Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Femke_Nikita

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 18:44

Daan_O mijn motivatie is ook een beetje minder nu de dagen donkerder zijn, mede doordat ik nu niet 's avonds kan lopen.

benangelique hardlopen is echt verslavingsgevoelig inderdaad haha. Dat stoten klinkt wel rot! Hoe gaat het er nu mee?

Alice 20 min is hartstikke veel in vergelijking met zoveel andere mensen. Merendeel van Nederland zit toch liever op de bank terwijl jij gewoon 2x pw gaat!

Hier voor het eerst weer 6.0 km gelopen na een langere rustperiode van ong 4 dagen. En het ging boven verwachting goed. Geen last van mijn schenen. Het gemiddelde tempo was voor mijn gevoel laag (tijd niet bijgehouden helaas) maar aan het einde echt een gigantische eindsprint. Ik was helemaal los en in mijn hoofd voelde ik mij een Olympisch sprinter : _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 23:10

Ik ga nu met m'n schenen ook maar 2 keer per week. Wil volgende week eens 3 x proberen.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 11:46

Wat een rust in dit topic! Iedereen nog lekker aan het lopen ondanks het natte herfstweer?

Ik ben lekker op dreef en wil volgende week beginnen aan de 5-10km in 12 weken van Hardlopen met Evy. Ik zal er net zoals de 0-5 wel iets langer over doen omdat ik niet altijd aan 3/4 trainingen per week kan komen door mijn werk. Deze training gaat op hartslag ipv alleen op tijd.

Heb op mijn werk een verzoek gedaan voor late diensten, dan kan ik voor het werk lopen. Na werk lukt me gewoon niet lekker en als ik wel ga ben ik niet vooruit te branden en is daarna m'n energieniveau echt heel laag. Hopelijk helpt dat ook om lekker te blijven doorlopen.

Verder heb ik mezelf getrakteerd op nieuwe kleding bij de Nike outlet store. Een wind en waterdichte lange broek, een shirt met lange mouwen en een keep warm/keep dry shirt met korte mouwen.

En omdat mijn nieuwe schema straks op hartslag gaat ipv op tijd/gevoel heb ik ook de nieuwe tomtom spark 3 gekocht. Mijn fitbit heb ik aan mijn moeder gegeven.

Zo... :+ Iemand anders nog leuke updates?? :D

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 12:28

gisteren voor het eerst niet gelopen terwijl het wel op de planning stond. geen zin, te moe en te nat buiten :+
vandaag dus maar voor de herkansing. heb een pittig gesprek vanavond, dus kan ik mooi daarna even de frustratie eruit lopen.

gaaf Nelleke, je zit er lekker in zeg! goed dat je het zo aanpakt. ben benieuwd hoe je werk reageert. En gaaf die nike outlet store. waar zit ie? ik moet ook nodig wat nieuwe (winter) kleding. heb maar 1 fijn shirt met lange mouwen....

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 12:45

Hier vrijdagmorgen om half 7 ochtends mijn rondje gedaan, zodat ik toch aan de 2x per week kwam. Gekkenwerk haha.

Nu pas woensdagavond weer tijd. Kon gisteren kiezen tussen schoonmaak thuis of rondje lopen. Toch maar voor het eerste gekozen, was wel nodig haha.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 12:48

Nelleke hopelijk lukt dat met je werk! Zou wel top zijn! Ik ben ook beetje in de overgang naar op hartslag trainen. Volgens collega van mij hoef je dan ook helemaal niet hoog in de hartslag te trainen om conditie en uithoudingsvermogen te verbeteren. Komt mij wel goed uit, is net wat comfortabeler rennen haha.

I love outlet! Heb voorlopig echter wel genoeg. Ook genoeg thermo-shirts die ik met de paarden ook al aanheb.

Femke, zo'n eindsprint is echt te gek he! Als het dan een keer lukt haha!

twee keer in de week is toch ook gewoon al mooi! Heb zelf dat als minimum en meestal blijft het ook daarbij.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 12:57

Het wordt wel echt k l o t e weer komende tijd. Hoop dat ik m'n motivatie nog vast kan houden. Eind deze maand nog een 5km+ run en denk erover om eind december nog aan een santa-run mee te doen. Blijf ik toch een beetje bezig. :) Alles in de buurt en niet te groot.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 12:58

Femke lekker hoor dat je er nog een eindsprint uit kon halen!

Nel leuk dat je de smaak weer te pakken hebt en dat je verder gaat uitbouwen! Lekker geshopt :D

Benanqelique dat komt volgens mij niet vaak voor dat jij een dag overslaat. Succes vanavond met het gesprek en de training.

Sue knap hoor zo vroeg gelopen, zeker nu het donker en koud is.

