Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 11:08

Veel plezier toegewenst voor de Rotterdam-gangers en natuurlijk ook de anderen!

Ik heb me vanochtend uit laten zetten en ben vanuit daar naar huis gelopen. Ging lekker.

Afbeelding

Kylan

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 12:02

Lekker Puera, ging het navigeren ook goed? Mooi Hollands plaatje zo de wolkenlucht boven de molen :)

Ik heb vanmorgen ook weer gelopen, niet al te lang vanwege andere plannen vanmiddag. Maar toch lekker ongeveer anderhalf uur over de landweggetjes in de polder een goede 13km afgelegd. Ik heb altijd wat standaard routes, daar een combinatie van gemaakt en gelopen in de tegengestelde richting. Dan ziet de wereld er ineens heel anders uit :') :D

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 13:54

Heel anders altijd route in omgekeerde richting inderdaad :D

Ik heb een mooie route van 15 km met flink wat hoogtemeters gelopen over de Archemerberg en de Lemelerberg. Was genieten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 15:11

Ziet er heel erg mooi uit daar Gaucho <3 heerlijk die blauwe luchten en dat duinachtige gebied.

Hier net terug van een rondje van 12km door de polder. Beetje over de dijkjes en tussen de weilanden door. Heerlijk loopweer. Het was gelukkig frisser dan dat het op het oog leek +:)+

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 15:20

Even een ego post.

Wat heb ik lekker gelopen. Het weer was (en is ook vanmiddag nog) ideaal, de sfeer was goed en als klap op de vuurpijl kwam ik twee bekenden tegen die er samen waren waarvan ik niet eens wist dat ze elkaar kenden en die bleken ook nog eens het zelfde plan te hebben als ik. Rond 7 min/km, easy pace en genieten. Tijdens het lopen trok ik de eerste helft zonder Z2 te verlaten met mijn hartslag een tempo van rond de 6:37, tweede helft hartslag wel iets hoger maar prima te doen en uiteindelijk zelfs sneller dan de eerste helft. Eindtijd voor de 10.55 (of 10.44 volgens Garmin) 1:08:28, chiptijd 1:08:29, en een dik 10k PB van 1:05:27 (was 1:07:14)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 15:33

Heerlijk gelopen allemaal en mooie foto's!

Gaucho prachtige route!

Puera lekker Hollandse foto :D .

IMAY gefeliciteerd met je pb!

Hier een trail gelopen van 22km samen met mijn vriend, vanaf Vierhouten.
Erg genoten van de mooie omgeving en ook leuk om het verscholen dorp eens te zien, waar mensen onderdoken tijdens WOII.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-22 16:32

Mooie loopjes hebben jullie gedaan :j

Was er ook perfect weer voor.

Musli, het was idd niet heel warm. Dat is tijdens het lopen best wel fijn.

Mijn 10 km ging heerlijk :D
Ging erin met de gedachte 'een lekker stukje lopen en genieten van de sfeer'. En dat is helemaal gelukt. Heb me eigenlijk helemaal niet moe gemaakt en kon de laatste 500 meter nog prima versnellen. :j
Heb het ook niet zwaar gehad onderweg. Alleen op ongeveer 8 km steken in mijn zij (heb ik normaal nooit laat van) en een beetje een slaapvoet tussen km 5 en 6.

Wel een heel stuk onverhard naast het fietspad kunnen lopen in het Kralingse bos. Liep vrijwel niemand, dus had daar vrij baan. :')

Denk dat ik best sneller had kunnen lopen. Maar het is goed zo. Ik kwam daar om te genieten en te kijken of de knie oké blijft.

Al vond ik het ergens wel jammer dat ik niet de marathon liep. Die 10 km was me te snel voorbij :+

Afbeelding
Afbeelding

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 18:28

Mooie resultaten Imay en Dilan! Fijn dat jullie allebei heel lekker hebben kunnen lopen:) Dilan, goed teken dat je liever verder had gelopen! Imay gefeliciteerd met je PB!

