Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 18:24

S1993, ik zet m'n telefoon op bankjes, prullenbakken of paaltjes met een platte bovenkant. Je moet alleen niet té bang zijn dat je telefoon op de grond terecht komt want dat overkomt me nog wel 'ns :+
He SV ik ben je even op instagram gaan volgen!
Iedereen die morgen in Enschede gaat lopen; succes!
Ik heb vandaag eindelijk nieuwe schoenen voor op de weg gekocht! Het is heerlijk weer dus ga ze zo direct uitproberen :)

Arzil

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 19:30

Hoe is het gegaan in Enschede vandaag?

Ik heb de 10 km van zvl gedaan. Jemig wat een hitte!! Gelukkig op sommige stukjes nog wel wat wind, maar heb absoluut niet lekker gelopen. Had veel te weinig gedronken op voorhand en dat was te merken tijdens het lopen. Heb uiteindelijk 1.01,29 erover gedaan. En daarna gelijk de marathoners aangemoedigd. Die hadden het ook goed zwaar.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 19:59

Succes morgen Supervixen en Greetje!

Arzil ik kan me voorstellen dat het zwaar was met dit weer. Knap gedaan toch!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 20:13

Arzil, Enschede is morgen.

Leuk Piekosjj! Ben benieuwd hoe je schoenen bevallen.

Wij hadden gisteren een makelaar op bezoek, omdat we ons huis willen verkopen. Die zag een hardloopfoto en begon meteen te vertellen dat hij de marathon van Parijs had gelopen en in het najaar New York gaat doen. Leuk even over het hardlopen gebabbeld.
Eindelijk iemand die ook enthousiast is over het lopen, terwijl mijn collega's altijd roepen dat ik nou eens moet stoppen met dat hardlopen als ik weer eens over een wedstrijd vertel.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 20:43

@SV, hardlopen is hier nogal populair, ik krijg meer verveelde blikken als ik over de paardn praat.

@Piekosj, welke schoenen zijn het geworden? Heb gister Saucony's getest (eerder wedstrijdschoen) maar voelden zeker niet beter dan mijn decathlon schoenen, dus heb gelukkig mijn geld in mijn zakken gehouden. :)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 02:24

Succes vandaag lopers!
Ik heb 5km in de Batavierenrace in Enschede gelopen zaterdag. Nieuw PR gelopen & met het team 62e van de 350 geworden :D

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 07:41

Succes in Enschede!

Gaaf Doubtless, een PR!!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 08:49

Thanks! We zijn geen 62e maar 34e geworden :)) top 10 procent, super gaaf 8-)

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 11:45

Oh ik ben zo jaloers als ik mensen zie hardlopen. Ik wandel niet veel meer met mijn hond.enekel kleine rondjes.hij wprdt oud en wil/kan niet meer. Ik heb een kantoorbaan en beweeg dus veel te weinig.denk al een tijdje na over hardlopen conditie moet beter en er moeten veel kilos af.
Goster tijdens het wandelen een klein stukje gejogged.ik voelde me als een klotswnde zeehond.vreselijk.
Ik kan hier ook nergens lopen zonder bekijks te hebben en het is eigenlijk vooral de schaamte en tijdgebrek die me tegenhoud om echt te gaan beginnen.....

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 14:40

Tijd kun je altijd maken, je hebt toch vrij in het weekend neem ik aan? Waar een wil is, is een weg. En trek je niks aan van mensen die kijken, gewoon gaan! Stukjes joggen is al prima toch?

Ik heb de halve marathon gelopen vandaag in Enschede *\o/* . Wat was het warm zeg, bij elke waterpost heb ik water over me heen gegooid en veel gedronken. Na 16km had ik toch wel erg last van de warmte, dus wat kleine stukken gewandeld. Uiteindelijk gefinisht in 2.11. Niet ontevreden gezien de temperatuur.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 14:59

Heel netjes onder deze omstandigheden!

