Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 18:01

Smartbars ben ik zelf niet bekend mee, heb wel 's van die dieetrepen van de etos gehad, maar dat was eigenlijk omdat ik ze gewoon zo lekker vond :+

Best een lekker dagje vandaag, lijstje ziet er tot nu toe zo uit (komt alleen nog avondeten en evt een dessert oid)

O: griekse yoghurt met cruesli
T: -
M: 2 broodjes chocopasta
T: broodje + verse aarbeien

Qua beweging heb ik ongeveer 3 kwartier paardgereden, was niet heel intensief, maar heb nog een vlieglesje erbij gekregen ook :+

_Yasmine_

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 18:04

Niet bezeerd?!

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 18:38

ik heb jullie hulp nodig!
afvallen gaat redelijk en eten gaat goed. Vandaar dat ik nu tijdelijk mee lees en geen behoefte heb gehad om voor de rest te reageren!

Ik heb nu sinds 3 dagen enorme vreetbuien, dus echt honger hebben. me maag knort en dan loop ik de kast in en dan zie ik alles staan maar kan mijzelf gelukkig weerhouden om iets ongezonds te pakken maar nu dus het probleem ik krijg er zelfs buikpijn van! ik probeer gewoon te gaan slapen als het laat in de avond is omdat ik in de ochtend toch weer ontbijt maar ik word er helemaal gek van iedere keer het honger gevoel te hebben.

Ben trouwens niet geminderd met eten alleen gezonder en geen snoep meer.
Laatst bijgewerkt door Valerie93 op 06-05-15 19:03, in het totaal 1 keer bewerkt

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 18:50

Mm ik denk dat je lichaam moet 'afkicken' van de suiker @valerie! In het begin had ik dit ook, maar vaak nam ik dan een appel oid en dan werd het weer redelijk 'gekalmeerd'.

@_Yasmine_ nee hoor, gelukkig niet! Valt toch mee hoe 'zacht' je kan vallen van een paard met een stokmaat van bijna 180

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 20:06

@Valerie je zegt dat je maag knort en je buikpijn hebt. Dan lijkt het me dat je gewoon echt honger hebt en je lichaam roept om eten... eet je dan echt wel voldoende? Misschien je lijstje hier eens plaatsen, kunnen we je misschien tips geven? :)

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 20:20

Zijn er hier nog meer dames die eiwit shakes gebruiken? Zo ja, wanneer nemen jullie deze? Gedurende de dag, voor t trainen of juist erna?
Ik vind zoveel verschillende dingen, dat ik me afvraag wat nou het beste is.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 20:25

@valerie, ik ben wel benieuwd naar je lijstje inderdaad!

Ik heb nu bijvoorbeeld ook zo'n onwijze honger... echt niet normaal. Probeer het uit te stellen om iets te eten, maar heel prettig is het niet. Probeer het een beetje te stillen met groene thee/water :+

O: banaan + cracker kipfilet
B: 1,5 uur fitness interval & kracht
T: smartbar
L: 2 boterhammen kipfilet, salami & cracker pindapasta
T: rijstewafel
A: 1 slavink en 200gr rodekool
T: 150gr magere kwark

Volgens MFP heb ik nog 200kcal over voor vandaag. Denk dat ik zo een stuk fruit pak oid.

@Lisanne, ik neem soms een eiwitshake als vervanging van mijn ontbijt. Maar meestal binnen een halfuur na mijn workout. Door veel eiwit binnen te krijgen schijnen je spieren beter te herstellen (minder spierpijn.)

