Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 00:15

Ja zei al, dan pakken we eenfoto, en zetten erop : mede mogelijk gemaakt door ... Haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 13:55

Ik weet niet hoe ze mijn verstandskiezen gaan doen, ik heb 1 afspraak staan bij de kc, maar die assistente deed harstikke vaag :l. Rechtop slapen?
Dan val ik zowiezo om hoor, haha.

kirsten3110

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:52

hahaha, je kunt denk ik het beste op de bank dan slapen zodat je gedeeltelijk rechtop kunt blijven. Heb ik met me verstandskiezen toen ook gedaan. Ik wist toen jammer genoeg nog niet van de Arnica druppels, man wat zag ik eruit!! :O Ik herkende mezelf bijna niet meer en durfde niet zonder sjaal de straat op. Gelukkig genees ik over het algemeen vrij snel en was 5 dagen later de zwelling nog heel licht aanwezig en geen blauwe plekken, ook erg fijn haha! Godsamme dat gat waar me melkkies zat aan de rechterkant wilt voor mijn gevoel niet snel genoeg dicht. Klinkt heel raar maar ik wil geopereerd worden, liever gister dan vandaag haha. Ik wil er vanaf! Maar vragen als ik weer naar de beugelboer ga of ze er een extra draad tussen willen gooien en die aan willen draaien, linkerkant is helemaal dicht en er klaar voor! Ook op me werk zijn we nu mijn ziektewet aan het regelen (lang leve de 0 uren contracten.. zucht), mijn manager gaat zich volledig voor mij inzetten dat ik gewoon uitbetaald ga worden in de weken dat ik thuis kom te zitten. Echt een super fijn gevoel en haalt al een hele grote last van me schouders af. Ook zie ik aan me gezicht dat die operatie nu echt mag komen, heb bijna geen kin meer, me onderlip staat helemaal naar achter en lijkt nu dus erg klein terwijl ik altijd hele volle lippen heb gehad. Wat ook weer resulteert in erg droge lippen en velletjes.. Lang leve de Blistex!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 21:51

Idd gewoon vragen naar een operatiedatum, heb ik ook gedaan toen ik het gevoel had dat er niks gebeurde, gesprek met KC aangevraagd en ik had gelijk, was klaar voor de operatie, maar als ik op de ortho had gewacht had het nog wel even geduurd. Gewoon je mond opentrekken!

En snap je helemaal, kon ook niet wachten op de laatste operatie, maar man wat heb ik daar een stress van gehad :x En wat ben ik blij dat het weer achter de rug is!

Gpde ortho zei gister nog tijdens gesprek met mijn vriend dat het bij mij zo mooi geworden was. Heb ook gevraagd hoe vaak mijn KC nu al geopereerd had (gewoon nieuwsgierig) en hij heeft in zijn carriere al tussen de 2500 en 3000 operaties gedaan! Ik ben zooo blij dat ik bij hem terecht gekomen ben...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 21:54

Wow, dat is geen klein aantal!!

Ik heb sinds vorige week een nieuwe draadje in mijn beugel. Gelukkig geen last van. Als ik nu bedenk dat ik over een jaar al aan de operatie moet, word ik stiekem al best benauwd :=

_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 01:03

Al lang niet meer hier geweest! Was eigenlijk niet veel te vertellen en er is eigenlijk nog niet veel te vertellen.

Bij mij gaat het allemaal erg langzaam! Is Inmiddels al meer dan een jaar geleden dat ik mijn bovenkaak verbreding heb gehad en ik had de volgende operatie al gehad moeten hebben maar het schiet allemaal niet op. Beugel ging in het begin allemaal erg snel maar de laatste tijd is er boven al maanden niks aangedaan en onder elke keer een elastiek dat vervangen word. Staat schijnbaar 1 kies nog niet goed maar heb ook niet het gevoel dat daar iets veranderd. Al meerdere kerenbij de ortho aangegeven dat ik toch echt naar de kaakchirug wil zodat we iets kunnen plannen maar dit word elke keer afgewezen.
Had gehoopt voor de kerst geopereerd te zijn zodat ik die twee weken van de vakantie had kunnen pakken voor herstel, maar zoals het er nu uitziet word ik pas in de zomervakantie geholpen ivm school.
Verzekering voor de beugel loopt in April af maar kan volgens de ortho verlengd worden..

