Gastric bypass

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Match

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 13:21

Rosemarin schreef:
Hier ook even een kleine update van mijn kant! Door de diëtiste en psycholoog goedgekeurd, morgen bloed laten trekken en dan nog even een bel afspraak met de verpleegkundige maandag. Als dit ook weer akkoord is wordt de afspraak met de chirurg ingepland :) Begint nu aardig in de buurt te komen allemaal!

Super spannend!

Match

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 13:23

Ik heb besloten over te stappen van NOK Nieuwegein naar Weight Works ik Amersfoort (waar ik ook woon). Ik ben al gescreend, dus voor mij is alleen wachten op de intake en daarna de chirurg.
De wachttijd is in totaal ongeveer 10 weken.
Dat zou betekenen dat ik eind juni aan de beurt zal zijn. Echter, ik heb gevraagd of ik mag wachten totdat ik (6 weken :D ) zomervakantie heb. Dan kan ik alles rustig in mijn eigen tempo doen.

pipo

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 14:19

Wat fijn allemaal zeg!!

Ik ben net wezen shoppen. Van maar 48 naar 40/42. Broek dan hè. Zooo blij mee.

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 14:22

Wat fijn pipo! Stiekem wel een beetje jaloers.. Van de week een broek maat 50 gekocht.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 15:16

Eleadoras schreef:
Wat fijn pipo! Stiekem wel een beetje jaloers.. Van de week een broek maat 50 gekocht.

Jou tijd komt ook snel genoeg. Dan lees je dit terug met een grote glimlach op je gezicht. ;)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 15:27

Idd, achteraf gaat het heel snel.

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 22:05

Eleadoras schreef:

Komt goed.ben van maat 50 naar maat 36 gegaan

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 17:34

Wat een verschil in kleding maten :D

Ik kan niet wachten om eindelijk eens kleding te kunnen kopen die niet formaat hobbezak of tent heeft :+

Nu heb ik ook 48, soms 46 als die heel groot valt.

Eindelijk een kleding kunnen kopen die ik echt leuk vind, en in normale winkels ipv nu kopen wat je past. Alles wat ik leuk vind past niet . |(

Alle nieuwe mensen welkom :knuffel:

En de anderen natuurlijk ook succes met de komende afspraken! :j

diesuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 12:55

ik moet eerlijk zeggen dat toen ik maar 56 makkelijker kon slagen dan nu ik maat 40 heb.
nu pak ik soms 42 past echt niet, en soms past maat 38 juist weer, zo lastig.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 16:40

Ik zweef tussen 40 en 42. Ik ben geslaagd bij msmode. Blijken die ook echt grote maten te hebben. Wist ik niet. En gewoon leuke mode, niet zoals ulla poppen of zo. :D
Maar ja ik ben geen sjopper haha

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 09:46

Donderdag second opinion gehad. Helaas geen andere methode blijkt. Dus klemmetjes blijven proberen tot maag daadwerkelijk dicht is. ( en dus geen absessen meer in m’n buik zijn) of een hoog risico operatie. Dat laatste zie ik niet zo zitten.
Dus geduld en aanmodderen.
Wel vanmorgen een dansje gedaan. Zit op de 75,5 *\o/* ik ga nog steeds langzaam naar beneden en elk cijfer minder is een heel feest voor me.

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 19:25

Afgelopen maandag begonnen met het predieet.

De eerste dagen waren wat lastig, omdat het vooral erg weinig is in hoeveelheid wat ik mag eten, nu af en toe wat flauw, maar geen honger gelukkig :+

Morgen word ik nog gebeld door de afdeling waar ik kom te liggen om de laatste dingetjes door te spreken.

En dan 9 mei is het eindelijk zover! *\o/*

Dan mag ik mij om 6.30 melden op de afdeling, operatie is in de ochtend.

Ik ben 168 lang en woog vorige week bij de start van het predieet 122,9 kilo. Ik ben 8 kilo aangekomen sinds ik een half jaar geleden gestopt ben met roken.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 07:57

Spannend!!

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 20:20

Match schreef:
Ik heb besloten over te stappen van NOK Nieuwegein naar Weight Works ik Amersfoort (waar ik ook woon). Ik ben al gescreend, dus voor mij is alleen wachten op de intake en daarna de chirurg.
De wachttijd is in totaal ongeveer 10 weken.
Dat zou betekenen dat ik eind juni aan de beurt zal zijn. Echter, ik heb gevraagd of ik mag wachten totdat ik (6 weken :D ) zomervakantie heb. Dan kan ik alles rustig in mijn eigen tempo doen.

Benieuwd of je al afspraken gepland hebt staan?

Ik heb donderdag de eerste twee gesprekken voor de screening. Ben heel benieuwd!

En spannend Devil! Nu echt aftellen

Match

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 07:52

Ja ik heb maandag a.s een afspraak bij de chirurg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 09:45

Ik lees hier al een tijdje mee en heb ook via PB wel eens op mensen gereageerd en ben nu wel zover dat ik hier ook mijn ervaring wil delen..