Gaucho jouw route ziet er best zwaar en ook zanderig uit. Wel heel erg mooi daar!

Musli lekker een polder rondje. Ook genieten met het weer van vandaag :)

SV wat een mooie omgeving, daar ging ik vroeger op schoolkamp }:0 verscholen dorp is mooi en ook wel indrukwekkend om te zien. Verder ziet het er uit alsof jullie veel lol hebben gehad :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 19:29

Kylan schreef:
Mooie resultaten Imay en Dilan! Fijn dat jullie allebei heel lekker hebben kunnen lopen:) Dilan, goed teken dat je liever verder had gelopen! Imay gefeliciteerd met je PB!

Gaucho jouw route ziet er best zwaar en ook zanderig uit. Wel heel erg mooi daar!

Musli lekker een polder rondje. Ook genieten met het weer van vandaag :)

SV wat een mooie omgeving, daar ging ik vroeger op schoolkamp }:0 verscholen dorp is mooi en ook wel indrukwekkend om te zien. Verder ziet het er uit alsof jullie veel lol hebben gehad :D

Zeker weten. Wilde eigenlijk ergens naartoe om te lopen, maar wilde ook eventjes relaxen toen de kleine man op bed lag. Dus uiteindelijk eerst even gerelaxed en daarna vanuit huis een rondje gedaan. Podcast aan en gaan :D

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 21:54

Mooie resultaten Dilan en Imay! Leuk ook om de mini verslagjes erover te lezen :D
En mooie fotos komen er weer voorbij ^^

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 10:46

Gefeliciteerd Kylan! *\o/* Mooie afstand gisteren!

Het navigeren viel een beetje tegen. := Ik had gehoopt dat ik meer routebegeleiding kreeg maar in plaats daarvan had ik een lijntje in beeld wat de route moest voorstellen en een pijltje wat aangaf hoever ik was. :+

Mooie plaatjes allemaal!

Gefelie met je PR, Imay!!

Super Dilan! Volgende halte de halve, of ga je meteen door voor de hele?

MuSLi schreef:
Hier net terug van een rondje van 12km door de polder. Beetje over de dijkjes en tussen de weilanden door. Heerlijk loopweer. Het was gelukkig frisser dan dat het op het oog leek +:)+
Klinkt als een lekker rondje, Musli.
Het was inderdaad kouder, dan het leek. Was blij dat ik me warm had aangekleed.

Morgen wordt het eindelijk eens wat warmer. :):)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 10:51

Puera schreef:
MuSLi schreef:
Klinkt als een lekker rondje, Musli.
Het was inderdaad kouder, dan het leek. Was blij dat ik me warm had aangekleed.

Morgen wordt het eindelijk eens wat warmer. :):)

Ik vond het juist fijn dat het minder warm was. Had een korte broek en t shirt aan en dat was zeker voldoende. Zodra het warmer wordt heb ik meer moeite met hardlopen. Het tempo komt dan zeker wat lager te liggen :')

Aankomende vrijdag heb ik me ingeschreven voor een 5KM loopje in de avond.
Leuk :D Wel zin in. Weer eens een medaille binnenhalen met publiek..

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 11:01

Ik ben nu langzaamaan aan het bedenken wat ik met die deelnemers medailles wil gaan doen. Verzamelen in een la is ook zo iets. Ik doe elke zomer mee met een hockey toernooi en ik gooi de medaille eigenlijk altijd weg omdat ik er geen speciale plek voor heb, maar nu ik meer hard loop en ook traithlon dingen ga doen verwacht ik er toch wat meer dan 1 per jaar te gaan verzamelen. Als jullie ze bewaren, hoe doen jullie dat dan?

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 11:19

Ik heb op mijn werkkamer thuis een deurhaak met alle medailles tot nu toe. In de keuken heb ik de meest recente hangen aan een rek (stuk of 3).

