Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 20:14

Marlis schreef:
Gnome schreef:
Belachelijk Marlis. Hij betreed toch zonder toestemming jullie eigendom. Wat een gek.

Ja er wordt nog drie x geroepen wacht even en je hoort grote honden blaffen... Mn vriend was onderweg van boven en ging sleutels pakken.

Echt dom, eigen schuld....

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 20:14

Gnome schreef:
Je hond deed precies waar ie voor is.. Je huis beschermen tegen indringers. Vind het echt ronduit asociaal dat ie gewoon je huis in loopt. Hoeft iemand hier echt niet te doen maargoed dat is misschien de randstad mentaliteit waar ze je voor minder neersteken :')

Hier de 8k ontvangen inmiddels.
[ [url=m/KljKwL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 20:15

mriek1990 schreef:
QueenE prachtige foto! Kan me voorstellen dat je uitkijkt naar de rest.

HappyBuddah klinkt als een leuk pakket van de Babypark.

Gnome, lange, vermoeiende dag gehad gisteren. Vandaag een wat rustigere dag?
Wat tof die 8K foto! Ben heel benieuwd of hij er straks ook echt op lijkt.

Melanie, jeetje maatje 44... Ik vind de andere maatjes als zo klein. Zijn vast wel hele lieve kleertjes. <3

Kiwipitje, goed bezig met uitzoeken! Is een rotklusje, maar uiteindelijk is het wel fijn als het weer klaar is. :D

Charlotte fijn van de kinderwagen! Zat hij bij jullie al in elkaar? Succes met oefenen allebei. ;)
Bijzonder dat mensen gewoon bij jullie binnenwandelen... Alsof het een vrijbrief is dat je andermans terrein zomaar mag betreden...

Freekieee ook al een druk dagje gehad. Jammer dat het jurkje niet gelukt was. Geniet in elk geval van je dagje Netflix. :)
Bijzonder dat ze zo naar rechts ligt. Sliep je ook graag op je rechterkant?

Marlis wat belachelijk van die kerel! Kan mij voorstellen dat je hier flink pissig om bent. Wat Gnome al zegt, je hond deed gewoon waar 'ie voor is. Dat zo'n man dan zo eigenwijs is. Pff, zulke mensen kan ik echt niet uitstaan. Ik hoop dat het met een sisser afloopt voor jullie.

Wij hadden vandaag weer controle bij de verloskundige en helaas ligt Ted nog steeds in stuit. :( Was even een flinke domper. Wordt deze week contact met ons opgenomen wanneer we naar het ziekenhuis kunnen voor een draaipoging vanaf de buitenkant. Zie ik wel tegenop, mede door alle pijnlijke verhalen er ook over. Maar ja aan de andere kant, wat moet dat moet... :) Als het alternatief een keizersnede is ga ik toch liever voor de draaipoging!

Balen, hopelijk lukt het met draaien dan!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-23 20:25

Azmay schreef:
Stress op het werk lijkt me nu wel echt ondhandig. Nu heb ik vanmiddag weer 2 uur KO gelegen omdat ik "vroeg" op moest met een boel nachtmerries over niet wakker kunnen worden dus werken is nog altijd geen optie hierzo.

De kraamzorg is van een heel groot bedrijf, dit was een leuke vrouw maar de kans dat zij ook echt komt is heel klein. Ze gaf aan dat zolang het bed hoog genoeg is en ik een bedje met lakens en deken heb ik goed zit.
De rest koop je zo bij als het nodig is hier in het dorp en als er geen spuugdoekjes zijn pak je een theedoek en als er geen tummy tub is een emmer of grote bloempot. Komt allemaal goed.

Ze vond de honden geweldig braaf, dat is dan wel weer handig.

Ik doe dit werk nu al 4 jaar en we hebben zelden een dag zonder stress haha dusja dat doet me niet zoveel meer. Als er een dag geen druk op staat, komt er gelijk niks meer uit m'n handen.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 21:05

Heerlijk zo’n Kraamzorg Azmay! Niet denken in problemen maar in oplossingen.

Hopelijk lukt het draaien en ook zonder teveel ongemak voor jou Mriek.

Ze hebben mijn opa vanavond morfine gegeven. Vorig weekend afscheid genomen maar nu dus echt de volgende fase. Morgenochtend heb ik een echo vlakbij zijn verzorgingshuis, dan ga ik daarna even bij hem langs.

Ik heb vanmiddag stalen voor het behang binnen gekregen waar ik helemaal happy mee was. Dat voelt dan gelijk zo onbenullig als ik aan opa zijn situatie denk.

Azmay

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 21:12

Sterkte Charlotte :(:)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-23 21:50

Sterkte Charlotte!

