Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Time2Tri

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 08:47

Thanks jij ook een Nice bike Jurdy .
Eerst moet het weer wat beter worden dan klim ik op mijn ros .

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 11:45

Mooie fietsen! :)

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 14:53

Hey een fietstopic leuk.
Ik ben vorig jaar augustus begonnen met fietsen. Daarvoor heb ik in mijn jeugd nog een blauwe maandag samen met mijn vader gefietst.

Ik fiets nu op een 2e hands Focus. Erg fijne fiets, zo goed als nieuw, nog geen 150 km mee gefietst door de vorige eigenaar. Nu staat hij op de Tacx omdat het te donker is als ik terug kom van mijn werk.
Ik heb het plan opgevat om in de meivakantie een half rondje van NL (3000 km in totaal) te fietsen. Zo'n 7x80 km was het plan. Dus dat wordt trainen.

Fietsen jullie allemaal bij een club? Ik dacht me aan te gaan sluiten bij Langszij, een dames wielerclub uit Nijmegen.

En wat een mooie fietsen zie ik hier voorbij komen. Zelfs zelfbouw, gaaf hoor.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 15:10

Hoi Prinnie , ik train met het triatlon team bij de sportschool . Alleen zwemmen doe ik (nog) niet .
Dus hardloop/ interval training ,2 core , en op het moment spinning binnen .
Als het weer beter is klimmen we buiten op de fiets .

Leuke uitdaging je half rondje Nederland .

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 08:37

Ik was zondag een ritje gaan maken, klein stukje hei maar was echt vies modder en kon de weg er nog niet dus groot deel over de weg. Totaal 20 km. En gisteren met mn ex op pad gegaan en voornamelijk in de hei gebleven en best een technische route en 1 keer kreeg ik het even niet geregeld maar verder ging het echt goed. Alleen leren om mn basistempo iets omlaag te krijgen zodat ik ook echt af en toe tijd heb om te herstellen tijdens de rit. Bijna 30 km gisteren en verbazingwekkend geen spierpijn. Begin toch wel te merken dat ik redelijk veel sport nu, en dat is wel fijn als je dat positief begint te merken.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:37

Vandaag voor het eerst echt op mijn nieuwe bike gezeten .
En het viel niet tegen ...samen met een team collega die ook beginner is afgesproken .
In het begin wat problemen met vastklikken van de pedalen gehad , maar uiteindelijk
had ik het kneepje te pakken .
Schakelen was ook effe weten hoe ..maar ging super ..23 km gefietst en niet gevallen .

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 09:11

Fijn dat het bij jou ook fijn ging! Klikpedalen doe ik voorlopig nog niet, maar dat is op de mtb ook nog wel wat anders dan op de weg.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 11:13

Sporten / krachttraining is altijd van voordeel . Wij hebben op het moment 2 X per week core training , met oefeningen voor hardlopen , fietsen en zwemmen .

Heb wel een beetje spierpijn in armen en schouders vandaag . Door de andere houding . Op een spinning fiets is het net toch weer anders .

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 22:10

Ik heb mezelf weer wat stokken achter de deur gegeven:
- Ronde van Noord-Holland (60km toertocht)
- Marianne Vos Classic (65km toertocht)
- Cycle Tour Amsterdam (110km toertocht)

Kortom, ik mag binnenkort toch wel wat vaker op de fiets stappen :')

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 22:14

Mooie afstanden MuSLi :j , succes met voorbereiden .

Hoop dat het van het weekend goed weer is , dan staat er ook fiets training op het programma.
Beter gezegd koppel training , eerst 2 uur fietsen , dan schoenen wisselen en 20 minuten hardlopen .

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 09:53

Best heftig dan toch wel, meteen erachteraan hardlopen.. Succes ermee!
Ik heb woensdag spontaan toch nog een ritje gemaakt met iemand samen. Zijn op de weg gebleven en het Zuidlimburgse landschap te fiets gaan bewonderen. Bijna 30 km en voelde me alsof ik nog zo'n rondje kon doen daarna. Hopelijk morgen weer en dan kijken dat we 40 km ofzo pakken. Kreeg complimenten van mn medefietser, en het voelde ook echt goed aan die rit. Diezelfde avond nog gezwommen een uur en gisteren onverwachts een lesje zumba dus mn beentjes hadden het langzaam gehad haha.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 11:14

@ Jurdy , in april doenik aan mijn eerste duatlon mee . Sus 5 km hardlopen , 20 km fietsen ,2,5 hardlopen .
Die wissels moet je ook goed oefenen , met schoenen wisselen .

Lekker actief dagje gehad .

Hoop ook op goed weer morgen

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 09:07

We gaan iig binnen 2 uur spinnen , maar wel de wissel naar hardlopen er achteraan .

