Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vulina

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 14:40

Ik heb er geen moeite mee. Eet dus geen aardappelen en brood en alles wat er op lijkt..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 15:43

gaucho schreef:
[ [url=m/JksAE9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn plan. Eerder 40/35/25, maar daar had ik best moeite om aan de eiwitten te komen. Nu iets meer KH, maar dan wel veel volkoren / havermout / groente en fruit en dergelijke. In een smoothie gooi ik wel vaak wat eiwit poeder. Moet zeggen dat er tegenwoordig steeds meer goede vega producten zijn met kwalitatief goed en redelijk veel eiwit.

Meer vet vind mijn lijf geen goed idee.

Hier ook alles volkoren etc
Ik probeer richting whole foods plantbased
Met opletten qua vet (want idd lijf vind dat niet leuk)

En geen dierlijke producten

Smoothie met een scoop eiwit doe ik ook...maar das mijn zomer ontbijt (bevroren banaan er door ;) )
Moet even verzinnen wat ik evt aan de havermout kan toevoegen(hennepZaad oid )

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 16:11

Scoop eiwit gaat ook prima met havermoutpap, overnight oats of een havermout ontbijttaartje :j je hebt ook kant en klare havermout mixjes met eiwit, maar die vind ik naar verhouding nogal prijzig.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 16:13

Of wafels met pompoen / banaan en havermout, doe ik ook eiwit poeder door.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 16:15

Ik heb met een smaakje , dat is het ”probleem” , dus moet even op zoek naar een andere
Vanille chai vind ik heerlijk als “milkshake”
Maar warm door mijn appeltaart havermout niet ;)
Dus moet even een simpele vanille variant. (En een echt lekkere choco variant ) zoeken

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 16:27

Xxl delicious vanille, of vanille-kaneel :j

Ik gooi daar zelf als ik choco wil rauwe cacaopoeder bij.

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:06

Vulina schreef:
Ik heb er geen moeite mee. Eet dus geen aardappelen en brood en alles wat er op lijkt..

Dat is echt goed dat dat lukt!
Ik heb het ook echt een tijd gedaan, maar nu toch weer aan de KH.. Maar dat komt meer doordat ik me nu zo slecht/ligt in mijn hoofd voel. Mag nu even niet dingen echt beperken, buiten de beperkingen van mijn maagverkleining om.
Komt over paar maanden wel weer :Y)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:11

Gaucho, hij moet ook nog plantaardig zijn :=
Dat maakt het wat lastiger
Veel plantaardige shakes zijn wat gruizig = jakkie
En de choco van het merk wat ik heb is veel te zoet qua smaak dus vrees de vanille ook
De chai weer niet maar dat komt door de specerijen gok ik

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:20

Sonja_vR schreef:
Gaucho, hij moet ook nog plantaardig zijn :=
Dat maakt het wat lastiger
Veel plantaardige shakes zijn wat gruizig = jakkie
En de choco van het merk wat ik heb is veel te zoet qua smaak dus vrees de vanille ook
De chai weer niet maar dat komt door de specerijen gok ik

https://xxlnutrition.com/nl/vegan-fit-p ... 193&205=19

Zelf nog niet geprobeerd, maar hoor er goede verhalen over. Die is er oa in vanille.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:41

Oeh thanks
Had er helemaal niet verder op door gezocht op de site

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 20:40

Ik ben gefrustreerd.

Wat mijn koppie weet: meid, je komt van ver, je kunt trots zijn op wat je bereikt hebt, je bent gestopt met roken, je hebt je gebit op laten knappen, je bent zoveel kilo kwijt.

Wat mijn koppie ziet als ik in de spiegel kijk: die pens.

Waarom is dat koppie af en toe zo ingewikkeld? Diep ademhalen. Relativeren. Doorgaan.

