[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 20:22

Ik had weer even een vraagje..
Sinds half december heb ik een Inplanon, ik ben in januari echt de hele maand misselijk geweest.
Ook was ik in januari eerst 7 dagen ongesteld toen 2 dagen niet en toen weer 5 dagen wel.
Toen ben ik op 12 februari wéér ongesteld geworden en dit ben ik nu nog steeds.. Heb wel 3x tussen posen van 3-4 dagen gehad.. Steeds de eerste dag had ik veel bloedverlies en erg veel buikkrampen. Na 2 dagen werd dit minder en ging het over een soort bruinachtige afscheiding..

Ik vind het echt heel vervelend want ik heb erg veel buikpijn, ik heb van de HA Naproxen gekregen en bij de apotheek zeggen ze dat ik moet overwegen om hem eruit te laten halen.. Zelf hoop ik dat het snel stopt en wil ik het nog even aankijken..

Wat zouden jullie doen en heeft iemand dit ook (gehad)?

xMarloes

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 20:25

ik zou zelf nooit zoiets in mijn arm willen laten plaatsen.
Toen de huisarts mij over de implanon zat te vertellen, moest ik al niet aan het idee denken eigenlijk. Ik zou het denk niet eens echt vertrouwen :')
Wel rot dat je er zoveel last van hebt.
Ik zou hem er zelf echt uit laten halen als je er last van hebt.... want dit hoort niet

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:21

Phoe annibel, dat is wel heel lang... een maandje oke, maar dit is teveel lijkt me,
Het kan zijn dat je op deze gewoon niet goed reageerd..

Nu heb ik een vraagje :)
Ik heb de prikpil nu 6 jaar, bevalt me nog steeds echt prima, nergens last van!
Maar nu zei m'n vriend laatst, dat je na een aantal jaar ook anders kan gaan reageren op een anticonseptie..
Dus dat die te licht word / niet meer werkt,
Kan dat?

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:22

ik heb daar echt nog nooit van gehoord!?

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:22

xMarloes schreef:
Toen de huisarts mij over de implanon zat te vertellen, moest ik al niet aan het idee denken eigenlijk. Ik zou het denk niet eens echt vertrouwen :')
Ik zou hem er zelf echt uit laten halen als je er last van hebt.... want dit hoort niet

Opzich valt het heel erg mee met plaatsen enzo!
Ik vond het eerst ook eng en was bang dat het niet werkte.. Heb zelfs al zwangerschapstest gedaan omdat je het niet kan controleren of het werkt..
Ga er ook echt hard over na denken om het te laten verwijderen, sinds een uur weer erg ongesteld en erge krampen..
Maar ik zit er ook een beetje mee wat ik dan doe, de pil kan ik niet tegen wordt ik erg misselijk van heb al een paar verschillende geprobeerd, en de Mirena spiraal geeft dezelfde hormonen af als de Inplanon dus daar krijg ik ook last van..

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:24

Angeliquee18 schreef:
Phoe annibel, dat is wel heel lang... een maandje oke, maar dit is teveel lijkt me,
Het kan zijn dat je op deze gewoon niet goed reageerd..
?

De HA zei dat het 3 tot 6 maanden kan duren, ben ik vergeten erbij te zetten..
Zit nu dus op 3 en een halve maand, en ik hou het echt niet vol nog zo lang!

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:28

annibel schreef:
xMarloes schreef:

Opzich valt het heel erg mee met plaatsen enzo!
Ik vond het eerst ook eng en was bang dat het niet werkte.. Heb zelfs al zwangerschapstest gedaan omdat je het niet kan controleren of het werkt..
Ga er ook echt hard over na denken om het te laten verwijderen, sinds een uur weer erg ongesteld en erge krampen..
Maar ik zit er ook een beetje mee wat ik dan doe, de pil kan ik niet tegen wordt ik erg misselijk van heb al een paar verschillende geprobeerd, en de Mirena spiraal geeft dezelfde hormonen af als de Inplanon dus daar krijg ik ook last van..

een implanon geeft meer hormonen af dan de mirena hoor. Omdat de implanon hormonen door heel e lichaam moet pompen zeg maar, en die mirena er al bij zit....
Tenminste dat vertelde mijn dokter.
Die zat heel enthousiast te vertellen over de implanon aan mij; ''ja dat gebeurd met een HELE (ja ze zei het echt zo..) grote naald. HEEL GROOT. dus ik trok al helemaal wit weg volgensmij want ik ben heel bang voor naalden :') zegt ze; ja mr ji ziet hem niet hoor....
Maar nee ik was er niet enthousiast over hahaha

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:30

@ xmarloes, ik verder ook nooit hoor haha,
Maar die vraag spookt toch door m'n hoofd
Want ja stel nou dat het wel klopt :+

@ annibel, ik snap dat je het zo niet volhoud,
Ik zal inderdaad als je het niet bevalt wat anders proberen..

