Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 18:33

Nou ja, het is goed dat hij leert hoe hij met honden om moet gaan, maar dan moet 'ie dat wel echt leren en niet het dier hinderen.

Overigens gaf ik de hond van mijn broer ook altijd heel veel snoepjes en daarom komt 'ie altijd bij me zitten :=

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 18:48

Ik laat juist het hele aspect voedsel weg, kan alleen maar voor onbedoelde vervelende bijtincidenten zorgen. Kind mag ook de katten niet aanraken als ze aan het eten of drinken zijn.
Paard krijgt ook niets uit de hand.

Vorig jaar op vakantie geweest met een vriendin waarvan de hond kleine kinderen aanvalt (of in iedergeval serieus genoeg bedreigd) dat was een goed moment om uit te leggen dat je gewoon nooit zomaar naar een hond mag lopen (uiteraard zaten we er bovenop zodat er niets fout ging).
Ze was pas 2,5 maar na 1x uitleggen zei ze zelf al: hontie niet aaien. Maar ervanuit gaan dat ze het niet spontaan even vergeten kun je nooit.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 18:58

Wij leerde vroeger als de hond in mand ging of de kat in de krabpaal dat je er vanaf bleef. Dan was hij moe.
En als dat altijd consequent als regel gehandhaafd word weet zelfs een kleine ukkepuk dat snel.
Natuurlijk laat je ze dan niet alleen. Maar zo vaak hoef je dan niet eens te corrigeren.
Later waren hier kleine neefjes en nichtjes en die kregen hetzelfde te horen. En echt zo snel dat ze zelf al stamelde: Hondje moe?.
Ja hondje moe. En ze gingen wat anders doen.

Wat sizzle schrijft was/is ook zo, dier aan het eten was ook afblijven.
Ondanks dat de dieren het hier allemaal wel pikken, doe ik dat nog steeds zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 19:24

Onze hond is vriendelijk met kinderen maar we zin er wel scherp op.
Dus nooit alleen en nooit in de buurt met de bak eten.
Mijn kleine neefje heeft m laatst wel brood gegeven en dat pakt de hond dan zo uiterst voorzichtig aan... wel lief.
Hond mag alleen geaaid als wij het zeggen.
Niet storen in de slaap, niet bij de mat komen enzovoorts.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 12:18

Onze hond is echt een sul. Mijn neefje heeft een verstandelijke beperking, dus die weet niet wat het gevaar is. Die trekt onze hond aan de staart en oren. Natuurlijk mag hij dit niet doen, dus moeten wij er altijd bij blijven en opletten. Gelukkig heeft onze hond nog nooit wat gedaan en zijn het twee handen op 1 buik. Echter blijven wij wel altijd opletten! Onze katten zijn bang voor mijn neefje, dus die rennen meteen naar boven.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 16:49

pfff.... Vanmiddag met boodschappen weer een kind die ging janken om ie de zin niet kreeg! := afschaffen die handel :+

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 17:05

Ik heb van de week na een kwartier aan een moeder gevraagd of ze dat kind nou nog niet stil kreeg.
Kind was zo te zien bekaf/overprikkeld maar moeders moest en zou nog 'even' de action in alwaar kind een gigantische meltdown kreeg.
Hardstikke fijn maar ga dan weg ipv dit:'wil je een ijsje?' 'nee! wil geen ijsje!' 'oké, dan krijg je geen ijsje' 'waaaaaaaah ik wil een ijsje!'.
Echt, dat kind had ik opgepakt, op bed gemikt en de babyfoon aan een buurvrouw gegeven om vervolgens alleen de hoognodige dingen te halen.
Had gewoon suizende oren nadien. %)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 17:29

Aan mij had je een verkeerde gehad := Ik vind dat soort kinderen echt verschrikkelijk, maar je ermee bemoeien vind ik net zoiets als stalgenoten die altijd commentaar hebben.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 17:41

Ja jammer dan, als de halve winkel met z'n vingers in de oren loopt omdat jij je brulboei niet stil krijgt kun je zelf ook de wijste zijn en vertrekken, krijg je ook geen bijdehante opmerkingen na een kwartier.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 18:02

Goh, schiet me opeens iets te binnen (ik zal het wel weggestopt hebben :+ )... lang, lang geleden heb ik ooit eens een bedrijf gebeld dat opfok voor paarden in Polen aanbood. Vrouw neemt de telefoon op mét een blèrende koter kennelijk op haar schouder. Iig naast haar oor waar dus ook die telefoon gehouden werd. Ik kon mezelf niet eens verstaan, laat staan haar. Dus ik vraag beleefd, goh, kunt u uw kind misschien even zó leggen dat-ie niet rechtstreeks de telefoon in blèrt, ik kan u niet verstaan :+
Nou, dat kon niet, kind moest getroost worden.
OK, zijn we snel klaar, krijgt u mijn klandizie niet. :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 18:14

lor1_1984 schreef:
Ja jammer dan, als de halve winkel met z'n vingers in de oren loopt omdat jij je brulboei niet stil krijgt kun je zelf ook de wijste zijn en vertrekken, krijg je ook geen bijdehante opmerkingen na een kwartier.

