Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

robbie88

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 08:30

Ik mag morgen weer naar de kapper, vanaf dat ik de producten heb van eve Curls draag ik mijn haar zo veel meer los, wel met een klip voor de voorste plukken, maar niks geen pluis meer.. weer heel veel reacties op hoe lang het is en goh je hebt krullen liep eerder altijd met een knot op mijn hoofd. Denk dat ik toch wel een flink stuk af laat knippen, ik heb best dik / zwaar haar . Maar wil het wel vast kunnen

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 08:53

Zal vast mooi worden! En als ze er flink lagen in knipt valt het ook wat luchtiger

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 09:32

Benieuwd hoe de producten van even curls blijven bevallen !
Hier na 3 weken vakantie met zon en zeewater gisteren weer even eea rigoureus aangepakt.
Haar weer even in de verf (niet heel cg nee :') ) en daarna haarmasker, leave in, krullen creme, mouse en wat gel erin en met koude föhn gedeeltelijk gedroogd. Met bonnet geslapen en vanochtend met klein beetje olie de cast eruit gescrunched en ik heb eindelijk weer volume :D
Maand voor de vakantie weer laten knippen en nog steeds blij met deze kapper.

Afbeelding

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 13:52

Welke producten gebruiken jullie voor je haar qua shampoo, conditionor ed als het haar meer vocht nodig heeft? Ik gebruikte Yari. Maar kapper raad dit af. Ze raade Pretty curly Girl aan. Maar die vind ik nu behoorlijk prijzig. (50 euro alles bij elkaar)(Over 2 weken rondreizen door Afrika en dat kost al heel veel geld) Dus graag wat besparen haha. Ik neem sowieso geen curly girl producten mee naar Afrika. Maar gewone simpele andrelon mini's.

Wat zijn goede kruidvat/action producten?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 15:13

Dat is zo persoonlijk, ieder haar gaat weer lekker op wat anders. Er zit weinig op dan trial and error.

En in plaats van miniflesjes waar al wat in zit zou je ook deze kunnen overwegen. Dan zit je niet vast aan een bepaald product
https://www.bol.com/nl/nl/p/reisflesjes ... 184162846/

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 15:17

Qimm schreef:
Dat is zo persoonlijk, ieder haar gaat weer lekker op wat anders. Er zit weinig op dan trial and error.

En in plaats van miniflesjes waar al wat in zit zou je ook deze kunnen overwegen. Dan zit je niet vast aan een bepaald product
https://www.bol.com/nl/nl/p/reisflesjes ... 184162846/

Dat snap ik hoor. Maar ik kreeg specifiek dr tip om vocht toe te brengen.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 19:28

C_arola schreef:
Wat doet een ander kapsel toch veel met de ochtendroutine merk ik. Waar ik eerder niks met mijn haar kon de dagen na het wassen. Hoef nu ik alleen maar wat leave in, water spray in mijn haar te doen, wat gel erbij en kneden.

Ik ga dit topic nog even weer helemaal naar met de producten. Misschien dat ik toch een switch daarin ga maken om mijn krullen meer te activeren.

Wat zijn Ierse krullen en wat heeft de kapper precies gedaan?

@herfstblad: wat is er mis met Yari?

Ik heb van alles inmiddels en probeer maar wat haha.

Aantal producten van Curly Secret. Heel fijn maar best duur vind ik. Mijn leave in is van Novex Black. En heb gels van yari (snot) en de groene gel met pompje. Ook Taft nummer 8 (via kapper tip maar niet CG, wel goed). En ook shampoo en conditioner van Umberto Giannini (Kruidvat). En een foam. Dacht dat wordt helemaal niks gisteravond met die foam, maar nachtje slapen met hydrofiele handdoek toch aangenaam verrast.

Ennnnnn mn superkoop: dyson föhn. Wat een ontzettend fijn ding! Via Vinted nieuw gekocht voor €135.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-25 20:15

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 21:24

Olympia96 schreef:
C_arola schreef:
Wat doet een ander kapsel toch veel met de ochtendroutine merk ik. Waar ik eerder niks met mijn haar kon de dagen na het wassen. Hoef nu ik alleen maar wat leave in, water spray in mijn haar te doen, wat gel erbij en kneden.

Ik ga dit topic nog even weer helemaal naar met de producten. Misschien dat ik toch een switch daarin ga maken om mijn krullen meer te activeren.

