Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 12:59

Welkom Horsie84!

Fijn dat je weer op gang bent Sandra! hier staat het sporten op een lager pitje want heb een spier verrekt of zo in mijn schouder (het schoot erin)
Het gaat wel steeds wat beter, dus probeer eromheen te trainen.
Vorige week was ik aangekomen, dat is er deze week gelukkig weer af en een paar ons extra :+
Dus hopelijk zet dit door

Ik ben 12 jan begonnen en ik zat even te rekenen, gemiddeld gaat er per week ruim een halve kilo af
Zou van mij sneller mogen gaan, maar dit hou ik wel makkelijk vol
De cm's gaan wel gestaagd naar beneden gelukkig, blijf ook maar braaf mijn voortgang foto's maken, voordat ik weer te laks ga worden qua eten en het zo wel 'goed' vind

njiloj

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 15:00

Ik meld mij ook weer even! Ik lees nog steeds mee en vind het fijn te zien dat een grote groep ondanks struggles gewoon door blijft gaan! Hier gaat het hetzelfde. Ik heb vorige week een flinke dip gehad en teveel gegeten, en dat zie je direct terug op de weegschaal... maar goed! Schouders er weer onder en doorgaan! een dip op z’n tijd hoort erbij, toch?

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 15:14

morgen voor het eerst sinds 2 weken op de weegschaal, ben benieuwd. Heb de afgelopen tijd niet gesnoept en gezonde porties gegeten etc alleen gisteren waren de m&m's toch erg verleidelijk. Nu weer spijt van.. ik voel me wel minder opgeblazen dus dat vind ik al fijn hoewel ik niet het gevoel heb dat ik afgevallen ben.

Newallure

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 15:17

Precies bij mij gaat het ook elke dag wat op en af maar zak nog steeds langzaam maar gestaag naar beneden. Dus probeer de moed er gewoon er in te houden en steeds de gezonde keuze te maken. Het moet toch een levensstijl worden uiteindelijk. Ben op de helft 5 kilo er af en nog 5 te gaan :)

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 16:08

Goed bezig dames!!

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 18:34

nereids schreef:
morgen voor het eerst sinds 2 weken op de weegschaal, ben benieuwd. Heb de afgelopen tijd niet gesnoept en gezonde porties gegeten etc alleen gisteren waren de m&m's toch erg verleidelijk. Nu weer spijt van.. ik voel me wel minder opgeblazen dus dat vind ik al fijn hoewel ik niet het gevoel heb dat ik afgevallen ben.

Als je twee weken goed oplet dan moet het toch wel zo zijn dat je afgevallen bent.

Hier vandaag lekker actief dagje, zes km gewandeld en uur gezwommen dus benieuwd wat me weegschaal morgen gaat zeggen. Tot nu toe dagelijks blij geweest als ik op de weegschaal stond.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 18:42

Hier ook lekker actieve middag. 45 minuten gereden, paar km gewandeld en de hele middag op stal bezig geweest. Wel tijd van de maand, dus of ik op de weegschaal ga staan dit weekend weet ik nog niet. Is meestal niet zo gunstig dan.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 09:31

Goed bezig Newallure, Sandra en Imre! Ik ga zo weer hardlopen, ivm de wind een andere route door het dorp.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 10:29

Lekker bezig allemaal!

Ik had gister de eerste keer sporten bij de nieuwe sportschool! Ze hebben een schema gemaakt voor me en die gingen we doorlopen. Tijdens het doen werd heel het schema weer omgegooid!
Ik heb chronische rugklachten en moet oppassen met overbelasten, de personen die met me meeliepen leken er wel verstand van te hebben en hebben alles op maat gemaakt maar wel uitdagend genoeg voor mij!

Zal later een foto van mijn schema plaatsen! (Beginner schema he haha geen hoge verwachtingen)
Heb een kwartier trapgelopen met zo'n programma en daar ging ik wel echt kapot.. hartslag van 180 op een gegeven moment op mijn horloge.. toen maar even een minuutje rust ingelast.

Nu flinke spierpijn overal, zometeen paardrijden en hopelijk die spierpijn er weer uit krijgen Haha!

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 10:54

SandravdB schreef:
welkom, hoe lang ben je?

Hier net wel iets ongezonds gegeten maar past binnen calorieën doel dus mag wel even. Nadeel ik kreeg vandaag dus een tasje van een supermarkt ter promotie van hun 1 jarige bestaan en daar zat dus dat pak koek in.

Ik ben 165

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 10:55

Wat zijn jullie goed bezig allemaal! Knap hoor.

Hier gaat het slecht. Ik pak toch weer te makkelijk koekjes enzo, i.p.v. fruit of niks. Hoewel het echt minder is dan voorheen, gaat er al een poosje niks meer af. Gedoe op het werk wat energie slurpt en dan echt geen zin meer om uitgebreid te koken en wandelen bijvoorbeeld. Soms heb ik de neiging om op te geven. Maar dan zie ik hoe goed het bij jullie gaat. En dan denk ik “moet doorzetten, niet opgeven!”

Ik wil zo graag, maar het is echt moeilijk.

x_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 11:18

Ik meld mij ook!! Op dit moment echt te zwaar en wil gewoon weer fit worden. Ik ben 166 lang en weeg 80 kg. Afgelopen jaar was een rot jaar en dat merk ik gelijk aan de kilo’s. Nu weer met frisse moed beginnen! Ik doe nu sinds 3 weken 3 keer in de week bodypumpen en 2 keer de cxworx, ik moet zeggen ik voel mij al heeeeeeel veel beter! Voeding vind ik nog wel lastig, maar dit komt ook wel goed!
Doel: 65 kg aan het einde van 2020 *\o/*

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 11:33

Bedankt voor het welkom!

