paardrijden en overgewicht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EmptyWords

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-17 16:03

Vandaag 2 ons er af *\%/*

Vanochtend 8 km hardgelopen en net met moeders 3 km gewandeld, naar de schaapskooi heen en weer.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 18:01

Goed bezig hier!

Ik ben de hele dag al wat duizelig, net maar even een beetje stevig gegeten om te zien of het dan beter gaat. Heb ook best veel spanning, dus het zal vast een combinatie zijn.

Vanavond uit eten en bowlen, ben benieuwd!

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 20:47

Leuk paardje heb je Bontejames! :)

Super goed EW! Knap dat je zo ver kan hardlopen! Mag ik vragen in hoeveel tijd je dat ongeveer doet? Ik ben gewoon benieuwd hoor :)

Hier een dip, het wil allemaal niet lukken.. Dan val ik weer af, dan zit het er weer bij. Het demotiveerd echt enorm, ik wil gewoon een boost hebben. Die eerste 10 kilo moeten er gewoon af zijn, jakkes. Vanaf morgen/maandag maar weer super streng zijn. Die paaseitjes kan ik ook maar moeilijk weerstaan, waarschijnlijk in combinatie met dat ik ongesteld ben nu. Zo even lekker klagen haha.
Ik ga maar eens tig redenen opschrijven waarom ik af wil vallen en dat in m'n kleding kast plakken, misschien motiveert dat wat :)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-17 21:04

Ik ken t gevoel Kelly

Ik heb nu gemaakt 9.30 min per km gelopen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 21:07

Hier nu de teller op -7 sinds vandaag. Nog 3 kilo tot de magische 10 kg grens.

Kelly balen van je dip.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 21:17

Knap hoor dat hardlopen EW! Dat wil ik ook nog eens kunnen. Nog 5 kg en dan van het zomer stoppen met roken en kijke of het dan lukt.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-17 21:20

Johnnydepony schreef:
Knap hoor dat hardlopen EW! Dat wil ik ook nog eens kunnen. Nog 5 kg en dan van het zomer stoppen met roken en kijke of het dan lukt.

Ik ben ooit gewoon begonnen. Kleren aangetrokken en gaan joggen. Als ik moe werd even wandelen en dan weer verder. Zo loop.ik.nu nog. Ik speel wat met tempo, soms wat harder, soms wat langzamer en soms gewoon even wandelen.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 22:05

EmptyWords schreef:
Ik ken t gevoel Kelly

Ik heb nu gemaakt 9.30 min per km gelopen.

Jeetje, flink tempo!
Nou ben ik maar een ukje en ren ik erg langzaam :')

Goed bezig Susan! Je bent er bijna *\o/*

Ik heb voor mezelf net een motivatie blad gemaakt en bedacht hoe ik het aan ga pakken. Niks nieuws eigenlijk, gewoon weer even de puntjes op de i zetten. Ook een tabelletje gemaakt om alles in bij te houden. Hopelijk vind ik mijn motivatie weer terug :)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 22:57

Helaas ligt hier de 'training' al 3 dagen stil. Ontzettend last van de rug gekregen. Denk plots te veel gedaan. Morgen ga ik weer beginnen met hardlopen en maandag gewoon weer beginnen.
Rug is bijna zo goed als over...

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 09:22

Balen jesdajinn, rugklachten zijn vervelend. Ik weet er helaas alles van.
Gelukkig wordt het al wat beter :) bij mij werkt rust altijd heel goed

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 10:32

Hier bijna de -15 (-14,2)!

Hardlopen kan ik niet, ik loop dan heel zwaar en heb veel moeite met ademhalen. Ik haal in rust al afwijkend adem als ik ga hardlopen wordt dit heel onregelmatig waardoor ik 9 vd 10 keer val :( ben wel rond aan het kijken naar eenpassende sport maar nu geen budget voor. Dus ik wandel nu extra veel

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-17 13:11

Maar wandelen is ook heel goed! Bewegen is bewegen, of je nou rent, wandelt of kruipt.

Afgelopen donderdag zat ik op m'n startgewicht....schiet lekker op :')
Nu een halve kilo eraf, nu volhouden!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 13:32

Ik ben best trots op mezelf!

