Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Heb jij cosmetische chirurgie als in; fillers/ botox ondergaan of overweeg je het?

Nee, ik overweeg het wel.
236 (23%)
Nee, ik overweeg het niet.
613 (62%)
Ja, eenmalig, ik zou het zo weer doen.
50 (5%)
Ja, eenmalig, ik zou het niet weer doen.
7 (0%)
Ja, met enige regelmaat.
78 (7%)

Totaal aantal stemmen: 984

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 19:44

nathalie25 schreef:
Maar een facelift is absoluut niet wat ik nu wil..

Ik wil nog niks blijvend en/of een operatie , laat ik 4 februari maar even eerst op gesprek gaan

Oké, dan zal je met fillers vast wel wat mooie resultaten kunnen bereiken. Faceland Amersfoort ben ik zelf nog nooit geweest maar wel goede ervaringen met andere vestigingen.

Popstra

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 20:58

Ik had ook een ingevallen gezicht. Ik was 4 kilo afgevallen en vermoeid. Ik heb mijn oogleden laten liften, wangen, lippen, en de geulen van mn neus naar mn mondhoeken laten vullen.
Ik kreeg daarna veel complimenten dat ik er gezond uit zag.
Kortom, zeker de moeite waard om te laten doen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 12:41

Ik was 15kg aangekomen en daarna weer snel afgevallen (goedaardige tumor op eierstok verwijderd).
En dat zag je heel erg in mijn gezicht, ik heb toen lipofilling laten doen. Resultaat echt heel erg blij mee... maar het proces en de genezing duurde echt vreselijk lang :')

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 10:08

c_alsemgeest schreef:
Ik was 15kg aangekomen en daarna weer snel afgevallen (goedaardige tumor op eierstok verwijderd).
En dat zag je heel erg in mijn gezicht, ik heb toen lipofilling laten doen. Resultaat echt heel erg blij mee... maar het proces en de genezing duurde echt vreselijk lang :')

O kijk dat is goed te weten!

Zoveel dingen die ik niet ken, fijn om zo ervaringen te delen

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 12:30

Heet iemand hier de marionettenlijnen gedaan en hoe waren de ervaringen en de dagen erna? Ik wil het in februari of maart aangaan pakken

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 12:39

Quinn schreef:
Heet iemand hier de marionettenlijnen gedaan en hoe waren de ervaringen en de dagen erna? Ik wil het in februari of maart aangaan pakken

Ja gedaan. Prima, iets zwelling en soms wat blauw. Met paar dagen weg. Soms zie je ook niks.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 13:03

Quinn schreef:

Hier ook gedaan. Al paar keer icm neus lippen plooi.
Heb eigenlijk na de tijd nergens last van. Geen blauwe plekken en ook geen pijn of zwelling.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 21:00

Ik vraag het maar even want de laatste keer na medische Botox was ik bont en blauw en dit ga ik sws bij een andere kliniek doen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 21:02

Blauw en zwelling kan maar hoeft niet. Meestal zie je bij mij niks maar als ze net een bloedvaatje raken dan krijg je een blauwe plek. Dat kan. Ligt niet altijd aan de arts.

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 15:01

Heeft iemand ervaring met botox laten spuiten in de oksels?
En weet iemand een goede kliniek rond omgeving Enschede?
Ik vraag het hier want niemand in m'n omgeving gebruikt botox en ik wil graag wat persoonlijke ervaringen omdat ik het toch eng vind om zo een afspraak te maken ergens. :o

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 16:06

Vriend van mij doet het al jaren en is er heel erg tevreden over.
Normaal had hij als hij een shirt aan deed binnen 1 minuut grote natte plekken bij zijn oksels nu vrijwel niks meer.
Prikjes zijn wel wat pijnlijk (maar het is natuurlijk wel een man :P )
Hij doet het bij Bergman, wellicht dat er ook een locatie bij jou in de buurt zit? Maar geen ervaringen er mee, aangezien wij helemaal aan de andere kant van NL wonen.

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 16:47

Vriendin van mij heeft het in haar oksels en vond het helemaal niet pijnlijk, resultaat blijft ook heel lang zitten (6 maanden) bij haar. Ze is ook niet extra op andere plekken gaan zweten.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-26 11:18

gerlienke schreef:
Heeft iemand ervaring met botox laten spuiten in de oksels?
En weet iemand een goede kliniek rond omgeving Enschede?
Ik vraag het hier want niemand in m'n omgeving gebruikt botox en ik wil graag wat persoonlijke ervaringen omdat ik het toch eng vind om zo een afspraak te maken ergens. :o

je zal het vast al wel geprobeerd hebben maar bij mij werkt dit dus heel goed
https://www.deonlinedrogist.nl/odorex-e ... gJLjvD_BwE

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-26 12:26

Of de rode Borotalco...
Werkt als een tiet!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-26 14:12

Popstra schreef:
Of de rode Borotalco...
Werkt als een tiet!

Geen enkele deo werkte bij die vriend van mij... Borotalco toen ook nog uit Spanje meegenomen, hadden we toen in NL nog niet, zelfs niet de agressievere die je een hele nacht moet laten intrekken... natuurlijke, hij had alles op de markt geprobeert :') altijd binnen 5 min na aantrekken van een shirt natte plekken er in, hij had altijd meerdere reserve shirts bij hem als hij ergens heen ging.
Maar nu met de botox nergens meer last van.

