Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 23:22

IMJ schreef:
Ja op dag 5 tot 7 schijnt echt het kantelpunt te liggen..

Gecondoleerd badeendje.. verdrietig

Ja klopt, ze had een afdeling met 12-om-12 mensen (2 huiskamers die wel naar elkaar toe konden lopen, maar waar de zorg wel apart werd verleend). Eerst bleek de eerste huiskamer besmet en hebben ze de andere afdeling afgescheiden zodat het daar wellicht voorkomen kon worden, dat leek eerst ook te lukken (negatieve test) maar twee dagen zijn alle bewoners opnieuw getest en bleken ze bij oma inmiddels ook alle 12 corona te hebben. Op de collectieve dag 7 zijn in totaal 4 mensen overleden, het is echt onwerkelijk, ik vind het zo erg. Mijn oma was niet meer heel fit, maar er waren ook mensen bij die rond de 70 waren en prima ter been, die echt nog vol levenslust zaten (en enkel dement waren) en die zijn gewoon allemaal overleden. Ik geloof het nog steeds niet, en ik wil niet weten wat een mentale klap het zorgpersoneel krijgt. Zij moeten gewoon zonder goede PBM's met lede ogen aanzien hoe driekwart van hun afdeling binnen 2 weken overlijd. Daarnaast mag er ook geen uitgeleide plaatsvinden, de dode moet direct in de koelcel, ze mogen geen afscheid nemen, het is echt vreselijk. Vooral omdat het zo recent is maakt het me gewoon heel erg boos en verdrietig wanneer corona met de griep wordt vergeleken. Ook van een griep kan je flink ziek worden, maar het is gewoon niet hetzelfde, dus vergelijken slaat gewoon nergens op.

Rennie, je leest wat je wilt lezen, je plaatst jezelf enorm in de slachtofferrol, terwijl het in jouw situatie helemaal niets uitmaakt of je corona hebt ja of nee. Je hebt verhoging, je bent slecht te pas, je hoest, dan meld je je ziek en blijf je thuis tot je weer herstelt bent. Je mag zeker klagen, maar waarom in hemelsnaam in een topic met coronapatiënten, terwijl je er zelf geen bent? Er is ook een regulier klaagtopic.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 23:54

Badeendje schreef:
Mijn oma heeft ook corona gekregen, ze is inderdaad maar kort ziek geweest, van test tot overlijden was precies een week, net zoals 12 van de 24 medebewoners op haar afdeling, waarvan er tevens nog 6 stervende zijn. Dat je het afdoet als een ziekte gelijk aan griep slaat gewoon nergens op, van de griep gaat niet driekwart van een afdeling dood.

Ik vind het heel vervelend voor je dat je hoest, maar het is volstrekt logisch dat het mensen afschrikt. Dat deed het ook al pre-corona. Daarnaast, als je koorts hebt blijf je toch sowieso thuis, waarom meld je je dan niet gewoon ziek?

Jeetje wat ontzettend heftig zeg. Heel veel sterkte met het verlies. :(:)

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 03:30

Badeendje schreef:
IMJ schreef:
Ja op dag 5 tot 7 schijnt echt het kantelpunt te liggen..

Gecondoleerd badeendje.. verdrietig

Ja klopt, ze had een afdeling met 12-om-12 mensen (2 huiskamers die wel naar elkaar toe konden lopen, maar waar de zorg wel apart werd verleend). Eerst bleek de eerste huiskamer besmet en hebben ze de andere afdeling afgescheiden zodat het daar wellicht voorkomen kon worden, dat leek eerst ook te lukken (negatieve test) maar twee dagen zijn alle bewoners opnieuw getest en bleken ze bij oma inmiddels ook alle 12 corona te hebben. Op de collectieve dag 7 zijn in totaal 4 mensen overleden, het is echt onwerkelijk, ik vind het zo erg. Mijn oma was niet meer heel fit, maar er waren ook mensen bij die rond de 70 waren en prima ter been, die echt nog vol levenslust zaten (en enkel dement waren) en die zijn gewoon allemaal overleden. Ik geloof het nog steeds niet, en ik wil niet weten wat een mentale klap het zorgpersoneel krijgt. Zij moeten gewoon zonder goede PBM's met lede ogen aanzien hoe driekwart van hun afdeling binnen 2 weken overlijd. Daarnaast mag er ook geen uitgeleide plaatsvinden, de dode moet direct in de koelcel, ze mogen geen afscheid nemen, het is echt vreselijk. Vooral omdat het zo recent is maakt het me gewoon heel erg boos en verdrietig wanneer corona met de griep wordt vergeleken. Ook van een griep kan je flink ziek worden, maar het is gewoon niet hetzelfde, dus vergelijken slaat gewoon nergens op.