Schoot me net te binnen dat hier toch een tijdje terug ook iemand was die misschien helemaal geen kraamhulp meer kon krijgen? Hoe is dat afgelopen?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 21:56

Gnome schreef:
Sterkte Charlotte!

Schoot me net te binnen dat hier toch een tijdje terug ook iemand was die misschien helemaal geen kraamhulp meer kon krijgen? Hoe is dat afgelopen?

Dat ben ik… en helaas is dat nog niet afgelopen. De zorgverzekeraars gaan nu in overleg met NZA om hierover te praten…. Er moet namelijk wel een alternatief komen, ze hebben zorgplicht (en daar zit minimaal 3u kraamzorg bij). Maar hoe lang dat allemaal gaat duren kunnen ze helaas niet aangeven :n

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 21:56

Sterkte Charlotte :(:)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 22:01

Gnome schreef:
Hier was het vandaag een thuiswerkdag maar nog altijd super druk en best veel stress. Merk dat ik daar gelukkig lichamelijk geen last van heb maar ik reageer naar mijn idee wel echt feller of minder goed doordacht op het moment dat mensen tegenwerken of zoals ik dat dan zeg.. 'me helemaal gek proberen te maken met onzin :')"

Die filter verdwijnt wel wat naarmate de zwangerschap vordert dus het is denk ik goed dat ik nog 5 weken tot m'n verlof moet haha.
Heeeeeeel herkenbaar. Van nature heb ik al niet zo’n heel goede filter :')

Sterkte met je opa Charlotte.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-23 22:29

linda2008 schreef:
Gnome schreef:
Sterkte Charlotte!

Dat ben ik… en helaas is dat nog niet afgelopen. De zorgverzekeraars gaan nu in overleg met NZA om hierover te praten…. Er moet namelijk wel een alternatief komen, ze hebben zorgplicht (en daar zit minimaal 3u kraamzorg bij). Maar hoe lang dat allemaal gaat duren kunnen ze helaas niet aangeven :n

Pff wat een ellende joh. Hopelijk snel goed nieuws. Zou het dan gaan om 3 uur per dag?

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 22:36

Charlotte446 schreef:
Heerlijk zo’n Kraamzorg Azmay! Niet denken in problemen maar in oplossingen.

Hopelijk lukt het draaien en ook zonder teveel ongemak voor jou Mriek.

Ze hebben mijn opa vanavond morfine gegeven. Vorig weekend afscheid genomen maar nu dus echt de volgende fase. Morgenochtend heb ik een echo vlakbij zijn verzorgingshuis, dan ga ik daarna even bij hem langs.

Ik heb vanmiddag stalen voor het behang binnen gekregen waar ik helemaal happy mee was. Dat voelt dan gelijk zo onbenullig als ik aan opa zijn situatie denk.

Sterkte de komende tijd!

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 09:46

Sterkte Charlotte.

Over de kraamzorg. Hier hebben we ook al een brief gehad. Wij zitten bij een vrij groot kraamzorgbureau wat een aantal woonplaatsen onder zijn hoede heeft hier. Als het in de zomer druk is met bevallingen/kraamzorg, schakelen ze over op max. 3 uur per dag. Gewoon omdat ze het anders personeelstechnisch niet rond kunnen krijgen. Y;(
Wij duimen dat alle andere zwangeren pas weken eerder of later bevallen dan ik, haha. :')

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 10:53

Wat een ellende joh die kraamzorg. April is hier rustig qua bevallingen dus als het goed is geen probleem.

Kind verbouwd intussen m’n hele buik :=

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-23 11:42

Kiwipitje schreef:
Wat een ellende joh die kraamzorg. April is hier rustig qua bevallingen dus als het goed is geen probleem.

Kind verbouwd intussen m’n hele buik :=

Kan je de hand schudden. Heb sinds gisteren gewoon rode vlekjes op m'n buik.. Precies op de hoogte van mijn bureau. Volgens mij dus van het schoppen tijdens m'n werk. Fijn kind :Y)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-23 11:43

UK_eef schreef:
Sterkte Charlotte.

Over de kraamzorg. Hier hebben we ook al een brief gehad. Wij zitten bij een vrij groot kraamzorgbureau wat een aantal woonplaatsen onder zijn hoede heeft hier. Als het in de zomer druk is met bevallingen/kraamzorg, schakelen ze over op max. 3 uur per dag. Gewoon omdat ze het anders personeelstechnisch niet rond kunnen krijgen. Y;(
Wij duimen dat alle andere zwangeren pas weken eerder of later bevallen dan ik, haha. :')

Brr dan durf je ook nergens vanuit te gaan zeg. Ellende!

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 11:51

Jeetje wat vervelend zeg met kraamhulp! Hopelijk komt het alles goed!

