De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 08:15

Bravura schreef:
Ik begin te denken dat er eea verzwegen wordt tav Jan de Gewone Man. Een kat in nood maakt rare sprongen... Waarom dit soort maatregelen als het slechts een iets wat zware griep betreft die nieuw is en waar nog geen antistoffen tegen zijn gemaakt door het lichaam?
https://www.ad.nl/binnenland/het-leger-staat-paraat-voor-een-corona-epidemie~a0027a81/ Nederland zag toch niet zo het probleem? Vanwaar nu ineens hier ook die hectiek?

Wat gebeurt er met de huisdieren als mensen opgenomen worden in soortgelijke "nederzettingen"?

Het is redelijk gebruikelijk dat het leger op stand-by staat, in het verenigd koninkrijk is dat momenteel ook het geval. Het virus kan zich erg snel verspreiden en dan is het beter om voorbereid te zijn. Het leger heeft veel medisch opgeleid personeel en faciliteiten om zieken op te vangen. Ik heb ergens gelezen dat er ook mensen in quarantaine zijn geweest op een kazerne toen ze terugkwamen uit China.

Als Nederland voorbereid is, klagen mensen en als ze niet voorbereid is, klagen mensen ook. Je doet het nooit goed :=

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 08:16

Wat is er mis met het leger dat paraat staat? Dat is altijd bij grote epidemieën of als er in korte tijd veel zkh-capaciteit nodig is, zoals bij bv een grote aanslag.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 08:16

Dat is toch niet raar ?
Dat zorgt ervoor dat er voor meer mensen zorg verleend kan worden.
Op de manier waarbij jij het neerzet valt het meer onder paniek zaaien
Ik lees nergens in dat stuk hectiek

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 08:38

@DiantaM. Ja heb het gelezen. Maar ik heb nog nooit zo'n circus meegemaakt in de media om een griep. Waarom hebben ze dan mensen uit risico gebieden niet eerst in quarantaine gezet? Omdat ze nog geen verschijnselen hadden? Dat is ook achterhaald. Vreemd als er iemand naast je in de kleedkamer staat op de sportschool die verkondigd net uit risico gebied te zijn gekomen en doodleuk vertelt dat haar zoon die er ook zat eerst in quarantaine zou moeten als hij in dat werelddeel naar een ander land zou willen. Daarom bleef hij nog even daar ter plaatse of komt alsnog naar NL... Maar hier niet, hier komen ze gelijk sporten met de jetlag nog achter de kiezen. Vreemd toch, rechtstreeks uit risico gebied? Maar goed, zo ernstig is het hier allemaal niet... (sarcastisch bedoeld)

Waarom is na overleg ook niets officieel naar buiten gebracht? Nu nemen we maar weeer alles voor zoete koek aan omdat de media "een advies aan.. heeft". Hoe komen ze aan dat advies dan?
Laatst bijgewerkt door Bravura op 04-03-20 08:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 08:45

Bravura schreef:
@DiantaM. Ja heb het gelezen. Maar ik heb nog nooit zo'n circus meegemaakt in de media om een griep. Waarom hebben ze dan mensen uit risico gebieden niet eerst in quarantaine gezet? Omdat ze nog geen verschijnselen hadden? Dat is ook achterhaald. Vreemd als er iemand naast je in de kleedkamer staat op de sportschool die verkondigd net uit risico gebied te zijn gekomen en doodleuk vertelt dat haar zoon die er ook zat eerst in quarantaine zou moeten als hij in dat werelddeel naar een ander land zou willen. Daarom bleef hij nog even daar ter plaatse of komt alsnog naar NL... Maar hier niet, hier komen ze gelijk sporten met de jetlag nog achter de kiezen. Vreemd toch, rechtstreeks uit risico gebied? Maar goed, zo ernstig is het hier allemaal niet... (sarcastisch bedoeld)

Het is geen griep.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 08:57

https://www.paulickreport.com/horse-car ... ronavirus/

Wat ik me afvraag.....
Equine Corona virus kwam in het verleden voornamelijk alleen bij veulens voor. Maar de laatste jaren zijn er ook uitbraken over de wereld bij volwassen paarden.

Bij de mensen lijkt dit corona virus juist niet kinderen aan te tasten.

Apart. Onvoorspelbaar.

Wel interessant. Is er verband tussen veranderende patronen van het corona virus bij dieren en mensen?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 09:05

Marie_Anne schreef:
Ik las net dat Macron beslag heeft laten leggen op voorraden mondkapjes en de productie ervan in Frankrijk. Moeten ze hier misschien ook maar doen.

Vind dit echt n goede beslissing van Macron, ook gewoon meteen praktisch nagedacht.