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:33

het zou wel slecht zijn eigenlijk als het wel waar is....

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:37

xMarloes schreef:
een implanon geeft meer hormonen af dan de mirena hoor. Omdat de implanon hormonen door heel e lichaam moet pompen zeg maar, en die mirena er al bij zit....
Die zat heel enthousiast te vertellen over de implanon aan mij; ''ja dat gebeurd met een HELE (ja ze zei het echt zo..) grote naald. HEEL GROOT. dus ik trok al helemaal wit weg volgensmij want ik ben heel bang voor naalden :') zegt ze; ja mr ji ziet hem niet hoor....

Okee dat heb ik nog nooit gehoord dat de Mirena meer afgeeft dan de Inplanon, op zich wel logisch hoe jij dat zegt!

Maar ik ben ook echt heel erg bang voor naalden! Ik was ook erg bang toen ik er naartoe ging om te laten zetten (heb het bij de huisarts gedaan), maar het viel echt zo mee!
Ik moest op zo'n bed gaan liggen met mijn arm omhoog (hand achter m'n hoofd) en dan verdoven ze het eerst daar voel je niks van is een heel dun naaldje.. Door de verdoving voel je de 'dikke naald' waar ze de Inplanon mee in je arm doen niet. Het lijkt net chippen van paarden! Je voelt het wel als het in je arm komt maar het valt echt heeel erg mee!
Bij mij is het gedaan door een huisarts in opleiding die het nog nooit gedaan had, en je merkte er bijna niks van, dus je hoeft echt niet bang te zijn!!

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:39

Ik ben voorlopig ook niet bij m'n huisarts, anders kon ik het aan hem vragen,
Kon je dat niet met bloed prikken laten testen of die goed genoeg is ?
Kan het wellicht aan de assistente vragen als ik hem weer moet halen,

Ik was 14 toen ik hem kreeg,
Ben niet veel aangekomen maar wel "zwaarder"
Gewoon puur door het "vrouwenlijker" worden
En heb tussendoor nooit een andere prikpil gehad..

Zo"n spiraal lijkt me ook niks :+
Ik ga al zwetend naar de huisarts als ik die prikpil moet halen,
Niet dat die prettig is haha,

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:40

annibel schreef:
xMarloes schreef:

Okee dat heb ik nog nooit gehoord dat de Mirena meer afgeeft dan de Inplanon, op zich wel logisch hoe jij dat zegt!

Maar ik ben ook echt heel erg bang voor naalden! Ik was ook erg bang toen ik er naartoe ging om te laten zetten (heb het bij de huisarts gedaan), maar het viel echt zo mee!
Ik moest op zo'n bed gaan liggen met mijn arm omhoog (hand achter m'n hoofd) en dan verdoven ze het eerst daar voel je niks van is een heel dun naaldje.. Door de verdoving voel je de 'dikke naald' waar ze de Inplanon mee in je arm doen niet. Het lijkt net chippen van paarden! Je voelt het wel als het in je arm komt maar het valt echt heeel erg mee!
Bij mij is het gedaan door een huisarts in opleiding die het nog nooit gedaan had, en je merkte er bijna niks van, dus je hoeft echt niet bang te zijn!!

Nee de implanon geeft meer af. de mirena minder....
Oh ja dat vertelde de huisarts mij ook ja. Maar ik was al van plan om het niet te doen :P

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:44

@xMarloes Oh beetje dom, verkeerd gelezen..

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:49

maakt niet uit hoor haha
Ik denk dat je misschien het beste het er even met de dokter over kan hebben?

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:53

xMarloes schreef:
maakt niet uit hoor haha
Ik denk dat je misschien het beste het er even met de dokter over kan hebben?

Ja moet ook nog een keer ervoor naar de dokter.. Hij denkt er een beetje makkelijk over en zegt dat het wel overgaat in combinatie met 2x per dag Naproxen slikken..
Maar daar ben ik niet zo voor, toch nog maar een keer naar een andere dokter!

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:01

Een andere dokter kan ook zeker helpen. Die zeggen soms weer hele andere dingen....

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:01

xMarloes schreef:
Een andere dokter kan ook zeker helpen. Die zeggen soms weer hele andere dingen....

Klopt, maar snel ef een afspraak maken!! :D
Dankjewel!

