4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sneeuwvlok23

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 15:24

@Joanne1997, deze keer wil ik inderdaad zorgen dat ik niet weer een terugval krijg. Ik merk nu hoe lastig het weer is en hoe zonde het is dat alles voor niets is geweest. Ben er toch echt wel 2 a 3 maanden mee bezig geweest. Dus misschien is een diëtist uiteindelijk wel handig om even wat handvaten te krijgen. Je lijstje ziet er goed uit trouwens! Wel knap dat je zo yoghurt kan eten als tussendoortje, ik krijg dat echt niet weg zonder dat er iets van fruit of limonade doorheen zit :+

@M9ara, jouw lunch en avondeten klinkt echt heerlijk! Wil zelf ook weer wat meer gaan koken, dus ga hem even opschrijven als inspiratie :o Bedenk je dit echt zelf of haal je ze van een website of kookboek vandaan?

@Aight, als je je lijstje zo uitlegt ziet het er idd goed uit! Zolang je niet rondloopt met een hongergevoel, lijkt het mij dat je dan idd wel op het goede pad zit.

@Kimmie, vind jouw tussendoortjes er altijd zo lekker uit zien. Heb nu ook zin in pepernoten, haha. Kan trouwens zijn dat ik er overheen heb gelezen, maar welk kcal doel heb jij voor jezelf gezet?

Ik vroeg me trouwens af of jullie een vast weegmoment hebben steeds? Ik merk bij mezelf dat als de weegschaal niet aangeeft wat ik wil, dat ik hier gelijk gedemotiveerd van raak. Ondanks dat blijf ik wel benieuwd naar het resultaat. Is één keer per week goed of doen jullie dit vaker/minder vaak?

Mijn lijstje van gisteren is dit uiteindelijk geworden:
O: Sandwich met kipfilet, hummus, rouwkost; 2 cracottes met jam; 1 appel
T: 2x snack a jack karamel
L: 2 wraps met hummus, kipfilet, rouwkost en pesto
A: rodekool en aardappels; 150g Griekse yoghurt met een handje muesli
T: banaan + perzik
T: 2 soepstengels zeezout

Ik ontbijt + lunch eigenlijk elke dag wel met hetzelfde. Merk dat ik dat zelf fijner vind om vol te houden, en het blijft nog lekker ook :+

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 15:55

@Kim, wat goed van je cijfer zeg! En fijn dat je andere tentamen ook goed ging. Wat is hupke anijs? Ik word ook nog echt wijzer op Google :')

@Lisanne, fijn dat je test negatief is en je met een gerust hart weg kan! Waar ga je naar toe op vakantie?

@Aight, ik vind fruit eten in de zomer zoveel makkelijker dan in de andere seizoenen. Ik houd niet mega veel van appels en eet eigenlijk alleen bananen als ze nog niet rijp zijn. In de zomer kan je lekker aardbeien, nectarines, perziken, mango’s, ananas, meloen etc. eten. Dus dan eet ik automatisch meer fruit. De andere seizoenen moet ik minimaal 1 stuk fruit per dag eten van mezelf. Soms verwerk ik het in een smoothie, of een banaan door een eiwitshake of een glas versgeperste sinaasappelsap. Je lijstje is misschien mager in de zin van je hebt een scheve verhouding tussen het begin en het einde van de dag. Maar als dat voor jou werkt, dan is dat prima natuurlijk! :)

@Joanne, oh wat leuk om te horen! Dankjewel :o Ik ben benieuw of je les doorgaat zaterdag! Jij hebt ook een mooi lijstje :)

@Mara, misschien kun je iets van noten bij je ontbijt verwerken? Ik zou na jouw lunch ook wel ontploffen denk ik haha.

@Sneeuwvlok, ik heb geen vast weegmoment. Ik weeg mij altijd op dezelfde weegschaal (die thuis staat) en ik ben ook veel bij mijn vriend, dus ik ben niet op vaste dagen thuis. Meestal doe ik het 1x per 1-2 weken. Het verschilt veel, bv. rondom menstruatie, dus ik pin mij niet op 1 meeting vast. Dan kan je beter een week later weer eens kijken. Maar meestal doe ik maar wat haha. Vaak heb ik al wat gegegeten of gedronken en dacht ik oeps wilde nog wegen vandaag :P

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 15:59

@Sneeuwvlok Ik weeg iedere morgen maar pak voor mijn gewicht dan een weekgemiddelde. Ik kan heel goed objectief naar die getallen kijken en mijn motivatie wordt er ook niet echt door beinvloed dus voor mij werkt het wel goed zo. Als je merkt dat je motivatie er echt door beinvloed wordt dan zou ik zeker niet elke dag gaan wegen want daar gaan nu eenmaal schommelingen in zitten. Ik zou misschien dan naar 1 per 2 of zelfs 4 weken gaan. Ik zeg nu eens per 4 weken omdat ik laatst een super interessante ted talk tegen kwam waarin iets verteld werd over hoe een vrouwenlichaam verschilt van een mannenlichaam en welke invloed de menstruatiecyclus heeft op onder andere je energiebehoefte en gewicht. Ik zal eens kijken op ik die nog terug kan vinden.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:12

Mara, in principe helemaal niet erg als je wat wisselt qua eten. Als je je maar aan je kcal doelen kunt houden. Het is ook echt heerlijk! Eindelijk een manier gevonden hoe ik de kwark kan blijven eten :9 Jouw lunch en avondeten klinken echt heerlijk! Je zou inderdaad eventueel noten bij je ontbijt kunnen nemen, best lastig, want het is al wel aardig gevuld. Of je maakt zo'n prutje als de mijne, dat zijn iig zeker aardig wat kcal

Joanne, lekker bezig met bewegen! Oeh inderdaad duimen dan dat het door kan blijven gaan! Bij ons op de sportschool geven ze de groepslessen nu via Zoom. Nog even uitproberen, maar werkt best prima!