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 20:27

Samiyah schreef:
@Valerie je zegt dat je maag knort en je buikpijn hebt. Dan lijkt het me dat je gewoon echt honger hebt en je lichaam roept om eten... eet je dan echt wel voldoende? Misschien je lijstje hier eens plaatsen, kunnen we je misschien tips geven? :)

tuurlijk:
ontbijt: bak yoghurt met aardbeien
t: -
Lunch: 3 boterhammen, zonder boter met vlees.
t: 1/2 bakje aardbeien
Avond eten: Sperziebonen(3 lepels, weet niet hoeveel gram), 1 aardappel en schnitzel.
verder heb ik 1,5l water op vandaag.

heb altijd deze hoeveelheden gegeten het enige wat veranderd is dat ik niet meer snoep. dus geen koekje tussendoor pak enzo.
heb vandaag overigens niks aan sport gedaan vanwege het weer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 20:33

_Lisanne schreef:
Zijn er hier nog meer dames die eiwit shakes gebruiken? Zo ja, wanneer nemen jullie deze? Gedurende de dag, voor t trainen of juist erna?

Eiwitshakes zijn het beste om direct na het opstaan te drinken. En voor en/of na je workout.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 20:34

Even egopost, nu heb ik echt een stok achter de deur :D
1 van m'n beste vriendinnen gaat trouwen, en ik mag bruidsmeisje zijn *\o/*
Hopelijk dan met wat kilo's lichter voor een mooi jurkje :D

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 20:49

_Lisanne schreef:

De leidende draad bij het gebruik van eiwitsupplementen is je totale behoefte. Het belangrijkste is om die te halen, timing heeft daarin een ondergeschikt effect. Wel is het aan te raden om bij je ontbijt (snelle) eiwitten te eten en pre- en post work out, ook voor het slapen gaan (langzame) eiwitten tot je nemen kan het herstel en de spiergroei bevorderen :)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 21:18

Valerie, eet je geen tussendoortjes? Een stuk fruit bijvoorbeeld of iets anders 'gezonds'? :) Ik denk dat al erg zou kunnen helpen.

Wat leuk Yonker, goede motivatie inderdaad! Komt vast wel goed :j

Ik was vandaag nieuwsgierig en heb even foto's gemaakt in m'n tights, ben eigenlijk best tevreden voor de zomer zo :+ En zo heel positief is dat niet want ik wil graag gewoon gezond blijven eten en als ik niet aan kom dan is de motivatie daarvoor helaas ver te zoeken.

Afbeelding

Afbeelding

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 21:20

jaloers op jou foto's!

normaal eet ik wel tussendoortjes alleen vandaag is dat er een beetje bij ingeschoten normaal is het wel een stuk komkommer, fruit of iets anders. vandaag wel een halve bak aardbeien.
duik straks nog even bij mijn ouders de kast in om te kijken of die nog iets gezonds hebben voor vanavond om te eten

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 21:27

Ah oké. Ik denk dat dat al zou moeten helpen, misschien je tussendoortjes iets vergroten?

Ik wilde vandaag naar de sportschool maar dat mag dus nog niet :+ Was daarna van plan om dan een stuk te gaan fietsen (racefiets en veel heuvels hier) maar de remmen doen het niet goed en dat vond ik niet zo'n fijn idee met die storm. Dusss... Ik ben maar de stad rond gaan lopen haha, ben zo'n 2 uur weggeweest maar daarvan ook wel stukjes geslenterd. Ach, heb in elk geval iets gedaan, het is verder m'n cheat day vandaag dus heb chips op en straks pizza :o

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 21:30

ook weleens lekker!
ik wil graag weer naar sportschool want vind ik altijd wel leuk maar heb er het geld niet voor of ik ben het al kwijt aan benzine. (fiets heb ik gruwelijke hekel aan dus heb scooter en auto. voor de rest loop ik wel veel hoor haha voordat er verkeerd gedacht word!)

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 22:03

Wauw, ik ben echt jaloers op jouw figuur!

Ik ga lekker slapen, ga over 2,5 week op vakantie. Dus ga morgen shoppen voor bikini's. Hopelijk kan ik voor de vakantie nog wat kilotjes kwijt raken :)

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 22:07

Pff ga jij eens uit dit gezond eten/ afval topic haha! *D Jeetje strontjaloers hier _O_

Hier inmiddels 3 weken tot zomervakantie, morgen hardlopen, regen of geen regen :o
Begin de bikini spanning te voelen, op de verkeerde manier. En mijn wijntje laten staan is geen optie!

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 22:15

Gaaf zeg Yonker! Dat is wel echt een stok achter de deur inderdaad!

