Zondagavond kreeg ik een suggestie als lange run van 49 minuten. Dat heb ik natuurlijk verdubbeld.
En vanavond staat er 36 minuten op het programma, 10 minuten inlopen (wandelen of licht joggen), 16 minuten drempel en dan weer 10 minuten cooling down. Dus feitelijk ben je maar 16 minuten aan het hardlopen. Natuurlijk kan ik het verlengen of anders doen. Maar ik vraag me wel af wat Garmin dan geleerd heeft van die 23 weken Coach. Het voelt of het helemaal niet adaptief is. Een paar weken wat rustiger aan voelt ergens wel goed, maar het voelt zo wel weer heel weinig.
Ik ben er ook nog niet over uit wat ik nu ga doen. De Garmin Coach nog een keer en dan Jeff gebruiken om door te trainen naar een hele marathon? De langste long run in dat programma is al 30.7km, dus dan is als dat lukt deze doorpakken naar 34km zoals je bij een marathontraining doet ook niet meer het probleem.
Of de Garmin training hele marathon doen in 16 weken met 3 keer per week? Maar deze is niet adaptief en gaat uit van minuten hardlopen. Niet van afstand. Dus ik kom dan denk ik tot een halve marathon in de training, is dat wel genoeg voor een hele marathon dan?
En een ander punt is, ik zoek nog steeds een marathon zonder tijdslimiet of eentje waarbij je er 7 of 8 uur over mag doen. Ik ga niet trainen en vervolgens geen echte marathon lopen. Wil die medaille dan ook als beloning voor alle inspanning en als bewijs dat ik het echt gedaan heb. Dus daar zit ik nog wel even mee.
De Coach kun je verplaatsen, maar bij dat 16 weekse programma met 3 keer per week lopen weet ik het niet. Dat is niet adaptief.
Of gewoon maar de Garmin suggesties weer gaan volgen? En die dan aanpassen als ik wat langer wil?
Met 3 keer per week de suggesties haal ik de 35km per week hardlopen niet meer. Dan moet ik sowieso zelf meer doen.
Ja, ik zit wel wat in een dipje nu ik dus geen schema meer volg en nog niet weet wat ik hierna wil gaan doen. Ik wil eigenlijk gewoon de hele marathon wel eens proberen, maar ik heb geen idee waar ik die dan wil lopen.
Soms denk ik wel eens van ik hou het de winter weer rustig met 10km trainingen, dan blijf ik ook fit genoeg om een halve te lopen als ik dat eens wil. Maar dan lever je wel weer wat in over de gehele linie. Maar het is weer makkelijk omdat trainen in het donker niet zo leuk is.
Lastig lastig. Het dipje na afronden van de coach is dus nog niet over.

En als er iemand is die zijn startnummer voor zondag voor de 4 mijl wil ruilen naar een wave eerder dan wave 13 hou ik me aanbevolen. Het is eigenlijk te laat op de dag en wordt voor mij dus veel vliegwerk. Ik ben niet ingedeeld in een late wave wegens snelheid, dit is puur zomaar gedaan. Ik was ook niet laat met opgeven. Startnummer heb ik thuis. Ik zou graag gewoon wat eerder starten.