Lekker lijstje Sneeuwvlok! Wat is je echte naam als ik vragen mag? Dat praat wat makkelijker! Knap dat je de eerste keer zonder hulp zoveel bent afgevallen. Het klinkt alsof je het goede pad weer hebt gevonden! :D Ik heb nu een kcaldoel van 1800, wat meer als ik veel beweeg. Soms wat minder als ik dat even nodig heb :') Ik weeg mezelf niet vaak. Ik denk misschien maar één keer in de maand oid. Het demotiveert mij namelijk best erg als ik niet afgevallen ben. Ik krijg meer motivatie van het feit dat ik gezond eet dan de weegschaal. Je zou eventueel ook drie keer per week jezelf kunnen wegen en daar een gemiddelde van nemen.

Super dat je tevreden bent met je lijstje Tanja! Ook super dat je progressie merkt in de sportschool! Hupkes zijn kleine witte broodjes met anijszaadjes. Je hebt ze met en zonder krenten. Hupkes worden op 3 november (de feestdag van een bepaalde heilige) gezegend door de pastoor. Het is geloof ik wel iets typisch voor West-Brabant.

Lisanne, woehoe, wat fijn dat je test negatief is! *\o/* Fijn ook dat je met een gerust hart weg kan! Waar ga je heen?

Aight, dat ziet er al beter uit! Oeh die lunch klinkt interessant en ziet er ook vullend genoeg uit!

Gisteren had ik eigenlijk gepland om in het bos te wandelen en in de tuin te werken. Dat niet gedaan, maar wel mijn paard verzorgd en rekoefeningen gedaan bij de cesartherapie.
O: twee boterhammen met hummus en Brabantse zult. (263)
T: boterham. (64)
L: twee boterhammen met krabsalade en eiersalade, hupke anijs met roomboter en suiker, eierkoek. (557)
T: druiven. (66)
A: mezzi rigatoni met boerenkool, ricotta en runderworstjes en een gehaktbal. (859)
T: gaan we weer :') speculaasbrok, kruidnoten, witte chocola en toffifee. (285)
B: 10.000 stappen, 25 minuten fietsen, 90 minuten paard verzorgen en 30 minuten paardrijden.
Totaal kcal: 2094.

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:23

@Kim, lekker toch een avondsnack als het in je lijstje past :)
Grappig van dat hupke! Dus eigenlijk eet je dat een keer per jaar?

O: 200 gram magere kwark, 2 beschuitjes met hagelslag, cappuccino
T: halve appel
L: volkoren boterham met 2 gebakken eieren
T: 2 plakjes ontbijtkoek, 100 gram fruitmix, cappuccino
A: hamburger, verse airfryer friet, salade
T: toetje
B: 5500 stappen

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 21:13

IMAY1990 schreef:
@Sneeuwvlok Ik weeg iedere morgen maar pak voor mijn gewicht dan een weekgemiddelde. Ik kan heel goed objectief naar die getallen kijken en mijn motivatie wordt er ook niet echt door beinvloed dus voor mij werkt het wel goed zo. Als je merkt dat je motivatie er echt door beinvloed wordt dan zou ik zeker niet elke dag gaan wegen want daar gaan nu eenmaal schommelingen in zitten. Ik zou misschien dan naar 1 per 2 of zelfs 4 weken gaan. Ik zeg nu eens per 4 weken omdat ik laatst een super interessante ted talk tegen kwam waarin iets verteld werd over hoe een vrouwenlichaam verschilt van een mannenlichaam en welke invloed de menstruatiecyclus heeft op onder andere je energiebehoefte en gewicht. Ik zal eens kijken op ik die nog terug kan vinden.

Dit is die Ted Talk:

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 23:43

Mara; fijn dat het goed gaat bij jou! Je lijkt inderdaad precies te weten waar nog winst te behalen is! Super zeg. Ben benieuwd naar je weegmoment morgen :)

Sneeuwvlok: hier geen vast weegmoment. Hield eerst altijd de vrijdag aan, maar merk dat ik nu steeds vaker dagelijks erop ga staan.
Nu kan ik pas maandag weer en denk dat dat ook wel even goed is.

Kim; heerlijk toch dat je in de avond de ruimte heb om lekker wat extra’s te eten! Net lijstje zo hoor.

@ Mara, Joanne, Tanja en Kim; we zitten in Drenthe! Lekker met de paarden beetje door de bossen de komende dagen :)

Helaas verliep alles wel anders als gehoopt... vanmorgen lekker op tijd vertrokken zodat alles op het gemak kon. Stonden we dan halverwege met auto problemen... anwb geweest, auto enigszins aan de praat gekregen dat die het goed bleef doen tot 20 km voor bestemming. Uiteindelijk goed aangekomen, pijn in mn lijf van de stress maar we zijn er!
Auto doet het voor nu goed zonder trailer, dus t weekend ff omruilen met een auto van thuis (schoonpaps of de auto van mijn ouders) want met onze eigen auto gaan we het niet meer proberen.
Dikke stress dus, en daardoor kreeg ik vanmiddag echt geen hap door mn keel. Gelukkig vanavond wel weer wat meer gegeten dus al met al een redelijke dag.

O: 150 gr Griekse yoghurt met 30 gr granola. Pakje optimel 500 ml (langere tijd over gedaan)
L: wit pistoletje met brie, komkommer, honing en sla.
T: snicker.
A; portebello met risotto, paar aardappelkroketjes, salade. Als toetje tiramisu. En een glas zoete witte wijn.

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 09:37

Mara: Bedankt voor het compliment! Ik zit denk ik wel op de goede weg. Al heb ik me vanmorgen voor het eerst in drie weken weer gewogen en ben niks verloren.. dus daar snap ik echt niets van. Ik voel aan mijn lijf wel dat het veranderd en het voelt goed dus ik probeer daar maar op te blijven focussen.
Ben benieuwd wat de weegschaal bij jou vandaag zegt! Lekker lijstje wel weer! En ik ga mee met de rest dat ik na jouw lunch ook zou ontploffen :+ :9

Sneeuwvlok: haha, ik vind gewoon yoghurt juist erg lekker :D maar ieder z’n smaak natuurlijk!
Ik heb geen vast weegmoment (meer). Dit werkt voor mij erg demotiverend. Ik weeg me net wanneer het uitkomt, ik zit nu ongeveer op 1x in de 3 á 4 weken.
Lekker lijstje had je weer!