Vandaag begin maken aan schilderen van bedje. En tussendoor heerlijk genieten van het zonnetje <3

Ik heb soms hele erge steken krampen van onder. Komt dit jullie ook bekend voor?

Via mp een jurkje gekocht voor bruiloft. Kostte 7.50,- voor dat geld wil ik nog wel kijken of ik het iets vind. Had eigenlijk een jurkje gezien bij Seraphine. Maar 125 euro voor een jurkje die ik 1 x draag vind ik erg zonde.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-23 12:01

@freekie komt me zeker bekend voor. Heb het sinds deze week voor het eerst. Na traplopen en van de week in de nacht in bed. Dacht dat het dus wellicht die oefenweeen waren?

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 12:05

Gnome schreef:
@freekie komt me zeker bekend voor. Heb het sinds deze week voor het eerst. Na traplopen en van de week in de nacht in bed. Dacht dat het dus wellicht die oefenweeen waren?

Ja ik sinds gister, en vanmorgen tijdens en na hond uitlaten. Eenmaal rustig zitten en goed ademhalen ging t weg.
Zou dan zo maar kunnen!

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 12:15

Succes met verven Freekie. Welke kleur wordt het? Ben benieuwd naar je jeuk, zou een mooi prijsje zijn :)

Balen van de Kraamzorg Linda. Hopelijk komt het allemaal goed.

Ik heb de Kraamzorg bij een zzp’er geregeld. Was echt een drama om in Augustus iemand te regelen, iedereen was op vakantie. Gelukkig is het gelukt.

Vanmorgen weer een controle gehad en alles was weer goed. De baby was weer lekker aan het draaien tijdens de echo, zoals elke keer nog het geval was. De verloskundige zij dat hij rustiger kan worden als hij straks minder ruimte heeft maar ik hou mijn hart vast :')

Ook even bij opa geweest, ze houden hem nu in slaap en comfortabel met morfine. Zijn ademhaling zat nadat ik langs ben geweest een stuk hoger. Dat zijn tekenen van… jullie snappen het wel. Er is allemaal familie bij hem wat erg prettig is, hij lijkt nog heel licht te reageren op stemmen en aanrakingen.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 13:08

Gnome schreef:
Zo even bijgelezen. Ging ineens hard hard hard haha.

@linda Volgens mij kun je inderdaad niet zomaar voor een keizersnede kiezen maar geen idee wat daar, als het medisch gezien niet noodzakelijk is, dan criteria voor zijn. Misschien eens vragen bij de verloskundige? Kan me voorstellen dat angst en spanning niet meehelpen aan een soepele bevalling namelijk en dat schakel je ook niet even uit tussen je oren. Heb zelf ook een tijdje gedacht... Ik ga daar gewoon voor maar schijnt echt wel een heftige nasleep te zijn omdat je hele buikspieren gewoon doorgesneden worden.

Dit klopt (gelukkig) niet. Ze gaan door verschillende lagen weefsel heen, maar je buikspieren worden aan de kant geschoven. Hierdoor krijgen ze wel een optater, maar ze worden niet doorgesneden.

Bij de eerste een spoedkeizersnede gehad en dit is wat ik me er nog van kan herinneren:
- Alles verliep heel snel, maar geen chaos.
- Ik kreeg een nieuwe ruggenprik gezet. Er werd gecontroleerd of ik nog iets voelde en als ik iets voelde zou ik bijgespoten worden.
- Op de ok werd ik op de operatietafel gelegd en moest ik mijn armen gespreid neerleggen (weet niet meer of die vastgegespt werden)
- Mijn man en een operatie assistent zaten bij mijn hoofd. Ik kon niet zien wat eronder gebeurde. Dit was afgeschermd door een scherm.
- Sfeer was ontspannen tot de baarmoeder opgesneden werd (maar dat lag aan de situatie van mij en mijn zoon). Meconium houdend vruchtwater, dus de sfeer werd geconcentreerder.
- Ondanks de slechte conditie van mijn zoon hebben ze hem heel snel laten zien en hij is op dezelfde kamer behandeld door de kinderarts. Dit heeft mijn man allemaal gezien en hij heeft mij ervoor afgeschermd. Normaal zou je als alles goed was de baby na de check op je borst krijgen.
- Je baarmoeder wordt helemaal schoongemaakt, placenta verwijderd etc.
- Dan word je laag voor laag weer dichtgemaakt (in mijn geval met oplosbare hechtingen)
- De huid is onderhuids gehecht, ook met hechtingen die er niet uitgehaald hoefden te worden. Nu 2,5 jaar na de operatie heb ik op mijn bikinilijn een licht litteken (met een slipje of zelfs laag bikinibroekje niet te zien). Hij is nog geen 10 cm lang, geen verdikkingen en een dun streepje.

