Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Jorine schreef:Ja dat is zo, maar ik vind de drempel zo hoog. Ik ben bang dat mijn psychologe me een idioot vindt, met al mijn gezeur.
Vandaag gaat het niet zo goed met me. Vandaag was de laatste sessie van mijn therapiegroep, maar ik denk dat ik niet zonder ze kan. Ik wéét wel dat ik het kan, maar toch voelt het zo.. Het was zo'n vreselijk fijne therapiegroep (we waren maar met zijn tweeën en dat maakte het juist zo prettig) en ik heb er heel veel aan gehad.
love_wiepke schreef:Dank voor je welkom Joolien.. Ik probeer een beetje bij te lezen waar jullie nu allemaal in het leven staan..
SwitchShadow schreef:Welkom Wiepke!
Naar allemaalKnap dat je er mee bezig bent!
Iedereen schetst even een beeld voor je, dus zal ook even meedoen.
Mijn werkpunten zijn voornamelijk het verwerken van trauma's (PTSS) en het vertrouwen krijgen in mensen en het praten.
Ben tussen 5e en 7e misbruikt. Ouders er nooit over durven te vertellen (mocht me nooit aanstellen, werd nooit serieus genomen, etc), hele passieve vaak afwezige vader die als hij er al was ziek op bed lag. (kan hij niks aan doen, neem hem niks kwalijk) en een moeder die een of andere stoornis heeft, maar weet niet welke omdat zij geen hulp zoekt. Valt richting borderline.
Beide ouders hebben ook een traumatische jeugd gehad wat dus weer in mijn opvoeding terecht kwam.
Vervolgens meerdere geweldsituaties meegemaakt. Mijn broer heeft losse handjes en een zeer kort lontje en heeft mij meerdere malen gewurgd en wenste mij dood. (En daar dacht hij goed over na, was geen opwelling)
Op straat ook veel meegemaakt, mes op mijn keel gehad, bedreigingen, zeer veel geweld. Altijd onveilig, maar kon thuis ook niet terecht. (ook onveilig)
Mijn "2e gezin" waar ik veel kwam en eten kreeg was ook een gezin met problemen. Moeder met schizofrenie/psychoses, scheiding, etc.
Ik kreeg last van hyperventilatie op mijn 10e.
Vervolgens door een ongeluk nu een chronisch rugprobleem.
Uiteindelijk zijn mijn ouders ook gescheiden.
Verder problemen in de rest van de familie dus daar ook geen contact meer mee.
Op mijn 15e nog een keer aangerand.
Vervolgens last gehad van een stalker.
Ik heb nu heel erg veel moeite om te voelen wat er is gebeurd in het verleden, hierdoor kunnen we niet verder met EMDR. Gevoel in het hier en nu is gelukkig weer terug. (Wel iets afgevlakt, maar het is er)
@ Ginger: Geen contact meer met je vader... Ik vind dat heel knap eigenlijk. Hoe is dat zo gekomen? Of vind je het vervelend als ik dat vraag?
@ Joolien: Vind jou verhaal altijd zo knap, hoe je er weer uit klimt.
love_wiepke schreef:Dank voor je welkom Joolien.. Ik probeer een beetje bij te lezen waar jullie nu allemaal in het leven staan..
kesha1 schreef:Wow das veel, nu voek ik me echt zo'n aanstellerige smurf
kesha1 schreef:Kan iemand mij helpen!? Ik snap niks van me zelf ben na school en paarden dood op, alleen 2 vrienden van me en 2 paarden maken me blij . Meer mensen niet. Mijn moeder loopt ook rond bij een psycholoog door overspanning maar ik durf niet te zeggen dat ik me beroerd voel