Kimmie: Balen dat je dag niet liep zoals gepland maar toch een prima dag gehad zo te zien! Ik krijg altijd zo veel honger van jouw avond snacks haha.

Tanja: lekker, jouw lijstje! :D

Imay: interessant! Ik ga het filmpje later eens goed bekijken.

Lisanne: wat balen van de autopech zeg. En ook eng met trailer en paarden. Gelukkig allemaal goed afgelopen en verstandig om voor de terugweg een andere auto te regelen.
Ook balen dat daardoor je eetplanning in de soep liep. Je avondeten klinkt ontzettend lekker!
Geniet van je vakantie, klinkt echt super en het is er ondanks de kou ook nog eens mooi weer voor!

____
Ik had gisteren echt een mindere dag. De hele dag moeten haasten om op tijd te zijn voor de les, zie ik met paarden binnen halen dat ie een ijzer mist.. dus de les maar afgezegd. Moest er eigenlijk nog eentje rijden maar was er zo klaar mee dat ik alleen gelongeerd heb.
Daarna thuis wilde ik echt zó ontzettend graag ongezond (vr)eten :+ maar gelukkig mezelf in kunnen houden want ik denk dat er deze keer echt geen rem op had gezeten.
Vanmorgen voor het eerst in drie weken weer gewogen en ben gewoon geen gewicht verloren.. terwijl mijn lijf wel beter voelt. Geen idee wat ik verkeerd doe of dat ik gewoon geduld moet hebben. -O-

Lijstje van gisteren:

O: 200 gram magere kwark, 20 gram havermout, 10 gram proteïnepoeder
T: barbells reep
L: 2 volkorenboterhammen, cottage cheese
A: maaltijdsalade kip ketjap
T: melkunie protein pudding salted caramel (Tanja, ik durfde eigenlijk niet door jouw slechte ervaring :') maar ik vond het dan wel weer erg lekker haha)

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 09:52

@Sneeuwvlok, Ik kook heel graag! Dus meestal doe ik inspiratie op uit een recept en maak ik er dan mijn eigen versie van. Toevallig waren de aardappeltjes wel echt een recept, van Ottolenghi.
Ik weeg mezelf momenteel eens per week, omdat ik wat aan het experimenteren ben met kcal en dit best precies komt, dus ik het belangrijk vind om voortgang te bewaken. Toen de weegschaal me nog negatief beïnvloedde, zoals nu eigenlijk ook bij jou, woog ik mezelf maximaal 1x per twee weken, maar het liefst per maand.
Als je goed gaat op dit ontbijt en deze lunch dan lekker zo houden toch :D

@Tanja, Super toevallig, ik had gisteren inderdaad noten toegevoegd aan mijn ontbijt :')

@IMAY, Oeh dat filmpje lijkt me interessant, ga ik later vandaag zeker bekijken!

@Kimmie, Zo kun je kwark blijven eten én heb je echt een goed vullende bodem om de dag te beginnen. Dat werkt ook wel fijn denk ik? Grappig verhaal van die Hupkes, ik kende het ook helemaal niet.

@Lisanne, Oh jeetje wat een stress inderdaad zeg! Autopech is één, maar als je ook nog de paarden bij hebt zou ik ook niet helemaal op mijn gemak zijn %) Gelukkig is het uiteindelijk goedgekomen. Nu lekker een paar dagen bijkomen :D Lijkt me heerlijk zo met de paarden!

@Joanne, Kan het niet zo zijn dat je lichaam ook veel vocht vasthoud omdat je recent op een andere manier bent gaan bewegen door het boksen? Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat je in vet bent aangekomen. Kom ik weer aan.. maar misschien zou je zelfs beter gaan als je wat experimenteert met kcal aantallen. Ik viel het meest/snelst af bij een range van 1800-2000 gemiddeld, terwijl ik daarvoor rond de 1500-1600 heb gezeten. Ik weet niet hoe dit precies kan hoor, dus onderbouwen kan ik het niet..

Ik heb vanochtend weer gewogen, het is echt ongelofelijk, maar ik ben wederom gelijk gebleven :+ Alle calculators gaven een onderhoudsniveau van ongeveer 2400/2450 aan en dat lijkt misschien toch echt zo te zijn. Ik ga komende week dus op 2400 zitten en vind het weer mega spannend, maar wil deze lijn wel doorzetten om te kijken wat mijn omslagpunt is. Super leerzaam wel :D

Vanavond gaan we bij vrienden eten en ons bezoek is gelijk voor de eerste verjaardag van hun dochtertje. Nu weet ik dat het grote eters zijn én dat ze van taart bakken houden. Ondanks dat het een trainingsdag is, ga ik overdag minder eten dan ik de afgelopen week heb gedaan, omdat ik waarschijnlijk vanavond ruim aan mijn kcal ga komen.

Mijn lijstje van gisteren:
O: 350gr magere kwark, 100gr blauwe bessen, 17gr ongebrande notenmix, 1 verkruimelde bastognekoek
T: Barebells reep, mueslireep, mandarijn
L: 50gr havermout met 1/2 peer, 10gr whey, 1 bastognekoek en 50gr magere kwark, 1 cracker met lightlife kaas, 1/2 witte boterham met pindakaas
T: Stukje chocolade-bananencake, 1 cracker met 1/2 plak lightlife kaas
D: Gegrilde mais met feta light en peterselie, zoete aardappel uit de oven, tomatensalade
T: 200gr Isey Skyr
totaal 2250 kcal

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 12:47

Tanja, ja dat klopt idd! Lekker lijstje!

Mara, fijn dat het goed gaat bij jou! Dat vind ik idd echt een groot voordeel aan dit ontbijt. Ik denk dat ik hem ook wel weer beu word, maar voor nu is het perfect.

Sneeuwvlok, ik vind gewoon yoghurt of kwark ook echt niet te nassen hoor :D Ik doe er ook altijd wel wat door.

Imay, interessant! Ik ga hem later even bekijken!

Lisanne, wat balen van de autopech zeg. Wat een stress!

Joanne, ik denk ook dat je misschien wel wat vocht vasthoudt. En als je lichaam verandert, is dat wel echt het belangrijkst.

