Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xMarloes schreef:ik zou zelf nooit zoiets in mijn arm willen laten plaatsen.
Toen de huisarts mij over de implanon zat te vertellen, moest ik al niet aan het idee denken eigenlijk. Ik zou het denk niet eens echt vertrouwen
Wel rot dat je er zoveel last van hebt.
Ik zou hem er zelf echt uit laten halen als je er last van hebt.... want dit hoort niet
Angeliquee18 schreef:Phoe annibel, dat is wel heel lang... een maandje oke, maar dit is teveel lijkt me,
Het kan zijn dat je op deze gewoon niet goed reageerd..
?
annibel schreef:xMarloes schreef:ik zou zelf nooit zoiets in mijn arm willen laten plaatsen.
Toen de huisarts mij over de implanon zat te vertellen, moest ik al niet aan het idee denken eigenlijk. Ik zou het denk niet eens echt vertrouwen
Wel rot dat je er zoveel last van hebt.
Ik zou hem er zelf echt uit laten halen als je er last van hebt.... want dit hoort niet
Opzich valt het heel erg mee met plaatsen enzo!
Ik vond het eerst ook eng en was bang dat het niet werkte.. Heb zelfs al zwangerschapstest gedaan omdat je het niet kan controleren of het werkt..
Ga er ook echt hard over na denken om het te laten verwijderen, sinds een uur weer erg ongesteld en erge krampen..
Maar ik zit er ook een beetje mee wat ik dan doe, de pil kan ik niet tegen wordt ik erg misselijk van heb al een paar verschillende geprobeerd, en de Mirena spiraal geeft dezelfde hormonen af als de Inplanon dus daar krijg ik ook last van..
xMarloes schreef:een implanon geeft meer hormonen af dan de mirena hoor. Omdat de implanon hormonen door heel e lichaam moet pompen zeg maar, en die mirena er al bij zit....
Tenminste dat vertelde mijn dokter.
Die zat heel enthousiast te vertellen over de implanon aan mij; ''ja dat gebeurd met een HELE (ja ze zei het echt zo..) grote naald. HEEL GROOT. dus ik trok al helemaal wit weg volgensmij want ik ben heel bang voor naaldenzegt ze; ja mr ji ziet hem niet hoor....
Maar nee ik was er niet enthousiast over hahaha
annibel schreef:xMarloes schreef:een implanon geeft meer hormonen af dan de mirena hoor. Omdat de implanon hormonen door heel e lichaam moet pompen zeg maar, en die mirena er al bij zit....
Tenminste dat vertelde mijn dokter.
Die zat heel enthousiast te vertellen over de implanon aan mij; ''ja dat gebeurd met een HELE (ja ze zei het echt zo..) grote naald. HEEL GROOT. dus ik trok al helemaal wit weg volgensmij want ik ben heel bang voor naaldenzegt ze; ja mr ji ziet hem niet hoor....
Maar nee ik was er niet enthousiast over hahaha
Okee dat heb ik nog nooit gehoord dat de Mirena meer afgeeft dan de Inplanon, op zich wel logisch hoe jij dat zegt!
Maar ik ben ook echt heel erg bang voor naalden! Ik was ook erg bang toen ik er naartoe ging om te laten zetten (heb het bij de huisarts gedaan), maar het viel echt zo mee!
Ik moest op zo'n bed gaan liggen met mijn arm omhoog (hand achter m'n hoofd) en dan verdoven ze het eerst daar voel je niks van is een heel dun naaldje.. Door de verdoving voel je de 'dikke naald' waar ze de Inplanon mee in je arm doen niet. Het lijkt net chippen van paarden! Je voelt het wel als het in je arm komt maar het valt echt heeel erg mee!
Bij mij is het gedaan door een huisarts in opleiding die het nog nooit gedaan had, en je merkte er bijna niks van, dus je hoeft echt niet bang te zijn!!
xMarloes schreef:maakt niet uit hoor haha
Ik denk dat je misschien het beste het er even met de dokter over kan hebben?
Jolliegirl schreef:Neem aan dat je je onderkant schoon houd, ook al ben je ongesteld?
Gewoon bij de gyn je tampon uitdoen, en dan is er niets vies
Als je maandverband gebruikt kan je even een vochtig doekje meenemen en erover halen bij de gyn.
Ze zijn wel wat gewent hoor
Peer_hvj schreef:Vandaag naar de ha geweest en heb toch de nuvaring gekozen ipv de mirena.
Heb gisteren verhalen gelezen die me toch nogal bang maakte en daarbij doet de nuvaring het prima bij jonge meiden (zonder kind)
Daarbij heeft ze me ook verteld dat de mirena meer gebruikt wordt bij vrouwen met een vaste bedpartner omdat als je een geslachtsziekte oploopt, deze dan helemaal je baarmoeder ingaat zegmaar, gewoonlijk blijft het lager zitten. (niet dat ik ervan uit ga dat ik een geslachtsziekte krijg, maar toch geen fijn idee)
Nuvaring geeft net zoals de mirena niet veel hormonen af, en hij zit niet in je baarmoeder maar om je baarmoedermond heen waardoor eventuele bijwerkingen van wee pijnen etc niet tot nauwelijks.voorkomen en anders alleen in t begin dus tot de eerste 3maanden.
Misschien is dat een optie voor je annibel?