Vandaag weer een goede dag. Braaf gegeten. Braaf gefoxied. Gewoon dapper doorgaan.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 20:50

Wat lastig dat het kopie soms zo lastig doet Roosch :( Het klinkt alsof je het zelf goed kunt relativeren, maar het is ook wel heel lekker als je gewoon in de spiegel kunt kijken en zonder na te denken blij kan zijn met wat je ziet.
Helpt het om te kijken naar waar je wel blij mee bent? Ik vind mijn gespierde billen echt top :D kijk ik liever naar dan naar mijn buik :')

Hier er ook weer een goede dag er op zitten :j netjes qua kcal, en super qua beweging :j

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 20:51

Roosch schreef:
Ik ben gefrustreerd.

Wat mijn koppie weet: meid, je komt van ver, je kunt trots zijn op wat je bereikt hebt, je bent gestopt met roken, je hebt je gebit op laten knappen, je bent zoveel kilo kwijt.

Wat mijn koppie ziet als ik in de spiegel kijk: die pens.

Waarom is dat koppie af en toe zo ingewikkeld? Diep ademhalen. Relativeren. Doorgaan.

Vandaag weer een goede dag. Braaf gegeten. Braaf gefoxied. Gewoon dapper doorgaan.

Helpt het als je foto's van jezelf maakt? Of oude, nu veel te grote kleding aantrekt? Dit kan soms helpen voor je brein om te wennen aan je nieuwe lichaam.
En knap hoe je het relativeert inderdaad, je doet het ontzettend knap!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 20:56

Daarnet overwoog ik nog mijn spiegel af te plakken met iets. :')

Nah ik weet het allemaal wel maar als ik dan in de spiegel kijk wordt de aandacht echt naar dat ene probleemgebied getrokken. Met een spijkerbroek aan is het allemaal wel te verbloemen maar feit is dat ik gewoon nog steeds een hangbuikzwijntje ben zullen we maar zeggen. :') maar die schijnen schattig te zijn toch?

Een klein buikje zal ik altijd blijven houden, maar dan had ik liever zo een Yolanthe-in-de-Lama's variant gehad dan dit exemplaar. :D :D

Het is een continu proces en het is af en toe vermoeiend. Fijn om dat hier gewoon bespreekbaar te maken! <3

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 21:14

Wat zou je zeggen als je vriendin zo'n buikje had?

Ik kan me voorstellen dat je na zo'n lange tijd doelgericht en gedisciplineerd hebt geleefd om af te vallen, je ook toe bent aan een nieuw doel.
Laatst bijgewerkt door senna21 op 27-10-20 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 21:18

Dat is best een goeie vraag. Ik zou waarschijnlijk zeggen dat ze trots op zichzelf moet zijn omdat er al zoveel vanaf is.

En ik weet het ook echt wel. Alleen wat ik zie verschilt echt met de dag. Ik keek van de week in de spiegel en moest aan iemand in dit topic denken die blij was toen ze in de spiegel keek. Toen kon ikzelf ook gematigd blij zijn. En nu een paar dagen later is het dan zo anders. :+
Jongens, ik vind mezelf maar ingewikkeld af en toe. Dat jullie het maar weten. :')

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 22:14

Roosch schreef:
Dat is best een goeie vraag. Ik zou waarschijnlijk zeggen dat ze trots op zichzelf moet zijn omdat er al zoveel vanaf is.

En ik weet het ook echt wel. Alleen wat ik zie verschilt echt met de dag. Ik keek van de week in de spiegel en moest aan iemand in dit topic denken die blij was toen ze in de spiegel keek. Toen kon ikzelf ook gematigd blij zijn. En nu een paar dagen later is het dan zo anders. :+
Jongens, ik vind mezelf maar ingewikkeld af en toe. Dat jullie het maar weten. :')

Herkenbaar hoor. De ene dag ben ik supertrots op m'n lichaam en hoe ik eruit zie na een kindje te hebben gekregen en de volgende dag zie ik alles wat (nog) niet goed is en kan ik alles uit m'n kast aantrekken, maar zit niks me goed. Gelukkig heb ik meer goede dan slechte dagen. Volgens mij geldt dat voor jou ook :D

Hier gisteren bij CenterParcs lekker een rondje gewandeld over het park. Verder weinig gedaan. Vandaag gezwommen, rondje gewandeld op/rondom park (iets van 5km) en daarna nog 4km hard gelopen. Dus die pizza was wel verdiend :j

We schrokken ons vanochtend de pleuris want er kwam ineens iemand binnen om een tas met boodschappen/ontbijt in de gang te zetten. Met het vertrekken maakte alleen nogal herrie en leek het alsof m'n zoontje z'n kamer aan het verbouwen was. Dus ik stoof m'n bed uit :') ben wel eens relaxter wakker geworden...