Ik heb vanochtend een poging tot een progressieve 8km gedaan maar in de brandende zon was het echt pittig! Toch wel goed om wat warmtehardheid kweken, eind juni loop ik de halve van Sneek. Had vorig jaar geloof ik gezworen nooit weer een halve in de zomer te lopen maar ik ga er toch maar weer aan geloven :)).

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 15:11

Van harte supervixen mooie tijd
Beetje genoten van evenement

Veneri zijn niet echte goede argumenten hoor die je weer geeft
Als je je schaamt ga je lopen op plekken met weinig mensen of aparte tijden

Bovendien je beweegt en je hebt altijd wel tijd.
Ook hier geldt discipline bedoel ik ging gister-avond om 21:00 de weg op in weekend en ga ik echt niet voor mijn lol want de bank en chocolade rozijnen riepen me

Nu is bedoeling weer vanavond te gaan maar hoe laat geen idee eerst kind douchen en op bed leggen en dan gelijk door en ik weet zeker dat de bank weer naar me gaat lonken

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 15:36

Ja hoor best genoten.

In mei loop ik drie weekenden achter elkaar 10km wedstrijden. Een trail en twee op de weg. Heerlijk na zo'n tijd wat langere afstanden getraind te hebben.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 16:56

Veneri, als je mensen ziet kijken moet je jezelf bedenken: jij hebt ervoor gekozen om op een stoel in de tuin te gaan zitten, en ik niet. Ik heb ervoor gekozen om nu aan mijn gezondheid te werken.
Daar kan je toch alleen maar een goed gevoel van krijgen? ;)

Goed gedaan supervixen! Jij loopt echt een hoop wedstrijden hee :O

Ik heb vandaag niks gedaan, na het trainen gisteren heb ik nog 2 uur lange lijnen gedaan met de shetlander en mijn benen waren helemaal op.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 17:11

En om te starten met hardlopen en meer wandelen, hoe kan je dat het beste opbouwen?
Dus hoevaak alleen wandelen in de week en hoevaak aan het hardlopen werken?(zal aan het begin nog niet echt hardlopen te noemen zijn natuurlijk)

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 17:11

Wauw Supervixen! Petje af.

Ik heb de 10 volbracht ...maar O O O wat was het warm. Ook wat gewandeld tussendoor. De tijd was netto 1:06.

Echt respect voor de halve en de hele marathon lopers.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 17:23

Jij ook goed gedaan Morris!

Veneri ik zou starten met twee of drie keer per week. Je hebt diverse apps om op te bouwen. Een veelgebruikte is Evi geloof ik. Dan bouw je op naar 5km hardlopen.
Ik ben zelf ooit gestart met kleine stukjes hardlopen (zonder app of schema) en heb ook in een aantal weken opgebouwd naar 5km.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 17:51

Netjes SV en Morris! Zag dat het vandaag in NL rond de 30 graden was, super dat jullie het hebben gedaan! +:)+
Mijn nieuwe schoenen zijn Adidas Supernova (als ik het goed heb). Ik wou graag schoenen met wat meer demping op de weg want ik was niet tevreden over m'n Nikes daarover, en m'n nieuwe schoenen hebben me laten vliegen! Heerlijk hoe soepel het ging. Dat is dus een goede keuze geweest :j Verder dit weekend niet meer gelopen, maar wel 25 km paardgereden.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 08:51

Lekker bezig hoor iedereen!! En respect voor degenen die met de warmte gelopen hebben, ik vond het stilzittend al warm haha. Alhoewel de ochtenden en avonden best fris waren natuurlijk. Ik heb niet meer gelopen, combinatie van drukte, een nog niet goed geheelde blaar op mijn hiel, en teveel emoties omdat bijrijpaard morgen wordt ingeslapen. Heb vanavond weer looptraining in duin, ondanks dat ik me hartstikke beroerd voel en doodop ben ga ik er wel heen, even koppie legen :j

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 09:01

Veneri gewoon gaan en rustig opbouwen met wandelen en stukjes rennen.

Doubtless gefeliciteerd met je PR :D

Supervixen knap gedaan hoor met die warmte!!

Noeps (ik wilde typen plien :P) stoer om midden zomer een halve te lopen, mij te warm haha.

