GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Annelies_VG

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 11:17

Ik heb daar ook wel onder gezeten hoor. Kreeg ook echt niet meer weg.

Sanne1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 11:43

MarlindeRooz schreef:
Sanne1977 schreef:
Ik ben vanaf gisteren begonnen met gezond eten en mijn calorieën beperken. Ik zit nu op 1500 calorieën. Omdat de ozempic nog helemaal niks doet, vind ik het lastig! Niet gek want anders zou ik ook geen hulpmiddel als ozempic nodig hebben. Maar veel honger en veel trek in chips met dit weer.

Ik hoop snel het gevoel te ervaren van wat sneller vol en minder trek in snaai,

Voor de meeste mensen is 1500 kcal echt heel weinig. Zeker als je overgewicht hebt. Dus ik zou even goed nagaan of dit wel gezond is. Want veel te weinig eten houd je niet lang vol.

Ik verbrand bijvoorbeeld 2200-2500 per dag. Dus ik eet 1800-2000 per dag. Zo val ik af, maar niet te snel.

Voor mij is dit zelfs aan de hoge kant. Ik val echt nul komma nul af als ik hoger ga. Mijn rust verbranding is ook heel laag. Dit is toen uitgerekend door een diëtiste.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 11:52

Je bent 4 dagen geleden begonnen. Het is geen wondermindel van oh waait er vanzelf af. Je zal wel je eten en kcal moeten afstemmen etc.

Waarom heb je ozempic gekozen en niet mounjaro? Ben gewoon benieuwd.

Sanne1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 12:17

Op advies van welis is dat geweest zonnetje

Ik realiseer mij heel goed dat het geen wondermiddel is. Ik noem het bewust ook een hulpmiddel maar ik had wel stiekem al gehoopt dat het mijn eetlust en trek in snaai iets zou temperen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 12:18

Sanne1977 schreef:

Ik realiseer mij heel goed dat het geen wondermiddel is. Ik noem het bewust ook een hulpmiddel maar ik had wel stiekem al gehoopt dat het mijn eetlust en trek in snaai iets zou temperen

Komt vast goed. Bij de een duurt het iets langer dan bij de ander.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 12:29

Sanne1977 schreef:

Ik hoop dat het snel voor je werkt. Ik lees hier meer dat het even tijd nodig heeft of bij de een beter werkt dan de ander.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 12:31

Ik merk dat de honger wisselt per dag. En dat eiwitten en genoeg water het heel goed onder controle houdt. Ik maak nu andere keuzes en dat gaat best goed. Minder sauzen, meer salade of komkommer. Gekookt ei en ham ipv kaas en hagelslag zeg maar. Ik hoop dit te kunnen doorzetten als de honger nog meer terugkomt bij de afbouw.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 12:33

Bijzonder hoe verschillend dat kan werken Sanne1977, ik snoepte heeeel veel en na een paar uur na mijn eerste prik moest ik er niet meer aan denken. Meestal zit ik na mijn gewone maaltijden te vol. Soms heb ik zin in wat lekkers en eet ik dat. Beste blijft wel om het gewoon niet in huis te halen. Het haalt mn hongergevoel weg maar de ene dag voel ik mij vol en de andere dag kan ik er wel zin in hebben zonder dat ik echt trek heb. Dat is die snaaigewoonte die erin geslopen is.

Sanne1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 13:26

Ja idd bijzonder. Bij mijn moeder heeft het niks gedaan. Die zit ondertussen al 3 maanden op 1.0 en nog letterlijk geen gram kwijt. Mijn kapster is net opgehoogd naar 0.5 en begint nu iets te voelen, en ik ken meer verhalen van mensen waar het meteen werkte of letterlijk niks deed.

Maar goed, ik ga het zien, idd veel te vroeg om nu al conclusies te trekken.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 13:46

Sanne1977 schreef:
Ja idd bijzonder. Bij mijn moeder heeft het niks gedaan. Die zit ondertussen al 3 maanden op 1.0 en nog letterlijk geen gram kwijt. Mijn kapster is net opgehoogd naar 0.5 en begint nu iets te voelen, en ik ken meer verhalen van mensen waar het meteen werkte of letterlijk niks deed.

Maar goed, ik ga het zien, idd veel te vroeg om nu al conclusies te trekken.

Als het niks doet naar je gevoel dan misschien een ander middel proberen?

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 14:30

Zo.... hele topic doorgelezen uit interesse. Wat ontzettend fijn dat er zoveel mensen goed afvallen met die spuiten!
Mijn vraag is eigenlijk, hoe zit het met je vel na het verliezen van veel kilo's?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 14:38

Mieke schreef:
Zo.... hele topic doorgelezen uit interesse. Wat ontzettend fijn dat er zoveel mensen goed afvallen met die spuiten!
Mijn vraag is eigenlijk, hoe zit het met je vel na het verliezen van veel kilo's?