Gisteren mezelf weer gewogen. Ik weeg nu 70.8, wel een beetje teleurgesteld, toch weer 300 gram aangekomen. In principe gewoon vocht wss, maar tot nu toe komt er echt alleen maar bij in plaats van dat er af gaat :(
O: kwark met druiven, rozijnen, melkchocolade, kokossnippers, lijnzaad, basis muesli, notenmix ongezouten en kaneel. (486)
L: twee boterhammen met hummus met cherrytomaatjes en eiersalade, eierkoek met halvarine. (398)
T: appel. (72)
A: pesto pasta met zalm en tomatensalade met basilicum. (708)
T: zelfgebakken citroencake. (189)
B: 4000 stappen en 50 minuten callanetics.
Totaal kcal: 1854.

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 21:32

Mara: dat zou goed kunnen ja! Ophogen lijkt me echt zo eng. Ook omdat het heel tegenstrijdig lijkt haha maar als dit nog een tijdje zo door gaat, ga ik het zeker overwegen.
Wauw wat fijn dat je gelijk bent gebleven! Zo knap dat je het aandurft en het bewijs bent dat het ook echt werkt.
Veel plezier vanavond!! En zo te zien is het gister al gelukt om je kwark in de ochtend wat meer te vullen.

Kimmie: wat balen van de weegschaal :( maar ik vind je lijst er erg fijn uit zien dus ga zo door!!

____

Vandaag een goede dag gehad dus ik deel mijn lijstje alvast. Ook kon de smid vandaag al langskomen om het ijzer er weer onder te slaan dus vanavond alsnog een les kunnen rijden :D

O: 200 gram magere kwark, 30 gram havermout
T: paprika, pakje melba toast
L: 2 vkb cottage cheese
T: smart bar
A: 2 toscaanse carrés, 400 gram roerbakgroente
T: 200 ml magere yoghurt
T: 20 gram pop protein crisps

B: uur les met paard

Nu maar weer zien wat het weekend me gaat brengen :)

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 16:35

Joanne; jeetje wat balen dat er geen gewicht af is... zeker omdat je zo goed bezig bent! Wel fijn dat je zelf merkt dat je lichaam veranderd.
Knap dat je je na de tegenslag met het ijzer in heb kunnen houden! Voelt goed dan he?!
Wel top dat de smid is langs geweest en je nog lekker heb kunnen lessen!

Mara; wat super goed dat je gelijk bent gebleven! Bizar dat je daar dan voor je gevoel ‘zoveel’ voor nodig heb he.
Lekker lijstje heb je geplaatst, gezellige avond gehad gister?

Kim; jammer dat er wat aan lijkt te zitten, zal vast vocht zijn. Je lijstjes zien er netjes uit hoor! Laat je niet demotiveren hoor!

Hier nog lekker aan het genieten! Zowel van de paarden en het rijden als van het heerlijke eten hier in het hotel :)) ontbijt is echt zo uitgebreid en de avond maaltijden heerlijk.
Mijn lijstje van gister, schrik niet
O; klein croissantje met kaas, donker bruine boterham met een gebakken ei, kampioentje met een plakje ham en een gekookt ei :Y)
L; plak cake en warme chocolade melk (onderweg tijdens onze rit van 27 km :)) )
T; warme chocolade melk met slagroom.
T; berlinerbol.
A: tomaten soep (zonder balletjes), schnitzel met ui, spekjes en champignons, paar krieltjes en wat spruiten.
T: 1/3 chocolade letter :+
B; 27 km paard gereden, mijn horloge gaf ruim 33300 stappen aan.

Lijstje van vandaag;
O; klein croissantje met een gekookt ei, kampioentje met brie, wat volle boeren kwark met vers fruit.
T; gevulde koek.
L; 12 uurtje (2 plakken land brood, 1 kroket en 1 ei op een plak ham en kaas) kleine groentesoep.
A: we zijn onderweg de auto wisselen, dus stoppen ergens onderweg. Verwacht Mac.... dan neem ik een Mac kroket met wat frietjes.
B; 12 km paard gereden.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 08:30

@Kim, Ik snap dat je baalt van de weegschaal, maar Rome is ook niet in 1 dag gebouwd en je bent toch steeds goede stappen aan het maken. Laat je niet ontmoedigen, verandering in gewicht komt als je genoeg goede keuzes blijft maken echt vanzelf :D

@Joanne, Het ophogen is bij mij ook echt een mentale strijd geweest dus ik herken het gevoel heel goed. Fijn dat de smid zo snel kon komen en mooi lijstje inderdaad! Hoe gaat je weekend tot zo ver? :)

@Lisanne, Zeker een gezellige avond gehad! Jouw vakantie klinkt ook heerlijk! En super fijn dat je in je hotel nog wel lekker uit eten kan, dat mis ik echt wel.

Hier vrijdag dus een leuke avond gehad. Zeker geen gezonde keuzes kunnen maken, maar wel op 2400 kcal uitgekomen. Wat gevoelsmatig nog steeds hoog klinkt, maar dus blijkbaar mijn onderhoud is :+

Gisteren ook een fijne dag gehad. In de ochtend lekker gesport en in de middag 2 uur gewandeld en daarna wat geborreld:
O: 35gr havermout, 50gr kersen, 100gr magere kwark, 10gr whey
T: body&fit pro bar
L: 1/3 focaccia, 200gr magere kwark met 10gr whey crispy en 10gr muesli amandel chocola
T: 3 wijntjes, borrelplankje (parmaham, parmitufo, olijven, lays oven baked, chocoladepepernoten). Ik heb een klein beetje van alles op
A: Pasta met courgette, tomaat, roomkaas en kip
Totaal 2370 kcal

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 10:56

Lisanne: op het moment zelf voelt een eetbui tegenhouden echt zooo naar maar achteraf is het gevoel inderdaad wel echt goed!
Wat een heeerlijk lijstje en super knap dat je echt kunt genieten van je vakantie!
En voor een hotel ontbijt heb je je echt nog heel netjes gedragen haha dat is echt zo mega lekker!!
Geniet er nog lekker van!

