Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 13:08

Wat bedoel je precies met demonitizen?
Eens met de liefde voor Time Ghost trouwens, Indy Nidell is mijn favoriete geschiedenisdocent <3

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 13:08

Maar gelooft Lange Frans serieus in graancirkels, complottheoriën over MH17 en 9/11 en dat het journaal wordt gebruikt om ons te hersenspoelen? :') Of zegt ie dat gewoon voor de views?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 13:10

Magrathea schreef:
Eens met de liefde voor Time Ghost trouwens, Indy Nidell is mijn favoriete geschiedenisdocent <3

Dan kunnen er geen ads op de video komen waar de videomaker geld voor krijgt :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 13:39

Cayenne schreef:
Maar gelooft Lange Frans serieus in graancirkels, complottheoriën over MH17 en 9/11 en dat het journaal wordt gebruikt om ons te hersenspoelen? :') Of zegt ie dat gewoon voor de views?

Dat gelooft hij blijkbaar echt. Wappie.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 13:40

Volgens de complotdenkers, of de anders denkers zoals sommige zich noemen wordt Lubach ook betaald door de overheid om dit te zeggen. :')

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 13:47

Earth schreef:
Volgens de complotdenkers, of de anders denkers zoals sommige zich noemen wordt Lubach ook betaald door de overheid om dit te zeggen. :')

Natuurlijk geloven ze dat.
Alleen lekt er nooit iets en ook nooit zie je enig bewijs voor de complotten. Verder dan aannames komt het niet.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 13:52

Loretta schreef:
Earth schreef:

Natuurlijk geloven ze dat.
Alleen lekt er nooit iets en ook nooit zie je enig bewijs voor de complotten. Verder dan aannames komt het niet.

Nouja technisch gezien komt zijn salaris wel deels vanuit subsidies van de overheid toch :))

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 14:48

Ja, daarom verketteren ze NPO. Alles wat de publieke omroep uitzendt is gelogen, want: gesubsidieerd....

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 15:14

Cayenne schreef:

Dat weet je niet, het is een verdienmodel, daardoor weet je nooit wat de achterliggende reden voor zo'n kanaal is, geld, invloed of het verkondigen van de eigen waarheid?

De volgers die geloven het, maar in hoeverre dat voor de contentcreators geldt, daar heb ik regelmatig mijn twijfel over.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 16:16

IMANDRA schreef:
Magrathea schreef:

Ah, dus de kanalen met patreon pages of met sponsored content?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 16:22

Electra63 schreef:
bigone schreef:
De FvD is heel ver gezakt in het aantal zetels , wanneer er nu verkiezing zijn was er weinig meer over van hun winst.

10 zetels toch nog, volgens de prognoses en dan PVV iets van 22?
Is samen toch 32 zetels ongeveer.

Prima dat ze elkaars zetels lekker afpakken, hoe meer versplintering aan die kant hoe beter, kunnen ze lekker elkáár de tent uitvechten. +:)+

Heerlijk dat Lubach gehakt heeft gemaakt van de complotwappies. Ik heb echt heel heel veel paardenmensen op facebook helemaal zien afdrijven. Ze begonnen met Jensen, en daarna zakten ze nog verder af. En vooral de doelgroep die een voorkeur heeft voor natuurlijk paardrijden, alternatieve geneeswijzen en spirituele zaken. Grote schoonmaak gehouden op mn facebook, want ik werd misselijk van alle sh.t die er gedeeld werd. Het heeft me zelfs een paar klanten gekost, ja jammer dan, zoek maar een paardentandarts die wel aura's rechtzet na de behandeling en meegaat met je complotgewauwel. :wave:

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 16:27

Geweldig filmpje van Lubach heb weer even mooi kunnen lachen. Ene kant voel ik ook een beetje schaamte als ik die lui hoor praten.