Ik had een beetje hetzelfde gisteren; slecht weer, huis dat opgeruimd moest worden, kort nachtje gehad... Ga dus ook vanavond rennen. Nog even 1 pittige (interval) training vanavond en dan nog 2 rustige korte loopjes de rest van de week. Zondag 8km wedstrijd waar ik samen met mijn zus en waarschijnlijk ook broertje ga lopen, super leuk :D Al lopen die 2 mij er wel dik uit haha :')

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 12:58

Sue een santa run lijkt me echt super grappig! Wel goed voor de motivatie om wedstrijdjes te plannen. De weersvoorspellingen zijn idd niet best..

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 13:05

Ik vind jou al zo snel, Daan. haha. Lopen je zus en broertje zo rap?

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 13:15

Haha ik zag pas ook zoiets ja, een santa run. Geniaal idee wel _O-

Ik heb een beetje moeite nu want ben dit weekend een behoorlijk eind wezen hiken en verga van de spierpijn :')
Maar ik moet nog iets van 4km om mijn doel te halen (20km voor 9 nov) dus ik moet toch echt nog een keer gaan deze dagen. :+ Zin in.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 13:18

Benangelique, die outlet store zit in Amsterdam Osdorp. Nike factory outlet heet het.

Sue, goed bezig om half 7 's morgens. Dan loop je alsnog in het donker of niet?

Daan, lekker 8km komend weekend. Hopelijk is het weer dan wel een beetje oké.

Heb gisteren ook tussen de buien door gelopen. Alleen laatste 10min in de regen gelopen maar dan vind ik het niet zo erg.

Het verzoek is al goedgekeurd door werk alleen ik ben benieuwd hoeveel late diensten ik dan in de praktijk krijg. Het is nu een beetje 50/50 vroeg/laat. Ik hoop op een 25/75 vroeg/laat verhouding. Dan zou ik al heel blij zijn. (Zeker nadat ik de afgelopen 5wk alleen maar vroeg heb gelopen).

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 14:12

Hee ladies, ik heb helaas een best lange periode niet kunnen hardlopen. Ik had mijn teen toen gestoten en die bleek zwaar gekneusd. Lopen was pijnlijk en ik mocht hem niet teveel forceren. Heb mij toen maar op de sportschool gestort dus ik hoop dat ik niet weer terug bij af ben qua uithoudingsvermogen en conditie. Inmiddels is de teen redelijk hersteld dus zou ik wel weer kunnen gaan, maar ik moet nu eerst even een vestje oid regelen want het is veel te koud :=.

Edit: Drukte te vroeg op verzenden :+.

Ik dacht aan zoiets: http://www.hm.com/nl/product/54761?article=54761-A
Maar het moet dan wel goed ademen anders ga je kapot..

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 14:47

Sue ja mijn zus en broertje zijn snel haha. Zus had gisteren een 10EM/16km wedstrijd, die liep ze in 1.08 (4.15 per km) en zondag zal ze die 8km wellicht rond de 33-34 minuten lopen. Mijn broertje loopt die afstand nu ongeveer in 36-37 minuten (heeft 4 maanden geleden een zwaar ongeluk gehad). Ik hoop onder de 40 minuten te lopen :P

Alice ik zou maar even je spieren laten herstellen voor je weer gaat lopen.

Nel duimen dat je rooster wordt aangepast!

Tammy fijn dat je teen weer is hersteld. Leuk jasje!

Ik heb nog helemaal niet in de regen gelopen met kouder weer dus geen idee eigenlijk wat ik aan moet doen, ik heb het zo snel warm. Vanavond als het goed is droog gelukkig, dan ga ik gewoon in ¾ tight en shirtje.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 15:41

Daan_O yes, maar ik weet niet of het dit jasje word hoor! :) Ik weet ook nog niet zo goed wat ik aan moet, maar een waterdicht jasje lijkt me met dit weer wel ideaal.. := In de regen lopen vind ik zelf niet vervelend, maar je koelt wel enorm snel af als je kleren nat zijn.

Ik word zelf ook niet zo heel warm, maar dat komt omdat ik nog in zo'n beginners schema zit en dus om de 2/3 minuten 2/3 minuten wandel. Ik krijg dus nog niet echt de kans om super op te warmen!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 08:29

Tammy, is je teen weer helemaal oke inmiddels?

Daan, fijn om te horen dat je broertje weer goed gaat! Was flink schrikken toen! Ben je nog steeds aan het aquafitten trouwens?

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 09:55

Tammy als je nog tussendoor wandelt is het wel verstandig je wat warmer aan te kleden idd.
Waterdicht jasje lijkt mij ook handig maar ik vraag me af of dat nog voldoende kan ademen?