Wat zijn Ierse krullen en wat heeft de kapper precies gedaan?

@herfstblad: wat is er mis met Yari?

Ik heb van alles inmiddels en probeer maar wat haha.

Aantal producten van Curly Secret. Heel fijn maar best duur vind ik. Mijn leave in is van Novex Black. En heb gels van yari (snot) en de groene gel met pompje. Ook Taft nummer 8 (via kapper tip maar niet CG, wel goed). En ook shampoo en conditioner van Umberto Giannini (Kruidvat). En een foam. Dacht dat wordt helemaal niks gisteravond met die foam, maar nachtje slapen met hydrofiele handdoek toch aangenaam verrast.

Ennnnnn mn superkoop: dyson föhn. Wat een ontzettend fijn ding! Via Vinted nieuw gekocht voor €135.

Ik kreeg te horen dat Yari veel te zwaar is en enkel voor afro type krul

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 09:31

Van Yari kreeg ik veel jeuk op mijn hoofdhuid. Ik ben er daarom toen mee gestopt. Maar anderen zweren er juist bij.

Voor diegenen die de cantu curl activator gebruiken. Is dat de Cantu Shea Butter Activator Cream? En hebben jullie andere aanraders voor een curl activator?

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:49

Lekker stukkie er af.. :)
oude kop op de selfie
Afbeelding

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:07

Ik haak ook weer eens aan om mee te kletsen.

Ik deed een tijdje op de krul knippen, maar in laagjes knippen is al bijna net zo succesvol bij mij :P

Het enige gekke is, dat mijn haar heel erg verschilt in krul. Aan de achterkant is het heel krullend, maar rond mijn gezicht is mijn haar bijna stijl. En krijg ik ook veel lastiger in de krul :') Zo irritant is dat.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 16:18

Dat had ik ook met laagjes.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:28

Ik kan je “ mijn” kapper wel aan raden
Earth schreef:

Ik deed een tijdje op de krul knippen, maar in laagjes knippen is al bijna net zo succesvol bij mij :P

Het enige gekke is, dat mijn haar heel erg verschilt in krul. Aan de achterkant is het heel krullend, maar rond mijn gezicht is mijn haar bijna stijl. En krijg ik ook veel lastiger in de krul :') Zo irritant is dat.

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:38

Earth schreef:

Dat herken ik, bij mij is het achter in het midden stijl. Heel irritant! Hier in de buurt zit een krullenkapper (hairforce 1) maar die vind ik mega duur %)

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:42

Ja hier in Almelo zit ook een hele goede maar zij is ook onwijs duur. Ik ga nu naar Velvet Monkey, daar ben ik eigenlijk wel heel tevreden mee moet ik zeggen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:47

Velvet Monkey boks!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:59

Qimm schreef:
Velvet Monkey boks!

*\o/* Ik ga er graag heen. Al mag ik maar 2 keer per jaar van mezelf. Al zal ik dit keer misschien 3 keer gaan _O-
Ik werk niet dus ik hoef niet dagelijks mijn haar te doen. Daardoor vind ik het de kosten niet waard om vaker te gaan.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:03

Ik werk wel, maar ga ook max 3x per jaar. Ik vind het moeilijk grote bedragen uit te geven aan redelijk triviale dingen zoals haar :')

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:26

Earth schreef:
Ja hier in Almelo zit ook een hele goede maar zij is ook onwijs duur. Ik ga nu naar Velvet Monkey, daar ben ik eigenlijk wel heel tevreden mee moet ik zeggen.

Je moet naar Curlycomfy gaan in almelo, zij is niet duur

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:32

Iemand die een goede weet voor midden Nederland? Ook liefst niet te duur. Ik vind 90 euro voor een knipbeurt met styling echt duur :o

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:27

Ik betaal voor lang haar 65 en zit er dan echt wel bijna 2 uur
Earth schreef:

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:40

SusanH schreef:
Iemand die een goede weet voor midden Nederland? Ook liefst niet te duur. Ik vind 90 euro voor een knipbeurt met styling echt duur :o

Ik ben in maart bij een kapper in Harmelen geweest en ga donderdag weer. Ik betaal daar 76,50 voor een uur. Ik kreeg onlangs ook Hairworx in Amersfoort als aanrader, maar die zat voorlopig vol en mijn haar moet na 3 weken zon wel echt gekapt worden.