In 2018 is mijn halve schildklier verwijderd en sindsdien kwam ik vooral aan en viel amper af, vorig jaar was ik er helemaal klaar mee, ik was alleen nog maar met eten en mijn gewicht bezig. Mijn lijf zat me letterlijk in de weg en daar was ik me continu bewust van. Het traject in Nederland had ik echter totaal geen zin in, want dat duurt soms zo lang met allerlei verplichtingen.. Toen hoorde ik dat een vriendin van een vriendin in België een sleeve had laten doen :)* Nog 2 maanden heb ik er overheen laten gaan, nadenken en twijfelen en toen heb ik haar een bericht gestuurd. Meteen enthousiast en de betreffende arts gemaild. Meteen reactie terug en een belafspraak voor een paar dagen later, dit was 3e week oktober. Toen rolde het balletje snel, meteen de afspraken voor intake en operatie gepland (wanneer wilt u? Ja dat kan :') )

15 december een dag naar België voor allerlei onderzoeken en ivm de verzekering ook gesprekken met diëtiste, internist, psycholoog en de chirurg, daarnaast maagonderzoek ( :x ) bloedprikken en hartfilmpje. Allemaal achter elkaar gepland en 's middags kon ik weer naar huis, alles was goed en de operatie kon doorgaan.
31 januari was het zover, weer naar België voor de operatie.. 1 nachtje blijven, 4 sneetjes in mijn buik en ik kon weer naar huis. Ik heb echt geen pijn gehad en ben ook niet misselijk/ziek geweest. Na 3 weken was ik weer aan het sporten en voel me super, inmiddels bijna 30 kilo kwijt *\o/* Ik hoef nu ook niet meer naar België, alle afspraken met de chirurg zijn nu telefonisch en het advies is om dan wel hier in NL een diëtiste te zoeken en uiteraard te sporten.

Wellicht helpt het mensen die twijfelen, het traject in België is zoveel eenvoudiger, heb je een vraag? Je mailt de chirurg en hebt dezelfde dag antwoord. Ook is er nagenoeg geen wachtlijst. Bovengenoemde data waren zo omdat ik niet eerder kon, anders had ik nog sneller geopereerd kunnen zijn.

Enige nadeel was de vergoeding, mijn verzekering deed enorm moeilijk met de afwikkeling via België en daardoor was het praktischer om het zelf voor te schieten. Inmiddels heb ik het geld terug van de verzekering, maar daar zat wel 3 maanden tussen dat je 6K voorschiet. Heb je echter wat meer tijd (geduld :+ ) dan kun je ook afwachten tot je verzekering het wel met de Belgische verzekeraars regelt, dat kan namelijk ook gewoon.

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 14:31

Dankjewel voor het delen! Fijn zo'n positief bericht. Mag ik vragen waarom je voor een sleeve en bijv niet gastric bypass bent gegaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 15:37

Eleadoras schreef:
Dankjewel voor het delen! Fijn zo'n positief bericht. Mag ik vragen waarom je voor een sleeve en bijv niet gastric bypass bent gegaan?

Ik hoor te vaak gedoe bij een bypass dat je niet alles meer kunt eten, dumping enz. Dat bevestigde de chirurg ook, maar je valt er doorgaans wel meer mee af. Ik kan nu gewoon alles eten, alleen weinig. En het hongergevoel is weg.

Eventueel kun je een sleeve altijd nog omzetten naar bypass, dat is andersom lastiger geloof ik.

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 15:50

Wat een fijn bericht Relaxed ;)

@match fijn dat je al naar de chirurg mag! :+

Alle anderen natuurlijk ook succes bij de afspraken.

Bbrrr het komt nu echt dichtbij. Morgen testen en dan is het maandag echt zover *\%/*

PeeltjE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 07:39

Lang niet gereageerd hier :) inmiddels ongeveer 65 kilo kwijt, en merk dat het nu wel een beetje stabiliseert. Ik zou er zelf nog wel graag 10 kwijt willen, dus ik probeer met sporten enzo nog langzaam een paar kilo kwijt te raken. Maar ik ben hier al super blij mee :D

Spannend voor iedereen die nog net voor de operatie staat, maar het komt goed! Jullie kunnen het! :D

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 22:54

Succes voor de gene die nu midden in het proces zitten!!
Hier nu 44 kilo kwijt, erg blij mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 22:55

Wendy_Komen schreef:
Succes voor de gene die nu midden in het proces zitten!!
Hier nu 44 kilo kwijt, erg blij mee!

Hoeveel moet of wil je nog?

Hier zijn mensen nu allemaal verbaasd dat ik nog 25 kwijt moet, het zit blijkbaar verstopt :')

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 06:38

Succes allemaal komende tijd.

Wendy wat goed!!

Match

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 09:25

Devil_ina schreef:
Bbrrr het komt nu echt dichtbij. Morgen testen en dan is het maandag echt zover *\%/*

Spannend! Heel veel succes en sterkte ;)

Match

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 09:27

PeeltjE schreef:
Lang niet gereageerd hier :) inmiddels ongeveer 65 kilo kwijt, en merk dat het nu wel een beetje stabiliseert. Ik zou er zelf nog wel graag 10 kwijt willen, dus ik probeer met sporten enzo nog langzaam een paar kilo kwijt te raken. Maar ik ben hier al super blij mee :D

Wow dat is echt veel. Super goed gedaan *\o/*