Cer

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 09:20

Nou ja, een beetje in lijn met wat ik eerder in dit topic aangaf.. De verkeerde (kan je dat zeggen?) mensen zijn spullen aan het inslaan, zodat er weinig overblijft voor mensen die het nodig hebben..

Ik blijf me verbazen over het uitverkopen van zeep, echt, HOE dan??
Tot en met twee weken geleden waste iedereen zn handen met de voorraad zeep die gewoon in de winkel stond.. Waarom moet je nu 7 flessen hebben? Of hadden die mensen voorheen helemaal geen zeep in huis?

Of zijn ze bang dat je met een thuisquarantaine ineens geen zeep meer in huis hebt... :')
Ik snap het niet..

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 09:25

janouk schreef:
https://www.paulickreport.com/horse-car ... ronavirus/

Wat ik me afvraag.....
Equine Corona virus kwam in het verleden voornamelijk alleen bij veulens voor. Maar de laatste jaren zijn er ook uitbraken over de wereld bij volwassen paarden.

Bij de mensen lijkt dit corona virus juist niet kinderen aan te tasten.

Apart. Onvoorspelbaar.

Wel interessant. Is er verband tussen veranderende patronen van het corona virus bij dieren en mensen?

Veel katten zijn ook drager van een Corona virus. Bij sommigen muteert deze en dan krijgen ze FIP en dat is altijd dodelijk.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 09:40

Cer schreef:
Nou ja, een beetje in lijn met wat ik eerder in dit topic aangaf.. De verkeerde (kan je dat zeggen?) mensen zijn spullen aan het inslaan, zodat er weinig overblijft voor mensen die het nodig hebben..

Tot en met twee weken geleden waste iedereen zn handen met de voorraad zeep die gewoon in de winkel stond.. Waarom moet je nu 7 flessen hebben? Of hadden die mensen voorheen helemaal geen zeep in huis?

Of zijn ze bang dat je met een thuisquarantaine ineens geen zeep meer in huis hebt... :')
Ik snap het niet..

Dat dacht ik ook al.Ik heb vorige week gewoon 1 flesje handzeep gehaald, omdat wat ik in huis heb bijna op is. Doe ik ook wel een jaar mee, of bijna een jaar. Dat zijn dingen waarvan ik geen flessen op voorraad hoef te hebben. Dan zou je eerder zeggen wc papier. Ik koop dan 1 zo'n pak met 12 rollen. Daar doe ik ook weken mee. Tja, als je thuis zou zijn gaat het wel sneller natuurlijk. Maar ook daar zijn 7 van die 12rol verpakkingen wel wat overkill. :+

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 10:18

Bravura schreef:
Waarom is na overleg ook niets officieel naar buiten gebracht? Nu nemen we maar weeer alles voor zoete koek aan omdat de media "een advies aan.. heeft". Hoe komen ze aan dat advies dan?

Zoete koek lijkt mij onzin, doe maar je gewone gezonde 'boeren'verstand.

Maar had je een officiële koerswijziging oid verwacht?

Laat de media er buiten en doe wat het RIVM zegt, daar hebben we dat instituut voor. (Of je huisarts, maar die volgt de richtlijnen van het rivm, zij het dat hij/ zij een vertaalslag naar jou persoonlijk kan maken.)

Volgens mij ging het overleg botweg over 'koppen bij elkaar', wat doen we in geval van nood met het onderwijs, wat kan het leger wel en niet doen, etc.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 10:19

Cer schreef:

Ik deel je verbazing.
Als iedereen nu zorgt dat ie een flesje in huis heeft dan kan iedereen goed z'n handen wassen. Mijn pompje was voor 3/4 leeg dus ik heb alvast een nieuwe gekocht, maar geen haar op m'n hoofd (sorry :D ) die er aan denkt om ineens 20 van die dingen te kopen. Die heb ik niet nodig en bovendien wil je ook nog wat over laten voor je medemens die misschien ook wel een bijna leeg flesje heeft.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 10:27

Maar wij zijn paardenmensen :D. Bij mij in de kast staat altijd voldoende zeep en ergens achterin staat ook nog wel wat afwasmiddel. Tevens is het hier heel normaal om een flesje reiniger met alcohol te hebben staan en zeker ook een flesje scrub in de stalkast.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 10:29

Pipodipo schreef:
Maar wij zijn paardenmensen :D. Bij mij in de kast staat altijd voldoende zeep en ergens achterin staat ook nog wel wat afwasmiddel. Tevens is het hier heel normaal om een flesje reiniger met alcohol te hebben staan en zeker ook een flesje scrub in de stalkast.