Mara: goed te lezen dat je lekker aan het genieten bent!
Het is heerlijk weer om te wandelen nu! Hoop dat ik vanmiddag ook nog een wandeling kan gaan maken.
Vind het nog steeds wel dapper dat je het hoge kcal aantal nog steeds aan blijft durven en dat het je ook echt vooruit helpt in je doelen.

____

Gister een drukke weekenddag gehad maar toch een mooie planning aan kunnen houden!
In de ochtend wat op stal gerommeld, daarna bij oma poetsen en daarna bij een vriendim van mij geholpen met verhuizen.
In de avond lekker wat gecheat maar daar voel ik me niet schuldig om!

O: wit bolletje pindakaas, beschuit cottage cheese
T: halfvolle chocolademelk, plakje ontbijtkoek
L: 20 gram havermout, 150 ml melk
A: schepje uiensoep, aardappelgratin, roerbakgroente, varkenshaas
T: bolletje vanille ijs
T: bakje nibbits :9

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 21:47

@Lisanne, balen van de autopech! Is jullie auto al bij de garage geweest ondertussen? Ik heb heerlijke lijstjes voorbij zien komen, geniet ervan! Moet ook zeker kunnen met zoveel beweging *\o/*

@Joanne, wat goed dat je je hebt kunnen inhouden als je zo graag ongezond wilde eten. Haha oeps, ik denk dat ik hele andere verwachtingen had van de pudding. Fijn dat je je aan de planning hebt kunnen houden! :j

@Mara, fijn dat je nu een goed kcal doel hebt gevonden. Lekker zo borrelen in het weekend! Ik lust geen wijn en soms vind ik dat wel echt jammer haha. Maar ook niet echt zin om het “te leren drinken” :P

@Kim en Joanne, ik ben het eens met Mara! Rome is idd niet in 1 dag gebouwd, dus lekker zo door gaan en dan komt het goed! :)
------------------------
Hier prima dagen gehad, lekker gesport en ook lekker gegeten. Maar ik heb wel het gevoel dat ik het netjes gecompenseerd heb en ook genoeg bewogen heb. Vrijdag avond mij goed in kunnen houden! Dus ik ben tevreden *\o/* De komende dagen even wat rustiger qua beweging, ik moet woensdag weer naar de fysio en dan gaan we even naar mijn heup kijken. Pijn is wat wisselend, dus voor de zekerheid even wat rustiger aan. Daarnaast was er ook pas donderdag een plekje in de sportschool. En die heb ik 1,5 week geleden al moeten boeken 8)7
Daarnaast ben ik even gestopt met kcal tellen, ik vind het erg veel moeite. Ik heb het idee dat ik zo ook wel verantwoorde keuzes kan maken, dus even kijken hoe dat op deze manier gaat. Ik hou het netjes bij en dan kijk ik terug naar het lijstje om te bedenken wat ik verder nog kan eten Y)(^)

Vrijdag:
O: smaakhuis
T: cappuccino
L: magere yoghurt met cruesli, magere kwark met 15 gram m&m’s, 2 cracotte’s met smeerkaas
T: cappuccino, 2 mandarijnen
A: verspakket Indiaanse curry madras
T: toetje, plakje duivenkater, chocolade (oeps)
B: 45 min sportschool, 14.000 stappen

Zaterdag:
O: 100 gram magere kwark met 50 gram aardbeien yoghurt, glas roosvicee ferro
T: smaakhuis
L: plakje bananenbrood met jam en plakje duivenkater, glas versgeperste sinasappelsap
T: 2 mandarijnen
A: kaasfondue
B: 70 min sportschool, 60 min elektrische fiets, 9000 stappen

Vandaag:
O: plakje bananenbrood met jam, plakje duivenkater, 1,5 banaan-spelt pannenkoek, gekookt ei, cappuccino, sinaasappel-banaan sap (een echt zondags ontbijtje :9)
L: 175 magere kwark met 125 gram aardbeien yoghurt
T: 1,5 mandarijn
A: stampot paprika-sla met falafel
T: zelfgemaakt gezond chocolate chip cookie
B: 8500 stappen

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 23:01

Mara; super dat je heb kunnen genieten van ‘ongezonde’ keuzes! Lekker lijstje met veel gezelligheid denk ik haha

Joanne; wit bolletje pindakaas :)) lekker! Wel een mooi lijstje na een hoop beweging!

Tanja; balen dat je heup soms nog zo vervelend doet! Wel slim dat je wat rustiger aan doet.. en bizar dat je zo vroeg al moet reserveren voor de sportschool!
Knap dat je het tellen los kan laten, lijstjes zien er ook zeker netjes uit!
Al vraag ik me wel uit wat Smaakhuis is :')

Hier weer thuis van ‘vakantie’. Onwijs genoten! Echt heerlijk even bijgekomen en toch even weggeweest.
Op jouw vraag Tanja, morgen brengen we de auto naar de garage (vriend van mijn ouders). Jammer dat dat is gebeurt, maar gelukkig heeft het de vakantie niet verpest.
Vanaf morgen wil ik weer ‘opletten’, vandaag was nog wat ongezond maar had vanavond ook echt geen zin meer om te koken.
O; klein croissantje met een gekookt ei, kampioentje met brie, plak krentenbrood met een plakje kaas.
L; gevulde koek.
T: 2 yoghurt biscuits
A; pizza speciale van d’r oetker
T; een soort appelflap, maar dan gevuld met stoofperen en dadels (door de buurvrouw gemaakt, echt super lekker)!

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 12:12

@Joanne, Klinkt als een heerlijke zaterdag! Uiteindelijk gisteren nog een rondje kunnen wandelen?

@Tanja, Ik kan echt genieten van goede wijn, maar soms zou ik inderdaad willen dat ik het niet lust, dat scheelt een hoop loze kcal :')
Wat spannend dat je bent gestopt met kcal tellen! Ik zou het super lastig vinden de controle los te laten. Ik ben benieuwd hoe het je over de langere termijn gaat bevallen en of het je de resultaten geeft die je wil! Erg vervelend dat je heup wat wisselend gaat.. Het lijkt me inderdaad slim om even rustig aan te doen totdat de fysio een uitspraak heeft gedaan.