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 12:42

Vandaag naar de ha geweest en heb toch de nuvaring gekozen ipv de mirena.
Heb gisteren verhalen gelezen die me toch nogal bang maakte en daarbij doet de nuvaring het prima bij jonge meiden (zonder kind)

Daarbij heeft ze me ook verteld dat de mirena meer gebruikt wordt bij vrouwen met een vaste bedpartner omdat als je een geslachtsziekte oploopt, deze dan helemaal je baarmoeder ingaat zegmaar, gewoonlijk blijft het lager zitten. (niet dat ik ervan uit ga dat ik een geslachtsziekte krijg, maar toch geen fijn idee)

Nuvaring geeft net zoals de mirena niet veel hormonen af, en hij zit niet in je baarmoeder maar om je baarmoedermond heen waardoor eventuele bijwerkingen van wee pijnen etc niet tot nauwelijks.voorkomen en anders alleen in t begin dus tot de eerste 3maanden.
Misschien is dat een optie voor je annibel?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 12:58

Veirl schreef:
Ik moest ook tijdens mijn menstruatie, omdat het (ik weet even niet meer wat precies) het dan meer open staat.

Dat vind ik echt een heel naar idee...
Is het al niet erg genoeg met een schone onderkant? :')

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 13:00

Neem aan dat je je onderkant schoon houd, ook al ben je ongesteld?

Gewoon bij de gyn je tampon uitdoen, en dan is er niets vies ;)
Als je maandverband gebruikt kan je even een vochtig doekje meenemen en erover halen bij de gyn.
Ze zijn wel wat gewent hoor :P

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 13:02

Jolliegirl schreef:
Neem aan dat je je onderkant schoon houd, ook al ben je ongesteld?

Gewoon bij de gyn je tampon uitdoen, en dan is er niets vies ;)
Als je maandverband gebruikt kan je even een vochtig doekje meenemen en erover halen bij de gyn.
Ze zijn wel wat gewent hoor :P

Mijn huisarts doet het, en tampons gebruik ik pas uberhaupt sinds vorige maand(ben bijna 20 :+ )
Vind het toch een apart idee zeg maar, mijn HA was ook zo heerlijk vaag over de timing "aan het eind van je menstruatie"...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 13:08

Och, gewoon bij de huisarts pas je tampon uit doet, even schoonmaken met een papiertje.
Niets aan de hand.
Voordat je moet even goed douchen en met de douche de boel goed schoonmaken, dat het niet naar bloed ruikt o.i.d.

Komt wel goed joh! :D

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 14:41

Ik heb in ieder geval vandaag weinig last. Het voelt een beetje als menstruatiepijn en dan helemaal niet zo erg. Af en toe een krampje. :)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 15:07

ze zijn inderdaad wel wat gewend hoor :P
en het zetten gebeurd altijd tijdens de menstruatie (tenzij het ffe niet anders kan).
ik heb m ook helemaal aan t eind laten zetten. zeg maar dat ik eigenlijk alleen nog een inlegkruisje nodig had.
wel maandverband meegenomen voor na het zetten (je mag direct erna ook nog even geen tampon gebruiken) maar dat hadden ze daar eigenlijk ook al liggen.
ik heb ondertussen zelf trouwens ook nog even mee gekeken met een spiegeltje (ik wilde wel eens zien hoe zo'n baarmoedermond er nou uit zag :P), zag er echt niet vies uit vond ik :)
ze maken trouwens ook nog schoon aan binnen + buitenkant. met een watje/doekje met jodium geloof ik :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 16:19

Peer_hvj schreef:
Vandaag naar de ha geweest en heb toch de nuvaring gekozen ipv de mirena.
Heb gisteren verhalen gelezen die me toch nogal bang maakte en daarbij doet de nuvaring het prima bij jonge meiden (zonder kind)

Daarbij heeft ze me ook verteld dat de mirena meer gebruikt wordt bij vrouwen met een vaste bedpartner omdat als je een geslachtsziekte oploopt, deze dan helemaal je baarmoeder ingaat zegmaar, gewoonlijk blijft het lager zitten. (niet dat ik ervan uit ga dat ik een geslachtsziekte krijg, maar toch geen fijn idee)

Nuvaring geeft net zoals de mirena niet veel hormonen af, en hij zit niet in je baarmoeder maar om je baarmoedermond heen waardoor eventuele bijwerkingen van wee pijnen etc niet tot nauwelijks.voorkomen en anders alleen in t begin dus tot de eerste 3maanden.
Misschien is dat een optie voor je annibel?

Dat vind ik een erg vreemd verhaal, waarom zou dat met mirena wel zijn en zonder niet?