Nel ja dat was echt heel erg schrikken toen. Hij is niet 100% als voor het ongeluk en zal dat naar verwachting ook niet worden maar hij heeft geluk dat hij er zo vanaf is gekomen.
Ik doe nog steeds aquafit ja, maar nu om de week ivm de opleiding die ik volg. Morgen weer :D

Gisteren ging de training lekker! Eerst 7 minuten rustig warmlopen, daarna 4x 1000m tempo's op wedstrijdtempo met tussendoor 3 minuten dribbelen en daarna nog rustig uitgelopen.
Ik had nu voor het eerst te weinig kleding aan. Het was maar 3 graden en ik had wel een lange broek aan gedaan maar dacht dat een shirtje wel genoeg was omdat ik het tot nu toe altijd warm heb. Mijn armen waren echt steenkoud toen ik thuis kwam! :oo Snel laag kleding aangetrokken en terwijl ik de paarden ging voeren lekker het bad vol laten lopen. Toen warmde ik pas weer op :brr:
Maar wel echt lekker gelopen :D

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 15:02

Goedemiddag,

Ik kom hier even inbreken. Ik heb niet heel het topic doorgelezen maar heb een vraag en denk dat jullie me wel verder kunnen helpen.
Ik loop al een tijdje braaf mijn rondjes of thuis op de loopband. Heb net in nieuwe schoenen geinvesteerd (mizuno enigma 6) en ben nu op zoek naar een sporthorloge/activiteiten tracker.

Ik twijfel tussen de tomtom runner 3 en de polar M400.

Wat is jullie ervaring met beide of een van deze sporthorloges?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 15:16

echt leuk om te zien dat je zo wedstrijdgericht aan het trainen bent Daan! echt een andere tak van sport vind ik. Echt heel wat anders dan duurlopen.

tomtom vooral NIET doen! er zijn veel reacties met bugs en vastlopers of niet willen connecten met je telefoon. Tomtom erkent de problemen maar geeft ook aan er nu geen oplossing voor te hebben. Ga dan voor de Garmin 35...

ik heb besloten in april mijn eerste halve marathon te gaan lopen. nu nog een leuke locatie zoeken die niet al vol zit :+
verder zit de motivatie in mijn tenen en ben ik blij dat ik met de groep druk ervaar om te gaan en door te zetten. ben zooooo moe!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 16:12

Wat gaaaaf dat je dan een halve gaat lopen! Ik heb dat stiekem ook een beetje in mijn achterhoofd, om samen met mijn zus een estafette te lopen in Rotterdam. Maar ik weet echt niet of ik die afstand wel ga halen. Vind het erg ver :P

De wedstrijden zijn voor mij motivatie en omdat ik het dan wel zo leuk vind een mooie tijd neer te zetten ga ik daar ook wel op trainen. In eerste instantie had ik dat overigens helemaal niet, vond ik het gewoon leuk een rondje te lopen. Nu merk ik (wellicht door het herfstige weer) dat ik toch wel een stok achter de deur nodig heb ;)

Ik heb een ouder model tomtom die voor mij prima voldoet, maar ik stel er ook niet zo veel eisen aan. Wat ik handig vind is dat ik zoals gisteren kan instellen wat ik voor interval wil trainen. Dan kan ik kiezen voor warming-up tijd of afstand, interval tempo's en rust tijd of afstand en het aantal sessies en de cooling-down weer in tijd of afstand. Verder kijk ik tijdens het lopen eigenlijk alleen naar de snelheid die ik loop op dat moment.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 16:31

hahaha dat zei je ook van de 10 en die loop je met het grootste gemak! it is al in your head!

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 16:38

Ik denk inderdaad dat met jouw motivatie ook een halve marathon geen probleem zal zijn _O-

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 16:51

Nou het grootste gemak, het koste me best moeite. Maar wat je zegt, met name mentaal... En ik heb nog maar 2x 10km gelopen, de gedachte dat ik nog ruim 2 keer zo ver moet... :+ Maar het lijkt me wel echt een uitdaging!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 17:28

iets lager tempo, dan hou je het makkelijk vol

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 18:35

Zo, ik ben weer terug bij af. Kon een half uur lopen, ongeveer 5 km aan een een stuk volhouden. 3 weken geleden van mijn paard gevallen. 2 gebroken ribben en scheur in het longvlies, waardoor er gevaar was voor een klaplong. Vier dagen in het ziekenhuis gelegen om dat onder controle te houden. Afijn, alles is weer helemaal in orde nu. Met hardlopen doen de ribben niet zeer, maar mijn conditie is compleet verdwenen. Dus ben weer begonnen met Couch to 5K les 1. 6 x 1 minuut. Helemaal buiten adem! Maar ben allang weer blij dat het kan. Heb ook al weer op mijn paard gezeten. Sneller dan verwacht allemaal.