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-26 15:26

Bedankt voor de reacties, ik ga de deo's nog even bekijken, is een paar jaar terug dat ik die voor het laatst heb gebruikt. :)

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 13:37

Suzanne F. schreef:
Quinn schreef:

Ja gedaan. Prima, iets zwelling en soms wat blauw. Met paar dagen weg. Soms zie je ook niks.

Om de hoeveel maanden laat je dit doen Suzanne? Verschilt natuurlijk per persoon, maar ik ergerde mij er mij vorig jaar al aan en ik merk dat als ik nu een Teams vergadering heb, ik alleen maar zit te kijken naar mijn mondhoeken en dan gaan ze nog chagrijniger staan :') Afgelopen jaar 12 kilo afgevallen en ook gewoon de leeftijd die nu tegen gaat werken zo tegen de 50 aan, dus tijd om het aan te maken. En wellicht ook een klein fillertje in de bovenlip, want die wordt ook wat smaller.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 13:43

Oh dat heb ik al jaren niet meer laten doen. Ik laat het ook niet meer doen want over paar jaar laat ik de boel optrekken. Dus zonde van het geld. Traangoot laat ik wel bijwerken, dat heeft niks met slappe huid te maken. Hier 14 kilo afgevallen en inderdaad tekent dat in je gezicht. Dat los je niet op met een fillertje. Jukbeen zit na jaren nog steeds mooi. Lippen ook. Dat is meer dan 3 jaar geleden. Traangoot is ook al jaren geleden.
Over paar jaar laat ik een facelift doen. Hals ook.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 14:19

Oh ja dan is het zonde van je geld als je die plannen hebt. Ik heb voor de rest prima jukbenen, geen losse huid of ingezakte/holle delen, maar vind mezelf er soms vermoeider uitzien dan dat ik ben ofzo. Overgang helpt natuurlijk ook niet bepaalt mee.... Maar ik begin me nu wel meer te irriteren aan de fijne rimpeltjes op mijn voorhoofd en de iets afhangende mondhoeken. Zeker dat laatste wil ik toch eens aanpakken. Ik mag sowieso niet klagen wat betreft rimpels, want naast wat fronsrimpels die je alleen ziet als ik frons, heb ik ze niet. Mijn moeder van bijna 80 ook vrijwel niet, dus met wat geluk heb ik die genen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 14:56

Ja hoeveel je je daaraan stoort is persoonlijk. Mensen verklaren mij voor gek als ik zeg dat ik een facelift wil. Maar dat is mijn eigen beslissing natuurlijk. Rond mijn 50e gaat dat gewoon gebeuren.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 17:29

Suzanne F. schreef:
Ja hoeveel je je daaraan stoort is persoonlijk. Mensen verklaren mij voor gek als ik zeg dat ik een facelift wil. Maar dat is mijn eigen beslissing natuurlijk. Rond mijn 50e gaat dat gewoon gebeuren.

Dan staan we daar hetzelfde in. Ik wil het ook, anderen zeggen: koekoek...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 17:46

Tja het is mijn eigen lichaam toch? En zo heel bizar vind ik het niet. Ik ben geen 20’er ofzo die de boel wil laten verbouwen. Of iemand die elke paar jaar plastische chirurgie ondergaat. Ik ben tegen die tijd (bijna) 50 en dan wil ik het (zoals ik er nu insta) eenmalig laten doen. Het is duur zat ook, maar ik wil ook niet aan de gang blijven. Ik wil het graag 1 x goed laten doen dus hals en gezicht en dan deep plane. Met alles dus hals, wang, wenkbrauw etc.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 12:20

Waarom hang je daar die leeftijd 50 zo aan?
Het wil niet zeggen dat alles dan al hangt hoor :)

Ik ben 54 en zou echt nog niet voor een hele facelift gaan.
Kan wat ik storend vind buiten een ooglid correctie nog prima met wat fillers en botox bij houden en enkel botox zo een 3x per jaar, fillers hooguit 2x...
Maar dan praat ik voor mezelf he. Heb nooit gerookt bijv. Dat scheelt ook al enorm

Mijn moeder zegt dat je gezicht tussen je 50e en 60e niet veranderd. Zij is 81

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 13:23

Popstra schreef:
Waarom hang je daar die leeftijd 50 zo aan?
Het wil niet zeggen dat alles dan al hangt hoor :)

Ik ben 54 en zou echt nog niet voor een hele facelift gaan.
Kan wat ik storend vind buiten een ooglid correctie nog prima met wat fillers en botox bij houden en enkel botox zo een 3x per jaar, fillers hooguit 2x...
Maar dan praat ik voor mezelf he. Heb nooit gerookt bijv. Dat scheelt ook al enorm

Mijn moeder zegt dat je gezicht tussen je 50e en 60e niet veranderd. Zij is 81

Omdat ik nu al vindt dat het duidelijk achteruit gaat dus over een paar jaar. En dan vind ik rond mijn 50e een geschikt moment.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 20:57

Ik heb gisteren de marionetten lijnen laten doen. Klein blauw plekje links maar valt niet op en rechts beetje zwelling. Nu al blij mee