Gisteren mijn eerste 5k hardloopwedstrijd gehad, was een bos- en heideloop en van horen zeggen erg zwaar vanwege het heuvelachtige gebied en zachte/mulle ondergrond. Mijn stiekeme doel was om onder de 30 minuten te lopen, maar afgelopen weken veel motivatieproblemen gehad door mijn wat kwakkelende gezondheid en steeds blijven aankomen in plaats van afvallen.

Gisteren gewoon in 29.23 de run uitgelopen en als 19e geeindigd! Vond het echt tof! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 13:58

EmptyWords schreef:
Maar wandelen is ook heel goed! Bewegen is bewegen, of je nou rent, wandelt of kruipt.

Hier hetzelfde hoor.. Heb weer een paar weken losgelaten dus zit weer op 2 kilo onder m'n startgewicht. Uiteindelijk ben je er wel mee bezig en of het nou snel of langzaam gaat, je doet in ieder geval je best. Kop op en ik weet zeker dat de kilo's er straks ineens vanaf vliegen!

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 18:58

EmptyWords schreef:

Zolang je maar niet opgeeft want dan blijft het zich opstapelen! Je bent bewust van de schade en weet waar het vandaan komt, dat is het halve werk.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 11:20

Stille meelezer meld zich!

Wat zijn jullie allemaal super bezig!! TS Ken ik van een paardenevenement dus vond het wel leuk om mee te lezen!

Zelf ben ik nu ook aan het afvallen. Kreeg het nodige commentaar van bepaalde personen in mijn omgeving en dat heeft de knop omgezet om in ieder geval cola etc te laten staan. Vervolgens ben ik gaan ontbijten :+ Maar havermout vond ik niet te eten etc. En toen sprak ik een vriendin na lange tijd weer en zij was begonnen met Herbalife en heeft mij aan de ontbijtchallenge gekregen en dat beviel zo goed dat ik nu 2 maanden en een paar weken bezig ben!

Maar nu zit ik al 6 weken thuis met een gebroken rug en kan ik niks, helaas. 30 maart mogen we weer op controle en hopelijk mijn korset af en dan weer opbouwen :D Kan niet wachten!
Voor Herbalife start zat ik op 100.7 en vorige week maandag zat ik op 93 kilo *D Ik ben er nog niet! Want zou ik naar een gezond BMI gaan, moet ik richting de 75 - 78. Maar dat weet ik niet hoor :D haha!

Mijn eerste doel is om straks bij de arts te zitten onder de 90 kilo :o Is deels een uitdaging maar ook te halen denk ik! Ik zou vandaag weer wegen maar door de maandelijkse zooi sla ik over, ik weet dat ik altijd zwaarder ben, vocht vasthoud en mijzelf een opgeblazen olifant voel. Dus donderdag of vrijdagochtend ga ik er weer op!

Nu ik plat lig snaai ik niet, geen hongergevoel. En bevalt mijzelf goed. Straks als ik weer mag gaan sporten en werken etc. ga ik samen met mijn coach kijken naar mijn schema :)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 11:38

Welkom ! Gisteren uit eten geweest en na maanden ernaar snakken een ijscoupe met caramel en slagroom genomen ,

Dat werd afgestraft met 2 uur later vreselijke diarree en nu vanochtend ook weer en de misselijkheid word net pas iets minder !
Ik kan volgens mij slecht tegen zuivel heb me nooit laten testen maar deze reactie zei genoeg -O-

Nu net 6 wasa lichtgewicht crackers op en straks medische keuring :Y)
Hopen dat ik me zo beter voel na die crackers

Ik blijf gelukkig wel heel mooi op 1 gewicht zitten de afgelopen 2 weken rond de 78
Mijn doel is 75 maar heb weinig gesport dus logisch dat er niet veel afgaat

Kingeping

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 11:44

little_birdy schreef:
Welkom ! Gisteren uit eten geweest en na maanden ernaar snakken een ijscoupe met caramel en slagroom genomen ,

Dat werd afgestraft met 2 uur later vreselijke diarree en nu vanochtend ook weer en de misselijkheid word net pas iets minder !
Ik kan volgens mij slecht tegen zuivel heb me nooit laten testen maar deze reactie zei genoeg -O-

