[Centraal] Tattoo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

smurffie

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 18:28

Folie zorgt voor een verkeerd klimaat om te genezen. Daarom kun je beter even gewoon een goedkoop hemd of 2 aan doen (KATOEN!) die je na de week weg kan gooien. Zo lang folie erop blijven doen is echt niet goed voor de genezing.
Verder mag er gewoon iedere dag gedoucht worden en moet de tattoo juist afgespoeld worden om kleine pluisjes en haartjes, huidcellen, inkt en zweet eraf te halen. Je moet ermee om gaan als met een wond: die hou je toch ook extra schoon met water? en die dek je ook niet met folie af, dat is echt niet handig.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 18:29

@lifeofmarit, wat mooooooi! Echt gaaf.

Bij mijn eerste tattoo heb ik de folie er opgehouden voor de rest van de avond, daarna bleef het toch niet meer goed zitten en heb het toen maar lekker laten ademen.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 18:59

Nog even over zweten gesproken... Ik mocht van mijn artiest 2 weken niet teveel zweten omdat dat slecht zou zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 19:15

Ik heb het folie er altijd echt maar op tot ik thuis ben, daarna haal ik het eraf en laat ik het gewoon luchten. Ik behandel het altijd een beetje als een schaafwond idd, maar ik doe of laat niks als ik een nieuwe tattoo heb (behalve dan direct zonlicht tot het genezen is). Badderen is niet zo handig en te heet douchen kan je beter ook laten, maar voor zover ik weet zijn dat allemaal echte voorzorgsmaatregelen want ik douche vrij heet en ben ook in bad geweest en er is niks gebeurd :=

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 19:28

In feite is het ook niks meer dan een open wond, dus folie erop heb ik echt maar 2 uur gedaan ofzo.... Daarna voorzichtig onder de douche en droogdeppen met een schoon papiertje, laagje bepanthen erop en klaar... Ik denk niet meer dat je tattoo nu nog inkt kan afgeven.

Ik ben idd ook in bad geweest, niks gebeurd :+ Wat gebruiken jullie trouwens als jullie de zon in gaan? Ik dacht er zelf over om zo'n speciale zonnebrandstick voor tattoos te gaan kopen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 19:30

Ik smeer bij tattoos die er korter dan een jaar op staan met factor 50, degene die er al langer dan een jaar staan worden gewoon meegenomen met de rest. Smeer standaard met factor 30 en aan het einde van het seizoen met 20.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:02

afhankelijk wat ik ga doen doe ik er iets folie op. die op mijn been toen met werk wel gedaan 2/3 dagen. (jeans, laarzen, dus schuurt lekker)

en die ik straks laat zetten, zit k vlak daarna weekend conventie, incl costumes, dus als t ff moet, gaat er wel wat folie op, bescherming voor tattoo en mijn costumes.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 21:13

Ik smeer tattoos met 50 of 30 als ik niets anders bij me heb.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 22:55

Mijn zusje en ik hebben dezelfde tattoo.. zij heeft het folie er een paar dagen om laten zitten (steeds wel nieuwe) en ik heb hem eraf gedaan toen ik thuis was. Bij ons beide verliep de genezing hetzelfde en qua kwaliteit verschillen ze ook niet. Volgens mij maakt het dus geen bal uit of je die folie er meteen afhaalt of een paar dagen erom doet.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 22:57

Ik heb de folie er een paar uurtjes op gelaten. Daarna lekker gedoucht en bepanthen op gedaan.
En inderdaad lekker schoon shirt aan of bloot laten. Lijkt me niet prettig om er lang folie op te hebben.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 23:45

Ik kreeg allemaal rode buitjes van de folie. Lijkt me veel beter om gewoon lekker zonder folie te laten 'luchten'. Goed insmeren met bepanthen en dan komt het helemaal goed!

Hele mooie tattoo lifeofmarit! Heel eind voor gereisd dus.. Je woont vlakbij me, haha.

Rhinocornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 23:55

Hoe laat zijn jullie meestal bij een afspraak? Ik moet morgen om 10u mijn tattoo laten bijwerken, maar ben afhankelijk van het OV. Dat zou betekenen dat ik óf 25 minuten te vroeg ben óf 5 minuten te laat. Ze zijn ook pas om 10u open.
Wat zouden jullie doen? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 23:56

Ik zou 25 minuten van tevoren doen en nog even lekker wat eten/drinken in de buurt. Vind te laat komen bij een afspraak eigenlijk echt not done, tenzij je het van tevoren kan communiceren.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 23:56

Ik zou even overleggen met de shop of het oké is dat je 5 min. later bent. Dan zijn ze in ieder geval op de hoogte :) Denk niet dat ze van 5 minuten een probleem maken. Maar mocht je vertraging hebben... Wat dat betreft zou je misschien beter eerder kunnen gaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 00:01

Maar als d'r afspraak morgen is en de shop gaat pas om 10 uur open kan ze nu niet meer echt overleggen toch?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 00:20

Ik lig nu zonder folie in een oude pyjamajasje in bed, dus als er al inkt in komt, maakt t niks uit. Ik heb mijn wekker voor morgen een kwartier eerder gezet, ga morgenochtend weer even wassen en deze keer stap ik wel gewoon even onder de douche. Ik probeerde t vanochtend eerst zittend op de badrand met als gevolg mijn broek nat :+

Ik zou ook gewoon die ov van 25 minuten van te voren doen en dan nog ff wat koffie drinken ofzo. Ik was zelf tien minuten van te voren aanwezig en dat was bij mijn shop ruim op tijd om alles klaar te zetten. Liever te vroeg dan te laat.

Haunting

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 09:53

Ik heb de folie er alleen op zitten als ik naar huis ga. Daarna eraf en douchen. Dagen er na smeer ik
met Bepanthen crème en niet de zalf. De zalf plakt mij teveel aan mijn kleren, de crème trekt goed in.

Al mijn tattoos zijn mooi genezen.

Volgens mij is er niet echt een ultieme behandeling. Zolang je het maar niet uit laat drogen en er aan gaat krabben gaat het meestal wel goed.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 10:19

Vind zelf te laat komen echt not done. Dan had je dat eerder moeten communiceren. Gewoon 25 min te vroeg en dan nog maar ergens een bakkie doen. Daarnaast zou ik met het ov sowieso een trein/bus etc. eerder nemen, er is altijd kans op vetraging.

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 10:21

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 10:26

Jeetje wat jammer :') Ik heb je trouwens meteen even gevolgd, hoezo bokt-stalking O:)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 10:45

KoetJJs: ik zou ook 25 minuten te vroeg zijn... ik ben altijd bijna een uur te vroeg (ivm treinverbinding).. Ik ga dan lekker nog even wat eten bij de grote gele M, die vlakbij de shop zit :D

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 13:31

Oh wat jammer tessa! Ga je er ook achteraan of?

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 13:52

Neuh.. Wat kan ik eraan doen? Met een kaasschaaf naar die persoon op zoek gaan.. Vind het eerder jammer voor haar dat ze dan naar zo'n belabberde artiest is geweest.. :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 13:55

Ik heb mijn kat ook van de interwebs geplukt en laten aanpassen. Dat is toch het risico van online gooien.

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 13:59

Precies. Maar moest er wel om lachen. :D