Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonprayer

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 09:42

oh Wiebke, ik hoop met jullie mee hoor!

en bedankt. heb nu gelukkig mijn meisje bij me, dat verzacht wel wat.
vannacht was super schattig, ik hoesste en ze riep wat. dus ik zeg, kom maar even hier, want ik versta je niet.

komt ze bij mijn bed staan, meisje van 5 , "mama gaat het wel?" ik heb wel een goed idee, als ik nu lekker bij je in bed kom liggen, dat helpt vast want dat helpt mij ook altijd"

aaah :)

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 10:52

Ooh dat is wel super cute moon! How can you resist... :D

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 12:19

Aaah hoe lief.

nienke39

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:21

Hallo....wij proberen allangetijd zwanger te raken....na 2 miskramen en 1 vroeggeboorte bij 23 weken....wil ik graag weten hoe jullie ermee omgaan....

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 21:33

Ik duim Wiebke!

Ahh Nienke :(:) heftig! Is er onderzoek gedaan naar de vroeggeboorte?

Ik heb geen ervaring met vroeggeboorte, maar met een miskraam wel. Het is moeilijk, maar ik heb me vast gehouden aan het idee dat de natuur het niet voor niks mis laat gaan. Heel veel vrouwen krijgen bij een eerste zwangerschap een miskraam. Hoe moeilijk t nu misschien ook is, je kan dus wel zwanger raken, dat is al een hele stap de goede kant op. Hoop voor je dat jullie snel een goede plakker hebben :*

nienke39

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:40

Spullen schreef:
Ik duim Wiebke!

Ahh Nienke :(:) heftig! Is er onderzoek gedaan naar de vroeggeboorte?

Ik heb geen ervaring met vroeggeboorte, maar met een miskraam wel. Het is moeilijk, maar ik heb me vast gehouden aan het idee dat de natuur het niet voor niks mis laat gaan. Heel veel vrouwen krijgen bij een eerste zwangerschap een miskraam. Hoe moeilijk t nu misschien ook is, je kan dus wel zwanger raken, dat is al een hele stap de goede kant op. Hoop voor je dat jullie snel een goede plakker hebben :*

Lief je reactie....bij ons bleek het "pech" zo erg....dit was voor het eerst zover in de zwangerschap.....ik voelde het kindje al...maar agh ....het was zo ziek....nu 1 jaar vedrer ik hoop zo dat het raak is

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 22:05

Wat verdrietig :(:) lijkt me ontzettend moeilijk. Ik hoop ook voor je dat het snel raak is en dat je na 40 weken (give or take) een kindje in je armen mag sluiten.

Kan je er wel goed met je vriend/man over praten? Doen hoor! Erover praten

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 06:45

Nienke ben ook benieuwd of je ergens onder controle staat.
Heel veel sterkte en inderdaad hoop dat jullie er samen over kunnen praten.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 07:35

Spannend Wieb

Nienke39, wat verdrietig. Hier gelukkig ook geen ervaring, maar het me enorm moeilijk om daarna het vertrouwen weer terug te vinden in je lichaam en een nieuwe zwangerschap.

Deze zwangerschap zou volgens mijn VK ook een miskraam betreffen en heb de eerste 4 weken daarom ook in de veronderstelling geleefd dat ik in afwachting was van een miskraam.

Voor mijn gevoel (toen) brak de natuur niet voor niets een zwangerschap af, is aanleg is er dan meestal iets niet goed. Met 23 weken is dat lastiger, neem aan dat je 20 wkn echo er dan goed uit zag als het 'pech' betreft.

Hoop dat dat je in de toekomst vol vertrouwen en met minimale zorgen een nieuwe zwangerschap mag voldragen.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 10:46

Ik heb wel een miskraam gehad maar geen vroeggeboorten. Mijn man heeft dat wel gehad met zijn ex vrouw, ook iets van 23 weken. Zijn ex verloor het kindje op het toilet en hij heeft het kindje eruit gehaald, volgens mij hebben ze het er nooit meer over gehad. Praten is denk ik erg belangrijk

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 14:56

Nienke, sterkte, hopelijk mogen ook jullie straks een knap gezond kindje in jullie armen houden.
Hier geen ervaring met miskramen ed.

Wiebke, hoe gaat het nu met je?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 17:18

Afbeelding

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 17:27

Ik zou ook graag mee willen praten als dat kan. Maar weet niet of er nog veel meiden actief zijn?

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 17:35

hi _mel welkom! het zijn niet veel, maar wel dagelijks actief hoor

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 17:49

Gewoon mee praten hoor.

Ik heb gelukkig geen ervaring met miskramen of vroeggeboorten. Lijkt me vreselijk om mee te maken.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 18:51

Cobii.. het gaat redelijk goed eigenlijk :) wachten duurt altijd lang. Wel heb ik vandaag een gesprek gehad met mijn leidinggevende over mijn toekomst binnen de organisatie :). Heb verteld dat we bezig zijn en ik kreeg veel medeleven, ze heeft zelf ook een ivf kindje. Heb uitgelegd dat als ik zwanger ben ik werk tot aan mijn verlof en dan helemaal stop met werken, dat vond ze jammer maar heb probleem

_Mel ; wij zitten midden in de iui behandeling, lekker meepraten hoor!