Wel is het zo dat het herstel langer duurt. Dat is eigenlijk ook mijn enige schrik van de keizersnede die gepland staat. Vooral onverwachte bewegingen zijn killing de eerste tijd. Ook zullen voor mij de eerste dingen erg lastig zijn denk aan traplopen, uit bed komen, etc. Ik heb dan niet zo'n lux ziekenhuis bed die je zo kan instellen dat je makkelijk in en uit je bed kan komen :+ . We hebben ook nog een bewegelijke peuter rondlopen die ook zijn aandacht wilt etc.
Maar goed, ik heb het er graag voor over voor een gezond kindje. Ik hoop echt dat we van de eerste periode na de bevalling nu echt kunnen genieten en niet in angst zitten of ons kindje het wel red en hoe hij er dan wel niet uitkomt...

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-23 13:35

Thanks voor de opheldering!! Heel waardevol.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 13:41

Duidelijke uitleg Cabelona :j Goed om te lezen dat het bij jou allemaal prima verlopen is.

Ik heb vanmorgen mijn lijst met de arts assistent besproken waarom ik een keizersnede wil. Ze vond dat ik heel veel goede punten had en gaat het in het team bespreken.

Ze gaf aan dat er artsen zijn die dit niet doen vanwege hun eed waar ik ook enkel respect voor heb :j Niet snijden in een gezond lichaam.

Verder kwam ze in mijn ogen niet met goede redenen (mogelijk meer bloedverlies en langer herstel) om toch voor een vaginale bevalling te kiezen. In mijn ogen zijn beide manieren van bevallen niet te voorspellen qua complicaties.

Ze gaf ook aan dat vaginaal bevallen gewoon onze cultuur is. In Brazilië bevalt bijna iedereen via een keizersnede.

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 17:40

Charlotte: hopelijk lukt het allemaal met de keizersnede. En veel sterkte met je opa

UK_eef: Dat is vervelend zeg, hopelijk komt het tegen die tijd allemaal goed en krijgen jullie wat meer kraamzorg. Uiteindelijk komt alles ook wel weer goed, maar een beetje extra aandacht in de eerste dagen is toch wel heel lekker. Vervelend dat je je dan druk moet maken om zulke randzaken.

Linda: voor jou geldt hetzelfde, wat rot dat je je nu druk moet maken om de kraamzorg. Van tevoren denk je er toch niet eens bij na dat dit weleens niet zou kunnen lukken... Ik duim voor je dat het allemaal goed komt.

Mriek: hopelijk lukt het om te draaien en voorkom je een keizersnede. In mijn gymclubje bij de eerste zat ook iemand met een baby in stuit. Zij wilde graag een keizersnede voorkomen en is uiteindelijk ook vaginaal bevallen. Dat is dus alsnog een optie als je dat heel graag wilt.

Freekieee: is het geen bandenpijn? Dat kan ook erg vervelend zijn! Wat een mazzel had je met het jurkje. Hopelijk past 'ie goed. Sowieso zonde om zulke dure positiekleding te kopen, je draagt het allemaal maar zo kort! Hier alles van familie/vrienden en Vinted, nauwelijks iets nieuws gekocht.

Hier een goede dag gehad. Naar de fysio geweest voor de bekkenpijn die ik met name 's nachts had. Ze heeft wat losgewerkt (auw!) en ik kon het verschil meteen voelen. Ook wat oefeningen voor thuis meegekregen en dan zou het beter moeten gaan. Ben benieuwd hoe het vannacht gaat, maar ik heb goede hoop!
Mijn man is nu een weekje weg voor zijn werk en ons zoontje mist hem. Die wordt dus vaak 's nachts huilend wakker omdat hij naar papa wil. Heel zielig voor hem, en ook echt slopend voor mijzelf. Nog één nachtje thuis en dan gaan we lekker bij opa en oma slapen. Die vinden het maar wat gezellig en dan kan moeders mooi even bijtanken, haha :D

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 18:04

Charlotte, bedje en commode worden zwart :)
Pff zo naar van je opa. Met morfine gaat het erg snel. Gezien bij m’n eigen opa. Sterkte!!

Melanie, nee dit is echt wel wat anders. Bandenpijn ken ik inmiddels wel :( helaas.
Fijn dat de fysio helpt !!

Hier vandaag een redelijk dagje. Heerlijk uitgeslapen. Wasjes gedaan bed verschoond paarden gedaan en toen bedje geschilderd. 1ste laag zit erop, morgen de 2de.

Zo fijn dat ik dat nu eindelijk kan doen *\o/*

Kreeg mail van kraamzorg of ik een afspraak wilde maken voor intake, dus meteen gebeld. Die komen 16 maart langs. Dus lekker snel. Heb dan nog niet de kamer af Maarja komt wel goed