Fitness Beginners gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 21:40

Oeii russelnuwell was het zo erg?
Hier weer een lesje bp gedaan. Ging weer erg lekker. Volgende keer bij een paar oefeningen de gewichten omhoog. Zit wel een nieuwe oefening in de nieuwe bp. Opdrukken maar dan met je armen heel kort onder je lijf. Die is toch behoorlijk zwaar. Buikspieren vind ik in deze te licht helaas.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 21:45

Vandaag laatste keer fysio, niet omdat mijn knie beter is, maar omdat het met trainen uiteindelijk beter zal moeten worden. Dus ik gaat maar is de training oppakken, ben wel ergens bang dat het weer continu pijn gaat doen. Maar goed groenlicht voor sporten is dik relaxed *\o/* Iemand tips met betrekking tot een sportschema? Ik wil het niet te overbelasten (ken mezelf)

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 22:22

Ik heb een jaar geleden groen licht gekregen van de fysio. Het is vooral grenzen herkennen en aangeven en bij elke nieuwe les/trainer je klachten melden bij aanvang van de les. Dan fluiten ze je ook nog weleens terug als je zelf denkt dat je nog wel meer of zwaarder kan.

Ik heb bijna 2 jaar fysio gehad ivm enkel en ben begonnen met spinning 1x pwk, daarna 2x en daarna 3x per week, volgens de fysio was dit het minst belastte, maar dat is voor je knieeen vermoedelijk een ander verhaal.

Kunnen ze op de sportschool geen schema voor je maken, of de fysio?

Ik ken fitnesspall niet maar gebruik de app van Fatsecret, je kan daar op merk, reep etc selecteren, op aantallen en grammen, heel handig. Ik zit op een gemiddelde dag rond de 1900 calorien, je voert ook je activiteiten in. Niet alleen de hoeveelheid/duur per sport, maar ook tv kijken, bureau- en huishoudelijk werk etc, dan zie je direct wt je verbruikt hebt. Of werkt dit bij de fitnesspall net zo?

Vandaag niet gaan paardrijden maar naar de sportschool,funxtion van een ander, een pusher maar op een goede manier:-)

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 07:30

_lauraaa_ schreef:
Hier weer een lesje bp gedaan. Ging weer erg lekker. Volgende keer bij een paar oefeningen de gewichten omhoog. Zit wel een nieuwe oefening in de nieuwe bp. Opdrukken maar dan met je armen heel kort onder je lijf. Die is toch behoorlijk zwaar. Buikspieren vind ik in deze te licht helaas.

Tricep pushup? Die zaten ook in de vorige release toch?

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 08:42

Goedemorgen allemaal!

Gisteren goed bezig geweest! half uur crosstrainer en een les bodypump. Gedeelte van de nieuwe release gedaan, wat is dat nummer van de squats lekker zeg!

Mijn vriend heeft een bestelling gedaan bij body&fit shop, hij had voor mij een tester van een eiwit shake besteld. Gadverredamme, wat is dat VIES! Die vieze stukjes blijven er ook zo in hangen.. %)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 08:48

dressagelady schreef:
_lauraaa_ schreef:

Tricep pushup? Die zaten ook in de vorige release toch?

Die ja :p die hadden wij in de vorige niet zitten.

Eiwitshakes zien er ook niet echt lekker uit. Ik probeer zoveel mogelijk eiwitten uit mijn eten te halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 08:58

Vraagje.. Ben gisteren wezen sporten (cardio en krachttraining) en ik heb nu vandaag eigenlijk wel zin om gewoon cardio te doen. Is het minder goed om m'n lichaam geen rust te geven of maakt dat niet zoveel uit? Wellicht een domme vraag, maar ik heb echt geen idee wat wijsheid is :+

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 09:12

2 dagen achter elkaar kan prima hoor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 09:14

Ok, merci :j

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:45

Een korte reactie. Vanavond ga ik een lesje bodybalance doen. Dinsdagavond met het boksen helemaal mis gegaan met mijn rug. Ga er mee stoppen, nu weet ik het ook zeker.