@Lisanne, Super dat jullie zo genoten hebben! Het is inderdaad heerlijk om er even tussenuit te zijn als je vakantie hebt. Door de coronacrisis zitten we al genoeg aan huis gekluisterd :j
Helemaal begrijpelijk dat je gisteren nog makkelijke keuzes hebben gemaakt. Je laatste tussendoortje klinkt inderdaad heel lekker <3

Hier gisteren bij mijn ouders geweest, die hadden een flinke borrelplank gemaakt en bedacht wat eten te bestellen bij een restaurant. Een heleboel eten dus :') Ik had expres voorgesteld de bob te zijn, zodat ik niet in de verleiding kwam ook te drinken. Uiteindelijk wel veel te veel friet gegeten, omdat ik dat echt al lang niet op had, dus vandaag een beetje opgezwollen :+ Qua kcal viel het niet tegen.

Planning voor vandaag:
O: 50gr havermout, 75gr kersen/blauwe bessen, 75gr magere kwark, 10gr whey, cacao
T: Barebells bar, appel, mandarijn
L: Meergranen triangel met 1/2 avocado en 100gr cottage cheese. 200gr magere kwark met 12gr pure chocolade, 1 bastognekoek verkruimeld, 15gr muesli minder suiker
T: Liga muesli chocolade biscuits
D: Bloemkoolpuree met witlof, blauwe kaas en noten
T: 200gr melkunie pudding
Totaal 2401 kcal
Vanochtend alweer een lekkere training gehad. Weer een record op squats, 1x 91kg (al was hij nog niet zo diep als ik zou willen, maar dat komt wel :D). Ik merk elke training vooruitgang in gewicht of aantal herhalingen, dus dat is super positief en geeft aan dat ik niet voor niets hoog in kcal zit!

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 12:18

Tanja: Je bent echt lekker bezig zeg!! Vervelend dat je last hebt van je heup, ben benieuwd wat de fysio er van zegt. Lijkt me wel belangrijk om goed naar je lijf te luisteren en bij pijn zeker niet verder te gaan forceren. Wow, wat rot dat er zo weinig plek is in de sportschool..
Knap dat je het calorieën tellen even los gaat laten.
Kom je uit het noorden van Nederland? :D Duivenkater eten we altijd als we bij mijn familie zijn in Noord-Holland haha. Dat is echt zo enorm lekker.

Lisanne: Fijn om weer lekker thuis te zijn na een heerlijke vakantie! Ik ben erg benieuwd wat de vakantie met je gewicht gaat doen!
En jullie buurvrouw blijft echt maar doorgaan met lekkere snacks voeren :+ _O-

Mara: Slim om de bob te zijn! Frietjes zijn dan ook wel enorm verleidelijk, daar kan ik tenminste echt van blijven eten haha. Hopelijk gaat het opgeblazen gevoel snel weg!
Voor vandaag heb je weer een super nette planning gemaakt! Je avondeten klinkt ook echt weer super lekker. En super dat je zo fijn hebt kunnen trainen!! En ik word er telkens erg blij van te lezen dat je vooruitgang blijft boeken, echt klasse!!

__

Gisteren een échte weekenddag gehad :+ Voelde me er echt enorm slecht door haha. Vooral in de avond wat uit de bocht gevlogen en daarna buikpijn en misselijk. Dus vandaag wel weer blij dat ik het normale ritme weer op kan pakken.

O: 4 kleine brunchbroodjes met oa kaas en hagelslag, cappuccino
T: red velvet pepernoten
L: 2 crackers met carpaccio tapenade
A: frietjes met kipcorn en een beetje curry
T: wat blokjes kaas, 4 toastjes met kip saté, paar stukjes zalm wrap :o

B: halfuur wandelen, uurtje gewone fiets

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 13:02

Mara, goed om te lezen dat je lekker aan het genieten bent! Fijn dat je nu een goed kcaldoel hebt gevonden. Slim om de bob te zijn!

Joanne, wat goed dat je jezelf hebt kunnen inhouden de eerste keer toen je graag ongezond wilde eten. Lekker zo doorgaan en dan ga je wss vanzelf weer afvallen! Wit bolletje pindakaas :9 Klinkt als een heerlijke zaterdag!

Tanja, balen dat je heup soms nog zo vervelend doet! Ik lust alleen hele zoete witte wijn, maar ik drink wel vaak mix ed, dus of dat beter is :+ Je bent echt lekker bezig!

Lisanne, super dat jullie zo genoten hebben! Fijn ook om weer thuis te zijn na een heerlijke vakantie!

Gisteren mocht ik van mezelf lekker ongezond eten. Dus dat ook vooral fanatiek gedaan :D Wel grappig om te merken dat ik na een ontbijt met meer kcal dan mijn kwark wel veel eerder weer honger heb. Dus ik had daarna meteen weer zin in mijn kwark als ontbijt.
O: twee boterhammen met halvarine met hagelslag en ongezouten roomboter met nutella. (422)
L: vier boterhammen met jonge kaas, krabsalade, zalm en hagelslag (op twee halvarine) en een eierkoek met suiker. (725)
T: zelfgemaakte citroencake. (252)
A: rauwkost, biefstuk, friet en champignons. (521)
T: Bossche bol. (254)
T: dit was niet helemaal de bedoeling :') nacho cheese en rijstzoutjes. (182)
B: 9000 stappen, 10 minuten fietsen en 2 uur paard verzorgen.
Totaal kcal: 2356.

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 18:03

@Lisanne, het smaakhuis is een test panel waar je ongeveer 20 minuten wat verschillende nieuwe producten proeft en daar krijg je 10 euro voor. Ik momenteel ongeveer 2 keer per week aangezien mijn werk stil ligt door corona en ik heb eigenlijk ook geen zin om een nieuw baantje te zoeken. Het is dan tijdelijk en ik red het nog niet om de hele dag te staan. Daarnaast heb ik altijd hard gewerkt naast mijn studie, dus ik geniet nu even van de rust. Maar een kleine vergoeding helpt bij het betalen van mijn auto enzo :)
Gelukkig dat de auto pech niet de vakantie heeft verpest! En makkelijk dat je de garage kent. Mooi dat je genoten hebt en deze week weer lekker in je eigen ritme. Wanneer moet je weer werken?

