bij hoeveel er in zit? Ik vindt het echt wel een behoorlijke opgave. Ben al behoorlijk druk heel de dag dus niet echt tijd alles op te zoeken...