Ach ja. Ik heb sowieso altijd mijn muziek in, in de winkel. Ik geen last, ik prima. Hielp je opmerking trouwens? Werd de blaag stil?
Ibbel schreef:
Goh, schiet me opeens iets te binnen (ik zal het wel weggestopt hebben :+ )... lang, lang geleden heb ik ooit eens een bedrijf gebeld dat opfok voor paarden in Polen aanbood. Vrouw neemt de telefoon op mét een blèrende koter kennelijk op haar schouder. Iig naast haar oor waar dus ook die telefoon gehouden werd. Ik kon mezelf niet eens verstaan, laat staan haar. Dus ik vraag beleefd, goh, kunt u uw kind misschien even zó leggen dat-ie niet rechtstreeks de telefoon in blèrt, ik kan u niet verstaan :+
Nou, dat kon niet, kind moest getroost worden.
OK, zijn we snel klaar, krijgt u mijn klandizie niet. :D

Dat is ronduit onprofessioneel... Zou ik ook gauw klaar mee zijn. Maar ja, ik vraag ook altijd om iemand anders als ik van een klantenservice iemand met een accent of zachte G krijg. Ik kan dingen slecht verstaan :=

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 18:20

Accent kan ik me voorstellen, maar waarom zou je een zachte g niet kunnen verstaan?
Dan kun je half nederland niet verstaan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 18:23

Jep. Sorry.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 18:26

Haha, nou tijd om eens goed in het zuiden vakantie te vieren en dan bedoel ik niet griekenland :P

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 18:27

Griekenland met een zachte g..... }>

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 18:30

bruintje123 schreef:
Haha, nou tijd om eens goed in het zuiden vakantie te vieren en dan bedoel ik niet griekenland :P

Mijn moeder komt uit Maastricht ^) ik verloochen mijn afkomst

Ik ben wel eens op Solar geweest, groot festival in Limburg. Had het hele weekend een tolk nodig _O-
Sizzle schreef:
Griekenland met een zachte g..... }>

:')

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 18:32

Ik kom uit zuid-oost Brabant en praat ook met een zachte G.
Maar voor Limburgs heb ik ook een tolk nodig.
Als die met elkaar gaan "callen" is er ook echt niets van te maken.
Gelukkig hebben ze meestal wel het fatsoen om het wel Nederlands te houden en dat is goed te volgen.

En Roermonds is ook echt wel flink dialect.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 08:48

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 08:56

bruintje123 schreef:
Accent kan ik me voorstellen,

Ik niet. We hebben immers allemaal een accent, alleen hebben de westerlingen een misplaatst superioriteitsgevoel wat dat betreft.
Daar word ik ondertussen wel een beetje flauw van.

Maar misschien moet ik ook maar eens om een ander vragen als ik weer eens zo iemand aan de telefoon krijg met een Amsterdams, Utrechts of Brabants accent. Gewoon omdat het kan.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 08:59

Bij accent bedoel ik amper Nederlands spreken. Niet dat je net hoort dat iemand van een andere provincie komt dan jijzelf.
Want ja we hebben allemaal een accent en dat is alleen maar mooi.

Maar aan de telefoon hoort dit wel Nederlands te zijn.
En nee dat is geen harde G.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 09:00

Wat is er mis met een g die daadwerkelijk wordt uitgesproken? >;)

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 09:01

Vriendin van mij heeft dat ook. Die heeft voor een vermogen aan zwangerschapstesten en morning after pillen liggen.

Maar zei heeft nog wel gewoon seks, ik zou dan denken dat je dat risico niet zou willen nemen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 09:02

Niets, maar net zo min is er wat mis met de g die niet hard word uitgesproken.
Beide zijn correct Nederlands. Niet alleen maar de harde G per definitie.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 09:06

Ah, op die fiets. Dan zit je meer richting dialect te denken... daar kan ik me meer bij voorstellen. Al zijn hier in de buurt echt nog wel ouderen die gewoon geen nederlands spreken.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 09:08

as maandag moet ik naar de huisarts voor controle van wat vlekjes op mijn huid... ik gooit er meteen dan weer even mijn favoriete gespreksonderwerp 'sterilisatie' tegenaan :')