[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loeky01

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 21:44

Wij hebben hier de Hoepelman, is dat wat?
Ik was nu met Syoss en dan met de keratine vanwege mijn beschadigde haar. Moet ik dus nog speciale shampoo aanschaffen of niet? Supermarktshampoo heeft nooit gewerkt met mijn haar, dus dat scheelt al.

crystal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 21:46

Ik ken die salon zelf niet.
Syoss is geen professioneel kappersmerk , dus ik zou in de salon vragen waar je naar toe gaat om een goed advies

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 21:49

Hmm ja weet ook niet of dat ie in meerdere locatie's in nederland zit. Wat raad jij voor een kapperzaak aan die meerdere locatie's heeft?
Advies vragen doe ik sowieso :). Moet toch nog eventjes sparen aangezien verven meestal wat kost.

crystal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 21:52

Brainwash heeft veel salons in Nederland.
Cosmo ook maar dat is gelijk wat meer aan de prijs.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 21:53

Brainwash kom ik ook wel eens inderdaad, maar hebben zij ook de ''goede'' verf die mij toen de tijd werd aangeraden?

crystal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 21:55

Brainwash werkt met Wella. Dat zijn goede kleuringen.
In jou geval is het voorpigmenteren en dan color touch over de punten.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 21:56

Oke maar het voorpigmenteren is dus ook met de nieuwe kleur :')? Sorry ben een leek op dit onderwerp

crystal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 21:58

Ja voorpigmenteren moeten ze eerst doen ...

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 22:00

Oke dankjewel!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 22:21

Syoss hoor ik ook niet heel veel goede verhalen over, over die shampoos enzo.

Maar bij mij ging de verf volgens mij direct over t voorpigment heen. Zonder uit te spoelen zelfs.
Alhoewel, dat was de eerste keer geloof ik.. Of was dat van blond naar rood ? Ik weet t niet meer..

Maar ik heb dus goede ervaringen met van blond naar donker. Misschien moet je t na een maandje nog een keer verven (maar dat heb ik nu gewoon zelf thuis gedaan) omdat t in t begin iets sneller terugloopt van kleur.

crystal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 22:23

Klopt, de kleur moet even stapelen . Dus de eerste keer kan het ook vervagen. Daarom goede producten gebruiken

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 22:30

Hmm naar mijn idee gaat het goed in combinatie met mijn haar. Maar wat voor shampoo hebben jullie dan, of adviseren jullie? (ik vraag het natuurlijk nog na bij de kapper)
Dat het nog een keer geverfd moet worden was ook te verwachten.

crystal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 22:36

Zelf heb nioxin, maar dat is omdat ik niet tegen andere kan. Dit geeft mijn hoofdhuid rust.
Wella , goldwell, keune enz zijn goede betaalbare producten.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 23:43

ManonWL schreef:
Hey!

Kom even binnen.

Me haar is nu geblondeerd naar heel licht blond. Nu heb ik dat wel weer gezien en wil ik naar bruin haar.
Nu heb ik gehoord dat je het eerst rood moet verven en dan naar bruin omdat door het blonderen het rood uit me haar is gehaald?
Weten jullie of dat klopt of hoe je je haar van heel licht blond donkerder krijgt?

ik heb dat ook gedaan, en bij mij werd het toen groen en grijs, dus die kans zit er zeker in.
Dat kan je wel weer gewoon weghalen door er ketchup in te doen, of tomatenpuree of een rode kleurspoeling heel even in je haar te doen. het komt namelijk omdat blond op basis van groen is, en als je dan het blonde kleurtje weghaalt, dan blijft het groen over. dat haal je weer weg door er wat rood bij te doen.
je moet niet denken dat je knalgroen haar krijgt trouwens, maar meer dat het bruin met een groene/ grijze gloed kan worden.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 23:46

Daarom moet je ook niet met een koele kleur over verven maar met een kleur met (flink wat) roodpigmenten. Dat compenseert t blond weer enigszins.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 09:25

Ik heb het ook gedaan :j

Heb eerst goudbruin gedaan en toen met hazelnoot bruin later nog een keer omdat het niet goed had gepakt, het was nog te licht.

Nu is het mooi doordat hazenoot bruin was rode gloed door zit. :)

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 17:50

Haha ikwas ook paars/bruingrijs/groen één maand geleden, toen ik asblond over mijn kanariegele 12% blondeersel heen had gegooid... Één geluk dat mijn haar geen kleur meer vast kan houden en ik na een weekje weer gewoon blond was :)

K vind het maar een gedoe. Ik was zo mooi donkerbruin en nu super geblondeerd. Ik wilde alleen maar beach blond haar...

Wordt het met 9% minder geel na het blonderen?

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 18:49

dat geel is iets dat in jou haar zit. ik krijg ook altijd oranje haar, omdat in mijn familie heel veel mensen met rood haar voor komen. ik heb dus ook een heel klein beetje rood in mijn haar.
ik blondeerde het eerst altijd, dan was het oranje en dan deed ik een heel klein beetje asblonde kleur erin. maar dan vooral bij mijn hoofdhuid. dan was het oranje weg.
het is mij nog nooit gelukt mijn haar niet oranje te krijgen :+

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 19:15

Ohjee ik laat donderdagavond m'n haar ombre verve/dipdyen of hoe je het noemt. In ieder geval de punten oplichten. :D Iemand hier die dat gedaan heeft? Misschien dat ik dan een goede voorbeeldfoto heb om te laten zien hoe ik het wil.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 19:26

Jildau schreef:
Ohjee ik laat donderdagavond m'n haar ombre verve/dipdyen of hoe je het noemt. In ieder geval de punten oplichten. :D Iemand hier die dat gedaan heeft? Misschien dat ik dan een goede voorbeeldfoto heb om te laten zien hoe ik het wil.

Volgens mij stond er op de vorige pagina een mooie foto.
Ik ga het vanavond doen :)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 19:46

Ook met donkerbruin haar toevallig? Ben heel benieuwd! Plaats je een foto?

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 21:20

Hi, ik heb van de week zelf mijn haar gedip dyed. ( is dat wel een woord?)
Eerst de punten geblondeerd en daarna heb ik rubine van la riche directions erin gesmeerd. Vind het zelf wel goed gelukt al had het nog wel wat hoger gemogen. Maar vond het al spannend genoeg :D
http://i406.photobucket.com/albums/pp14 ... 732f1a.jpg

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 21:31

milo schreef:
Haha ikwas ook paars/bruingrijs/groen één maand geleden, toen ik asblond over mijn kanariegele 12% blondeersel heen had gegooid... Één geluk dat mijn haar geen kleur meer vast kan houden en ik na een weekje weer gewoon blond was :)

K vind het maar een gedoe. Ik was zo mooi donkerbruin en nu super geblondeerd. Ik wilde alleen maar beach blond haar...

Wordt het met 9% minder geel na het blonderen?

Echt geel of oranje/geel
Geel (wat je vooral krijgt van bijv blondspray) kun soms wegwassen met zilvershampoo.

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 21:33

Ik twijfel of ik m'n haar nog lichter verf deze zomer. Heb nu ombre en ik wil in de winter helemaal donker of een donkerdere ombre. :j Nog even nadenken!

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 21:39

Heb een paar weken geleden mijn haar laten verven: dip dye.

Heb donkerbruin haar en het is nu lichtbruin in de puntjes ben er heel blij mee. Je ziet het niet heel erg opvallend maar het is toch iets anders :D