Rennie, je leest wat je wilt lezen, je plaatst jezelf enorm in de slachtofferrol, terwijl het in jouw situatie helemaal niets uitmaakt of je corona hebt ja of nee. Je hebt verhoging, je bent slecht te pas, je hoest, dan meld je je ziek en blijf je thuis tot je weer herstelt bent. Je mag zeker klagen, maar waarom in hemelsnaam in een topic met coronapatiënten, terwijl je er zelf geen bent? Er is ook een regulier klaagtopic.

Opmerkingen van mensen als Rennie89 doen dan inderdaad extra pijn en zijn compleet tactloos naar hen die net als jij mensen aan Corona verloren hebben of mensen die langdurig de gevolgen voelen van hun besmetting. Ik begrijp ook werkelijk niet dat ze zelf niet wil inzien hoe misplaatst het is in dit topic, maar goed.

Ik wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen! :(:)

IMJ

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 08:24

Oh badeendje.. wat ontzettend verdrietig! Wat een impact heeft dat..

Nogmaals sterkte meid.

Hoe gaat het Daphara?

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 09:22

Badeendje wat heftig, gecondoleerd en heel veel sterkte.

Ik ben vanmorgen wakker geworden met hoofdpijn, helaas. Hoelang heeft dit bij jullie aangehouden en merken jullie ook dat de hoofdpijn erger is als je de dag ervoor meer hebt gedaan?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 11:28

Ik vind de reactie die jullie Rennie geven behoorlijk heftig. Ik gun jullie geen luchtweg infectie of longontsteking toe die ook voor serieuze blijvende klachten kunnen zorgen. Het is alleen wel wat minder besmettelijk dus in dat opzicht minder zorgelijk voor heel Nederland. Dat heeft helemaal niks te maken met het ontkennen hoe heftig Corona is.

Sterkte Badeendje. Erg heftig.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 14:12

JorisDy schreef:
Badeendje wat heftig, gecondoleerd en heel veel sterkte.

Ik ben vanmorgen wakker geworden met hoofdpijn, helaas. Hoelang heeft dit bij jullie aangehouden en merken jullie ook dat de hoofdpijn erger is als je de dag ervoor meer hebt gedaan?

4 weken onderweg en nog steeds aanwezig. Tweede week was wel het ergst (echt migraine met visuele klachten). Maar nu is dit naast de vermoeidheid hetgeen waar ik last van hou en waardoor ik met werk niet echt op kan bouwen... De kater komt telkens laten. -O-

aisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 14:21

hier ook weer aan het werk zachtjes aan.
halve dag is het klaar
pijnlijke steken in rug en borst nog en inderdaad adem tekort met veel praten.
Ook zingen onder de douche kan ik niet :+ :D ( kon ik wel!!)

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 17:03

Hier beroerd, piepend ademhalen en mijn longen staan in de fik voor mijn gevoel.
Ik slaap zo 12 uur achter elkaar weg, dus zal het wel nodig hebben.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 17:53

Badeendje wat erg verdrietig en zo onwerkelijk en zoveel mensen :knuffel:

Ik vind jullie enorm dapper en face to face covid in de bek kijkend. Ik zelf ben een laffe hond (met alles wat ziekte heet :o ). Ik woon in Frankrijk en we leven al vanaf maart zeer terug getrokken (manlief 77 jaar) en hier zijn mondmaskertjes verplicht.
3 weken geleden was ik in een winkel en zag ik dat ik medisch mondkapjes kon kopen en heb dat gedaan. Ik heb hier veel katoenen mondkapjes. En fin bijna 3 weken geleden, wilde ik boodschappen doen, en ik weet nog niet waarom, maar toen ik in de auto zat was er iets dat me terug liet gaan naar huis, het medisch mondkapje liet omdoen en omdat het wat groot was (heb klein gezicht) heb ik mijn eigengemaakte mondkapje er overheen gedaan waardoor het perfect allemaal zat.
Sta ik in een winkel, vind ik dat de verkoper er wel slecht uitziet en na een hoest (hij stond achter glas en had mondkapje op→ hij had al mijn boodschappen aangegeven (4 meter afstand heb ik gehouden vanuit een soort gevoel) vertelde hij op mijn vraag dat hij positief getest is op covid een week ervoor en dat het nu weer goed ging met hem. Ik hem uitgelegd dat hij helemaal niet in de winkel mag staan daar hij nog hoestte en dus niet 24 uur klachtenvrij was.
Wat verdwaasd ben ik gelijk naar huis gegaan. Al mijn kleren in de was gedaan, mijn handen ontsmet, gedoucht, haren gewassen→ ik was zo vreselijk boos.
We zitten in een lock down, dus mogen niet naar buiten, alleen voor een klein wandelingetje met bewijs, en dus heb ik de afgelopen weken door die banketstaaf, volkomen geïsoleerd geleefd en ik ben dus echt bang geweest.
TEsten voor mij is geen optie, want ik ken mezelf veel te goed, als ik positief getest word sta ik gelijk op min 2 (vanwege de schrik en angst voor mezelf maar vooral van manlief). Ik ben een kranig mens normaal, maar met heuse ziektes ben ik zo'n bangerik.
Manlief was van meet af aan overtuigd dat ik niet besmet was, en dat blijkt dus ook te kloppen want ook manlief is fris en fruitig (zo dankbaar voor) en heeft geen enkele klachten en dat had hij anders nu toch wel gehad moeten hebben.
Kortom, ondanks dat er niets aan de hand was hier, heb ik echt rot weken achter de rug, als het om covid gaat en ik heb alles over covid zover mogelijk van me af gehouden.
Wel ben ik door dit gedoe nog meer overtuigd dat als ik al was, dat ons geïsoleerde leven voor mij heel erg goed is. Want ik ben weer ontspannen, voel me gelukkig en weer mezelf.

Dus heb dit topic bij gelezen, wat ik vooral begonnen was om gelijk te weten bij welke signalen er iets mis kan zijn. Iedereen die ziek is wens ik heel veel sterkte toe.
Jullie zijn flinke meiden, dat heb ik al gelezen en niet van die schijter als dat ik ben.

Iemand maakte paar bladzijde terug dat er volgens haar nog meer nodig is als het om covid gaat.

Dit denk ik meer en meer. Want hoe kan het anders dat er mensen zijn die in de frontline werken en geen covid krijgen en anderen al 2 keer en zo enorm ziek er van zijn. Dat vind ik zo verdrietig.

Gelukkig komt het vaccin er aan en dan kunnen we hopelijk weer normaal gaan leven. En ik ga weer onder mijn steen. Bedankt voor het lezen, ik wilde het eventjes van mij afschrijven ook in de overtuiging dat er meer mensen zijn zoals ik die grote bangeriken zijn en alleen bij klachten al bang zijn. Iets dat in Frankrijk in ieder geval al bekend is en waar aandacht voor gevraagd werd, want is natuurlijk ook gevaarlijk (deze mensen testen zich niet, en bellen opeens doodziek de brandweer met de mededeling dat ze covid hebben→ dat is hier zo want zij doen de ambulance dienst, en blijken dan werkelijk dood en dood ziek aan te komen in het ziekenhuis).
Dus het testen wat jullie doen is gewoon veel beter!

Daphara en alle anderen hopelijk zijn jullie gauw weer beter en jullie hoeven jezelf niets te verwijten. Dat vind ik zo'n onzin. Het kan ons allemaal gebeuren. Alleen die man had niet moeten gaan werken.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 19:11

Daphara schreef:
Hier beroerd, piepend ademhalen en mijn longen staan in de fik voor mijn gevoel.

Heb je ook astma naast corona? Of piepen van corona? Sterkte

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 19:44

Hier morgen een sneltest vanwege nauw contact met positief corona persoon, de uitslag is er binnen 15 minuten dus ben zeer benieuwd.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 19:51

Urona447 schreef:
Hier morgen een sneltest vanwege nauw contact met positief corona persoon, de uitslag is er binnen 15 minuten dus ben zeer benieuwd.

