Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
quera schreef:Ik ga dit volgende keer ook bij mijn oncoloog neerleggen. Zij is echt wel pro zorg op maat geven. En vooral veel overleggen in het team. Waar ik volgens haar volledig bij hoor.
pien_2010 schreef:Hoezo in Nederland de gezondheidszorg zo goed? Dat is gewoon een indoctrinatie praatje.
quera schreef:Mensen in de zorg willen wel maar kunnen zo weinig. Het is de farmaceut waar het vaak stuk loopt.
Mijn oncoloog irriteert zich mateloos aan dit soort dingen. En buigt regels waar nodig( bijv met mijn vorige kuur. Deze was om 4 weken en nu 3 in mijn vakantie. Bloed was niet goed genoeg. Toch icm met een spuit van 1500 mogen doen.) dat is zorg op maat!
MarcoBorsato schreef:Mijn vader leidt dat onderzoek daar, maar volgens mij is het vooral gericht op bestralingen hoor. De isotopen worden nu uit Frankrijk gehaald.
Can confirm:
Isotopen worden niet gebruikt voor chemo maar bestraling en de reactor is gewoon open. Gohya hoe kom je aan je informatie?
gohya schreef:MarcoBorsato schreef:Mijn vader leidt dat onderzoek daar, maar volgens mij is het vooral gericht op bestralingen hoor. De isotopen worden nu uit Frankrijk gehaald.
Can confirm:
Isotopen worden niet gebruikt voor chemo maar bestraling en de reactor is gewoon open. Gohya hoe kom je aan je informatie?
Was vanmorgen op het nieuws, ging over de isotopen.Mijn medicijn [chemodruppels] werd niet meer gemaakt omdat de grondstof die in Petten werd gemaakt niet meer geleverd werd.UMC Utrecht kan dat medicijn daarom niet meer maken.Ze hadden het op t.v. over medicijnen.
Citaat:Therapie met medische isotopen
Nucleaire therapie betekent simpelweg dat de straling van medische isotopen wordt gebruikt om kankercellen te doden. Dat kan uitwendig -de bekende bestraling- maar ook inwendig, waarbij de isotopen met ‘tracers’ op de juiste plek in het lichaam gebracht worden (brachytherapie, zie kader).