Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:De fabrikant die in licentie laat produceren is spekkoper voor de toekomst. Ben geen zakelijk persoon maar met de huidige kennis en verwachting dat Corona vaccinatie wel eens jaarlijks op de lijst kan komen te staan heeft zon fabrikant gewoon een voorsprong.
Diddykong schreef:Ik denk dat onze vorige minister Schippers hier toch wat anders over denkt, want zij heeft erg haar best gedaan om een goed inkoop beleid te gaan krijgen. Ik denk dat het daarin goed is als EU samen op gaat trekken, want dat probleem is niet zo gemakkelijk op te lossen, zo leert ons de geschiedenis.De macht van de big farma vind ik persoonlijk heel beperkt.
secricible schreef:Imandra, Pfizer heeft een winstmarge in de 20% per vaccin. En een omzet van 15miljard dollar op de vaccins. Dat zijn best flinke bedragen.
Voor andere vaccins is dat overigens heel fors minder.
Ik vind het dubbel. Beademingsfabrikanten en bijvoorbeeld productie v mondkapjes zullen ook aardig hebben geprofiteerd. Is dat dan ook niet oke? Moet de gezondheidszorg tegen kostprijs bieden? Dan is innovatie ook ineens van de baan. Als een vaccinproducent weet dat ze geen winst maken zullen ze ook geen motivatie hebben tot zoiets baanbrekende als een mrna vaccin...
Citaat:18-60-jarigen met medische indicatie worden later gevaccineerd
De nieuwe volgorde van de vaccinatievolgorde is bekendgemaakt. Het belangrijkste verschil is dat 18- tot 60-jarigen met een medische indicatie iets later aan de beurt komen. Ook komt niet meer deze hele groep (zo'n 1,8 miljoen mensen) in één keer aan de beurt, maar wordt er voorrang gegeven aan de mensen met een hoog gezondheidsrisico. Verder is de tijdspanne voor de meeste groepen langer geworden.
verootjoo schreef:AZ was toch juist niet geschikt voor 60+ers?
Maar wat is er eigenlijk met moderna gebeurd? Daar hoor ik niks meer van?
verootjoo schreef:AZ was toch juist niet geschikt voor 60+ers?
Maar wat is er eigenlijk met moderna gebeurd? Daar hoor ik niks meer van?
secricible schreef:Volgens het schema dat Karuna postte, de nieuwe strategie, gaat in NL nauwelijks AZ naar 60+. Helemaal voorkomen zal niet lukken gezien de bergen die we daarvan besteld hebben. Maar streven is zo te zien zoveel mogelijk AZ niet naar de oudere groep.
Engeland kiest idd wel om ouderen er mee te vaccineren.