[HK] Make-up topic: deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 21:32

Jildau schreef:
Ik koop dus altijd al mijn make-up gewoon bij de Kruidvat maar nu ik hier Mac kleuren lippenstift aangeraden heb gekregen zou ik deze wel echt graag willen (in ieder geval eerst eentje om te proberen). Ik zie zelf dat ik ze bij de Bijenkorf kan bestellen, is dat handig? Of kan ik er handiger op een andere manier aan komen. Ik woon overigens in een durpje in Friesland dus ervoor naar Leeuwarden en eventueel Groningen zou nog kunnen maar anders bestel ik liever.

De vraag is dus eigenlijk, hoe kom ik aan Mac make-up?

@Fenrir: Ik weet niet hoe het staat als ik je hele gezicht zie maar vind je wenkbrauwen helemaal niet verkeerd zo! En mooie kleur oogschaduw!

In Groningen heeft de Douglas een mac counter :j

Fenrir: Ben wel benieuwd naar een full face met je wenkbrauwen zo. Vind het op de close up ook niet verkeerd staan namelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 21:32

Niniane, ik hoorde inderdaad ook dat er flink wat mis was met die palette en dat 'ie van de markt is gehaald?

Al die brands die betalen voor goede reviews ook, vind het ook zo jammer bij Morphe want volgens mij zijn hun producten prima maar dat geforceerde (en vooral gesponsorde) 'excitement' bij bijna iedere beauty guru, jammer. Youtubers die zelf geen geld uitgeven aan de producten maar inderdaad (zoals half beautyNL) het merk gaan VRAGEN vind ik belachelijk.

Sluit me compleet aan bij je Friem!

Ik vind het ook zo jammer dat fans van een persoon/merk de fouten van die persoon/het merk niet in kunnen zien. Jeffree is in dit geval flink racistisch en vindt zichzelf toch net wat beter dan de gemiddelde persoon op de wereldbol. Vooral dat met die Rocky vond ik jammer, kapotte highlighter binnen en customer service weigert te vervangen, Jeffree delete zijn 'whats wrong' tweet - maar dan wel DIK gaan bashen op een youtube video van hem. Tuurlijk, zijn titel was een beetje misleidend en had anders gekund maar Jeffree heeft geen tact en ik vind het behoorlijk misselijkmakend.

Tati is ook een van de weinige die ik volg zoals Furrow zei omdat ze alles zelf koopt en (naar mijn mening) eerlijk is. Ze kreeg ook een hoop oliebol over zich heen laatst over haar review over MAC als ik me niet vergis, zoiets zag ik in ieder geval op haar snapchat, terwijl ik in de video nou niet echt iets kon opmerken waarvan ik dacht 'nou dat is een reden om erop te gaan haten' :') edit: blijkbaar is er controversie over de verpakking van de Vibe Tribe collectie omdat het 'appropriation of culture' is (ik ben maar even gaan googlen) en ze hier niets over vermeldde maar de verpakking alleen schattig noemde. Nou. Als dat iets is om drama over te starten weet ik zo nog meer. :+

Fenrir, wat een schattig palette. <3

Jildau, bestellen kan via Douglassite, Bijenkorfsite of via maccosmetics.nl. :)

Bienotje, Rose Matter is bij mij ook nog onderweg!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-06-16 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Re: Make-up topic: deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 21:34

Ik ga morgen even kijken of ik nog een full face heb voor jullie :))

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 21:44

Dat is precies m'n punt, voor elke scheet die er gelaten wordt in beautyblogger land staat er een hele rel klaar :') die wereld is zo verziekt!