@Mara, ja snap dat een hoop loze kcal zou schelen haha. Ik ben ook benieuwd hoe het gaat! Ik weeg mij nu gewoon 1x per week-2 weken en even kijken hoe dat gaat.
Mooi lijstje vandaag en fijn dat je een lekkere training hebt gehad! Super fijn dat je elke training vooruitgang merkt! *\o/*

@Joanne, ik woon onder Amsterdam, dus dat is wel redelijk Noord-Nederland ja! Duivenkater is inderdaad enorm lekker, eigenlijk te lekker haha :+ . Gelukkig is het alleen met de feestdagen te koop.
Het lijkt qua hoeveelheid mee te vallen wat je gisteren avond hebt gegeten. Wel vervelend dat je daarna buikpijn had en misselijk was :(

@Kim, fijn dat je van gisteren hebt genoten! Kwark vult altijd wel goed als ontbijt :j

Mijn lijstje van vandaag:
O: dikke plak bananenbrood met jam, glas versgeperste sinaasappelsap
L: 4 kleine komkommer sushi’s, verse soep zoete aardappel-paprika, ciabatta met oude kaas salade
T: smaakhuis
T: 25 gram ongezouten cashewnoten
A: verspakket kip kerrie
T: gezond “chocolate chip” cookie
B: 30 min fietsen, 6500 stappen

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 19:58

Mara; klinkt als een heerlijk weekend wat je heb gehad! Frietjes zijn ook heel verleidelijk hihi. Is je opgeblazen gevoel nog wat weggetrokken?
Super om te lezen dat je zoveel vooruitgang maakt! Zowel in je manier van eten als het sporten!

Joanna; gelukt vandaag met herpakken? Klinkt wel als een heerlijke cheatdag! Hoe is het nu met de buikpijn?

Kim; ook een lekkere cheatdag gehad! Haha bijna iedereen tegelijk dit weekend.

Tanja; oh lachen! Maar das ook geen straf dan toch! Wat voor dingen proef je dan vooral?
En je heb groot gelijk, ook al druk genoeg je studie opzich!
Ik heb nog lekker een week vrij, begin volgende week maandag met nachtdiensten.

Ik was dus zelf ook heel erg benieuwd want onze mini vakantie met mijn gewicht had gedaan :))
Ik voel me echt onwijs zwaar, maar was vanmorgen 64.0 :). Donderdag voor vertrek was het 63.5, dus 0-5 in 4 dagen. Ik heb ook het gevoel dat het veel vocht is aangezien een van mijn ringen weer wat strakker zit.
Kijken wat er de komende dagen gebeurt.

Mijn lijstje voor vandaag;
O; eierkoek van een laagje milka chocolade pasta.
T; knoppers koek.
L; Panini ham-kaas.
A; entrecote, 175 gr wedges uit de airfry en 200 gr Mexicaanse roerbakgroente
T; ik heb nog 2 pakjes toastjes in de planning staan met oude kaas salade; weet niet of ik dat ook echt allemaal op eet :')

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 09:30

@Joanne, Hopelijk voelde je jezelf alleen fysiek slecht door je weekenddag en niet schuldig o.i.d. dat je even een dag wat ongezonder hebt gegeten. Ik plaats heel vaak in het weekend geen berichten, maar veel van mijn weekenddagen zien er echt nog veel slechter uit. Qua kcal zit ik die dagen ook echt wel tussen de 3000 en 4000. Hiermee wil ik zeggen dat zo'n dag dus echt super normaal is en iedereen wel eens een goede cheatday nodig heeft :D Dat je misselijk was is dan natuurlijk wel weer minder en inderdaad fijner om te kunnen voorkomen :Y)

@Kim, Daarom vind ik kwark ook echt super ideaal. Het vult enorm en is qua voedingswaarden super. Wel heerlijk om even een lekkere cheatday in te lassen :D Geeft weer nieuwe energie!

@Tanja, Oeh heb je een recept van de gezonde chocolate chip cookie? Ik ben echt verslaafd aan die koekjes en als ik ze in huis heb gaat het echt in 1x op. Daarom koop ik het nooit. Een gezonde variant zou dus heeeel geschikt zijn voor mij :D :D

@Lisanne, Ja vandaag ben ik inderdaad weer minder opgeblazen gelukkig! De medicijnen die ik heb doen hun werk wat dat betreft ook echt super! Normaal had ik nu een hele week een zwangere buik gehad :+
0,5 kg in je vakantie is heel netjes zeg! Je wilde natuurlijk ook iets aangekomen, dus dat is alleen maar fijn :) Dan is het bijna hopen dat het niet alleen maar vocht is en volledig wegtrekt!

Gisteren is mijn planning nog iets gewijzigd, omdat sommige hoeveelheden wat minder uitpakte en mijn vriend de noten voor het avondeten had opgegeten :+ Uiteindelijk ook wat moeten toevoegen om aan mijn kcal te komen:
O: 50gr havermout, 75gr kersen/blauwe bessen, 75gr magere kwark, 10gr whey, cacao
T: Barebells bar, klein appeltje, kleine mandarijn
L: Meergranen triangel met 1/2 avocado en 100gr cottage cheese. 225gr magere kwark, 12gr pure chocolade, 20gr muesli minder suiker, 1 verkruimelde bastognekoek
T: Sultana goodmorning
D: Bloemkoolpuree met witlof, blauwe kaas en zonnebloempitten uit de oven
T: 200gr Melkunie protein, 1 plak zero ontbijtkoek met minilaagje boter light
Totaal 2401 kcal

En nog heel wat anders, maar wel leuk/relevant denk ik: Ik twijfel al een tijdje om de studie/cursus tot gewichtsconsulente te gaan volgen en ik neig er nu toch wel enorm naar om het echt te gaan doen! Ik vind mijn huidige baan prima, maar niet voor heel mijn leven. Voeding, en dan in het bijzonder gezonde voeding, vind ik enorm interessant en het lijkt me super in de toekomst ook anderen verder te kunnen helpen. Ook bij mijn bachelor (gezondheidspsychologie) sluit het goed aan. Mijn enige twijfelpuntjes zijn of ik het ga redden om te studeren naast een fulltime baan en of ik het aandurf op de langere termijn voor mezelf te beginnen. Want dat is wel het meest voor de hand liggend. Spannend dus :D

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 10:19

Kimmie: zo herkenbaar dat een ander ontbijt dan kwark, veel sneller weer honger geeft ongeacht het aantal calorieën!
Slim dat je voor jezelf een keer een ongezond dagje ingepland hebt!