MuSLi schreef:
Ik vond het juist fijn dat het minder warm was. Had een korte broek en t shirt aan en dat was zeker voldoende. Zodra het warmer wordt heb ik meer moeite met hardlopen. Het tempo komt dan zeker wat lager te liggen :')

Aankomende vrijdag heb ik me ingeschreven voor een 5KM loopje in de avond.
Leuk :D Wel zin in. Weer eens een medaille binnenhalen met publiek..
Ik had mijn winterbroek aan, een dik vestje met daaronder een warm thermoshirt. := Ik ben 9.00 uur van huis gegaan, toen vond ik het nog best fris.
Als het heel warm is, dan loop ik ook minder fijn.

Leuk vooruitzicht, een loopje met publiek!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-22 11:26

Puera, ik heb me ingeschreven voor de halve in juli :j
Kun je die routehulp niet inschakelen? Ik heb dat bij mijn horloge uit gezet omdat ik liever op het lijntje loop :)

Musli, ik vond het gisteren ook prima weer om hard te lopen. Liever niet al te warm

Geen spierpijn hier. Wel wat stijf als ik even gezeten heb, maar dat heb ik meestal op werkdagen :+

Heb me dus ingeschreven voor de HM in Rotterdam.
Wilde eerst in Roosendaal een HM lopen, een paar weken eerder, maar de start hiervan is pas om half vijf. Vind ik wat laat. :=

Dus nu lekker verder trainen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 11:28

@Puera, ja, ik ging "pas" om 13:45 ofzo. Toen was het natuurlijk wel flink warmer dan in de vroege ochtend :j

Leuk vooruitzicht @Dilan de HM in Rotterdam.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 11:32

Als mensen trouwens nog op zoek zijn naar een leuke loop in Juni, ik ga via mijn werk met deze mee doen: https://www.dehalvevandehaar.nl/

Ik heb me op gegeven voor de 10k maar volgens mij zijn alle routes wel gaaf. Ze bieden 5, 10 en HM aan voor hardlopen en 10 en 20k voor wandelen...

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-22 11:34

IMAY1990 schreef:
Als mensen trouwens nog op zoek zijn naar een leuke loop in Juni, ik ga via mijn werk met deze mee doen: https://www.dehalvevandehaar.nl/

Ik heb me op gegeven voor de 10k maar volgens mij zijn alle routes wel gaaf. Ze bieden 5, 10 en HM aan voor hardlopen en 10 en 20k voor wandelen...

Het is dat we dan al met de Bokt groep trailen, anders zou die zeker interessant zijn :j

Zie net dat er foto's zijn van de (kwart) marathon. Wel een beetje jammer dat je daarvoor moet betalen. :=
Oké, ergens ook wel logisch, maar vind het een beetje zonde. :')

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 11:38

Dilan93 schreef:
IMAY1990 schreef:

Het is dat we dan al met de Bokt groep trailen, anders zou die zeker interessant zijn :j

Zie net dat er foto's zijn van de (kwart) marathon. Wel een beetje jammer dat je daarvoor moet betalen. :=
Oké, ergens ook wel logisch, maar vind het een beetje zonde. :')

Dat is wel jammer idd. Ik heb ook geen 10k chip tijd, alleen 5k en eindtijd helaas

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-22 11:47

Oh dat is jammer!
Vreemd ook dat ie dat niet heeft gepakt.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 11:59

Puera, dat lijntje heb ik inderdaad ook als ik probeer te navigeren op het horloge, verder geen plattegrond met de andere paden en geen routehulp. Met wandelen gaat het prima, maar hardlopend is het soms wel opletten.

Leuk Musli een loopje! Ook wel fijn dat dat op vrijdagavond is, lekker makkelijk :)

Dilan leuk dat je de halve van Rotterdam nu als volgende doel hebt! Een oud-collega van mij had gisteren ook de 1/4 gelopen en gaat nu ook opgeven voor de halve.

Die in De Haar had ik inderdaad voorbij zien komen Imay, leuke routes zijn dat volgens mij! Helaas tegelijk met onze volgende bokt-trail.