Dat verschilt ook per persoon. Als je niet te snel afvalt veert je huid mee terug maar het kan 2 jaar duren voordat je weer wat strakker bent. Maar liever los vel dan te zwaar zijn.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 15:31

Mieke schreef:

Ik heb nooit los vel gehad na veel afvallen. Ligt aan je bouw, je vetverdeling (rollen), je huid, aanleg etc. Wel sporten wil nog wel een beetje helpen maar niet alles.

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 18:14

Smetwonden onder loshangend vel lijkt mij ook heel akelig. Dan ben je op gezond gewicht, maar dan heb je dat weer. Maar dat hoeft dus niet te gebeuren begrijp ik.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 18:21

Mieke schreef:
Smetwonden onder loshangend vel lijkt mij ook heel akelig. Dan ben je op gezond gewicht, maar dan heb je dat weer. Maar dat hoeft dus niet te gebeuren begrijp ik.

Dat kan ook gebeuren als je dik bent :x ik moet er ook heel goed om denken bij mijn keizersnede litteken waar de huid dunner is en de buik als afdakje heeft :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 18:23

Als je ouder wordt veert je huid gewoon minder makkelijk terug. Dat merk ik al bij ruim 10 kilo afvallen. Vel zit wel wat losser merk ik. Niet hangen of vouwen ofzo maar wel wat los.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 18:26

Mieke schreef:

Nou dat heb ik nog niet misschien al zou ik 30 kilo afvallen. Maar sommige mensen hebben al een hele vouw bij hun buik of onderbuik en die krijgen een flap. Dus weinig zinnigs over te zeggen.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 07:14

Mieke schreef:

Bij mij valt het na zoveel kilo's minder reuze mee, je ziet het wel aan mijn buik, maar die was al slapper na mijn keizersnede. Ik moet eerlijk toegeven dat ik het erger had verwacht, maar ik sport wel veel, dus ik denk dat het wel een beetje helpt. Ook neem ik alle dagen collageen peptiden, onder het motto baat het niet dan schaadt het ook niet :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 07:34

Bij mij stond de teller vanmorgen op -20,1 kilo dus even een dansje voor weer een mijlpaal *\o/* *\o/* *\o/*
Ik ben nu 14 weken bezig.
Vanaf vrijdag begint de zomervakantie en kan ik dus ook thuis lunchen, maar daar zijn natuurlijk aan de andere kant wel meer verleidingen, ben benieuwd hoe het dan gaat.
Wil dan ook (als het lukt) 3x per week bergwandelen, dat gaat hopelijk ook schelen.

Sanne1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 07:43

opisop_shop schreef:
Bij mij stond de teller vanmorgen op -20,1 kilo dus even een dansje voor weer een mijlpaal *\o/* *\o/* *\o/*
Ik ben nu 14 weken bezig.
Vanaf vrijdag begint de zomervakantie en kan ik dus ook thuis lunchen, maar daar zijn natuurlijk aan de andere kant wel meer verleidingen, ben benieuwd hoe het dan gaat.
Wil dan ook (als het lukt) 3x per week bergwandelen, dat gaat hopelijk ook schelen.

Wow wat een prachtig resultaat!! Gefeliciteerd!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 07:46

BMI was 39,6 en is nu 33,2.
Ik wil minimaal naar de 25 dus heb nog wel even te gaan :+ ik ben bijna op de helft

Sanne1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 08:12

Je gaat als een speer! Ik ga vrijdag voor het eerst wegen. Ondanks dat de ozempic nog niks doet, ben ik natuurlijk wel al bezig met gezond eten, opletten etc. Ik wil proberen dit keer niet 10x per dag op die weegschaal te gaan staan.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-25 08:22

Wat een super resultaat! **\O/**

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 08:23

Sanne1977 schreef:
Je gaat als een speer! Ik ga vrijdag voor het eerst wegen. Ondanks dat de ozempic nog niks doet, ben ik natuurlijk wel al bezig met gezond eten, opletten etc. Ik wil proberen dit keer niet 10x per dag op die weegschaal te gaan staan.

Ik vind het wel heel vervelend voor je want je betaalt toch een hoop geld en hebt allerlei verwachtingen.

Vandaag precies 5 weken onderweg en precies -6,0 kg kwijt. Week 1 ging hard maar dat is meestal. Ik zit wel heel strak op de kcal wat ik anders ook deed. Ik doe precies hetzelfde alleen nu met dit erbij.

Sanne1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 08:28

Dank je zonnetje. Ik vind het zelf ook haha. Inderdaad je hebt verwachtingen en dan dus toch lichte teleurstelling. En idd een hoop geld. Ik geef het wel de kans tot ik op de 1.0 zit maar als ik dan nog niks merk, ga ik wel stoppen. Daar is het te duur voor.

En 6 kilo na 5 weken onderweg is ook een prachtig resultaat Zonnetje!