Tanja: Super lijstje weer! Hoe gaat het nu met je heup?

Lisanne: Ja, gisteren weer een fijne planning aangehouden! Buikpijn is ook weer weggetrokken, bedankt :D
Wauw dat valt dan erg mee na je vakantie! Al heb je op vakantie natuurlijk ook veel bewogen haha.
Lekker lijstje had je :9 uiteindelijk nog alle toastjes gegeten? :D

Mara: Ik heb me wel best schuldig gevoeld er om. Aan de ene kant is het super lekker om een keer allemaal lekkere dingen te eten en van één dagje ga je echt geen kilo’s aankomen maar het voelt achteraf gewoon zó slecht dat het slechte eten het voor mijn gevoel niet waard is.
Lastig, maar goed om te lezen dat iedereen wel eens cheat dagen heeft.
_O- ik moest wel even lachen om je vriend die de noten voor het avondeten al opgegeten had, mannen.. :+
Ooh wauw wat een leuk idee van de studie/cursus!! Wellicht dat de LOI hier wat relevants in aanbiedt? Dan zou je als dit je aanspreekt een thuisstudie kunnen starten wat wellicht makkelijker te combineren is. Ik denk wel dat het bij je past als ik zie hoe goede adviezen je hier altijd geeft aan iedereen! Ook altijd erg mooi onderbouwt.

__

Gisteren echt genoten van de structuur van een normale dag.
Vanavond ga ik weer boksen. Wel pas om 20:00 uur en moest vanmorgen al om 05:00 uur uit bed dus hoop dat ik tegen die tijd nog energie over heb :+

Lijstje van gisteren:

O: 200 gram magere kwark, 20 gram havermout, 10 gram whey
T: pakje melba toastjes
L: 2 volkorenboterhammen runderrookvlees
T: 5 rijstcrackers met zeezout
A: gekookte aardappelen, rode kool, gehaktbal, jus
T: 200 ml magere yoghurt
T: eierkoek (door jullie had ik er zin in :=)

B: 1 paard rijden

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 13:04

Mara, ik snap dat het een hoop loze kcal zou schelen haha! Maar je moet jezelf ook niet al het lekkers ontzeggen. Klinkt als een heerlijk weekend dat je hebt gehad!

Joanne, fijn dat je jezelf weer goed hebt weten te herpakken! Wat naar dat je jezelf naast fysiek ook mentaal schuldig voelt wat betreft je weekenddag.

Tanja, oh wat leuk zeg! Ik ben ook benieuwd naar het recept! Ooit in een OP van een ander topic, volgens mij de vorige, staat er ook eentje van mij, van Chickslovefood, misschien wel dezelfde. Die is echt top! Super lijstje weer!

Gisteren geprobeerd weer wat gezondere keuzes te maken. Alleen 's avonds ging dat voor de verandering mis :')
O: magere kwark met frambozen, blauwe bessen, rozijnen, kokossnippers, lijnzaad, muesli, noten en kaneel.
L: drie boterhammen met hummus met cherrytomaatjes, halvarine met kaas en pindakaas.
T: warme chocolademelk met marshmallows en slagroom.
A: pasta met pesto.
T: witte chocola met knettersuiker, toffifee en chocolade kruidnoten.
B: 50 minuten fietsen, lopen in de stad en 50 minuten Zumba.

Sneeuwvlok23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 15:22

@m9ara, thanks voor de tip! Heb afgelopen week één keer op de weegschaal gestaan en merkte gelijk dat ik er niet vrolijk van werd, dus ik ga nu proberen dat één keer per twee weken te doen. Soms heb ik gewoon zin om op de weegschaal te gaan staan, klink heel stom haha, maar dan wil ik gewoon vooruitgang zien. En wanneer dat niet naar mijn zin is, slaat gelijk m’n hele humeur om. Dus ik hoop dat ik het volhoud

@IMAY, super interessant filmpje! Als ik het goed begrijp kan je dus in de week vóór dat je ongesteld wordt 300 calorieën extra eten per dag? Dat zou ideaal zijn :+ Ik ga hem binnenkort nog een keertje kijken en aantekeningen kijken, want was nu een beetje moe. Wel frustrerend dat het afvallen bij mannen zoveel makkelijker gaat… Als ik kijk naar wat mijn broertjes naar binnen kunnen stouwen word ik ook echt jaloers! Eten als een bouwvakker en geen grammetje aankomen.

@kimmie, wegens privacy geef ik mijn echte naam liever niet, sorry! Goed bezig verder :) Heb jouw voorbeeld gevolgd en afgelopen weekend ook maar een bakje pepernoten genomen hehe :9

Afgelopen weekend ging het ff mis qua eten, wat ook de reden is dat ik een paar dagen MIA was :’) Zondag begon de dag goed, maar ik had mij zaterdagmiddag gewogen en dat viel een beetje tegen… Dus zondag uiteindelijk op bijna 4000kcal geëindigd… Voelde me echt super poedersuiker, wilde het maandag ook opgeven en scheelde dat ik met werk mijn pinpas niet bij me had, anders was ik eten gaat kopen |o Het gaat nu weer beter, vanochtend zelfs een stukje wezen hardlopen en dat ging echt super. Ik ben vandaag ook ongesteld geworden, dus wie weet dat het daarom dit weekend mis ging :? Zal de volgende keer ook een wat meer uitgebreide bijleestpost doen.

Ik zal mijn lijstje van zondag dan ook niet delen… Mijn lijstje van gisteren:
O: Boterham met hummus, kipfilet en tomaat/komkommer + 2 crackers met jam
M: wrap met hummus, kipfilet, pesto en komkommer + boterham met rookvlees + cracker met jam
T: appel
A: sperziebonen en aardappel + Griekse yoghurt en handje muesli
T: 2x low-calorie brownie