Ik heb geen paard meer, maar hier ook genoeg zeep op voorraad altijd. Is zo vervelend als je zonder zeep zit en je hebt vieze handen :+

Ik was vorige week bij mijn huisarts in Koblenz en toen moest je nog bij binnenkomst je handen desinfecteren. Vandaag was ik er weer en nu hing er een briefje dat ze helaas niets meer hadden. Vind het toch wel gek dat mensen volop aan het hamsteren zijn en dat huisartsen dan zonder komen te zitten.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 10:30

Jaja :D
Maar dat zijn volgens mij ook gewoon normale hoeveelheden. Je hebt iets in huis en tegen de tijd dat het op dreigt te raken dan koop je een nieuwe. Of doe eens gek en koop eens in een 1 + 1 gratis-actie een dubbele set ofzo, maar heel veel gekker dan dat hoeft het toch niet. Genoeg is genoeg, zou ik denken.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 10:32

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 10:50

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 10:53

In het artikel staat:
Nadat Noord-Italië als risicogebied bestempeld werd, besloot het ziekenhuis medewerkers die in het gebied geweest zijn een test aan te bieden. Uit die test bleek de coronabesmetting van de medewerker

Dus sja.. blijkbaar was ie terug en daarna werd het pas een risico gebied.. ik snap niet wat er raar is aan dat bericht?

Ik hoorde vanochtend iemand op radio 538 (ene JeanPaul oid) die aangaf dat hij terug kwam uit een risico gebied en aan het werk moest (op een school). Nu is hij besmet en NU is zn werkgever boos, terwijl de beste man zich gewoon aan de protocollen heeft gehouden.... Hij moest 8 dagen wachten op een test. De GGD had aangegeven dat hij geen risico was. De man wordt lastig gevallen op SocialMedia en een beetje behandelt als paria.. Waar zijn we dan mee bezig...?
Edit: de familie Mensing uit Castricum
https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... um=organic
Wellicht is dit gezin al eerder ter sprake gekomen in dit topic.. excuus dan :j

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 10:55

Ik ben zelf sinds gisteren een beetje verkouden. Was boodschappen aan het doen en moest een paar keer niezen. Mensen liepen gelijk met een boog om mij heen en 1 dame zei zelfs tegen haar man "dit kan echt niet". :+ heel NL is snotterig, niet zo miepen.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 10:57

N0a schreef:
Ik ben zelf sinds gisteren een beetje verkouden. Was boodschappen aan het doen en moest een paar keer niezen. Mensen liepen gelijk met een boog om mij heen en 1 dame zei zelfs tegen haar man "dit kan echt niet". :+ heel NL is snotterig, niet zo miepen.

Hier in de omgeving lopen zoveel mensen te snotteren en te doen dat gelukkig niemand ernaar opkijkt.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 11:02

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 11:04

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 11:05

Cer schreef:
In het artikel staat:
Nadat Noord-Italië als risicogebied bestempeld werd, besloot het ziekenhuis medewerkers die in het gebied geweest zijn een test aan te bieden. Uit die test bleek de coronabesmetting van de medewerker

Dus sja.. blijkbaar was ie terug en daarna werd het pas een risico gebied.. ik snap niet wat er raar is aan dat bericht?

Ik hoorde vanochtend iemand op radio 538 (ene JeanPaul oid) die aangaf dat hij terug kwam uit een risico gebied en aan het werk moest (op een school). Nu is hij besmet en NU is zn werkgever boos, terwijl de beste man zich gewoon aan de protocollen heeft gehouden.... Hij moest 8 dagen wachten op een test. De GGD had aangegeven dat hij geen risico was. De man wordt lastig gevallen op SocialMedia en een beetje behandelt als paria.. Waar zijn we dan mee bezig...?
Edit: de familie Mensing uit Castricum
https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... um=organic
Wellicht is dit gezin al eerder ter sprake gekomen in dit topic.. excuus dan :j

Van deze man is toch nog geen uitslag? Dat is toch pas vanmiddag bekend?

Ik kan niet het hele artikel lezen

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 11:06

Destination schreef:
Pandora2 schreef:

Wat staat er in het artikel? Ik heb geen HLN+.

Ik ook niet :D Kan ook maar het 1e deel lezen.

Die man ging 2 mensen ophalen aan de luchthaven die besmet blijken te zijn. Maar niemand wil hem testen. Hij moet enkel thuis blijven.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 11:09

Pandora2 schreef:
Ik ook niet :D Kan ook maar het 1e deel lezen.

Die man ging 2 mensen ophalen aan de luchthaven die besmet blijken te zijn. Maar niemand wil hem testen. Hij moet enkel thuis blijven.

Maar er is vast meer info, want dat is slechts 6% van het hele artikel, niet te snel conclusies trekken ;)