Dat je zo kunt praten over mensen die zijn omgekomen bij 9/11 of de vliegtuig rampen is wel echt walgelijk. En vooral voor de nabestaanden heel respectloos. Ik hoop dat lange Frans en zijn vriendjes zichzelf een keer goed tegen komen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 16:34

Magrathea schreef:
IMANDRA schreef:

Ah, dus de kanalen met patreon pages of met sponsored content?

Patreon en sponsored content staat er los van (dat gaat buiten youtube om). Monitization is echt een onderdeel van Youtube. Komt er op neer dat de creator kan aanklikken dat er ads op zijn/haar video mogen komen (deze worden gepersonaliseerd op de audience van die creator) waarna de creator dus geld met het youtube-filmpjes maken kan verdienen (ze krijgen, als ik me niet vergis, een bepaalde vergoeding op basis van hoeveel ads er afgekeken worden en hoeveel mensen de video bekijken). Hoe meer views, hoe meer geld ze krijgen, dacht ik. Voordat je 'mag' monitizen moet je ook een bepaald aantal volgers hebben van je youtube account.

Demonotization is simpelweg het 'uitzetten' van de monitization optie op een video of op een kanaal. Een video die niet binnen de guidelines van youtube past 'mag' dus van youtube geen ads dus de creator verdient er niks aan. Grafische beelden vinden advertisers over het algemeen niet leuk, dus dat wordt demonitized. En dat zouden ze imo ook moeten doen voor video's met klinkklare misinformatie om te voorkomen dat diegene er dus geld aan kan verdienen, ongeacht of er iemand op wil adverteren of niet.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 16:58

Ik blijf het (onder andere in dit topic) bijzonder vinden hoe, als je mening de standaard is, bot je over de tegenpartij kan spreken. Als dezelfde toon gehanteerd werd door de tegenpartij richting Gommers, Rutte oid wordt er grof schande van gesproken :Y)

Verder merk ik dat dit topic, ondanks dat het Viruswaanzin heet, weinig te maken heeft met die kant van de discussie en alles eerder richting een 'gewoon' corona topic gaat.

Ohja, en nog een aanvulling maar dan spreek ik voor mijzelf: die graancirkel/MH17/pedofielen complottheorieën is denk ik niet de gemiddelde denkwijze van iemand die kritisch is op het huidig beleid. Hoop ik althans :D
Laatst bijgewerkt door ElSea op 19-10-20 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 17:00

Ik zit nu even het filmpje van Lubach terug te kijken, het is echt te grappig voor woorden. Vooral die uitspraken die bij en door Lange Frans worden gedaan. Dat de slachtoffers van MH17 nog leven en dat het vliegtuig gewoon daar neer is gelegd. Koekkoek :')

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 17:12

ElSea schreef:
Ik blijf het (onder andere in dit topic) bijzonder vinden hoe, als je mening de standaard is, bot je over de tegenpartij kan spreken. Als dezelfde toon gehanteerd werd door de tegenpartij richting Gommers, Rutte oid wordt er grof schande van gesproken :Y)

Verder merk ik dat dit topic, ondanks dat het Viruswaanzin heet, weinig te maken heeft met die kant van de discussie en alles eerder richting een 'gewoon' corona topic gaat.

Ohja, en nog een aanvulling maar dan spreek ik voor mijzelf: die graancirkel/MH17/pedofielen complottheorieën is denk ik niet de gemiddelde denkwijze van iemand die kritisch is op het huidig beleid. Hoop ik althans :D

Volgens mij zie ik hier niemand die bot is tegenover mensen die kritisch naar het beleid kijken. Integendeel, over de mondkapjes is er geen duidelijke wetenschappelijke consensus, en dat word ook door de voorstanders aangegeven. Een enkeling is soms een beetje bot tegenover mensen die duidelijk onzin verkondigen en mensen die hun mening niet kunnen of willen onderbouwen, maar dat lijkt me een logisch gevolg als je niet wil discussieren, maar alleen je mening wil verkondigen.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 17:12

Cayenne schreef:

9/11 denk ik ook wel hoor dat het kan.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 17:15

Ben jij nou nog steeds niet aan je social media pauze begonnen?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 17:16

Op bokt zit ik alleen nog en whatsapp.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 17:18

Wat ik lastig vind en zelfs ik langzaam óók begin te merken in mijn kleine quarantaine bubbel.. is dat de viruswaanzin/waarheid aanhangers zo extreem in hun opvattingen en reacties zijn.