Wat ik aan jullie allemaal wilde vragen, tot op welke hoogte hebben jullie familie betrokken bij het proces? Hebben jullie alles gedeeld en verteld, of juist niet? Ik merk dat wij het juist wat kleiner houden omdat ik anders berichten krijg zoals: "heeeeel veeeellll succes morgen bij de inseminatie! Eitje GO GO GO". Daar kan ik echt ZO niet tegen. Zo vind ik het ook lastig als ik mijn moeder huilend aan de telefoon heb omdat ze het allemaal zo moeilijk vind :(

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 19:00

Sterkte Wiebke en super dat je eerlijk naar je lg bent geweest mbt je plannen.
Ik geloof alleen dat je berichtje hierover niet helemaal compleet is. ;)

Hier zijn ze aan mijn kant van de familie niet zo "opdringerig" wat betreft ieder ziekenhuisbezoek willen weten, aan mijn mans kant wel. Daar stuurde ze hem 90% van de berichtjes dus had ik daar niet veel last van.
Mensen die wij dagelijks zien (collega's en een groep stalgenoten) wisten ook steeds wel wat er ging gebeuren. Aantal stalgenoten informeerden bij mijn man wanneer het ongeveer tijd was voor uitslagen, juist om mij wat te sparen mocht het negatief nieuws zijn.
Voordeel is dat je vreugde ook direct kan delen, velen zijn echt oprecht blij voor ons.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 19:14

Soms is het beter niet meteen al je kaarten op tafel te leggen Cobii :)

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 19:16

Ah, nu gaat het lampje bij mij branden. Triest als het op die manier gespeeld wordt. :(:)

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 19:32

ik maak geen geheim, maar vertel het ook niet echt.
wij zitten natuurlijk ook niet in het traject van het ziekenhuis natuurlijk.. ik denk dat ik het dan ook bij onszelf zou houden.
mijn schoonmoeder begon een maand na kennismaking al over baby's en dat er met ivf heus nog wel mogelijkheden waren, dus die is wel opdringerig wat dat aangaat.
wel een lief mens hoor! en als we het traject ingaan denk ik dat ik mijn eigen moeder en haar er best in zal betrekken.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 19:43

Wij hebben het voor onszelf gehouden. Alleen mijn broer en schoonzus wisten het. Ik had zoiets als het heel lang duurt heb ik geen zin in elke keer de vragen of het al gelukt was enzo.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 19:47

Welkom Mel!

Hier wel gedeeld met de mensen die dichtbij ons stonden (familie leden en goede vrienden)
En daardoor is er ook een eiceldonor op ons pad gekomen.
(En op bokt)

Ik vond het wel fijn dat mensen interesse toonde.
We konden er open over praten.
Mijn 2 zusjes waren zwanger, mijn vriend zijn nichtje en 2 schoondochters van zijn vader.

Als onze hoofden er niet naar stonden om naar de zwangere buiken en verhalen te luisteren.
Of bv een baby na de geboorte niet wilde vasthouden konden we dit open en eerlijk zeggen.
Het was soms teveel voor ons.

Het heeft 2 kanten.

Misschien als we besluiten weer het traject in te gaan dat we het wel stil houden of alleen binnen het gezin houden.
Moeders, vader, broertjes en zusjes.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 20:48

Fijn dat ik ook mee kan kletsen hier!
Sinds gister is het voor ons ook iets serieuzer geworden. Hebben de afgelopen maand een aantal onderzoeken gehad die gelukkig allemaal goed zijn. Maar dat zegt soms helaas niet zo veel. Wij zijn nu iets langer dan een jaar bezig. Dat is nog niet extreem lang, maar mijn vriend is iets ouder dan dat ik ben, vandaar dat wij nu al graag hulp willen hebben.

Deze cyclus aantal echo's gehad om de eicel te controleren. Die was gister 19.8 mm,heb toen injectie HCG gekregen. Ook moet ik vanaf morgen beginnen met progesteron crème.
Heb dus nog geen andere hormonen gebruikt voor eicel rijping etc. Dit is het eerste wat we gaan proberen. Dus vanaf morgen gaat het 2 weken wachten weer beginnen.

Om meteen even op jouw vraag te reageren Wiebke, mijn moeder weet precies waar wij mee bezig zijn, en steunt mij hierin precies waar het moet. Verder weten niet veel mensen het. Ik zit in een iets andere fase dan vriendinnen. Vind het wel lastig dat ik niet veel mensen heb waar ik soms even mijn hart kan luchten. Ik woon zelf in het buitenland, dus veel contacten gaan via whatsapp etc. Hoop dat ik hier soms wat ervaringen van jullie kan horen!

:o

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 04:48

Wat spannend Mel!
Duim voor jullie.

Wiebke kom je de wachtweken een beetje door?

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 11:00

Ik kom de wachtweken wel door ja :) vanavond ga ik na een lange tijd weer eens volksdansen, ik ben er vorig jaar mee gestopt en wil het weer oppakken :D