Spannend. Sterkte!

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 19:58

tokedri schreef:
Daphara schreef:

Heb je ook astma naast corona? Of piepen van corona? Sterkte

Nee, geen astma. Piepen is vooral bij inspanning, zoals naar de WC lopen, je weet wel, de echt zware dingen ;)

Hadden jullie ook dat je lijf zo zwaar aanvoelt, alsof je ineens 50 kg bent aangekomen?
Ik heb best wel een keertje griep en zware griep gehad, maar dit is toch wel anders hoor, vooral die brandende longen. Ik hoest trouwens niet echt, het is meer een kuch zo nu en dan. Ook nog steeds geen koorts, maar gelukkig ook geen ondertemperatuur meer.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 08:44

joyce_eddy schreef:
Ik ben ontzettend kort ademig bij inspanning. Ik had 26e positief getest, verder geen klachten meer maar zodra ik wat wandel, trap loop of iets dergelijks heb ik echt zuurstof te kort...

Ook vliegt mijn temperatuur steeds omhoog met opstaan was hij vanmorgen 37.7

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 15:35

Pff je hebt het goed te pakken :(:).

Mijn temperatuur net maar weer gemeten en hij gaf 37.7 aan, terwijl ik donder en vrijdag weer ruim onder de 37.5 zat. Kan dit ook nasleep zijn?

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 16:18

JorisDy schreef:
Pff je hebt het goed te pakken :(:).

Mijn temperatuur net maar weer gemeten en hij gaf 37.7 aan, terwijl ik donder en vrijdag weer ruim onder de 37.5 zat. Kan dit ook nasleep zijn?

Nasleep kan heel lang duren
Ik lees ik de fb groep van mensen met 8 mnd verhoging

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 16:44

Ik sprak vandaag de bedrijfsarts en die gaf aan dat je weer de deur uit mag na 24 uur koortsvrij, maar ik heb helemaal geen koorts gehad nog.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 16:46

Daphara schreef:
Ik sprak vandaag de bedrijfsarts en die gaf aan dat je weer de deur uit mag na 24 uur koortsvrij, maar ik heb helemaal geen koorts gehad nog.

Hier houden ze aan geen echte klachten... alleen rest klachten. Een kuchje is dan een rest klacht.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 17:38

De GGD geeft ook aan na 24 uur klachtenvrij weer naar buiten. Maar dan wel een week na de test pas. Bij ons iig..

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 18:30

Hier helaas ook een positieve uitslag gekregen vandaag. Maandag klachten vrij. Maandag op dinsdag echt extreme hoofdpijn gehad 's nachts. Overdag begon ik te hoesten, toch maar temperatuur gemeten ook en die was 37,9. Test aangevraagd omdat ik ook in de zorg werk. En helaas positief dus. Zo ontzettend balen. Voel me gelukkig niet echt heel ziek, hoofdpijn is vervelend en het hoesten gaat zeer doen. Maar kan mijn 3 kinderen nu heel lang niet zien en dat vind ik nog het aller moeilijkst...

aisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 18:34

sterkte kaygee,hier was dat ook(bijna twee weken niet gezien) ook al zijn ze 21 en 24 missen doe je ze toch! Maar het is beter zo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 18:37

Kaygee schreef:
Hier helaas ook een positieve uitslag gekregen vandaag. Maandag klachten vrij. Maandag op dinsdag echt extreme hoofdpijn gehad 's nachts. Overdag begon ik te hoesten, toch maar temperatuur gemeten ook en die was 37,9. Test aangevraagd omdat ik ook in de zorg werk. En helaas positief dus. Zo ontzettend balen. Voel me gelukkig niet echt heel ziek, hoofdpijn is vervelend en het hoesten gaat zeer doen. Maar kan mijn 3 kinderen nu heel lang niet zien en dat vind ik nog het aller moeilijkst...

Ach, je kinderen niet zien....wat naar! Ik hoop dat je snel weer opknapt.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 19:22

Daphara schreef:

Ik ben wel 2 weken koort vrij geweest..maar vanmorgen dit er weer bij... geen idee of her echt van Corona is?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 20:58

Onder de 38 is verhoging geen koorts