Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
purny schreef:We hebben het allemaal te danken aan de mensen die er maling aan hebben gehad. En ik ben bang dat er nog meer besmettingen bij zullen komen aangezien er ook mensen met meer dan 3 mensen kerst gaan vieren.
Wanneer zouden we eventueel de effecten van deze lockdown kunnen zien?
purny schreef:We hebben het allemaal te danken aan de mensen die er maling aan hebben gehad. En ik ben bang dat er nog meer besmettingen bij zullen komen aangezien er ook mensen met meer dan 3 mensen kerst gaan vieren.
Wanneer zouden we eventueel de effecten van deze lockdown kunnen zien?
Pandora2 schreef:Ik moet niet op mijn buren letten. En ik zit er ook niet dicht op![]()
Alleen praten wij wel met elkaar en komen elkaar langs de rijbak tegen, dus dan wordt er al eens over één en ander gekletst
Vayo schreef:Het was duidelijk dat er inderdaad iets moest gebeuren, maar toch heb ik alleen maar zitten huilen gisteren en nu ook weer. Ik heb dit niet eerder gehad, maar ik voel me even enorm op.
.
purny schreef:Pandora2 schreef:Ik moet niet op mijn buren letten. En ik zit er ook niet dicht op![]()
Alleen praten wij wel met elkaar en komen elkaar langs de rijbak tegen, dus dan wordt er al eens over één en ander gekletst
Ik weet niet eens wie mijn buren zijn... Ja wel 2 huizen verder maar mijn directe buur... geen idee
Echwel schreef:Ik hoop echt van harte dat de kinderen waar school een veilige haven voor is niet erg de dupe worden....
Mijn hart breekt als ik daaraan denk.
Er zijn er zat..
Eleeke schreef:Echwel schreef:Ik hoop echt van harte dat de kinderen waar school een veilige haven voor is niet erg de dupe worden....
Mijn hart breekt als ik daaraan denk.
Er zijn er zat..
dochter is juf van zo'n klas. Daar wordt in ieder geval heel serieus mee omgegaan en dat wordt niet vergeten. Kinderen die uitgenodigd worden om toch naar school te komen, extra aandacht bij de online lessen etc etc.
Het blijft uiteraard een hele moeilijke zaak.
Mindim schreef:Ineke2 schreef:SusanH schreef:Ik vind het absoluut niet logisch. Het is een hele drastische maatregel voor iets wat ook op een andere manier aangepakt had kunnen worden.
Aangezien ook de rest van de scholen dicht zijn, zal dat niet de enige reden zijn.
Wél vind ik het erg jammer dat er veel te weinig mensen zijn die genoeg eigen verantwoordelijkheid kan nemen. (Dan heb ik niet over de werknemers die niet thuis mogen werken van hun werkgever. Als dat het enige was, dan had dat op een andere manier wel aangepakt geworden nu.)
Anders hadden deze maatregelen nu niet uitgevoerd hoeven worden. Het is nogal wat om als een kleuter behandeld te moeten worden met zijn allen.
Precies. We kunnen nu allemaal wel klagen dat er een lock down is, maar als maatschappij zijn we gewoon te laks geweest. Dat dat is je branden en op de blaren zitten nu.
Ik zat vanochtend het journaal te kijken en gisteren ging men nog even gezellig met een groep vrienden naar Amsterdam om te shoppen. Tja, waar zit je verstand dan, dan heb je het toch echt niet helemaal begrepen of een jongen die het schandalig vond om in dit soort omstandigheden te moeten leven, ik dacht maar goed dat het geen oorlog is, want met dat soort instellingen zouden we dan dik verliezen
Ineke2 schreef:SusanH schreef:Ik vind het absoluut niet logisch. Het is een hele drastische maatregel voor iets wat ook op een andere manier aangepakt had kunnen worden.
Aangezien ook de rest van de scholen dicht zijn, zal dat niet de enige reden zijn.
Wél vind ik het erg jammer dat er veel te weinig mensen zijn die genoeg eigen verantwoordelijkheid kan nemen. (Dan heb ik niet over de werknemers die niet thuis mogen werken van hun werkgever. Als dat het enige was, dan had dat op een andere manier wel aangepakt geworden nu.)
Anders hadden deze maatregelen nu niet uitgevoerd hoeven worden. Het is nogal wat om als een kleuter behandeld te moeten worden met zijn allen.
Popstra schreef:Kerken blijven wel weer open...
Veriye schreef:Ik snap niet zo goed dat ze het dan niet verplichten, dat kerken online diensten doen. Dan kan iedereen nog zijn geloof uitleven, alleen dan veilig voor iedereen thuis. Ik zag hier de laatste tijd op zondag wel heel veel mensen die van kerk naar buiten liepen en dan gezellig met z´n 10 bij elkaar staan te kletsen zonder 1.5m afstand.
Gelukkig heb ik vakantie en is het geen probleem dat de opvang sluit. Alleen zitten wij met de verhuizing, dus dat moeten wij nog even uitvogelen hoe wij dit het veiligst kunnen aanpakken zonder super duur bedrijf. wij hebben wel 1/2 mensen nodig om te helpen...Alleen redden wij dat niet. Maar dat mag dan niet zoals ik heb begrepen.
Loretta schreef:Religie heeft een streepje voor. Godsdienstvrijheid gaat heel erg ver. Is zelfs in de grondwet verankerd.
Blue_Eyes schreef:Het punt is... In verband met de scheiding van kerk en staat hebben overheden niets te zeggen over de invulling van de kerkdiensten. De kerk als instituut mag zich niet bemoeien met het overheidsbeleid en de overheid mag zich niet bemoeien met hoe een kerk zijn diensten inricht. Je moet er dus als overheid in deze op vertrouwen dat kerken zich aan je dringende advies houden - en verreweg de meesten doen dat ook heus.
Edit:Loretta schreef:Religie heeft een streepje voor. Godsdienstvrijheid gaat heel erg ver. Is zelfs in de grondwet verankerd.
En terecht. Ik weet niet of je enig beeld hebt hoe het eraan toegaat in landen waar géén godsdienstvrijheid is?
Blue_Eyes schreef:Het punt is... In verband met de scheiding van kerk en staat hebben overheden niets te zeggen over de invulling van de kerkdiensten. De kerk als instituut mag zich niet bemoeien met het overheidsbeleid en de overheid mag zich niet bemoeien met hoe een kerk zijn diensten inricht. Je moet er dus als overheid in deze op vertrouwen dat kerken zich aan je dringende advies houden - en verreweg de meesten doen dat ook heus.
Edit:Loretta schreef:Religie heeft een streepje voor. Godsdienstvrijheid gaat heel erg ver. Is zelfs in de grondwet verankerd.
En terecht. Ik weet niet of je enig beeld hebt hoe het eraan toegaat in landen waar géén godsdienstvrijheid is?