Nu net 6 wasa lichtgewicht crackers op en straks medische keuring :Y)
Hopen dat ik me zo beter voel na die crackers

Ik blijf gelukkig wel heel mooi op 1 gewicht zitten de afgelopen 2 weken rond de 78
Mijn doel is 75 maar heb weinig gesport dus logisch dat er niet veel afgaat

Ik kan ook niet tegen zuivel..
Heb mij vorig jaar laten testen.
De doc zei je kan niet tegen zuivel
Mijn reactie ik ben dus lactose intolerant en heb een koemelk allergie??
De doc: Ja, of te wel je bent gewoon geen kalfje :')

Ik zondig absoluut niet meer met melk, daar krijg ik echt last van..
Wel neem ik op verjaardagen een blokje kaas, daar heb ik eigenlijk bijna geen last van :)
Thank god want ik ben gek op kaas. O:)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 11:48

Ik eet inderdaad wel nog gewoon kaas en smeerkaas (wel de light versies )
Maar ik heb geen idee wat ik anders op mijn cracker moet smeren eigenlijk ? Ik ben vegetariër

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 12:08

little_birdy schreef:
Maar ik heb geen idee wat ik anders op mijn cracker moet smeren eigenlijk ? Ik ben vegetariër

Hummus, komkommer, advocado, notenpasta, dadelstroop, verse aardbeien, honing, algavestroop, groentespread, vegetarische boterhamworst, falafel, gebakken tofu, een gekookt eitje?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 12:09

Leuk topic. Mag ik me hier ook melden? :D :D
Als gevolg van overgewicht ben ik nu niet actief met paardrijden, maar dat wil ik wel graag weer gaan doen.
Op dit ogenblik is vooral mijn dochter actief met onze 4 jarige en ben ik nu te lomp om daar nu op te gaan zitten.

Dus nu moet ik toch eindelijk maar weer een poging doen en meedoen zo'n topic met medestanders is dan een extra steuntje in de rug.
Ik heb altijd wel moeite gehad om op gewicht te blijven, maar dat is met toch eigenlijk altijd wel redelijk gelukt. Maar als gevolg van stress/depressiviteit en medicatie zijn de kilo's er toch aangevlogen. (Alsof je van dat laatste ook niet depri wordt). Enfin, zie ze er maar weer eens af te krijgen. Vooral na je 50e is dat lastig.
Ik weet dat stress een hele slechte randvoorwaarde is om af te vallen. Een stressloos leven zit er op het ogenblik niet in, maar dat overgewicht maakt ook niet dat je je beter voelt over jezelf.
Dus ik wil toch weer voor gaan om te werken aan mijzelf en minimaal 15-20 kg af te vallen.
Ik weeg nu 85 kg bij 163. Vanmorgen mijn laatste paaseitje bij de koffie.

Kingeping

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 12:12

little_birdy schreef:

Me too :D
Zonnatura spread met komkommer is errug lekker en gezond :)
Hummus of course
Ik maak ook wel eens zelf komommer salade en ik gebruik thuis geitenkaas ;)
zelf bruschetta maken is ook een aanrader, (had ik laatst eens bij de italiaan en was helemaal verkocht)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 12:13

He verdikkie. 200 gram erbij. Nu jog 400 gram tot mn 100 doel.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 12:49

Goed bezig allemaal!

Mijn rug is gelukkig weer over.

Zaterdag en zondag super veel beweging gehad met de honden. Vooral zondag lekker gewandeld en 10 km gelopen. Zaterdag getraind en toen ook erg fanatiek geweest.

Omdat ik last van m'n rug had heb ik 4 dagen niet gesport. Ook in het weekend best wel slecht gegeten maar vanmorgen zei de weegschaal -0.4. Dat had ik echt niet verwacht maar wel blij.
Zit nu op 69.3. Nog sws 4.3 kg eraf en misschien wel 9.3.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 14:18

Welkom allemaaal!

Ik heb me vannacht iets misdragen, een reep chocolade gegeten.. vanmorgen gewoon plus 2 kilo :') hoe krijgt me lichaam het voor elkaar