Wow ben jaloers zeg Eulogy!
Ookal zou ik afvallen, zo'n figuur krijg ik nooit haha.

Zo'n instelling hoop ik ook te krijgen Yasmine.
Net hardloopschoenen besteld.
Flinke work-out gedaan(op mijn manier haha)en vanavond voor t slapen gaan nog een keer.

Afgelopen week 0,6 kilo aangekomen, 3 keer uiteten geweest... Verjaardag, 1,5 jaar samen met vriendlief, pff!
Nu weer flink aan t werk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 22:42

Wauw Eulogy! Ik ben jaloers :D

Eiwitshakes drink ik zelf als ondersteuning in het afvallen. Als gedeelde vervanger voor een maaltijd (eet als ontbijt bijvoorbeeld graag een gebakken ei op kharm of meergranen brood met een shake ernaast) en als opvanger na het sporten :)

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 22:55

Jezzi schreef:
Iets genuanceerder kan ook wel :Y)

Wanneer is een smartbar niet de beste keus? Als je opzoek bent naar een natuurlijk product misschien of een product als vervanging voor dierlijk eiwit bij je avondmaaltijd. Maar er is in principe met geen enkel voedingsmiddel iets 'mis'. De ene past misschien alleen beter in je eetpatroon dan de ander. Ik eet met alle liefde van de wereld (bijna) elke dag een smartbar en dat heeft me echt geen windeieren gelegd :) Je moet alleen die 156 kcal - 12 gram koolhydraten - 6 gram vet - 15 gram eiwitten wel in je dag inplannen.

En dat persoon X iets zegt en het daardoor meteen betrouwbaar is zegt ook vrij weinig. Wie is je personal trainer? Welke opleidingen heeft hij/zij gedaan? Hoeveel wetenschappelijke onderzoeken leest hij? Wanneer is hij voor het laatst bijgeschoold? Waarop is het 'een smartbar is niet de beste keus' gebaseerd? Geldt dit volgens hem alleen voor jou of voor de hele wereld?

JEZZI IK HOU VAN JOUW REDENERINGEN _/-\o_

ik plaats ook geen lijstje vandaag. Zelfde reden als Oliver van de vorige pagina. Veel drankjes weinig normaal voedsel afgelopen dagen :D

Edit: haalde even 2 topics door elkaar dacht dat dit het lijstjes topic was :Y) Volg dit eigenlijk niet maar ga het wel doen. Nu eerst slapen morgen stel ik me wel voor enzo haha

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 23:49

Mies schreef:
BobbieLover schreef:
Kayla Itsines
heeft hele fijne workouts die echt voor resultaat zorgen!
*\o/*

Ik ga 1 Juni ermee beginnen! :D Moet alleen nog de boeken bestellen, ben benieuwd!

echt top werkt super! *\o/*

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 08:36

Thanks meiden :D

Wow jou figuur Eugoly!! Je ziet er echt goed uit hoor :j
Zo zal ik nooit worden maar dat vind ik niet erg, pas ook niet bij me :D
Vandaag er weer tegenaan!! Morgen is mn moeder jarig dus dan wordt het ook al "slechter" eten... En gisteren bij een vriendin gegeten, met Tagliatelle met roomsaus en een ijsje toe dus dat was ook niet zo goed. Ben blij als ik zondag niks aangekomen ben als ik ga wegen iig dat is het doel van deze week :j :=

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 09:07

Nou van een bord pasta en een taartje word je niet 10 kilo zwaarder :')

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 09:09

Ik zeg ook niet 10 kilo ;) Ik hoop alleen dat ik niet aangekomen ben, en dus op hetzelfde gewicht ben gebleven.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:16

Goedemorgen ladies!
Vandaag hardloopdag! dag 2 van trainen met Evy.

Maar nu de ochtend beginnen met afbakbroodjes en kopje thee!

@Jolmer, dat zijn ook dan weken waar je bijna niet anders kan dan ongezond eten, gewoon weer lekker aan de bak! en op worteltjes bijten :+