Goed bezig allemaal!

Ik kan me er niet toe zetten extra te sporten. Fietsen naar de paarden, meer lange wandelingen, skaten... Tenminste...nu niet. Zal met goed weer en in de zomer wel anders worden.
Op moment winter-dip?

Ben vaak toch met van alles bezig. Straks werken en wat kleine dingen in huis gedaan. Verplaats me nu op de bank met aflevering van the crown.
Kan het ook met de tijd van het jaar te maken hebben??? Zo ja dan hoop ik eigenlijk op die winter-dip.

Ik heb besloten om op de eerste dag van mijm nieuwe werk, smorgens, op de weegschaal te gaan staan.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 11:36

Horsie, prima gewicht heb je nu dan toch? Als je zo'n grote baan wissel gaat doen, zullen de kilo's er vast vanaf vliegen :D

Fijn dat ze ter plekke een geschikt schema konden maken voor je Britt! En een kwartier traplopen, doe ik je echt niet na :') laatst een 5min op gestaan en ik was kapot, dat is echt zo zwaar!

Ik wil over een week of 2 beginnen met de losse gewichten, in het "mannen krachthonk" :+ zoals het op mijn sportschool ook wel wordt genoemd. Ben benieuwd of ik me er een beetje thuis voel. Hopelijk wil iemand even helpen me wegwijs te maken en een schema op te stellen, ben er helemaal niet in thuis.

Zo stom hoe erg m'n gewicht wisselt. Waar ik me donderdag super fit voelde (had veel spierpijn in m'n buik, dan voel ik me altijd zo dun :+ ), had ik gister het idee dat ik alleen maar was aangekomen.. ik ga zo nog even strijden in de sportschool en dan even een paar dagen niks en nergens op letten want het is Carnaval *\o/* vond het best schokkend hoeveel kcal er in een biertje zaten dus ben benieuwd hoeveel ik ga aankomen .

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 11:43

Gister met boodschappen toch ook koekjes en zoutjes gehaald.
Nu bedenk ik me dat het niet handig is. We halen het eigenlijk nooit van te voren in huis.
Wanneer we in het weekend bedenken lekker een film te kijken bv dan ontzeggen we onszelf niet dat koekje bij de thee of zak chips. En dan is het ook klaar. Frisdrank hebben we zwz niet.

Dit is de eerste en de laatste keer dat ik wat meer lekkers van te voren in huis haal.

Pff baal van mezelf. Stom.

Nou ja ik wil graag onder de 60 wegen.
En mezelf een schop geven te starten met om de dag 15 minuten op de crostrainer.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 12:44

Je kan jezelf wel van alles opleggen en willen afdwingen
Maar wat casperzazoe al zegt, als je met je nieuwe baan in beweging komt en je blijft hetzelfde eten en drinken als nu, dan zakt je gewicht vanzelf

Ik heb net met frisse tegen zin een stronger workout gedaan, ben met de laatste week van de eerste 4 weken bezig *\o/*

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-20 15:14

Heel de ochtend met een groep vrijwilligers zwerfafval geruimd in de Biesbosch, en nu als lunch samen met mijn man een reep chocola weg gewerkt :=

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 19:25

Hier nu 2kg kwijt in 5 dagen :oo

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 19:38

Libera schreef:
Hier nu 2kg kwijt in 5 dagen :oo

Ik weet niet hoeveel je kwijt wil en wanneer je begonnen bent maar soms kan het hard gaan

Off-topic
Ik heb zitten genieten van je volg topic in je onderschrift, wat een prachtige plek!!

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 20:49

Dankjewel, we werken er hard aan! Vandaag ook weer puin aan het ruimen buiten om een mooi nieuw bloembed aan t leggen. Dat verbrand ook wel de nodige calorieën :=

Wil best veel kwijt, ben nu denk ik zo’n twee weken bezig. Maar mn weegschaal was kapot dus pas sinds 5 dagen aan het wegen

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 23:57

De eerste 2 kilo gingen hier ook super snel. Nu blijft het al weken op -2,1 hangen.
Vandaag ook rustig aan begonnen met zo’n hardloop schema. Alleen ziet dat hardlopen van mij er echt niet uit, dus af en toe wandel ik wat langer tussendoor, als er mensen in de buurt zijn. :D

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 08:08

Woow! Dat is best veel in 5 dagen.
Ik heb begrepen dat het vaak in het begin vaak vocht is wat je snel en veel kunt verliezen? Klopt dat?

Vanmorgen toch maar gewogen na dit vreselijke hang eet weekend. Vrijdag te veel lekkers meegenomen van de winkel.

Naja 64 kg en 15 minuten op de crostrainer getraind.

De start is er...nu volhouden.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 20:27

Casperzazoe, ik stond er vandaag 45min op: 170 verdiepingen :o na afloop ook altijd best wel kapot en ik heb er ook 4 maanden over gedaan op dit op te bouwen.

Sporten gaat goed maar eten kan beter..

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 08:59

Hier nu sinds de start 6,7 eraf, dus nog minimaal acht te gaan

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 14:41

Hey wat goed Sandra, bijna op de helft!! *\o/*