IMJ schreef:Ja op dag 5 tot 7 schijnt echt het kantelpunt te liggen..
Gecondoleerd badeendje.. verdrietig
Ja klopt, ze had een afdeling met 12-om-12 mensen (2 huiskamers die wel naar elkaar toe konden lopen, maar waar de zorg wel apart werd verleend). Eerst bleek de eerste huiskamer besmet en hebben ze de andere afdeling afgescheiden zodat het daar wellicht voorkomen kon worden, dat leek eerst ook te lukken (negatieve test) maar twee dagen zijn alle bewoners opnieuw getest en bleken ze bij oma inmiddels ook alle 12 corona te hebben. Op de collectieve dag 7 zijn in totaal 4 mensen overleden, het is echt onwerkelijk, ik vind het zo erg. Mijn oma was niet meer heel fit, maar er waren ook mensen bij die rond de 70 waren en prima ter been, die echt nog vol levenslust zaten (en enkel dement waren) en die zijn gewoon allemaal overleden. Ik geloof het nog steeds niet, en ik wil niet weten wat een mentale klap het zorgpersoneel krijgt. Zij moeten gewoon zonder goede PBM's met lede ogen aanzien hoe driekwart van hun afdeling binnen 2 weken overlijd. Daarnaast mag er ook geen uitgeleide plaatsvinden, de dode moet direct in de koelcel, ze mogen geen afscheid nemen, het is echt vreselijk. Vooral omdat het zo recent is maakt het me gewoon heel erg boos en verdrietig wanneer corona met de griep wordt vergeleken. Ook van een griep kan je flink ziek worden, maar het is gewoon niet hetzelfde, dus vergelijken slaat gewoon nergens op.
Rennie, je leest wat je wilt lezen, je plaatst jezelf enorm in de slachtofferrol, terwijl het in jouw situatie helemaal niets uitmaakt of je corona hebt ja of nee. Je hebt verhoging, je bent slecht te pas, je hoest, dan meld je je ziek en blijf je thuis tot je weer herstelt bent. Je mag zeker klagen, maar waarom in hemelsnaam in een topic met coronapatiënten, terwijl je er zelf geen bent? Er is ook een regulier klaagtopic.