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 21:46

het valt me nog mee dat in de nederlandse wereld nog niet zo enorm gerelt word. ookal zijn de meeste hier meer van hun handje ophouden,

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 21:47

Is van de markt gehaald ja. :j

En bekende Nederlandse beautybloggers investeren werkelijk bijna geen cent in de producten die ze reviewen. Laatst hoorde je Vera al over die afwasborstels en dat ze die al zo lang wou hebben en dat ze die ein-de-lijk heeft. Koop het dan zelf als je het zo graag wilt in plaats van wachten tot het bedrijf het je toestuurt. >;)

Overigens snap ik de ophef rondom de Vibe Tribe collectie van MAC juist wel. Hier in Nederland en Europa in het algemeen is de term cultural appropriation niet echt bekend maar voornamelijk in Amerika wordt jezelf als Native American verkleden gezien als not done.

http://everydayfeminism.com/2016/04/hon ... opriation/
http://www.refinery29.com/2016/04/10890 ... ontroversy

Maar geloof Tati wel dat ze het totaal niet wist (gebrek aan research) en om haar vervolgens aan te vallen op het feit dat ze te oud is voor een mini jurkje etc. is not done.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 21:49

ja, ik volg mascha in haar vlogs.., is ook veel mensen gevallen voer dat ze zo lang wachte op een nieuwe vlog camera en deze vervolgens kreeg, zelfde met een nieuwe koffer.
dat vind ik jammer aan nederlandse bloggers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 21:51

Ik snap de ophef zelf ook goed en vind het zelf ook niet helemaal kunnen. Daar tegenover, Tati doet niet veel aan het opzoeken van meningen van anderen/recensies van het product om haar eerlijke mening te kunnen vormen wat ik snap. Volgens mij had ze ook nog gereageerd dat het voor haar alleen ging om het reviewen van het product en niet om haar eigen mening te uiten over problemen in de wereld, wat ik ook weer snap. Youtube is haar baan en ze gaat daarin alleen over de producten en hoe deze bevallen, niet over haar eigen mening op problemen in de wereld. Denk dat ze zelf niets heeft geweten van de controversie op moment van filmen. Ik dacht namelijk zelf tot ik die drama zag via haar snapchat dat de verpakking enorm cute was. :') Maar inderdaad, die opmerkingen over die jurk, brr. Het stond haar nog super ook.

Mascha volg ik niet maar dat vind ik dan weer jammer. Je verdient genoeg aan die hele internetbusiness, geef dat geld dan ook uit. Investeer in je business. Maar goed, hoe gaat dat ene zinnetje ook alweer? Rijke mensen blijven rijk door niets uit te geven, of zoiets.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 21:55

nouja, zoals t nu word weergegeven heeft ze t uitgegeven aan een nieuw huis en de tuin die dan nog compleet aangelegt moet worden :P maar goed he, tis wel jammer.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 21:55

Is jeffree nou een jongen of een meisje?

En dan onder het mom van, geheel jongen, of omgebouwd :P ik vraag het me oprecht af. :)

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 21:59

Man. Als ik het goed heb ziet hij zichzelf als androgyne en voelt zich zowel vrouw als man.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 22:00

Niniane schreef:
Man. Als ik het goed heb ziet hij zichzelf als androgyne en voelt zich zowel vrouw als man.

Dit. Vandaar de naam Androgyny van één can z'n liquids :j

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 22:01

Oké ik volg vrij weinig van beautyblogger-drama-wereld, maar ik ging net even naar de JS site, en toen vond ik het wel opvallend dat de beginfoto hem met 3 donkere vrouwen is :')

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 22:03

Jodie_ schreef:
Oké ik volg vrij weinig van beautyblogger-drama-wereld, maar ik ging net even naar de JS site, en toen vond ik het wel opvallend dat de beginfoto hem met 3 donkere vrouwen is :')

Ja dat racisten gebeuren is echt al jaaaaaaren geleden, dat probeert hij zo te "verbergen"

1 van de vrouwen doet ook z'n bookings enzo, Alicia.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 22:17

Ach dat gedoe omtrent controversiële dingen zeggen of elkaar bashen in de hoop er zelf beter uit te komen, kijk ik helemaal niet meer naar. Dan kun je helemaal geen make-up meer gebruiken en helemaal geen bloggers/youtubers meer volgen. Blijkbaar werkt het toch om de aandacht te krijgen en bekend te worden..

Denk dat het wel een voordeel is om dan een merk te hebben waar meer een 'anoniem' bedrijf te hebben, zonder echte gezichten. Dan kun je alsnog wel negatieve aandacht krijgen (zie MAC), maar ben je niet meer afhankelijk van één beeldbepalende eigenaar (gedoe zoals met Jeffree Star of LimeCrime).