Pindakaas kan je beter niet eten, doe er dan een plakje 30+ kaas op, je heb echt hele lekkere bij de kaasboer op de markt.
Verder eet ik ook graag zoute haring, zalm met advocado en tomaat of gewoon een bruine boterham met beleg.
Ik bak ook regelmatig mijn eigen tussendoortjes zoals appel koeken, pruimen repen, kokoskoeken, vaniellie banaan chocolade muffins. En dit allemaal zonder geraffineerde suikers en met volkoren/spelt/amandel meel.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 11:18

_lauraaa_ schreef:

Het was een beetje een opeenstapeling van alles en nog wat. Ik ben tijdens mijn tentamenweek altijd heel gespannen. Toen waren gister de cijfers van mijn tentamen van dinsdag al bekend gemaakt, zag ik ineens dat ik een 1,0 zou hebben. Kon in mijn ogen echt niet kloppen, dus ik als de dood dat mijn tentamen kwijt was, omdat onze school niet de reputatie heeft om heel netjes met die dingen om te gaan. In plaats van dat ze eerst even netjes navragen of nakijken of ik aanwezig was (ik heb immers moeten tekenen dat ik aanwezig was), wordt er maar direct een 1 neergegooid. Met andere woorden, een hele boze ik. :o Behoorlijk wat navraag gedaan vandaag. Gelukkig wat mensen die direct erachteraan zijn gegaan. En ja hoor, tentamen bleek inderdaad nooit bij mijn docent te zijn aangekomen. Gelukkig wordt het nu wel opgelost. :)

Renee, ze raden wel aan om je sportrooster een beetje te verdelen over de week. Volgens mij(!) is het niet zozeer niet goed om twee dagen achter elkaar te gaan, maar stel dat je drie keer sport per week, dan heeft het meer effect als je die drie dagen over de week verdeelt. Ik ga vandaag ook nog even naar de sportschool, omdat hij morgen dicht is i.v.m. goede vrijdag. Volgende week zit ik ook vast aan de woensdag, donderdag en vrijdag omdat de sportschool op 2e paasdag ook dicht zit en ik dinsdag niet kan. En vanavond ook nog even een stukje hardlopen/wandelen. :)

Ik hoop op mooi weer met Pasen, zodat ik lekker met de racefiets en te paard weg kan.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 11:23

Renee1991 schreef:
Vraagje.. Ben gisteren wezen sporten (cardio en krachttraining) en ik heb nu vandaag eigenlijk wel zin om gewoon cardio te doen. Is het minder goed om m'n lichaam geen rust te geven of maakt dat niet zoveel uit? Wellicht een domme vraag, maar ik heb echt geen idee wat wijsheid is :+

Cardio kan je elke dag wel doen i.m.o., bij enigszins intensieve krachttraining is een dag rust het beste. Je spieren moeten rusten en herstellen. Cardio is niet zo belastend voor je spieren als krachttrainen, maar gaat vooral om je conditie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 11:26

Wow dat is wel heel zuur. Wanneer weet je nu je cijfer?

Ik heb over 2 weken tentamenweek en stress hem nu al behoorlijk.

Sportrooster kan ik ook niet echt verdelen helaas. Vaak ga ik dus ook 3 dagen achter elkaar.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 11:37

Stond net voor het eerst op de weegschaal sinds tijden. Kan wel janken :\

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 11:47

Dreamy schreef:

:(:)

Ik lees nog steeds mee.
Sinds de problemen met mijn gewrichten en spieren ben ik een stuk voorzichtiger. Ik houd er minimaal 1 hele dag tussen waarin ik rust houd.

Sinds 1,5 week heb ik een nieuw schema, ik hanteer een split schema.
Borst en triceps
Rug en biceps
Benen en schouders

Alle dagen ook buik :)

Nu rijd ik gemiddeld 4x per week paard en daarnaast alleen wat grondwerken, daar verbrand je niet echt wat mee ;)

Ik wil kijken of ik straks tussen de krachttraining dagen wat meer cardio kan gaan doen voor de conditie en ook wat vet verbranding, maar liever niet te veel want ik wil graag spier opbouwen. Het vervelende is alleen dat ik behoorlijk last van het platvoeten al jaren, mijn linkerknie staat daardoor ook naar binnen en ook mijn bekken. Daardoor is fietsen vervelend en ook hardlopen, crosstrainer gaat maar ook daarbij krijg ik last. (ook met paardrijden krijg ik last als ik echt hakken laag en voet recht enzo, wellicht daar een osteo voor zoeken)

Ook heb ik nog steeds grote moeite met voeding, vreselijk. Ga toch eens kijken voor een coach, als ik dat kan betalen. Wellicht helpt dat beter om het vol te houden en ook gevarieerd te kunnen blijven eten.

Ik schommel helaas al 3 maanden tussen de 58-60, dit wil ik echt stabiel houden en wil graag een vetpercentage behalen van 21%. (doel) maar mijn binnendoel is een vetpercentage van 24%. Nu zit ik een tikkeltje hoger. Ik moet ook proberen minder op gewicht te letten.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 11:49

Dreamy schreef:

:(:) Gebruik het als motivatie! Dat heeft voor mij heel erg geholpen!