Ik heb sowieso een beetje issues met wedstrijdjes uitzoeken. Luxe problemen eigenlijk :') Ik dacht de vestingloop in Den Bosch misschien te gaan doen, maar nu mag ik ineens voor werk naar de VS die week. Het weekend daarop aansluitend is hier vlakbij de Stuwwalloop, maar direct uit het vliegtuig gaan lopen lijkt me ook niet handig. Dan is in het weekend van onze bokt-trail zowel de halve in De Haar als de halve van Amersfoort die ik beide semi op het oog had. Misschien dat ik op 18 juni de Groot Ginkelse Loop nog kan doen, de 19e vlieg ik dan naar Valencia voor werk. Ik denk dat ik maar op zoek moet naar leuke loopjes de eerste helft van mei en na eind juni :+

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-22 12:01

Er zijn er ook zo veel om uit te kiezen :))

Gefeliciteerd met je verjaardag Kylan :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 12:11

IMAY1990 schreef:
Ik ben nu langzaamaan aan het bedenken wat ik met die deelnemers medailles wil gaan doen. Verzamelen in een la is ook zo iets. Ik doe elke zomer mee met een hockey toernooi en ik gooi de medaille eigenlijk altijd weg omdat ik er geen speciale plek voor heb, maar nu ik meer hard loop en ook traithlon dingen ga doen verwacht ik er toch wat meer dan 1 per jaar te gaan verzamelen. Als jullie ze bewaren, hoe doen jullie dat dan?

Ik heb ze aan medaillehangers hangen en heb een soort groot rek aan de muur waar ze aanhangen.
Maar krijg ruimtegebrek, heb er nogal veel.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 12:20

Kylan schreef:
Puera, dat lijntje heb ik inderdaad ook als ik probeer te navigeren op het horloge, verder geen plattegrond met de andere paden en geen routehulp. Met wandelen gaat het prima, maar hardlopend is het soms wel opletten.

Leuk Musli een loopje! Ook wel fijn dat dat op vrijdagavond is, lekker makkelijk :)

Dilan leuk dat je de halve van Rotterdam nu als volgende doel hebt! Een oud-collega van mij had gisteren ook de 1/4 gelopen en gaat nu ook opgeven voor de halve.

Die in De Haar had ik inderdaad voorbij zien komen Imay, leuke routes zijn dat volgens mij! Helaas tegelijk met onze volgende bokt-trail.

Ik heb sowieso een beetje issues met wedstrijdjes uitzoeken. Luxe problemen eigenlijk :') Ik dacht de vestingloop in Den Bosch misschien te gaan doen, maar nu mag ik ineens voor werk naar de VS die week. Het weekend daarop aansluitend is hier vlakbij de Stuwwalloop, maar direct uit het vliegtuig gaan lopen lijkt me ook niet handig. Dan is in het weekend van onze bokt-trail zowel de halve in De Haar als de halve van Amersfoort die ik beide semi op het oog had. Misschien dat ik op 18 juni de Groot Ginkelse Loop nog kan doen, de 19e vlieg ik dan naar Valencia voor werk. Ik denk dat ik maar op zoek moet naar leuke loopjes de eerste helft van mei en na eind juni :+

Ja of iets in de VS of in Valencia als je het kunt combineren met werk? :j <3
En gefeliciteerd! Y)(^)

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 14:12

Dank voor de felicitaties Y)(^)

Musli, ik ga zeker lopen in de VS en Valencia! De hardloopspullen gaan altijd mee als ik moet reizen, heerlijk om te lopen voor een lange dag stilzitten en opletten. Maar een wedstrijdje is denk ik niet te combineren, er moet maar net iets in de buurt zijn natuurlijk, de dagen zijn vaak vrij lang en ik mag ook meestal geen extra dag op een locatie blijven... In Valencia kwam ik wel iets in het inschrijfformulier voor het congres tegen over een fun-run, ik ben benieuwd wat ze daar van maken want het staat nergens op de site vermeld.