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 08:54

Gisteren een veldrit gedaan, fietsen , en wijzelf, zagen eruit alsof we door de modder hadden liggen rollen haha. Was best zwaar af en toe maar best trots op mezelf stiekem. Een rit van 46 km gedaan en dat voor mn 4e keer op de fiets nu. Gemiddelde snelheid rond de 20 km. Morgen weer een gezelligheidsritje over de weg doen.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 13:14

Klinkt goed .
Voor morgen stond ook fietsen op ons trainingsschema , maar aangezien ik zondag aan de Stevensloop mee doe moet ik een extra rustdag pakken .

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 13:44

Vandaag lekker op tijd m'n bedje uitgegaan, zodat ik hier samen met m'n vriend even met de mountainbikes door het duingebied kon fietsen.
Dat is hier toegestaan voor 10.30u. Aangezien het een fantastisch mooie dag zou worden, gisteren op tijd het bedje in, zodat we fris en fruitig aan het ritje konden beginnen.

Lekker 30km gedaan. Het blijft heerlijk! En lekker dicht bij huis :D
Nog steeds superblij met mijn nieuwe fiets <3

Afbeelding

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 15:27

Oh lekker hoor , was vandaag ook graag gaan fietsen .
Gave fiets , een mtb wil ik ooit ook aanschaffen . Maar nu effe niet , geen centjes .

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 19:37

Lekker door duingebied, lijkt me dan. Hier vandaag ook weer rondje van 35 km gedaan, met tussendoor even een terrasje. Waren met 6 mensen en was een gezelligsheid ritje en dat was zeker geslaagd.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 21:11

Oh. Ik baalde zo!
Gisteren was ik vrij en was het slecht weer. Vandaag en morgen moet ik natuurlijk werken en is het prachtig fiets weer!
Zwaar jaloers op de fietsers van vandaag. O:)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 18:24

Na een beetje probleem winter met m'n gezondheid (loop bij een cardioloog inmiddels, hartkloppingen, ritmestoornissen) vandaag voorzichtig en rustig een rondje 15 km gedaan. Ondanks dat ik versleten was (sinds november niet meer op de fiets gezeten) was het toch wel lekker :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:59

People, ik schuif ook weer even aan.. Groot fan van de wielersport op tv, maar zelf nog nooit fatsoenlijk een stuk gefietst.
Nu heb ik mij in een zwaar impulsieve bui (echt, wat bezielde me?!) aangemeld voor een toertocht voor het goede doel. 125 km fietsen.
Ik ben niet bang dat ik het niet ga halen, maar nu bekruipt me vooral een angst voor het schakelen op de racefiets en bijvoorbeeld de afstelling van de SPD plaatjes onder mijn schoenen.
Hoe hebben jullie dat aangepakt? Staat zat informatie op internet maar dat is allemaal zo vaag en technisch %)

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 10:54

Als je er zelf geen verstand van hebt, en niemand in je buurt hebt die dat heeft is het best lastig je fiets goed afgesteld te krijgen.
Als ik jou was zou ik even naar een goede wielerzaak gaan. De echte goeie hebben zelfs fietsmetingen, die kosten wat, maar dan zit je wel een stuk fijner op je fiets en is de kans dat je de 125 km door komt groter.

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 10:56

MuSLi schreef:
Vandaag lekker op tijd m'n bedje uitgegaan, zodat ik hier samen met m'n vriend even met de mountainbikes door het duingebied kon fietsen.
Dat is hier toegestaan voor 10.30u. Aangezien het een fantastisch mooie dag zou worden, gisteren op tijd het bedje in, zodat we fris en fruitig aan het ritje konden beginnen.

Lekker 30km gedaan. Het blijft heerlijk! En lekker dicht bij huis :D
Nog steeds superblij met mijn nieuwe fiets <3

[ Afbeelding ]

Hey, en hier had ik op gereageerd, maar mijn bericht is kwijt.

Nou jou, ik schreef zoiets als, mooi plekje om te fietsen, en wat een gave fiets.

Ik heb zelf nieuwe schoenen gekocht, hopelijk resulteert dat in minder dode voeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 20:20

Hoi Prinnie, welkom!

Ja ik fiets bij een fietsclub, wel zo gezellig :D Y)(^) heb net de eerste twee ritten op de racefiets er weer opzitten, was heerlijk, al is het wel weer even wennen want ik heb voor het laatst gefietst in januari met de mtb, daarna een val gemaakt met de mtb niks gebroken maar wel een scheefstand in mijn bekken en verschoven wervels, daarna even alleen gewandeld. Maar sinds een tijdje ook weer aan het hardlopen, alles in alle rust opbouwen.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 23:42

Van de week weer een mtb route gefietst. Viel mij zwaar tegen om weer te fietsen.
Al die bobbels in de weg heb ik niet gemist. Haha.
twintig kilometer gedaan, bewust korter dan anders het was nog behoorlijk fris. Stond een straffe wind. Brrr.
Wanneer komt het lekkere fiets weer er weer aan?