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 22:41

Zo herkenbaar Roosch!
Toen ik 60 kg ben afgevallen na mijn maagverkleining zag ik het ook heel lang niet. Op groepsfoto's was ik altijd nog op zoek naar het dikkertje van de groep..
Maar toen heb ik eens een foto die ik heel erg vond toen ik dik was precies nagemaakt. Deze 2 foto's heb ik een paar weken naast elkaar op de spiegel geplakt.
Dat kwam wel binnen en uiteindelijk zag ik zelf toch echt wat ik allemaal had bereikt.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 22:50

Meer goede dan slechte dagen inderdaad. :j

Dat was een goed idee geweest, landvrouw. Maar ik meed camera's een beetje toen ik nog maat 44 had.. en als ik dan op de foto stond maakte ik hem zelf via de meest positieve hoek en met het meest positieve licht. :')
Maar heb gelijk wel even eens gekeken en je hebt gelijk. Dit helpt wel!
Afbeelding

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 23:01

Dat deed ik ook inderdaad..
Maar toevallig had ik echt een foto gedtuurd gekregen waar ik zo enorm van schrok dat die echt super was..
Afbeelding
Heb hem niet meer los, maar de foto van t geitje was voor mij een echte eye opener.

Goede foto's Roosch, wellicht heb je er inderdaad iets aan.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 23:03

Ik herken het wel roos, sommige dagen ben ik super positief en dan kijk ik in de spiegel en zie ik het bijna niet. Terwijl het echt wel te zien is.
Ik hoor dat bij meer mensen die af zijn gevallen, dus volgens mij niet heel raar.

Dat met die foto's is een heel goed idee. En regelmatig in de bak kijken met te kleine kleding.

Vandaag bij mijn oma gingen ze boerenkoolstampot eten. Voor mij had ze een glas asperges. Ik ben dus even snel naar huis gereden en heb mijn eigen boerenkoolstampot opgehaald.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 23:07

Ongelooflijk wat een resultaat, landvrouw!!

Het lijkt echt een mentaal dingetje te zijn. Dat koppie moet ook wel meegroeien. Nouja. Meekrimpen?

En de bak met kleding die te groot is? Daar heb ik anderen al blij mee gemaakt. Die kant gaan we niet meer op dus ik dacht opgeruimd staat netjes! (Voor alles is een eerste keer. Roosch en opruimen. Koekoek)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 23:38

Ik herken dat ook hoor Roosch. Toen ik na mijn gastric bypass nog maar 72 kilo woog, bleef ik toch zo’n buikje houden wat ik echt zo jammer vond. Want in een strak shirtje of jurk bleef je dat zien. Inmiddels is dat buikje weer opgevuld helaas. Maar goed daar wordt weer aan gewerkt. Maar ik weet dat ik dat dingetje altijd zal blijven houden.

Afbeelding
Hier zie je het wel. Voor de rest echt een figuur waar ik heel blij mee was. Behalve dat buideltje zoals ik het maar noem. Maar goed dat is alweer 30 kilo geleden. Ik ben nu weer hard mijn best aan het doen om ik ieder geval weer op 2 cijfers voor de komma te komen en zo in kleine stapjes steeds meer richting gezond gewicht.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 08:54

Dat is precies wat ik dus ook heb! Een buideltje.

Wat ben jij een leuk mens om te zien trouwens. <3

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 11:28

Haha dankje. Deze foto is wel van bijna 10 jaar geleden hoor. Maar mijn haarkleur is weer hetzelfde inmiddels.