Het is gewoon niet meer met een theetje erbij te bespreken. Open en geïnteresseerd is er niet meer bij. Discussiëren over een rotonde of een kruispunt of over GroenLinks versus partij van de dieren oké... maar zodra je iets objectief aanhaalt over waarheid/waanzin gaan ze erop :oo daar lusten de honden geen brood van.

Extremisme is áltijd “gevaarlijk”. Het maakt blind en geeft haat.

Hoe krijg je die groep nou weer naar dialoog?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 17:20

Janinevv schreef:
Cayenne schreef:

9/11 denk ik ook wel hoor dat het kan.

En die rouwende families die familieleden kwijt zijn faken dat ook allemaal? Ok..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 17:20

Ik zie hier idd wel een verschil tussen hoe er gekeken wordt naar mensen die kritisch zijn op het beleid aan de ene kant:
- wegen de maatregelen op tegen de economische achteruitgang?
- zijn mondkapjes nuttig/ kunnen ze verplicht worden
Enz.

Of de mensen die echt in een volledig andere werkelijkheid geloven:
- corona is een voorop gezet plan door een satanische sekte
- corona is bedoeld om mensen te chippen/ vrijheid te beeindigen/ de ouderen bewust uit te roeien/ and so on.

Het eerste vind ik een interessante discussie, zeker als die enigzins onderbouwd plaatsvindt.
Het tweede is vaak een discussie zonder feiten (soms zelfs met "ik geloof niet in feiten"), argumenten die weerlegd worden met "alle cijfers zijn gelogen" and so on.
Dat tweede kan ik niks mee en is net als discussieren over God met een christen. Het leidt nergens toe.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 17:21

nynke55 schreef:
Integendeel, over de mondkapjes is er geen duidelijke wetenschappelijke consensus, en dat word ook door de voorstanders aangegeven.

Die is er eigenlijk wel trouwens.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 17:24

Ik snap dat mensen twijfels of vragen hebben. En zou daar dan ook wel het gesprek mee aangaan. Maar als je begint over baby bloed drinkende, satanische pedofielen dan haak ik wel af. :')

En de agressie die nu is ontstaan is natuurlijk niet goed. Ik hoop maar dat daaruit geen ongelukken ontstaan.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 17:36

secricible schreef:
Ik zie hier idd wel een verschil tussen hoe er gekeken wordt naar mensen die kritisch zijn op het beleid aan de ene kant:
- wegen de maatregelen op tegen de economische achteruitgang?
- zijn mondkapjes nuttig/ kunnen ze verplicht worden
Enz.

Of de mensen die echt in een volledig andere werkelijkheid geloven:
- corona is een voorop gezet plan door een satanische sekte
- corona is bedoeld om mensen te chippen/ vrijheid te beeindigen/ de ouderen bewust uit te roeien/ and so on.

Het eerste vind ik een interessante discussie, zeker als die enigzins onderbouwd plaatsvindt.
Het tweede is vaak een discussie zonder feiten (soms zelfs met "ik geloof niet in feiten"), argumenten die weerlegd worden met "alle cijfers zijn gelogen" and so on.
Dat tweede kan ik niks mee en is net als discussieren over God met een christen. Het leidt nergens toe.

Dat bedoel ik, maar ik heb het idee dat de eerste discussie het nu ook aflegt tegen de wending die het topic nu neemt. Althans ik haak af, laat ik het op mezelf betrekken.