Laura, gelukkig is de docent in kwestie wel snel met nakijken. Hij stuurde net een mailtje dat hij inmiddels mijn tentamen binnen heeft en hem vandaag of in de loop van volgende week zou nakijken. Nu duimen op een voldoende!

De stress is bij mij heel erg te merken op de weegschaal. Ben behoorlijk wat kwijt. Op zich niet erg, als het er maar niet weer bij schiet nu de stress achter de rug is.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 14:38

Dreamy :(:) extra motivatie!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:06

Jep..
Vandaag 2 crackers met kipfilet, gesport (20/25 minuten gelopen op 6, tussendoor 3x 3 minuten gerend op 8.4.. Conditie is bagger en kreeg last van mijn enkel dus denk dat ik daar wat meer begeleiding in moet krijgen.. Buikspieren gedaan, 20 minuten crosstrainer en 10 minuten uitgefietst), net twee sneetjes speltbrood met ei en 'savonds eet ik wat de pot schaft.
Moet alleen wat meer drinken, heb pas een halve liter water op..

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:23

RusselNuwell schreef:
Het was een beetje een opeenstapeling van alles en nog wat. Ik ben tijdens mijn tentamenweek altijd heel gespannen. Toen waren gister de cijfers van mijn tentamen van dinsdag al bekend gemaakt, zag ik ineens dat ik een 1,0 zou hebben. Kon in mijn ogen echt niet kloppen, dus ik als de dood dat mijn tentamen kwijt was, omdat onze school niet de reputatie heeft om heel netjes met die dingen om te gaan. In plaats van dat ze eerst even netjes navragen of nakijken of ik aanwezig was (ik heb immers moeten tekenen dat ik aanwezig was), wordt er maar direct een 1 neergegooid. Met andere woorden, een hele boze ik. :o Behoorlijk wat navraag gedaan vandaag. Gelukkig wat mensen die direct erachteraan zijn gegaan. En ja hoor, tentamen bleek inderdaad nooit bij mijn docent te zijn aangekomen. Gelukkig wordt het nu wel opgelost. :)

Pff vervelend zeg van je toets! Bij ons voeren ze gewoon 'niet deelgenomen' in als ze hem kwijt zijn.. Had ik vorig jaar dus en niemand mailde terug.. Toets nooit meer terug gevonden dus kon kiezen of akkoord gaan met een 6.0 of opnieuw voor m'n 1e kans. Heb voor dat eerste gekozen aangezien het gemiddelde van de toets lag op een 3.5 .. hopelijk komt hij nog terrecht

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 18:56

Hey, hebben jullie mischien nog wat leuke motivatie zinnen voor mij? (Foto's mogen ook)
Wil namelijk weer mijn motivatie terug vinden ..

Iemand ideeen wat ik bijvoorbeeld kan uitprinten en in mijn kamer op hangen?

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 09:04

Vervelend zeg russel.

Ik ga meestal ook mandag woensdag en vrijdag.

Deze week alleen dinsdag gegaan. Aangezien ik in 4 dagen al 41uur heb gewerkt waarvan gisteren mega 16,5uur gemaakt. Me bed is me grootste vriend na 6uur slaap alweer wakker helaas dus hoop zo nog wat te slapen. Vanavond weer werken tot 0500 dus even pittig weekje

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 09:39

Pff dat zijn lange dagen HouVanUtopia

Ik heb gisteren clubcore gedaan en vond de nieuwe release wel fijn, ook de rugspieren worden goed getraind en dat is mijn zwakke punt dus nu al spierpijn !! Hopelijk kan ik van het weekend wel dienbladen tillen haha

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 09:42

Had k pas ook vera zo'n spierpijn me arm trilde gewoon als ik zwaar dienblad had. Waar werk jij?
Ook Veel werken deze paasdagen?

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 09:47

Ik werk op een Strandtent dus we zijn wel redelijk afhankelijk van het weer hoe druk het gaat worden. Moet vandaag om 13 uur morgen om 11 en zondag als het mooi weer is ook om 13 uur. Heb nog een her tentamen volgende week dus heb 2e pasen maar vrijgevraagt..
Waar werk jij?

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 09:52

Hier ook paviljoen alleen hebben wij ook ontzettend veel feesten en partijen. Gisteren ook weer bruiloft gehad. Zijn officiële trouwlokatie dus zo mensen van het trouwen Tot eten Tot feest bij ons.

Vanavond organiseren we een feestje met darkraver en panic dus ook volle bak.

En ik ben daar leidinggevende dus ondanks het weer veel aanwezig hoop dat Pasen mooi wordt en het terras weer volloopt.

Bij welke zaak werk je?