Morris ook knap gedaan!

Piekosjj lekker lopen weer met nieuwe schoenen :D

Ben benieuwd hoe de marathon bij greetje is gedaan?

Gisteren heb ik vriendinnen aangemoedigd die hun eerste 5km wedstrijd liepen. Zelf lekker aan de zijlijn met die warmte haha. Maar vanaf deze week wil ik het lopen weer oppakken en aan mijn tempo werken.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 09:07

Balen Arzil dat je niet lekker liep zaterdag, maar toch nog een nette tijd ondanks de hitte en te weinig vocht :)

Supervixen, leuk om met iemand te kunnen kletsen over het lopen, zeker als dat normaal weinig kan. Bij mij zijn eigenlijk heel veel mensen wel geinteresseerd in hardlopen :) Mooie tijd op de halve ook met deze temperaturen! Ik was blij dat ik mijn duurloop gewoon 's ochtends vroeg kon doen, toen was het nog heel comfortabel. Hoelaat begon de halve?

Leuk Doubtless de batavieren!! Was het feestje ook geslaagd? :D

Veneri dat is gewoon een kwestie van je eroverheen zetten dat anderen naar je kijken en gaan :) In het begin vond ik het ook vervelend maar nu maakt het me niks meer uit, wat je zelf eigenlijk al zegt, de meesten die anderen zien hardlopen zijn alleen maar jaloers :D
Zou idd ook drie keer in de week beginnen met lopen (en dan bij voorkeur steeds met een dag ertussen als dat lukt qua planning)

Sterkte Anne! Ik vind het op zulke momenten ook heel fijn om even een rondje te lopen en mijn hoofd leeg te maken.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 10:14

De halve begon om 10 uur, dus het eerste uur had ik nog niet heel veel last van de warmte. Daarna was het wel erg warm.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 11:27

Veel sterkte Anne!

@sv Om 10 uur viel het inderdaad nog wel mee... Maar toch. Als 8 graden je optimum is heb je het wel zwaar gehad!

@veneri hoe vaak en hoe snel je opbouwt hangt ook af van hoe je je voelt. Ik weet natuurlijk niet hoe fit je verder bent, maar hardlopen kan heftig zijn op je gewrichten en dergelijke als die niet veel gewend zijn. Gewoon rustig opbouwen en goed opletten hoe je je de volgende dagen voelt. Gaat het super, dan kan 2 a 3x per week prima. Heb je na twee dagen nog last van je knieën, dan kan je beter wat gas terugnemen en meer wandelen of de dagen beter verdelen over de week. In mijn ´hardloopteam´ zijn degenen met overgewicht en degene met een oude knieblessure tijdelijk minder gaan lopen ivm zere knieën, vandaar. Maar die waren ook eigenwijs en deden nooit een warming- up.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 14:28

hoi hoi!

Mag ik mij hier ook melden? Ik ben wss lang niet zo fanatiek als jullie, maar wil toch weer een poging gaan wagen :).
In oktober 2016 heb ik mijn hamstring dusdanig gescheurd dat ik meer dan een jaar uit de running ben geweest. Uiteindelijk na veel fysiotherapie en uber langzaam opbouwen (lees: minuten werk) zijn we weer een beetje op de goede rit.

Voor nu nog wel opbouwend maar dat geeft niet.

Ik heb eigenlijk meteen een vraag voor jullie. Had het hier met een vriendin over.
Spierpijn na hardlopen mag dat wel of niet?
Doe ik dan iets verkeerd of hoort het er wel bij?

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 14:36

Anne wat erg van je bijrijdpaard, veel sterkte!

Tyrcanol welkom, dat is balen van je hamstring. Ik vind dat je in principe na een normale training geen spierpijn zou moeten hebben. Ik moet echt wel een serieus zware training doen wil ik spierpijn hebben. Na een wedstrijd heb ik wel eens (lichte) spierpijn. Na de marathon heb ik wel 2 dagen behoorlijk spierpijn gehad maar dat vond ik niet zo gek haha.