Goede make-up is goede make-up, en dat is waar het mij om gaat. Merk ook dat ik steeds minder beautybloggers/youtubers volg, terwijl dat een paar jaar geleden echt nog wel anders was.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 22:26

Ik hoef geen bloggers/vloggers of youtubers meer te volgen.
Heb jullie nu! en jullie mening betekend en zegt veel meer voor mij :)

Jezus.. :') hoe typ je dat zonder slijmerig over te komen.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 22:33

Ik vind Tati ook erg prettig om te volgen, ze is lekker eerlijk en ik durf wel op haar mening af te gaan, bij de rest van beautybloggerland geloof ik er eigenlijk weinig van, nikkitutorials bijvoorbeeld, altijd super positief over morphe en coloured raine enzo, en dan denk ik "oh leuk" maar zodra er dan weer een kortingscode voorbij komt denk ik "ja, laat maar :') "

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 22:40

Fenrir schreef:
Toen ik bij de KV was ook the blushed nudes pallete meegenomen, vond hem wel schattig.
Net even uitgeprobeerd (eerste vier kleuren van links) samen met de highlighter. Ik had ook eens voor de gein mijn wenkbrauwen donkerder aangezet dan ik normaal doe, dat moet ik dus NIET doen :') :')

[ Afbeelding ]

Wauw zo mooi! Denkt dat ik ook maar die palette mee ga nemen, mooie kleuren zijn het!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 22:42

Hij is ook helemaal niet zo duur, geloof dat hij 15 euro was. Ik draag zelden oogschaduw maar vind het wel leuk om af en toe wat op te doen :j

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 22:54

Murthul schreef:
Ik vind Tati ook erg prettig om te volgen, ze is lekker eerlijk en ik durf wel op haar mening af te gaan, bij de rest van beautybloggerland geloof ik er eigenlijk weinig van, nikkitutorials bijvoorbeeld, altijd super positief over morphe en coloured raine enzo, en dan denk ik "oh leuk" maar zodra er dan weer een kortingscode voorbij komt denk ik "ja, laat maar :') "

Dat dus. Zij doet net zo goed mee met het zich laten betalen voor promoten en aan de ene kant helemaal prima want je verdient er je brood mee maar iemand als Tati, Lisa Eldridge, Pixiwoo en een paar andere laten zien dat je ook je de kost kan verdienen zonder konten hoeven te kussen.

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 23:42

Ik volg echt teveel vloggers maar ik vind het oprecht leuk om ze te bekijken koop toch een groot deel niet en anders vraag ik het hier. Dankzij jullie ook Tati ontdekt en die vind ik idd erg fijn om te volgen. Daarnaast vind ik Beauty with Emily Fox ook een fijne. Zij koopt/kocht ook bijna alles zelf (tegenwoordig doet ze wel meer sponsoring wat jammer is).

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 08:48

Ik vind Tati dus helemaal niet zo leuk om naar te kijken, ze is zo Amerikaans in haar doen en laten en daar hou ik niet zo van. Voor mij een beetje te overdreven.

Mijn Dior Nude foundation is dus een no go helaas, ondanks dat hij er wel heel mooi op zit, is de kleur niet goed...dus de zoektocht continues.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 11:15

Dat dacht ik al rena ik was echt een oempaloempa daarmee

Even voor degene die mn wenkies te zwaar vonden, zo zwart zijn mijn haar dus:
Afbeelding

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 11:18

Ik zou zelf het begin iets smaller maken, dan lijkt het ook al heel erg anders. Maar nu zit ik ook wel aardig in kamp smal(ler) :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 11:23

Ik zou ze inderdaad net iets anders shapen. Ik denk dat dat mooier staat bij je gezicht. :)
Maar dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk. :)

Ik zou het stukje boven je binnenste ooghoek iets smaller maken en het stukje boven je buitenste ooghoek iets meer aanzetten. Hierdoor zet je de hoek wat verder naar voren en ik denk dat dat mooier staat. Jij pakt de hoek nu op je buitenste ooglid en ik zou m wat meer richting de buitenzijkant van je iris pakken.