Maandag weer een afspraak bij de ortho en dan gaan we echt pushen voor die afspraak in het ziekenhuis! Moeders gaat deze keer ook mee en die zal ook wel even haar mond open doen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 01:12

Heel goed! Bij mij was ook 1 kies die volgens de ortho nog niet goed stond, kc vond die totaal niet boeiend en ging gewoon opereren.

Sterkte maandag en laat je niet afschepen! En anders mss zelf contact opnemen met je KC voor een afspraak. Je hebt er recht op om te weten hoe hij erover denkt hoor!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 03:21

Inderdaad, contact opnemen met je KC als de Ortho niet meewerkt, beje denk ik sneller. Trouwens vervelend als hij laks is hiermee!

kirsten3110

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 12:37

Chanicha, wat geweldig dat je 2 bouviers als plaatje hebt. Ik heb er hier toevallig 2 rondlopen! Begin februari mag ik weer terug naar de ortho, gelijk aanvraag doen voor de kc. Hoppa gas op die lollie haha!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 14:53

Jaa ik vind het geweldige honden hoor en wat leuk dat jij ze ook hebt!
Succes bij de Ortho!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 18:25

Succes Kirsten :)

Ik heb vandaag 2 kiezen laten trekken, hoop dat mijn tanden schoon genoeg zijn, tandarts gokte van wel maar kon niet gaan schoonmaken met die net getrokken kiezen en tijd ertussen zat er niet meer om het nog es schoon te maken, dus hoop dat die beugel er gewoon ingaat donderdag :)

kirsten3110

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 20:13

Haha super gaaf, ze beginnen toch terug te komen de boefjes :)!
Ik heb 2 dekreuen, papa en zoon haha!
Nog 2 weken en dan weer naar de ortho, hopen dat ze meewerken! Ik merk wel dat me kies iets schuift maar het gaat me allemaal te langzaam haha! Ik heb zoiets van extra spanning erop, op naar de KC eer dat ik geopereerd kan worden ben ik toch ruim een maand a 2 maanden verder denk ik en dan is dat gat vast en zeker al dicht. Onder het motto, ik moet er vanaf! :P
Veel succes Beloven.. Zijn er verstandskiezen getrokken of 'normale' kiezen?
Hoelang duurde het bij jullie voordat je je operatie had als je bij de kc was geweest voor de operatie? Ik hoop echt dat ik van de zomer beugelvrij ben..

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:05

Ik had 31 augustus afspraak met de kc en die zei toen, november opereren. 10 september naar zkh geweest en eerst mogelijke datum was toen 21 november. Dus ruim 2 maanden.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:42

De KC was in december klaar met voorbereidingen en ik lag begin maart op de ok. Ging sneller dan verwacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:50

Zijn 2 gewone kiezen getrokken, 5 feb gaan bij mij de verstandskiezen eruit :)

Esssther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 10:50

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 14:13

Wauw wat mooi geworden! Kan je mee voor de dag komen he!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 16:59

Wauw hee, dat is echt een super resultaat :o

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:46

Zo dat was een serieuze open beet zeg.

Heel mooi geworden!!!

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:38

Ik lees hier zo af en toe nog eens mee
Wat een mooi resultaat Esssther!

kirsten3110

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:00

Aaaaa dat is dus een open beet! Ik heb een te diepe beet.. Schijnt dus ook te kunnen haha. Ik heb daarvoor nu een opbeetplaat, heeft iemand anders hier ook ervaringen mee? Ik zie daar namelijk zelf totaal het nut niet van, tijdens het slapen plaats ik mijn tanden nu achter de verhoging waardoor mijn kaak nog verder naar achter gaat of is dit de bedoeling?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:25

Ik kan de foto van voor de operatie niet openen op mijn antieke Ipad :o

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:49

Ziet er heel mooi uit Esther! Hoelang heeft het hele traject bij jou geduurd en heb je ook logopedie gevolgd?

Ik had zelf ook een openbeet, welliswaar minder open dan jouw beet, maar zal binnenkort starten met logopedie.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:09

Chanicha, er staan 4 fotos en een link, maar de link is de 1e foto, dus als je er 4 kunt zien, mis je niets :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:17

Mijn bovenbeugel zit erin hoor!

Heb net al framboosjes op en een croissantje met kaas ;D